"Minagi" najavljuje budućnost
Salon u Ženevi je, kao i svake godine, vesnik svega novog što nas očekuje u predstojećem periodu. Zato se proizvođači trude da, pored serijskih modela, predstave i koncepte koji će se, s manje ili više izmena, u narednih 12 meseci pojaviti na ulicama.
„Mazda” je, pored već poznatog koncepta „šinari” koji najavljuje izgled nove generacije „mazde 6”, na svom štandu u Ženevi predstavila „minagi”. U pitanju je njegova svetska premijera, s kojom bi trebalo da preraste u manji krosover sa oznakom CX-5. Japanci će se na taj način uključiti u najbrže rastući segment u kojem ih očekuje izuzetna konkurencija poput „hjundaija ix35”, „kije sportidž”, „nisana kaškai”, „folksvagena tiguan”, čija je redizajnirana verzija takođe bila predstavljena u Švajcarskoj...
„Minagi” će takođe kompletno koristiti novu „Mazdinu” tehnologiju nazvanu „skajaktiv”, koja obuhvata motor, prenosni mehanizam i šasiju, a koja će se polako uvoditi i u ostale modele. Naravno, pored dizajna, u glavnom planu se nalazi i ekološki aspekt jer će „mijagi” odnosno CX-5 biti jedan od najekonomičnijih i najštedljivijih modela u klasi. Očekuje se da će „Mazda” krajem godine na Sajmu u Frankfurtu predstaviti i serijsku verziju „minagija”, čija bi proizvodnja trebalo da počne u prvim mesecima 2012. godine.
„Škoda” je, pored novog korporativnog dizajna, posetiocima pokazala i studiju koja pokazuje u kojem će se pravcu kretati budući modeli češkog proizvođača, koji planira da do 2018. godine udvostruči proizvodnju. Koncept je nazvan „visionD”, a u pitanju je hedžbek jasnih i preciznih linija koji bi takođe u kratkom roku trebalo da preraste u serijsku verziju, odnosno u novu generaciju „škode oktavije”.
Pretpostavlja se da će „oktavija” biti spremna za drugi deo 2012. godine, ali nikoga neće začuditi ako se pojavi i ranije jer u „Škodi” najavljuju ofanzivu na svim frontovima.
Špijunske fotografije su nekoliko dana pre otvaranje Salona u Ženevi otkrile „reno R spejs koncept”, odnosno budući kompaktni MPV. „Renoovi” dizajneri su ispunili obećanje i „R spejsu” podarili hrabar, futuristički izgled, s takozvanim samoubilačkim vratima koja smo nedavno ponovo otkrili na „opel merivi”.
Unutrašnjost je takođe urađena u modernom stilu, sa zanimljivo odrađenim volanom i instrumentima. Pod haubom se nalazi potpuno novi trocilindrični turbobenzinac, sa samo 900 kubika, ali i 110 konjskih snaga, dovoljan da „R spejs” do 100 kilometara na sat ubrza za 11 sekundi, dok je maksimalna brzina 200 km/h.
Prema „Renoovima” podacima, 4,25 metara dugački „R spejs” bi trebalo da u proseku troši nešto manje od četiri litra goriva na 100 kilometara.
BMW se, kao što smo i očekivali, u Ženevi pojavio sa studijom „vison connectedDrive”, kojom uvodi inovacije po pitanju oblika karoserije. Roudster dvosed ima koncept vrata koji je inspirisan elektromehaničkim sistemom uvlačenja vrata kao kod modela BMW Z1 iz 1988. godine.
Električni dvosed
|
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»