Počinje železnički transport novog Fijata "500L" za izvoz
Železnički transport novog Fijatovog modela "500L" od Kragujevca do luke Bar počinje danas, a kako su najavile Železnice Srbije, prvi voz će sa 16 vagona prevesti 208 novih automobila namenjenih izvozu. Novi Fijatov model "500L", koji se ekskluzivno proizvodi u Kragujevcu, počeće zvanično da se prodaje u Evropi od 1. oktobra.
Taj automobil može se od prošlog meseca poručiti u Italiji i na većim evropskim tržištima, a biće plasiran ukupno na više od 100 tržišta u svetu uključujući i Sjedinjene Američke Države, kao i region Azije i Pacifika.
Železnice su najavile da će do kraja godine sa 130 vozova transportovati 26.000 automobila, a za 2013. je planiran prevoz 160.000 automobila sa 14 vozova nedeljno.
Prodajete polovni automobil? Postavite besplatan oglas |
U Fijat automobilima Srbije (FAS) ranije je rečeno Tanjugu da se sve u vezi sa proizvodnjom i prodajom novog modela "500L" odvija planiranom dinamikom i da će od oktobra početi prodaja, najpre na prioritetnim tržištima - u Italiji i u Srbiji.
Prema rečima generalnog direktora FAS - a Antonia Chezare Ferare, "500L" će se na italijanskom tržištu "500L" prodavati po ceni od 15.500 evra.
U Srbiji će cena osnovne verzije tog automobila biti 13.490 evra, a u ponudi su tri motora koja karakterišu niži nivoi štetnih emisija i ugljen-dioksida.
Tražite polovni motor? Pogledajte ponudu svih polovnih motora. |
Reč je o dva benzinska motora (105 KS 0.9 "TwinAir" i 95 KS 1.4 litra) i jednom turbodizel motoru (85 KS 1.3 "MultiJet 2").
FAS je objavio da je serijska proizvodnja novog Fijatovog modela "500L" u Kragujevcu počela 4. jula i najavio izradu oko 30.000 tih automobila do kraja godine.
U FAS očekuju da će najbolja prodaja biti na evropskom tržištu, a trećina prodaje trebalo bi da bude ostvarena na tržištu SAD.
Zbog povećanja obima proizvodnje novog modela "500L" u fabrici je nedavno počela da radi i druga smena. Radno vreme prve smene je od šest do 16 časova, dok se u drugoj radi od 20 sati uveče do šest sati ujutro.
Sa proizvodnih traka, prema saznanjima Tanjuga, dnevno silazi 100 modela "500L", a u obe smene u proizvodnji radi po 300 radnika. Fijat je, inače, počeo saradnju sa Grupom Zastava još 1953.
Proizvodnja novog modela "500L" u pogonima u Kragujevcu rezultat je ugovora o zajedničkom ulaganju italijanskog "Fijata" i Vlade Srbije u kragujevačku fabriku "Zastava automobili", potpisanog u jesen 2008.
Tim strateškim ugovorom, italijanski Fijat je vlasnik 67 procenata fabrike automobila u Kragujevcu, a država Srbija preostalih 33 odsto.
Srpski "Detroit" kako je od milošte nazivan Kragujevac je 1989. godine bio u najvećem sjaju i prosperitetu.
Rođendanom Fabrike automobila "Zastava" smatra se 26. avgust 1953. godine kada se za predlog da se najveći deo ostvarene dobiti
(100.000.000 dinara) uloži u razvoj automobilske industrije.
Za strateškog partnera izabrana je čuvena italijanska firma FIAT (Fabbrica Italiana Torino) iz Torina, sa bogatim iskustvom, s obzirom da je osnovana 1899.
Ugovor o otkupu licence sa "Fijatom" je potpisan 12. avgusta 1954. godine, a tri meseca kasnije počela je montaža prvih vozila modela "fijat AP-55"-kapanjola, "fijat 1.400 BJ" i "fijat 1.100 B".
Svi Zastavini modeli bili su manje-više kopije FIAT-ovih uspešnih modela. Kao rekordna, u istoriji "Zastave" upisana je, 1989. godina - u sopstvenom proizvodnom programu proizvedeno je 180.950, a u industrijskoj kooperaciji 42.614 automobila i 4.827 kamiona, a izvezeno 26.777 vozila.
Te godine je, takođe, zaokružen proizvodni kapacitet na 220.000 vozila godišnje i ostvaren obim izvoza po osnovu industrijske kooperacije u vrednosti od 81.000 američkih dolara.
"Zastava" je tada imala 53.357 zaposlenih, a u njenu proizvodnju bilo je uključeno 280 preduzeća iz 130 gradova tadašnje Jugoslavije.
Legendarni "fića" od 1962. godine
Inače, "Zastava" je na tržište SAD izvezla oko 140.000 "jugića".
"Zastava" je 1960. počela sa proizvodnjom legendarnog "Fiće", po licenci "Fiat 600", a 1962. i modela "Zastava 750".
Do 1985. godine kada je prestala proizvodnja tog modela ukupno je bilo napravljeno 923.487 "fića".
Popularni "fića" koji je odigrao presudnu ulogu u razvoju jugoslovenske automobilske industrije, 4. aprila 2000. godine, u anketi dnevnih listova "Privredni pregled" iz Beograda i "Dnevnik" iz Novog Sada, proglašen je za auto milenijuma u SR Jugoslaviji.
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Nedelja, 19. 08. 2012. 18:37h
Četvrtak, 16. 08. 2012. 18:17h
Četvrtak, 16. 08. 2012. 07:23h
Sreda, 15. 08. 2012. 11:30h
Utorak, 14. 08. 2012. 22:26h