Magija broja 286!
Među brojnim tehničkim podacima snaga motora se uvek izdvaja. Ona govori mnogo, govori o moći i performansama, a često i o ugledu i karakteru automobila. Snaga je kao diploma za ljude, opisana kratko, u nekoliko brojeva, a opet dovoljno da nam pruži korisne informacije o ubrzanju, maksimalnoj brzini...
Mercedes 450 SEL 6.9 (W116)
"Mercedes 450 SL 6.9" mogao je da se poruči i sa telefonom u automobilu, ali samo ako ste bili spremni da pre 40 godina doplatite 18.000 nemačkih maraka
Posebno mesto u automobilskom svetu predstavlja broj 286 koji je u upotrebu uveo „mercedes 450 SEL 6.9“ (W116) iz 1975. godine - sa 286 KS obeležio je svoju tertoriju. Retki su bili modela iz 70-tih prošlog veka koji su mogli da pomute slavu osnivača „kluba 286“ sa V8 motorom radne zapremine od neverovatnih 6,9 litara koji je kao dinosaurus tešku limuzinu (1,9 tona) ubrzavao do maksimalnih 225 kilometara na sat, a mnogo kažu i više.
Automobil je nosio oznaku 6.9 kako bi se razlikovao od klasičnog „450 SEL“ sa 4,5-litarskim V8 motorom. Iz mirovanja do 100 km/h ubrzava za 7,4 sekunde, dok od 60 do 100 km/h stiže za 4,3 sekunde.
Motor je uparen sa trostepenim automatskim menjačem, a „mercedes 450 SEL 6.9“ imao je i hidropneumatsko ogibljenje koje je Sitroen koristio na svojim modelima još 50-ih godina. Ukupno je bilo proizvedeno 7.380 primeraka automobila koji je postao žrtva velike naftne krize.
BMW M5 (E28)
BMW je do kote 286 stigao 1985. godine kada je predstavio „M5“ (E28) sa 3,5-litarskim šestocilindričnim motorom i, naravno, 286 KS koji zahvaljujući pestostepenom manuelnom menjaču kratkog prenosa sedan težak 1.529 kg do „stotke“ ubrzava za sedam sekundi.
Kabina se dosta razlikuje od aktulenog „BMW M5“, sa visokom pozicijom sedenja, velikim staklenim površinama i kožnim enterijerom koji se pre 30 godina doplaćivao 6.500 nemačkih maraka. Proizvedeno je manje od 3.000 primeraka (pretpostavlja se 2.191) i „E28“ je jedan od najređih BMW-ovih modela, posle „M1“ (proizvedeno 456), „BMW M5 turing E34“ (891) i „BMW 850CSi“ (1.510).
Mitsubishi 3000 GT
Ovde potpis
Japanski odgovor je bio „micubiši 3000 GT“ koji je zahvaljujući dva turbo-punjača iz trolitarskog V6 agregata izvlačio maksimalnih 286 KS pri 6.000 obrtaja u minutu. „Micubiši“ je pored 4x4 pogona imao i upravljanje na svim točkovima. Cena novog automobila početkom 90-ih godina bila je oko 120.000 nemačkih maraka a motor je bio uparen sa petostepenim manuelnim menjačem, dok su kao dodatna oprema mogli da se poruče automatski menjači sa četiri ili pet stepeni prenosa. „Micubiši 3000 GT“ je do 100 km/h ubrzavao za 5,7 sekundi i postizao je maksimalnih 280 kilometara na sat.
Porsche 911 (993)
Porše je verzijom „993“ (od 1993. do 1998. godine) najavio kraj ere motora sa vazdušnim hlađenjem. Ovaj model je vešto balansirao između tradicije i modernog shvatanja a 1994. godine je korišćen i kao „pejs kar“ na trkama Formule 1. „Porše 911“ (993) je i danas jedan od traženijih automobila i dobar primerak kabriolet verzije ne može da se nađe za manje od 65.000 evra. Šestocilindrični bokser je 286 KS oslobađao pri 6.500 obrtaja u minutu, pri čemu testirani „porše 911 kabriolet“ do 100 km/h stiže za 5,6 sekundi i postiže maksimalnih 270 kilometara na sat.
Pomešali smo jabuke sa kruškama, što se ne radi često u automobilskom svetu. Međutim, želimo da predstavimo automobile koji su, u svoje vreme, bili najbolji među najboljima. Na kraju, red je i da odgovorimo na pitanje: Ko pravi najbojli automobil sa 286 KS? Naš glas odlazi „BMW-u M5“! Šta vi mislite?
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Petak, 18. 03. 2016. 12:13h
Petak, 18. 03. 2016. 09:45h
Četvrtak, 17. 03. 2016. 18:02h
Četvrtak, 17. 03. 2016. 15:46h
Četvrtak, 17. 03. 2016. 15:24h