"Opel ampera" i "ševrolet volt" - tandem kao "Automobil godine 2012"

"Opel ampera" i "ševrolet volt" - tandem kao "Automobil godine 2012"

Žiri sastavljen od 59 novinara uglednih evropskih automobilskih magazina iz 23 zemlje, u predvečerje Salona u Ženevi donelo je konačnu odluku glasajući između sedam finalista izbora... »

Poštovani čitaoci, ostavljanje komentara na vesti starije od 5 dana nije moguće.

Prijavi komentar

the-zika
Ponedeljak, 05. 03. 2012. 17:24h
neregistrovan korisnik
i yugo shortcut
Preporuka:
6
0
Odgovori

Prijavi komentar

zeljko
Ponedeljak, 05. 03. 2012. 19:50h
neregistrovan korisnik
Proizvodnja Sevrolet Volta je trenutno, privremeno obustavljena zbog slabe prodaje, samo 1,600 komata od pocetka godine. Radnici su na odmoru. Inace sam veliki zagovornik elektricnih automobila ali eto sada je trenutno ovako. auto je PRESKUP, vrlo jednostavno. Oni koji imaju da ga plate ne mare za cenu benzina a pogotovo za ekologiju, jedan je zivot.
Preporuka:
10
1
Odgovori

Prijavi komentar

Dejan
Utorak, 06. 03. 2012. 11:41h
neregistrovan korisnik
@zeljko : Koliko ja znam prvo je izmisljen-kontrusian auto na struju a kasnije auti sa SUS motorima, gos`n Oto Dizel je platio glavom zbog toga sto je puno znao kao i nas Tesla...
Preporuka:
15
1
Odgovori

Prijavi komentar

boris
Utorak, 06. 03. 2012. 00:03h
neregistrovan korisnik
Ovaj auto je cist promasaj. Iz marketinskih razloga niko ne preuzima odgovornost. 50000$ za auto koji sa punim baterijama moze preci samo 80 km, je bacanje para. Razumljivo je da naftna mafija i dalje kontrolise sve. Ali sacekacemo i leto kad Tesla izlazi sa naj novijim sedanom, koji sa bazicnom opremom, punim baterijama prelazi 500km. Inace po karakteristikama i u klasi panameru ce ostavljati u prasini. Koliko ce jos naftni monopolisti moci da kontrolisu zelje potrosaca, je samo pitanje vremena. Ocekuje se revolucija u auto industriji, samo je pitanje ko ce izvuci deblji kraj
Preporuka:
8
2
Odgovori

Prijavi komentar

zeljko
Utorak, 06. 03. 2012. 18:51h
neregistrovan korisnik
@boris : Da ovo je sve tacno. Samo ima jedna mala caka. Naime TESLA je mala kompanija. U jednom trenutku ona ide na prodaju. Naravno tu je GM prvi favorit mada oni saradjuju sa Toyotom. Opet Toyota zbog prodaje u Americi ima jako bliske odnose sa GM-om pa je pitanje sme li se usuditi da da vise za Teslu kad dodje vreme. Dakle revolucija se jedino moze desiti iz dva razloga. Prvi je da nestane nafte i to ce biti jednog dana, samo kad. i drugi je da cena nafte skoci toliko da Bogovi auto industrije odluce da je bilo dosta. Sto se tehnologije tice ona je tu vec poslednjih 20 pa i vise godina. Litijum baterije su samo novija stvar ali Goriva Celija i pogoni na vodonik su jako dugo poznati.
Preporuka:
7
1
Odgovori

Prijavi komentar

drugiilitreci
drugiilitreci
Sreda, 07. 03. 2012. 13:26h
@boris : Gluposti. Ako nisu izmislili baterije koje mogu da čuvaju puno više energije nego dosadašnje (a nisu), tih 500km moći će da okače mačku o rep. Baterije imaju slab kapacitet, to je sav problem električnih automobila. Sadašnji hibridi ili čisto električni auti su već opterećeni, zapreminski i težinski, baterijama, i opet između dopunjavanja prelaze smešna rastojanja, koja uz to traju tužno dugo u poređenju sa boravkom na pumpi. TO je problem električnih automobila, i revolucionarnog rešenja NEMA. Teslin auto može da se vozi, koliko 100-200 km, ako voziš polako, a ako ga nagaziš, bolje oma traži šteker, tako da tu priču o poređenju sa Panamerom možeš mačku o rep da okačiš (I, da budemo jasni, Fisker je bliži Panameri nego Tesla, a njihov auto možeš da kupiš DANAS, ako hoćeš). Što se tiče revolucije u auto industriji, ona je još daleko. Čak i kad bi postojao dobar način da se energija skladišti (i postoji, vodonične ćelije npr, ali NE baterije), problem je kako da se proizvede. Kada bi značajan broj vozila počeo da koristi struju, ili vodonik (koji se dobija strujom, preko elektrolize), električne elektrane bi sve poiskakale. Nikakva revolucija se dogoditi neće. Fosilno gorivo je, nažalost, daleko najisplativiji i najpraktičniji izvor energije. U neku ruku, jasno je i zašto: fosilno gorivo je energija koju je priroda milionima godina kreirala pomoću Sunca. A mi sad to samo trošimo i spičkaćemo ga za par desetina godina.
Preporuka:
3
3
Odgovori

