„Blicov“ serijal(1): Brzo i lako uvezite automobil iz EU
Ukidanje carine na uvoz automobila iz Evropske unije uštedeće kupcima vozila vrednog, na primer, 10.000 evra nečiju celu platu - 25.000 dinara. Uvoznici kažu da je najbolja zemlja za uvoz Italija jer je transport jeftiniji, ali su u Nemačkoj vozila bolje očuvana.
Ako se odlučite da uvezete auto, treba poći od toga da je najjeftiniji brend uvek onaj koji se i proizvodi u zemlji iz koje uvozite - kaže za “Blic” Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova.
Prodajete polovni automobil?
|
- “Folksvagen” će uvek biti jeftiniji u Nemačkoj jer se tamo i proizvodi, kao što će u Italiji “fijat” biti povoljniji. U Nemačkoj su, na primer, kontrole za tehničku ispravnost drastičnije, počev od provere stanja, kilometraže, da li je vozilo farbano ili nije. S druge strane, Italijani voze automobile u luku Koper, pa odatle može da bude mnogo jeftiniji transport.
MojAuto.rs nudi 1,2 miliona vozila |
Svaki veći evropski grad ima auto-plac na kojem možete da pazarite ljubimca, a ponudu možete pogledati na poznatim portalima Mobile.de, Autoscout24.de, Autoscout24.it... Mobile.de može da se čita i na srpskom jeziku, na sajtu Mojauto.rs. Kada se odlučite za kupovinu, treba uračunati i trošak od oko 500 evra za gorivo, col tablice na 15 dana, osiguranje i novouvedenu ekološku taksu.
Poznavaoci tvrde da su vozila s većom pređenom kilometražom jeftinija, što ne mora da znači i da su lošija. Takođe, oni koji pazare polovnjaka treba da znaju da su od polovnjaka u istoj klasi korejska vozila “hjundai” ili “kia”, kao i japanska “honda” ili “tojota” jeftiniji nego nemački “audi”, “folksvagen”, BMW.
Petrović podseća da su carinske stope pale samo na automobile koji su minimum 60 odsto proizvedeni u Uniji, dok je za ostala vozila stopa 12,5 odsto.
- Treba proveriti poreklo vozila, jer je većina proizvođača, da ne bi bili opterećeni s 12,5 odsto carine, prenela proizvodnju u Evropu. “Tojota”, “Mazda” ili “Hjundai” su, recimo, vozila sa istoka, ali su kompanije prebacile pogone u EU i ti automobili se neće cariniti. Ali ipak, carina od 12,5 odsto mora da se plati na “lend kruzer” koji se i dalje radi u Japanu - navodi Petrović.
Na osnovu Prelaznog trgovinskog sporazuma sa EU, od 1. januara ove godine potpuno je ukinuta carina na benzince od 1.000 do 1.500 kubika, kao i na vozila s dizel motorom od 1.500 do 3.000 kubika. Za benzince do 1.000 kubika i dizelaše do 1.500, na koje se prošle godine plaćala carina pet odsto vrednosti vozila, ove godine je smanjena na 2,5 odsto. Te automobile će naši građani moći da uvoze bez carine od početka naredne godine.
U sutrašnjem broju “Blica” pogledajte: sve o našim špediterima, uvoznici iz Srbije, da li da sami dovezete auto ili preko uvoznika, na šta treba da obratite pažnju...
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Petak, 06. 11. 2015. 09:20h
Ponedeljak, 28. 01. 2013. 20:14h
Subota, 26. 01. 2013. 16:54h
Subota, 26. 01. 2013. 02:50h
Subota, 26. 01. 2013. 02:41h