Magija broja 286! Foto

Među brojnim tehničkim podacima snaga motora se uvek izdvaja. Ona govori mnogo, govori o moći i performansama, a često i o ugledu i karakteru automobila. Snaga je kao diploma za ljude, opisana kratko, u nekoliko brojeva, a opet dovoljno da nam pruži korisne informacije o ubrzanju, maksimalnoj brzini...

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Mercedes 450 SEL 6.9 (W116)

 

"Mercedes 450 SL 6.9" mogao je da se poruči i sa telefonom u automobilu, ali samo ako ste bili spremni da pre 40 godina doplatite 18.000 nemačkih maraka

Posebno mesto u automobilskom svetu predstavlja broj 286 koji je u upotrebu uveo „mercedes 450 SEL 6.9“ (W116) iz 1975. godine - sa 286 KS obeležio je svoju tertoriju. Retki su bili modela iz 70-tih prošlog veka koji su mogli da pomute slavu osnivača „kluba 286“ sa V8 motorom radne zapremine od neverovatnih 6,9 litara koji je kao dinosaurus tešku limuzinu (1,9 tona) ubrzavao do maksimalnih 225 kilometara na sat, a mnogo kažu i više.

Automobil je nosio oznaku 6.9 kako bi se razlikovao od klasičnog „450 SEL“ sa 4,5-litarskim V8 motorom. Iz mirovanja do 100 km/h ubrzava za 7,4 sekunde, dok od 60 do 100 km/h stiže za 4,3 sekunde.

Motor je uparen sa trostepenim automatskim menjačem, a „mercedes 450 SEL 6.9“ imao je i hidropneumatsko ogibljenje koje je Sitroen koristio na svojim modelima još 50-ih godina. Ukupno je bilo proizvedeno 7.380 primeraka automobila koji je postao žrtva velike naftne krize.

 

BMW M5 (E28)

BMW je do kote 286 stigao 1985. godine kada je predstavio „M5“ (E28) sa 3,5-litarskim šestocilindričnim motorom i, naravno, 286 KS koji zahvaljujući pestostepenom manuelnom menjaču kratkog prenosa sedan težak 1.529 kg do „stotke“ ubrzava za sedam sekundi.

Kabina se dosta razlikuje od aktulenog „BMW M5“, sa visokom pozicijom sedenja, velikim staklenim površinama i kožnim enterijerom koji se pre 30 godina doplaćivao 6.500 nemačkih maraka. Proizvedeno je manje od 3.000 primeraka (pretpostavlja se 2.191) i „E28“ je jedan od najređih BMW-ovih modela, posle „M1“ (proizvedeno 456), „BMW M5 turing E34“ (891) i „BMW 850CSi“ (1.510).

 

Mitsubishi 3000 GT

 

Ovde potpis

Japanski odgovor je bio „micubiši 3000 GT“ koji je zahvaljujući dva turbo-punjača iz trolitarskog V6 agregata izvlačio maksimalnih 286 KS pri 6.000 obrtaja u minutu. „Micubiši“ je pored 4x4 pogona imao i upravljanje na svim točkovima. Cena novog automobila početkom 90-ih godina bila je oko 120.000 nemačkih maraka a motor je bio uparen sa petostepenim manuelnim menjačem, dok su kao dodatna oprema mogli da se poruče automatski menjači sa četiri ili pet stepeni prenosa. „Micubiši 3000 GT“ je do 100 km/h ubrzavao za 5,7 sekundi i postizao je maksimalnih 280 kilometara na sat.

 

Porsche 911 (993)

Porše je verzijom „993“ (od 1993. do 1998. godine) najavio kraj ere motora sa vazdušnim hlađenjem. Ovaj model je vešto balansirao između tradicije i modernog shvatanja a 1994. godine je korišćen i kao „pejs kar“ na trkama Formule 1. „Porše 911“ (993) je i danas jedan od traženijih automobila i dobar primerak kabriolet verzije ne može da se nađe za manje od 65.000 evra. Šestocilindrični bokser je 286 KS oslobađao pri 6.500 obrtaja u minutu, pri čemu testirani „porše 911 kabriolet“ do 100 km/h stiže za 5,6 sekundi i postiže maksimalnih 270 kilometara na sat.