Prijavi komentar

zeljko
Sreda, 07. 03. 2012. 19:21h
neregistrovan korisnik
@drugiilitreci : Prvo moras malo da se informise o onome sto pricas. Tesla je sa Modelom "Rodster" dokazao da je sistem koji imao pouzadn i koliko prelaze mozes da procitas na sajtu, dokazano u praksi i malo vise od onoga o cemu pricas. energija za elektroautomobile ce se proizvoditi na razne nacine i naravno da ce je biti ovoljno. a sta revolucija znaci? pa neces vise moci da sednes u auto sa porodicom i iz New York-a odes na floridu. Za vece razdaljine sluzicemo se, mislim neki novi klinci, masovnim nacinom komunikacije. Amerikanci su izracunali da recimo 80% dnevne kilometraze ne prlazi 80km i za to je elektroautomobil idealan. parkira se u garazi i puni dok radis i na povratku kuci opet imas punu bateriju. Nocu je opet dopunis do sledeceg dana i tako u krug. Ovo sto pisem daje ti Nisan Leaf, Mitsubishi Zero itd. vec danas. Tesla S je skuplja varijanta i prelazi sa razlicitim setom baterija od 300-500km, zvanicni podaci ali i neka bude 70% od toga, malo li je? Mrezom brzih punjaca po autoputevima baterija se moze dopuniti relativno brzo na 90% kapaciteta pa se sa takvim kolima moze i putovati. I na kraju zanemario si koliko se elektro energija prekomerno koristi? dakle uskoro ce svako domacinstvo imati solarne panele i mini generatore na vodonik iz prirodnog gasa i visak energije slati nazad u mrezu. Iskren savet je da potrazis na netu malo. I u Srbiji su pocele inicijative pravljenja sopstvene energije, uskoro jos i vise.
Preporuka:
5
1
Odgovori

Prijavi komentar

drugiilitreci
drugiilitreci
Sreda, 07. 03. 2012. 13:43h
Opet filozof za auto godine? Pa i prošle godine je bio jedan takav, pa ga opet nema nigde na putu. Svaka čast GM-u na famoznom pogonu koji su razvili, nije to problem, nego, dati opet nagradu za nešto što će kupiti samo neki entuzijasta, da ne kažem fanatik, meni je besmisleno. 40,000 za auto između C i D kategorije (i nipošto za petoro), ni u čemu zanmljiv što se bilo koje praktične osobine tiče? Čemu? (Čak ni po potrošnji goriva, to neće biti posebno zanimljivo, osim ako ga ne vozite skoro uvek po gradu, ali ako je tako, onda vam treba iOn, a ne ovo).
Preporuka:
2
1
Odgovori

Prijavi komentar

zeljko
Sreda, 07. 03. 2012. 20:21h
neregistrovan korisnik
@drugiilitreci : To su isto govorili i kod pojave prvih kocija bez konja. Pa kad je prvi auto stigao u Beograd. Sad cekam da procitam ko je vlasnik prvog elektro automobila u Beogradu, mozda ga je neko vec kupio? E ako Izrael napadne iran i snabdevanje naftom se poremeti javi se sa komentarom kada budes placao gorivo 4-5Eura/L ako uopste i imas kola? Ja se bas spremam da kupim Leaf-a i da postavim solarne panele na krov kuce. Za putovanja iznajmim auto i to je par puta godisnje!
Preporuka:
1
2
Odgovori

Prijavi komentar

MAVERICK
Sreda, 07. 03. 2012. 21:58h
neregistrovan korisnik
Hteo bih da pohvalim novinare na opisu automobilu i ostaloga,al' bih zamolio ako moze vise slika da stavljte. ;) :D
Preporuka:
2
0
Odgovori