Kako kupiti dobar polovnjak (5): Sprečite prevare u servisu
Održavanje polovnog automobila može biti daleko povoljnije ukoliko se vozač odluči za pravog servisera. Postoje serviseri koji pošteno obavljaju svoj posao, ali i oni koji nastoje da otmu što više novaca klijentima. Zbog toga bi trebalo obratiti pažnju na situacije tokom kojih serviseri mogu da naprave prevaru.
Svaki vozač bi, recimo, morao da potraži na internetu ili pogleda u uputstvu koje je ulje potrebno za njegov automobil.
- Pojedini servisi koriste neupućenost vozača pa mu u automobil sipaju ulje višeg kvaliteta nego što mu je potrebno i samim tim tu uslugu skuplje naplaćuju. S druge strane, iako je proizvođač jasno propisao kada je potrebno menjati ulje i filtere u nekim radionicama znaju da nagovaraju vozače da to čine znatno češće kako bi im uzeli više para - kažu na sajtu “Mojauto.rs” na kojem se nalazi najveći izbor polovnih automobila u Srbiji.
Besplatan pregled vozilaKako bi pomogao prilikom izbora vozila svojim korisnicima sajt www.mojauto.rs je obezbedio besplatan kontrolni pregled svih vozila iz svoje ponude u Tyre+ servisima. Svako ko pronađe auto za sebe na sajtu pre kupovine može besplatno proveriti stanje automobila. |
Neretko se događa da serviseri naplaćuju dolivanje tečnosti za pranje vetrobranskog stakla iako praktično ništa ne sipaju. Zato bi vozači trebalo da flomasterom obeleže nivo tečnost, upozoravaju na ovom sajtu.
- Treba znati i to da su zamena i balansiranje guma u servisnoj radionici daleko skuplji nego kod specijalizovanih vulkanizera - ističu na sajtu “Mojauto.rs”.
Još jedna u nizu prevara kojima se “majstori” služe je i naplata previše radnih sati.
Pročitajte jošIzaberite najizdržljiviji automobil Sigurna kupovina u inostranstvu |
Ukoliko tražite dobar polovan auto kompletnu ponudu sajta www.mojauto.rs možete pretražiti ovde |
- U radnu listu se upisuju i provera i dopuna ulja, provera stanja filtera ulja i pneumatika iako to serviseri nisu radili. To znači da mušterija na kraju plaća nerad servisera. Zato bi vozač trebalo pre odlaska u servis da ispusti pritisak u jednoj gumi.
Ukoliko posle odrađenog servisa primeti da je nivo pritiska u toj gumi i dalje isti, a da je serviser naplatio proveru pneumatika, imaće argument za žalbu - objašnjavaju na sajtu “Moj.auto.rs”
U pojedinim radionicama imaju običaj da tokom redovnog servisa popravljaju bez pitanja kvarove koje u međuvremenu utvrde i potom ih dodatno naplaćuju. Zbog toga bi vozač trebalo da traži od majstora da ga obaveste pre svake popravke.
- Takođe, visoku cenu serviseri nekada pravdaju dugačkim spiskom zamenjenih delova na kojem se nalaze sitnice kao što su, na primer, dihtunzi ili navrtanji koji nisu zamenjeni. Zato bi vozač trebalo da insistira kod servisera da mu pokažu sve što su zamenili - tvrde na sajtu “Mojauto.rs”.
"Desetogodišnjaci" u Italiji skoro upola jeftiniji nego u SrbijiAutomobili stari oko deset godina i do 40 odsto jeftiniji nego u Srbiji mogi se naći u Italiji dok vozila proizvedena pre pet ili šest godina na "čizmi" imaju približno istu ili za 10 odsto povoljniju cenu. S druge strane, u Nemačkoj postoje polovni automobili stari dve godine koji su za 10 odsto skuplji nego u Srbiji. |
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Nedelja, 17. 03. 2013. 20:28h
Nedelja, 17. 03. 2013. 09:27h
Subota, 16. 03. 2013. 16:20h
Subota, 16. 03. 2013. 04:19h
Subota, 16. 03. 2013. 04:14h