Saveti za prolećno održavanje auta (1): Kako pripremiti automobil za prvomajski put

Prvomajski praznici se bliže, pa mnogi planiraju putovanje automobilom na izlet ili odmor. Prava priprema za put podrazumeva i detaljnu proveru stanja automobila kako se vožnja ne bi pretvorila u noćnu moru. Sajt www.mojauto.rs vam predlaže da pre nego što krenete na put ispitate osnovne, ali i ključne tačke na vašem autu.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Gume

Prema pojedinim istraživanjima gume su jedan od delova automobila na koje se obraća najmanja pažnja - svega 10 procenata vozača proverava pritisak u pneumaticima redovno. Preduvana, nedovoljno naduvana ili oštećena guma može biti vrlo opasna.

 

Prodajete auto? Ostavite besplatan oglas ovde

Prilikom porasta temperature raste i pritisak u pneumaticima zbog toga je preporuka vozačima da obavezno provere u priručniku ili na pneumatiku sa strane koji je pritisak idealan za tu gumu i potrude se da ga održe redovnom proverom.

 

Nedovoljno naduvana guma se širi u stranu i tako povećava pritisak na delove sa strane, a preduvani pneumatik ima manje dodirnih tačaka sa tlom i utiče na nestabilnost vozila. Nikako ne treba zapostaviti i proveru pritiska i šara na rezervnoj gumi.

 

Ulje

Pod obaveznim se smatra makar provera nivoa ulja pre puta. Ova tečnost održava rad delova motora čistim, glatkim i rashlađenim.

 

Tražite auto? Pogledajte pretragu na sajtu www.mojauto.rs

Ne treba zaboraviti da se ulje kod većine vozila menja posle pređenih 10.000 kilometara, mada stručnjaci to preporučuju i na 5.000 kilomtara ili na svaka tri meseca.

 

Creva i kaiševi

Kako bi motor automobila tokom vožnje ostao što hladniji potrebno je proveriti i stanje creva i kaiševa. Creva koja su na hladnjaku pomažu da tečnost za hlađenje cirkuliše kroz blok motora, dok kaiševi pokreću ventilator koji omogućava rashlađivanje sistema.

 

Ukoliko creva napuknu ili kaiševi puknu hladnjak će se pregrejati i automobil će brzo stati. Creva moraju biti čvrsta, ne smeju nikako biti savitljiva, a kaiševi se ne smeju razdvajati na više slojeva. Pređena kilometraža kod koje se drastično povećava opasnost od oštećena kaiša je 60.000.

 

Kako kupiti dobar polovnjak: Izaberite najizdržljiviji automobil

 

Filter

 

Tokom zime filter za vazduh može da se zapuši od soli i drugih krhotina i tako povećati potrošnju goriva čak i do 10 procenata. Najčešće se menja nakon pređenih 20.000 kilometara, ali to u velikoj meri zavisi od puta i vremenskih uslova u kojima se vozi. Ukoliko je filter veoma prljav potrebno ga je odmah zameniti pogotovo što nije skup.

 

Kako kupiti dobar polovnjak: Sprečite prevare u servisu

 

Hladnjak

Optimalna radna temperatura motora sa unutrašnjim sagorevanjem je oko 93 stepena Celzijusa. Promena rashladne tečnosti se mora vršiti najmanje jednom u dve godine. Prilikom vožnje na višim temperaturama rashladna tečnost se kombinuje sa vodom u odnosu 1:1, a može se kupiti i već pripremljenja mešavina.

 

Ukoliko se pojavi potočić rashladne tečnosti parkiranog vozila to znači da je došlo do curenja iz hladnjaka. Tada je neophodno odneti hladnjak u servis kako bi se proverilo stanje rashladnog sistema.

 

Kako kupiti dobar polovnjak: Produžite život svom polovnom automobilu

 

Akumulator

Najbolji način za održavanje akumulatoru u optimalnom radnom stanju je njegovo čišćenje. Prilikom čišćenja sviha svih površina treba voditi računa i o tome da je on pričvršćen i da su sva povezana mesta obezbeđena. Ako vozač posumnja da je prepunjen ili se brzo prazni trebalo bi da ga odnese u srevis gde će proveriti njegovo stanje. Prilikom promene akumulatora trebalo bi izabrati odgovarajući tip za taj model automobila.
 

Povezane teme: Automobili, Automobil, Saveti, Automehaničar, Mojauto.rs, MojAuto.rs

Poslednji komentari

krvimozak
Nedelja, 28. 04. 2013. 20:47h
neregistrovan korisnik
Audi je fabricki uradjen tako da trosi ulje, ne radi se o losem kvalitetu motora. I ja sam se cudio zasto trosi dok nisam sreo naseg gastarbajtera koji je radio u njihovoj fabrici i objasnio mi o cemu se radi. Audijevi motori se namerno rade sa vecom tolerancijom (recimo, fabricki podatak je da NOV motor 2.3 sme da ima razliku u kompresiji po cilindrima do 3). Trik je u tome da to znacajno povecava trajnost motora koji bez generalke prelaze preko pola miliona km.
Majstor
Četvrtak, 25. 04. 2013. 08:38h
neregistrovan korisnik
Dolivanje jes problem zato sta auto trosi ulja. Audi i pogotovo Skoda trosi ulja slab kvalitet motora i pre velike intervala, menjanje ulja 25000-30000km i nista cudno da trosi ulja fabrikantima to pase, dobro dase auta haverise isto kao kad covek je uvek bolestan i ti samo dodas tableta i sta onda,Skoro svi fabrikante upotrebljava kvalitetno ulja i preporucuju 1-2 godine interval ili 15000-30000km svi koji rade 30000km trose ulja i to nije dobro za musterije prije ili posle rikne motot i onda 10.000evra i posle garancija prosla.
AudiA5
Četvrtak, 25. 04. 2013. 01:08h
neregistrovan korisnik
mislio sam ja isto sto i ti prijatelju, medjutim taj Audijev motor jednostavno ima vecu potrosnju ulja. Proverio sam vec pre nego sam isao na servis.Kao sto rekoh, ne uzbudjujem se zbog toga, jer motor radi k'o svajcarski sat i ne moze mi uzeti uzitak dok ga gazim do dna.
Lexus
Sreda, 24. 04. 2013. 23:16h
neregistrovan korisnik
Kapu skidam, Majstore i ja nikad nisam promenio akumulator po leti akomulator najvise strada po zimi kad staje duze vremena i auto izvuci na nolo pogotovo kod novi auta koji imaju puno elektroniku i alarm inace starije tip baterija i ako se isprazne moze se napuniti ako nije zamrznula baterija i ako imas moderni aparat za punjenje to edino servis,mi prodamo okolu 30-40 auta na mesecu i ja nepromenim vise od 10 baterije godisno i to po zimi.a najvise stradaju nove tip baterije agb to imaju nove auta Bmw MB audi i kad izvuce bateriu i ne napune onda je kasno pogotovo u servis Bmw MB i sve velike firme kad srviraju auto odma ukljuce aparat sa struju dok rade na auto da nebi ostetili baterriu,servise vise pohvare nego poprave auta.
dalibor79
Sreda, 24. 04. 2013. 20:04h
neregistrovan korisnik
ja kad pitam majstora da l da menjam ulje, on kaze PA NARAVNO! :-)