Kako najlakše uvesti automobil (3): Izbegavajte automobile sa privlačno niskom cenom

Automobil u inostranstvu nikako ne treba kupovati bez provere svih papira i stanja vozila, jedan je od saveta stručnjaka. “Blic” je juče pisao na koje takse treba da računate kad uvozite auto iz Evropske unije, a u današnjem broju vas vodimo kroz cene transporta i dajemo praktične savete kako da se zaštitite od mogućih prevara.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Cena transporta zavisi od udaljenosti zemlje. Ako, na primer, uvozite vozilo iz Štutgarta ili Minhena koji je oko 1.000 kilometara udaljen od Beograda, računajte da će vam za gorivo i putarinu trebati oko 500 evra. Holandija ili Francuska su više udaljene, pa su troškovi transporta veći i iznose bar 700 evra. Na najvećim auto-pijacama u Holandiji, na primer, rade sve službe zadužene za kontrolu vozila, a radi se i registracija i izdaje potrebna dokumentacija.

 

Registracija i izdavanje tranzitnih tablica i osiguranja traje oko 30 minuta. Kada je reč o procedurama, u svakoj zemlji EU potrebne su privremene tablice (col tablice) i osiguranje, što košta oko 150 evra, a treba platiti i ekološku taksu 140 evra.


Boris Radak, vlasnik autoplaca “Autlet MBG” savetuje da već prilikom kupovine obavezno obratite pažnju na mehaničku ispravnost vozila, stanje karoserije...
 

Strani sajtovi na srpskom jeziku

Građani koji bi da pogledaju ponudu u inostranstvu iz Srbije, a imaju problema sa stranim jezicima, na portalu MojAuto.rs mogu da pogledaju, i to na srpskom jeziku, ponudu čuvenog nemačkog autoportala Mobile.de. Ukupna ponuda oglasa na MojAuto.rs dostigla je neverovatan broj od 1,2 miliona.

- Kupac bi sa sobom trebalo da povede ipak i nekog ko se dobro razume u automobile. Tu mora da se proveri dokumentacija koja ide uz vozilo, da mušterija dobije originalnu saobraćajnu dozvolu, odjavu, račun iz firme u kojoj je vozilo kupljeno. Preporučljivo je da imaju i servisnu knjižicu vozila jer na osnovu dokumentovane kilometraže, može da ima se umanji procena vozila prilikom samog carinjenja, više kilometara znači manja taksa - navodi Radak.


On poručuje da treba izbegavati kupovinu vozila od privatnih prodavaca u inostranstvu.
- Neko može da vam proda problematično vozilo u iznajmljenom stanu i veća je verovatnoća da se tu desi neki problem. Takođe, treba izbegavati i vozila sa privlačno niskom cenom jer je to jasan signal da sa vozilom postoji neki problem - kaže naš sagovornik.


Za vozila evropskog porekla ukinuta je carina, a ako kupac hoće da ostvari pravo na bescarinski uvoz, treba da u državi gde kupuje vozilo, obezbedi evro 1 obrazac - odnosno potvrdu da je vozilo proizvedeno na teritoriji EU.


- Dodatno, za sva vozila koja se uvoze iz EU, a koja su starija od 2002. godine mora da se traži potvrda o ispunjenosti evro 3 standarda od Sekretarijata za bezbednost saobraćaja. Za firme to košta oko 15.000 dinara, a za građane oko 6.500 dinara - navodi Radak.


Prevara koje se treba paziti, upozorava Radak, jeste i falsifikovanje dokumentacije.
- Dešava se da domaći uvoznici vozila “podmlađuju” kako bi se fiktivno prikazala evro 3 norma i omogućilo carinjenje onih vozila koja ne podležu tom standardu. Takva vozila obično imaju nižu cenu od tržišne cene tog modela u istoj godini proizvodnje. Teško je zaštititi se od toga na svoju ruku, pa je najbolje da se godište vozila proveri u ovlašćenom zastupništvu tog brenda. Ako se desi da postoji malo odstupanje između prizvodnje i prve registracije, to je normalna pojava, ne treba paničiti. Možda je vozilo stajalo u salonu duže, zato naša carina računa prvu registraciju, a ne godinu proizvodnje kao podatak za carinjenje. Taj datum će pisati i u srpskoj saobraćajnoj dozvoli - kaže Radak. Kompletan vodič za uvoz automobila možete čitati u sledećem broju „Auto Bilda“.

Povezane teme: Automobili, Uvoz, Cena, Srbija, EU

Poslednji komentari

Giovani
Četvrtak, 02. 07. 2015. 17:51h
neregistrovan korisnik
Druze moras najpre napraviti dogovor SA vlasnikom auta, da ti dozvoli da vozis SA Tim njegovim tablicama i mora biti auto registrovan ( mora imati osiguranje , imas onaj papir kod soferke) pa mu ti posle posaljes tablice taj mali Papir i original saobracajnu. Pozz
ante
Ponedeljak, 23. 03. 2015. 21:10h
neregistrovan korisnik
ljudi kako da ja uvezem auto iz italije a da nije na šlepi a italija nema col tablica
SvesamiZNALCI
Petak, 15. 11. 2013. 00:20h
neregistrovan korisnik
upravu si to kada kazu za "Italiju",zivim i radim u Italiji i svakodnevno gledam kako voze i sta voze..sve u svemu u Italiji se moze kupiti sasvim solidno i ocuvano auto,ovde su putevi kao piste a i ne voze kao mi Srbj 200km/h a putevi kao izorana njiva-bukvalno.
MAKI
Sreda, 30. 01. 2013. 12:15h
neregistrovan korisnik
Negde sam čuo da su poslovni.Od tih prevaranata ne bi ni džabe uzeo,pa da vratim neku domaćicu kući!!!!
MAKI
Sreda, 30. 01. 2013. 12:13h
neregistrovan korisnik
A crvene zoll table i to ako je auto registrovan jel sa žutim više ne može nigde,pa možda da odspavaš malo,pa da te zaustavi polizei,pa loše gume ovo ono 270 e na licu mesta!!
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»