Saveti uz koje ste bezbedniji

Opremite auto za vožnju po kiši

Pre nego što krenu na nešto duže putovanje, vozači treba da znaju da dolazi vreme padavina i da moraju biti spremni na sve. Prepuručuje se kupovina guma koje se dobro ponašaju na mokroj podlozi, kao i dobrih brisača, koji će raditi i po najvećem pljusku. Međutim, važnije od svega je da vozač prilagodi brzinu kretanja uslovima na putu.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Spora vožnja i izbegavanje kočenja preduslovi su za sigurnost na mokrom kolovozu

Gume za kišu služe da istisnu sloj vode, tj. da spreče akvaplaning, a ne da spreče klizanje zbog toga što je put mokar i klizav. To je ogromna razlika. Na mokroj i vodom prekrivenoj podlozi guma mora da, kroz kanale kojima je ispresecan protektor, ispumpa vodu.

 

Bez ovih kanala tanak sloj vode ostao bi između gume i podloge, što bi izazvalo gubitak prijanjanja (akvaplaning) i automatski slabiju kontrolu pravca. Na glatkom putu, na blagoj kiši i pri brzini od oko 95 km/h, guma ima zadatak da odvede veliku količinu vode koja se nalazi ispod kontaktne površine.

 

Saveti za vožnju po kiši
1. Usporite
2. Ne pritiskajte odmah kočnicu kad krene proklizavanje
3. Držite odstojanje
4. Ako je pljusak prejak, napravite pauzu
5. Osušite kočnice nakon prolaska kroz vodu (laganim pritiskom pedale nekoliko puta)

Koja guma to najbolje radi, nema preciznog odgovora, a vulkanizeri su saglasni da će svačije mišljenje biti subjektivno. Tako jedni tvrde da je najbolja „Dunlop SP Sport 01“, dok će drugi reći da je „mišlinka“ neprevaziđena. Suština je da šare na gumi za kišu budu što dublje da bi kišna guma radila posao. Vulkanizeri, ipak, savetuju da se na vreme nabave zimske gume.

 

- Sve zimske gume su dobre, s malim nijansama i razlikama. U svakom slučaju, dobro ih je imati. One su uglavnom za blato i sneg, ali su dobre i za kišu. U sebi imaju siliku koja na niskim temperaturama umogućava da se guma lakše prilagodi asfalfu - kažu u Auto-kući „Tadić“.


Zašto da dajem 50 evra za brisače kad vrlo lako mogu da ostanem bez njih, misli veliki broj vozača, ali oni iskusniji znaju šta znači dobar brisač i neistrošena metlica kada počne da pljušti.

 

Najbolji brisači koji su se ikada pojavili kod nas jesu „champion“ i „bosch“. Međutim, kako je to za nekoga preveliki izdatak, jeftinija varijanta je da se menjaju samo metlice, a na svim pumpama mogu da se kupe oni najjednostavniji brisači za oko 250 dinara.

Za vreme pljuskova, na putu je mnogo mešavine kišnice, prljavštine i ulja, što je sve preduslov za klizanje.

 

Sporija vožnja pomaže gumama da postignu bolje prijanjanje uz podlogu. Izbegavajte kočenje, a kad god je to moguće, usporavajte skidanjem noge sa papučice gasa i kočite motorom.

 

Klizanje se može dogoditi i najiskusnijim vozačima. Ako vam se to desi, nemojte jako pritiskati kočnicu. Ako imate ABS, nemojte kočiti isprekidano, već pritisnite jako kočnicu i ne pravite nagle pokrete volanom. Na mokrom putu je duži zaustavni put kočenja. Kontrolišite odstojanje i ne vozite suviše blizu vozila ispred vas. Sa istrošenom gumom rastojanje mora biti mnogo veće.

 

Kontrolišite dubinu šare da biste mogli da procenite koje rastojanje treba da držite. Iskusni vozači uvek će, nakon prolaska kroz baru, nekoliko puta pritisnuti kočnicu da bi je osušili.

Povezane teme: Saobraćaj, Kiša, Gume, Brisači, Jesen, Zima

Poslednji komentari

Slazem-se
Sreda, 02. 11. 2011. 20:49h
neregistrovan korisnik
Ko ne da za zimske i brisace, potrosi pare na advokata, taksijem, lekove/lekara. Znači: preseliti se na Karibik ili plačati
Gumolud
Sreda, 02. 11. 2011. 20:38h
neregistrovan korisnik
Pre 30g. NISAM imao zimske gume; i do 20 cm bosanskog snega nije bio problem! Danas vec kod +6 osetis na "premium"letnih napr. Yokohama da...KLIŽE!!! Silika/e i sl. Sve se menja! Ako vozac vozi RAZUMNO može i 10(deset) zima da vozi sa Michelin!!! Možda( ali samo možda) i sa KLEBER- cerka Michelina.Sve je samo pitanje kalkulacije! Što manje trljanja,manja POTROŠNJA i manje trošenje guma! Svako dobro!
Brisac
Utorak, 01. 11. 2011. 23:41h
neregistrovan korisnik
Nemci dozvoljavaju SVA vrsta brisaca- takvih ima od 100 proizvodjaca na trzistu ! Sve ostalo su price za mladice ...
Vlada
Nedelja, 30. 10. 2011. 17:06h
neregistrovan korisnik
Mislim da tekst nije tako los kao sto ga svi kritikujete u komentarima. Cinjenica je da auto treba pripremiti za kisni, tj. zimski period. Obavezno promenim i brisace i gume. Zimska guma je zimska guma! Sa takvim sam mojim BMW-om izlazio gde dzipovi nisu mogli, tako da mislim da nije sve bas tako jednostavno. Auto je clan domacinstva i u njega treba ulagati. Mora doci vreme da ko hoce da se vozi nesme da zali i stedi na autu.

Nikola Milutinovic
Nedelja, 30. 10. 2011. 13:14h
Sta ima da se tu priprema, ako je sve ispravno, voziti kako uslovi dozvoljavaju i nema misterije nikakve !!!!
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»