Koliko vredi "honda sivik" iz 2012?
Honda svetlosnom brzinom menja generacije svog najprodavanijeg modela „sivik“ i zato nam je teško da držimo korak sa novim/starim/redizajniranim verzijama. Takođe, u zavisnosti od tržišta, neki modeli se prodaju duže ili kraće pa je ponuda na placevim polovnih automobila, rekli bismo, šarolika.
Nama je pažnju poslednjih dana leta privukla jedna od najtraženijih verzija - hečbek sa 1,4-litarskim i-VTEC benzinskim agregatom. U pitanju je model osme generacije (predstavljena 2005. godine), koja je prvo redizajnirana 2009. a zatim i 2011. godine. Testirani model je iz aprila 2012. i kod nas se prodavao u periodu dok smo čekali na devetu reinkarnaciju „sivika“. Zbog toga i dolazi do zabune, odnosno često se ovaj model na sajtovima ili placevima nudi kao „sivik“ devete generacije.
Testirani model je korišćen kao službeno vozilo, što se može uočiti i po kilometraži - 136.000 kilometara za četiri godine. Sa druge strane, automobil je redovno održavan i 1,4-litarski benzinac ne pokazuje znake slabosti. Motor je „suv“, radi tiho i dobro vuče! Na forumima sa u glas savetuje kupovina snažnijeg 1.8 benzinca sa 140 KS, ali ova verzija više pogoduje porodičnim vozačima, nego onima koji su skloni temperamentnijoj vožnji. To pokazuju i performanse - od 0 do 100 km/h za 13 sekundi i maksimalnih 177 kilometara na sat.
Srećom, šestostepeni manuelni menjač je kratkog hoda sa odlično proračunatim odnosima i prosečna potrošnja može da se drži između 6,0 i 6,5 litara, što je na nivou skupljih i komplikovanijih dizel agregata. Kolege iz nemačkog „Auto Bilda“ su više puta „sivik“ imali na testovima izdržljivosti i do sada nisu zabeležili ozbiljnije probleme sa 1.4 i-VTEC motorom. Kao i kod svih „japanaca“, pravovremeni i kvalitetno održavanje je recept za dugačak život.
„Honda sivik“ nije jeftin „polovnjak“, i cena četiri godine starog primerka je između 8.500 i 9.500 evra. Za 1.000-1.500 evra manje možete da kupite, recimo, „reno megan“ ili „pežo 308“, pa čak i „golf VI“, ali trebalo bi da znate da je „honda sivik“ automobil koji se retko kvari.
Honda Civic 1.4 i-VTEC |
Za razliku od menjača i motora, kočioni sistem je najpodložniji problemima. Primećeno je da se diskovi brže troše a glavni uzrok je stil vožnje. Diskovi na testiranom modelu su gotovo pri kraju i naš savet bi bio da ih zamenite jer je to praktično jedino veće ulaganje. Druga mana je rđa na izduvnom sistemu, dok se dosta vlasnika žalilo i da voda prolazi u farove i da izaziva česte kvarove.
Takođe, „honda sivik“ je sportski podešen automobil sa tvrdim oslanjanjem i ne podnosi (najbolje) puteve lošijeg kvaliteta. Obavezno proverite u kakvom je stanju zadnji trap. Problem koji se često javlja kod osme generacije „sivika“ je i pucanje odbojne gume amortizera. Japanski proizvođač je poručio da je neispravnost ispravljena, odnosno da su kasnije verzije „izlečene“. Ipak, nije na odmet vizuelno proveriti da li su gume u redu.
Plastika korišćena u kabini nije najboljeg kvaliteta, ali je veoma izdržljiva (kao i spojevi), što je od veće važnosti kada pričamo o porodičnim automobilima. Jedino se po istrošenoj ručici menjača može zaključiti da je „sivik 1.4 i-VTEC“ korišćen u gradskoj vožnj. Elektronika je, takođe, pouzdana i nisu zabeleženi ozbiljniji problemi, iako „sivik“ koristi digitalnu instrument tablu dok se motor startuje pritiskom na dugme.
Tehnički podaci |
Sa vremenom, na karoseriji se javljaju tragovi rđe, pogotovo na ivicama blatobrana. Na testiranom „siviku“ smo primetili dosta udaraca i ogrebotina na plastičnim delovima jer Hondin kompakt ne može da se pohvali klirensom. Pored blatobrana, najviše stradaju donji delovi prednjeg i zadnjeg branika. Plastika je na više mesta polomljena, a svaki prelazak preko „ležećeg policajca“ predstavlja potencijalnu opasnost za branike, ali i izduvni sistem.
Vlasnik za testirani „sivik“ iz aprila 2012. godine sa paketom opreme „sport“ traži 8.699 evra, dok se slični modeli na internertu nude za 9.000-9.500 evra. Ponuda na tržištu polovnih automobila nije velika, a zanimljivo je da su svi modeli kupljeni kod nas. Naime, „sivik“ drži cenu i u Evropi, tako da uvoz nije isplativ.
Redovan servis za „sivik 1.4 i-VTEC“ je godinu dana ili 10.000 kilometara, Honda nema veliki servis a filter goriva se menja na 120.000 kilometara.
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Sreda, 16. 11. 2016. 08:05h
Utorak, 15. 11. 2016. 22:36h
Ponedeljak, 14. 11. 2016. 17:56h
Ponedeljak, 14. 11. 2016. 14:59h
Ponedeljak, 14. 11. 2016. 13:33h