Saveti za probnu vožnju polovnjaka

Probna vožnja je za polovnjake isto je što i prijemni ispit za upis na fakultete. I dok se kod novih automobila u principu možete pouzdati u ispravnost vozila, dotle je kod polovnjaka po principu "mačke u džaku" dosta pitanja na koje treba dati odgovore. Probna vožnja važna je iz više razloga.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Rade li kočnice, volan...?

Kao prvo, imaćete priliku da vidite da li vam je vožnja u vozilu koje nameravate da kupite udobna i da se uverite da li "osnovni" delovi, poput menjača, kvačila, kočnice, upravljača ispravno funkcionišu.

 

Prodajete polovni automobil? Postavite besplatan oglas

Kada rad ovih delova sagledate, tek onda možete imati realniju sliku o tome u kakvom je stanju polovnjak.

 

Vozite na ravnom

Prvi deo testa mogli bi da obavite na ravnom delu puta. Trebalo bi da ubrzate do neke srednje brzine, recimo nekih 50-70 km/h, zatim da pritisnete kvačilo, pustite upravljač sve dok se vozilo ne zaustavi, uz malo kočenja. Na ovaj način ćete videti da li je trap automobila u dobrom stanju, jer ako se vozilo ne kreće pravolinijski, jasno je da je vreme za centriranje trapa ili neku drugu popravku na njemu.

 

Pazite na signalne lampice

 

Takođe, kada sednete u automobil obratite pažnju na paljenje signalnih lampica. Ukoliko je vozilo opremljeno vazdušnim jastucima, signalna lampica bi trebalo da se upali pri svakom kontaktu i da se nakon nekoliko sekundi izgasi. Međutim, ukoliko vozila ima i ABS sistem, lampica za to ne bi trebalo da se istovremeno gasi kada i ona za vazdušni jastuk. Ukoliko je to slučaj, moguće je da su na vozilu vršene prepravke u delu ispod upravljača. Ukoliko želite da budete u potpunosti sigurni da su ovi sistemi ispravni, to lako možete proveriti u servisima koji poseduju dijagnostičke uređaje.

 

Prvo vlasnik za volan, pa vi

Od iskusnijih poznavalaca polovnjaka, često ćete dobiti savet i da prvo pustite vlasnika za volan i da ga tokom vožnje pitate stvari koje vas interesuju, a u vezi sa stanjem i održavanjem automobila. Ponekad je dovoljno kroz priču da zaključite kako je automobil održavan i naravno vožen. I ovde važi pravilo da je pregled u servisu najbolji način da se osigurate od prevare, pa prodavce koji izbegavaju pregled treba zaobići. Pošto se radi o novcu iz vašeg džepa, budite svesni da imate pravo da pitate sve što vas zanima u vezi sa automobilom i nemojte da vam bude neprijatno zbog toga.

 

Proverite detalje - klima, kuka, rezervni ključ...

Ujedno, valjalo bi da imate na umu da je poželjno da proverite klima uređaj, obratite pažnju da li vozilo ima kuku (što upućuje na veće "naprezanje" motora), ali i da obavezno zatražite rezervni ključ (ukoliko vozilo ima kodirani ključ), kako bi kasnije mogli bez problema da napravite kopiju.

Povezane teme: Vožnja, Polovnjaci, Polovni automobili, Mojauto.rs, MojAuto.rs, Saveti

Poslednji komentari

ante
Četvrtak, 29. 11. 2012. 22:01h
neregistrovan korisnik
Jel te neko pitao nesto
mirko
Sreda, 28. 11. 2012. 14:45h
neregistrovan korisnik
Kod kupovine obratiti pažnju na papirne nalepnice koje se nalaze i oko motora na požarnom zidu sa unutrašnje strane plasičnih oplata u kabini oko ručice menjača i na crevima ako ih nema ili su razlike u vremenu postavljanaja ili ti šifre različite auto je sklapan .Tj rasturi se više auta iste marke i modela pa se pri svakom uvozu boljih modela još zameni po nešto ,uglavnom pakireri ih ostavljaju jel narod ne gleda a na njima sve piše kad je deo stavljen u koliko sati koja je šifra auta poreklo dela marka itd.Tako da se ceo proces sklapanja auta u fabrici prati preko njih i bar koda na njima .Provereno radim u ovlašćenom servisu.
Totti
Ponedeljak, 26. 11. 2012. 20:41h
neregistrovan korisnik
Probne tablice za jedan dan su oko 3500 din, a od skoro je i obavezan tehnički da bi ih izvadili.
Domagoj
Ponedeljak, 26. 11. 2012. 17:12h
neregistrovan korisnik
prvo, clanak nije los. drugo, ne znam kako kod vas, ali u Hrvatskoj se novi auti mogu naci relativno povoljno i svatko se s nekom razumnom placom moze priustiti novi auto da je ok. a ok auta ima vec za 8-9 tisuca eura. nova Kia Rio primjerice, auto godine se nadje nova za 10 tisuca eura a ima opremu bolju od vecine polovnjaka. U polovan auto iz vlastitog iskustva moras uloziti barem tisucu eura, ako ne i vise, sto je isto cest slucaj. Jeftinije ces proci s polovnjakom, no novi auto ces ako ga pazis moci voziti znatno dulje. tako da ta razlika od 4-5 tisuca eura na 10ak godina meni nista ne znaci ako mi je zivot i komoditet u pitanju.
Marko
Ponedeljak, 26. 11. 2012. 08:04h
neregistrovan korisnik
Ljudi kod nas auto kupiti na "auto placevima je velika prevara!!! Evo savet. Kad na auto placu vidite automobil koji Vam se svideo obavezno zatražite uvozne carinske papire. ZAŠTO??? U uvoznim papirima imate prijavljenu kilometražu na granici i ona Vam je u 98% slučajeva i stvarna. To što piše na satu je obično skidano i do 200.000 km.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»