Savet vlasnicima dvotočkaša

Spremite motocikl za zimski period

Relativno topli dani bez padavina pred nastupajuću zimu najviše pogoduju vozačima motocikala pa verovatno većina vlasnika dvotočkaša još ne planira svom ljubimcu višemesečno odsustvo sa kolovoza.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Naravno, postoje i “zaljubljenici” koji motocikle “teraju” i na minusu i po kiši, čak i snegu pa nije zgoreg upozoriti ih još jednom na opreznost u vožnji u uslovima kasne jeseni.

 

Kao i kod svakog vozila i prilikom vožnje motocikala vozač mora obratiti pažnju pre svega na stanje kolovoza. Međutim, opasnost ne vreba samo na mokrom putu.
 

- Prilikom nižih temperatura stepen prijanjanja guma za tlo je umnogome drugačiji u odnosu na toplije vreme pa je, primera radi, potrebno znatno duže kočiti da bi se motocikl u potpunosti zaustavio. Naravno, vožnja motocikala je najopasnija prilikom padavina pogotovo kada kiša padne posle dužeg sušnog vremena pa se voda pomeša sa prašinom i čini kolovoz još klizavijim - upozoravaju u Komitetu za bezbednost saobraćaja.
 

Saveti za motocikliste
- koristite adekvatnu zaštitnu opremu („full face“ kacigu, jaknu, pantalone, čizme, rukavice)
- budite uočljivi u saobraćaju, trudite se da vozite sredinom trake
- poštujte ograničenje brzine, naročito u zoni raskrsnica
- nemojte se provlačiti između kolone vozila
- oprez zbog lošeg kolovoza u ovom periodu
- ako vas vozač automobila ne primeti, ne oklevajte da upotrebite sirenu
- trudite se da vozite sredinom trake gde ste najuočljiviji

Čak i da se susrećemo sa miholjskim letom motociklisti bi morali u ovo doba godine da budu oprezniji nego inače.
 

- Treba imati u vidu da većina drugih učesnika u saobraćaju kako se bliži zima sve manje očekuje motociklistu na putu. Pošto i mrak sve brže pada, vozač dvotočkaša mora nositi opremu jarkih boja i voziti sredinom trake - kažu u Komitetu za bezbednost saobraćaja.
 

Kako bi vožnja po hladnom vremenu bila što ugodnija i pre svega bezbedna motociklisti moraju nositi kompletnu zaštitnu opremu.
 

- To znači da ne treba sedati na motor ukoliko prethodno niste obukli zaštitnu jaknu, pantalone, čizme, rukavice i kacigu. Posebno se to odnosi na zaštitne pantalone pošto je statistika pokazala da motociklisti najčešće imaju povrede nogu prilikom nezgoda - objašnjavaju u ovom Komitetu.
 

Bez obzira na vremenske uslove, najveća opasnost vozačima motocikala preti na raskrsnicama i to od njihovih kolega za volanom automobila. U Komitetu za bezbednost saobraćaja sproveli su istraživanja koja su pokazala da se stavovi ove dve kategorije vozača u potpunosti razlikuju kad je reč o njihovoj sigurnosti na ulicama.

- Motociklisti i vozači automobila imaju suprostavljena mišljenja i u pogledu brzine vožnje i nivoa dozvoljenog alkohola u krvi, a najstrašnije je to što jedni druge označavaju kao glavnu opasnost na putu. Od 2000. godine konstantno raste broj motocikala na ulici, a da najčešće saobraćajne nesreće na ulici nastaju sudarom dvotočkaša i automobila - ističu u Komitetu.
 

Mnogi vozači dvotočkaša ne žele da izazivaju sudbinu pa već sa prvim hladnim vremenom odlažu svog ljubimca u garažu. Zimska pauza podrazumeva i određenu pripremu vozila za proleće.
 

- Potrebno je proveriti stanje pneumatika i dopumpati ih ukoliko je potrebno, zatim podmazati lanac i gorivo sipati makar do polovine rezervoara - ističu u servisu “Beoauto”.

Povezane teme: Motocikl, Jesen, Zima, Kiša, Sneg, Saveti, Saobraćaj

Poslednji komentari

bananamen
Ponedeljak, 31. 10. 2011. 12:40h
neregistrovan korisnik
Sredina trake je najopasnija jer na njoj ima mnooogo ulja, posebno kod semafora. Leva strana je najuocljivija jer ste vozacu automobila ispred nosa.
Stanko-Smuk
Ponedeljak, 31. 10. 2011. 09:50h
neregistrovan korisnik
Po starom ( losem ) obicaju savete dele oni koji nisu vrsni poznavaoci motora i retko ili nikada sedaju na motor ! Tako i pisac ovok teksta !

Nikola Milutinovic
Nedelja, 30. 10. 2011. 13:08h
Upravo tako, lanac se skida i prokuvava u starom ulju (najbolji nacin, starinski nacin), svecice se skidaju i malo se novog ulja sipa u cilindar(e), tockove skinuti, ispustiti tecnost za hladjenje, ili ako je to komplikovano, paliti ga dva puta nedeljno da radi po 10 - 15 minuta !!! Mada srecom, ovde gde sam sezona ne prestaje......Ducati 848 EVO, se nece gasiti !!!! Srecno motociklisti !!!!
Vuki
Nedelja, 30. 10. 2011. 07:11h
neregistrovan korisnik
Pozeljno je da rezervoar bude pun,kada se motor nece duze vremena voziti..kako ne bi korodirao.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»