 

Pomešali smo jabuke sa kruškama, što se ne radi često u automobilskom svetu. Međutim, želimo da predstavimo automobile koji su, u svoje vreme, bili najbolji među najboljima. Na kraju, red je i da odgovorimo na pitanje: Ko pravi najbojli automobil sa 286 KS? Naš glas odlazi „BMW-u M5“! Šta vi mislite?

    Povezane teme: Mercedes, BMW, Micubiši, Porše, Mercedes 450 SEL 6.9, BMW M5, Porše 911, Micubiši 3000 GT

    Poslednji komentari

    Pedja
    Petak, 18. 03. 2016. 12:13h
    neregistrovan korisnik
    Zeljko u pravu si. To sto motor ima 286 konja ne znaci da je nasviran.. Ako ima zapreminu 6.9l to znaci da je daleko ispod danasnjih standarda odnosa snage i zapremine ili ti uopste nije nasviran tj, verovatno ce s obzirom da ga je mercedes napravio da predje 2 000 000 km. A ostavljam mogucnost da su ti fotografi na svadbi nasvirani..
    Opa
    Petak, 18. 03. 2016. 09:45h
    neregistrovan korisnik
    Atmosferski druze, sa M. Kakava crna atNosfera?
    Crni
    Četvrtak, 17. 03. 2016. 18:02h
    neregistrovan korisnik
    Moje pisanje nije nikakvo objasnjenje, odgovor, i sta ti ja znam, vec dopuna komentara.
    zeljko
    Četvrtak, 17. 03. 2016. 15:46h
    neregistrovan korisnik
    Izvinite a koji je tacan smisao vaseg komentara i pitanje koji ovde model ima 8 ventila?(zbog broja cilindara, nijedan, naravno). Ja sam samo naveo primer jednog (ali ne jedinog) motora koji postize mah obrtni momenat na 2750obr/min na vasu neistinitu tvrdnju da SVAKI atnosferski benzinac postize max obrtni momenat iznad 3500obrtaja i za taj primer sam iskoristio renault-ov 1.8 8v i to ima samo veze sa vasom tvrdnjom o ne postojanju motora sa takvim karakteristikama i nikakve veze sa spiskom vozila iz teksta. Jos mi je manje jasno kakve veze sa ovom raspravom ima vasa konstatacija ko sta vozi i primer ponasanja nekog na nekoj svadbi.
    zeljko
    Četvrtak, 17. 03. 2016. 15:24h
    neregistrovan korisnik
    Stvarno me zanima po kom delu mog komentara ste zakljucili da ima potrebe meni objasnjavati sta je bitno za dugotrajnost motora, to jeste kako zakljuciste da ja to ne znam? Ja sam samo u svom komentaru na zaljucak drugog komentatora da svi visokoturazni motori kratko traju naveo da to ne mora da bude tacno navodeci primer nekih prilicno dukotrajnih visoko turaznih motora. Mozda ste propustili u mom kometaru da procitate da sam masinac po struci (tehnicar) i samim tim je iluzorno meni objasnjavati da je bitan kvalitet materijala i preciznost obrade ako sam skolovan bas za kontrolu takvih procesa iako se doduse nikad time nisam bavio. Jos je zanimljivije vase "poducavanje" da je bitno odrzavanje i kvalitet ulja i filtera kada je to navedeno u svakom upustvu za odrzavanje vozila kao i gradacije i standardi koji ulje treba da ispunjava i duzina servisnog intervala i to bi trebalo da zna svaki vozac a kamo li neko kome je to struka. Mada lepo je pokusati ispasti pametan makar i neimalo smisla, jel da.
    SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

    SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

    Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»