"Opel ampera" i "ševrolet volt" - tandem kao "Automobil godine 2012" Foto

Opelova "ampera" i Ševroletov "volt", hibridini automobili iz Dženeral Motorsa, identičnih tehničkih osnova, sa razlikama u imenu i dizajnerskim detaljima spolja, odneli su pobedu u izboru za "Automobil godine 2012".

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

    Žiri sastavljen od 59 novinara uglednih evropskih automobilskih magazina iz 23 zemlje, u predvečerje Salona u Ženevi donelo je konačnu odluku glasajući između sedam finalista izbora - uz pobednike, na najužoj listi našli su se i: "sitroen DS5", "fijat panda", "ford fokus", "rejndž rover evok", "tojota jaris" i "folksvagen ap".


    Finalisti su izabrani sa liste koja je na početku brojala 35 noviteta.


    Ampera/Volt u sebi sadrže benzinski motor koji radi kao generator ukoliko je to potrebno, čime se obezbeđuje produženje dometa prilikom vožnje na električni pogon, koji se snabdeva iz litijum-jonskih baterija.

    Povezane teme: Opel ampera, Automobil godine, Automobili, Salon automobila, Ženeva, Ševrolet volt, Chevrolet Volt

    Poslednji komentari

    MAVERICK
    Sreda, 07. 03. 2012. 21:58h
    neregistrovan korisnik
    Hteo bih da pohvalim novinare na opisu automobilu i ostaloga,al' bih zamolio ako moze vise slika da stavljte. ;) :D
    zeljko
    Sreda, 07. 03. 2012. 20:21h
    neregistrovan korisnik
    To su isto govorili i kod pojave prvih kocija bez konja. Pa kad je prvi auto stigao u Beograd. Sad cekam da procitam ko je vlasnik prvog elektro automobila u Beogradu, mozda ga je neko vec kupio? E ako Izrael napadne iran i snabdevanje naftom se poremeti javi se sa komentarom kada budes placao gorivo 4-5Eura/L ako uopste i imas kola? Ja se bas spremam da kupim Leaf-a i da postavim solarne panele na krov kuce. Za putovanja iznajmim auto i to je par puta godisnje!
    zeljko
    Sreda, 07. 03. 2012. 19:21h
    neregistrovan korisnik
    Prvo moras malo da se informise o onome sto pricas. Tesla je sa Modelom "Rodster" dokazao da je sistem koji imao pouzadn i koliko prelaze mozes da procitas na sajtu, dokazano u praksi i malo vise od onoga o cemu pricas. energija za elektroautomobile ce se proizvoditi na razne nacine i naravno da ce je biti ovoljno. a sta revolucija znaci? pa neces vise moci da sednes u auto sa porodicom i iz New York-a odes na floridu. Za vece razdaljine sluzicemo se, mislim neki novi klinci, masovnim nacinom komunikacije. Amerikanci su izracunali da recimo 80% dnevne kilometraze ne prlazi 80km i za to je elektroautomobil idealan. parkira se u garazi i puni dok radis i na povratku kuci opet imas punu bateriju. Nocu je opet dopunis do sledeceg dana i tako u krug. Ovo sto pisem daje ti Nisan Leaf, Mitsubishi Zero itd. vec danas. Tesla S je skuplja varijanta i prelazi sa razlicitim setom baterija od 300-500km, zvanicni podaci ali i neka bude 70% od toga, malo li je? Mrezom brzih punjaca po autoputevima baterija se moze dopuniti relativno brzo na 90% kapaciteta pa se sa takvim kolima moze i putovati. I na kraju zanemario si koliko se elektro energija prekomerno koristi? dakle uskoro ce svako domacinstvo imati solarne panele i mini generatore na vodonik iz prirodnog gasa i visak energije slati nazad u mrezu. Iskren savet je da potrazis na netu malo. I u Srbiji su pocele inicijative pravljenja sopstvene energije, uskoro jos i vise.
    drugiilitreci
    drugiilitreci
    Sreda, 07. 03. 2012. 13:43h
    Opet filozof za auto godine? Pa i prošle godine je bio jedan takav, pa ga opet nema nigde na putu. Svaka čast GM-u na famoznom pogonu koji su razvili, nije to problem, nego, dati opet nagradu za nešto što će kupiti samo neki entuzijasta, da ne kažem fanatik, meni je besmisleno. 40,000 za auto između C i D kategorije (i nipošto za petoro), ni u čemu zanmljiv što se bilo koje praktične osobine tiče? Čemu? (Čak ni po potrošnji goriva, to neće biti posebno zanimljivo, osim ako ga ne vozite skoro uvek po gradu, ali ako je tako, onda vam treba iOn, a ne ovo).
    drugiilitreci
    drugiilitreci
    Sreda, 07. 03. 2012. 13:26h
    Gluposti. Ako nisu izmislili baterije koje mogu da čuvaju puno više energije nego dosadašnje (a nisu), tih 500km moći će da okače mačku o rep. Baterije imaju slab kapacitet, to je sav problem električnih automobila. Sadašnji hibridi ili čisto električni auti su već opterećeni, zapreminski i težinski, baterijama, i opet između dopunjavanja prelaze smešna rastojanja, koja uz to traju tužno dugo u poređenju sa boravkom na pumpi. TO je problem električnih automobila, i revolucionarnog rešenja NEMA. Teslin auto može da se vozi, koliko 100-200 km, ako voziš polako, a ako ga nagaziš, bolje oma traži šteker, tako da tu priču o poređenju sa Panamerom možeš mačku o rep da okačiš (I, da budemo jasni, Fisker je bliži Panameri nego Tesla, a njihov auto možeš da kupiš DANAS, ako hoćeš). Što se tiče revolucije u auto industriji, ona je još daleko. Čak i kad bi postojao dobar način da se energija skladišti (i postoji, vodonične ćelije npr, ali NE baterije), problem je kako da se proizvede. Kada bi značajan broj vozila počeo da koristi struju, ili vodonik (koji se dobija strujom, preko elektrolize), električne elektrane bi sve poiskakale. Nikakva revolucija se dogoditi neće. Fosilno gorivo je, nažalost, daleko najisplativiji i najpraktičniji izvor energije. U neku ruku, jasno je i zašto: fosilno gorivo je energija koju je priroda milionima godina kreirala pomoću Sunca. A mi sad to samo trošimo i spičkaćemo ga za par desetina godina.
    SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

    SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

    Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»