Testirali smo japanski kompakt sa pređenih 136.000 kilometara

Koliko vredi "honda sivik" iz 2012? Foto

Honda svetlosnom brzinom menja generacije svog najprodavanijeg modela „sivik“ i zato nam je teško da držimo korak sa novim/starim/redizajniranim verzijama. Takođe, u zavisnosti od tržišta, neki modeli se prodaju duže ili kraće pa je ponuda na placevim polovnih automobila, rekli bismo, šarolika.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Kvalitet Hondinih automobila nikada nije dolazio u pitanje, tako da „sivik“ osme generacije predstavlja vrh ponude. Zato je i cena nešto „jača“ u odnosu na korejske ili francuske rivale ali svako dodatno ulaganje na duže staze se isplati

Nama je pažnju poslednjih dana leta privukla jedna od najtraženijih verzija - hečbek sa 1,4-litarskim i-VTEC benzinskim agregatom. U pitanju je model osme generacije (predstavljena 2005. godine), koja je prvo redizajnirana 2009. a zatim i 2011. godine. Testirani model je iz aprila 2012. i kod nas se prodavao u periodu dok smo čekali na devetu reinkarnaciju „sivika“. Zbog toga i dolazi do zabune, odnosno često se ovaj model na sajtovima ili placevima nudi kao „sivik“ devete generacije.

 

„Sivik“ je pojavljivanjem 2005. godine privukao pažnju svojim svemirskim kokpitom sa digitalnim instrumentima i motorom koji se startuje pristikom na dugme. Zanimljivo je da i pored dosta elektronike nisu primećeni veći nedostaci

 

Testirani model je korišćen kao službeno vozilo, što se može uočiti i po kilometraži - 136.000 kilometara za četiri godine. Sa druge strane, automobil je redovno održavan i 1,4-litarski benzinac ne pokazuje znake slabosti. Motor je „suv“, radi tiho i dobro vuče! Na forumima sa u glas savetuje kupovina snažnijeg 1.8 benzinca sa 140 KS, ali ova verzija više pogoduje porodičnim vozačima, nego onima koji su skloni temperamentnijoj vožnji. To pokazuju i performanse - od 0 do 100 km/h za 13 sekundi i maksimalnih 177 kilometara na sat.

 

Četovorcilindrični benzinac radne zapremine 1,4 litara i sa 100 KS svakako ne odgovara sportskom karakteru „honde sivik“. Međutim, agregat je izdržljiv i pouzdan, odnosno uz dobro održavanje može da pređe više od 300.000 km

Srećom, šestostepeni manuelni menjač je kratkog hoda sa odlično proračunatim odnosima i prosečna potrošnja može da se drži između 6,0 i 6,5 litara, što je na nivou skupljih i komplikovanijih dizel agregata. Kolege iz nemačkog „Auto Bilda“ su više puta „sivik“ imali na testovima izdržljivosti i do sada nisu zabeležili ozbiljnije probleme sa 1.4 i-VTEC motorom. Kao i kod svih „japanaca“, pravovremeni i kvalitetno održavanje je recept za dugačak život.
„Honda sivik“ nije jeftin „polovnjak“, i cena četiri godine starog primerka je između 8.500 i 9.500 evra. Za 1.000-1.500 evra manje možete da kupite, recimo, „reno megan“ ili „pežo 308“, pa čak i „golf VI“, ali trebalo bi da znate da je „honda sivik“ automobil koji se retko kvari.

 

Honda Civic 1.4 i-VTEC
Godište april, 2012.
Kilometraža 136.000 km
Cena 8.500-9.500 evra

Za razliku od menjača i motora, kočioni sistem je najpodložniji problemima. Primećeno je da se diskovi brže troše a glavni uzrok je stil vožnje. Diskovi na testiranom modelu su gotovo pri kraju i naš savet bi bio da ih zamenite jer je to praktično jedino veće ulaganje. Druga mana je rđa na izduvnom sistemu, dok se dosta vlasnika žalilo i da voda prolazi u farove i da izaziva česte kvarove.

 

Takođe, „honda sivik“ je sportski podešen automobil sa tvrdim oslanjanjem i ne podnosi (najbolje) puteve lošijeg kvaliteta. Obavezno proverite u kakvom je stanju zadnji trap. Problem koji se često javlja kod osme generacije „sivika“ je i pucanje odbojne gume amortizera. Japanski proizvođač je poručio da je neispravnost ispravljena, odnosno da su kasnije verzije „izlečene“. Ipak, nije na odmet vizuelno proveriti da li su gume u redu.

 

    Plastika korišćena u kabini nije najboljeg kvaliteta, ali je veoma izdržljiva (kao i spojevi), što je od veće važnosti kada pričamo o porodičnim automobilima. Jedino se po istrošenoj ručici menjača može zaključiti da je „sivik 1.4 i-VTEC“ korišćen u gradskoj vožnj. Elektronika je, takođe, pouzdana i nisu zabeleženi ozbiljniji problemi, iako „sivik“ koristi digitalnu instrument tablu dok se motor startuje pritiskom na dugme.

    Tehnički podaci
    Motor 4-cilindrični, benzin
    Zapremina 1.339 kubika
    Snaga 100 KS pri 6.000 o/min.
    Maks. obrtni moment 127 Nm
    Menjač 6-stepeni, ručni
    Pogon na prednjim točkovima
    Dimenzije 4.245/1.765/1.460 mm
    Međuos. rastojanje 2.626 mm
    Prtljažnik 485 litara
    Ubrzanje 13,0 sek.
    Maks. brzina 177 km/h
    Potrošnja 6,2 litara

    Sa vremenom, na karoseriji se javljaju tragovi rđe, pogotovo na ivicama blatobrana. Na testiranom „siviku“ smo primetili dosta udaraca i ogrebotina na plastičnim delovima jer Hondin kompakt ne može da se pohvali klirensom. Pored blatobrana, najviše stradaju donji delovi prednjeg i zadnjeg branika. Plastika je na više mesta polomljena, a svaki prelazak preko „ležećeg policajca“ predstavlja potencijalnu opasnost za branike, ali i izduvni sistem.
    Vlasnik za testirani „sivik“ iz aprila 2012. godine sa paketom opreme „sport“ traži 8.699 evra, dok se slični modeli na internertu nude za 9.000-9.500 evra. Ponuda na tržištu polovnih automobila nije velika, a zanimljivo je da su svi modeli kupljeni kod nas. Naime, „sivik“ drži cenu i u Evropi, tako da uvoz nije isplativ.
    Redovan servis za „sivik 1.4 i-VTEC“ je godinu dana ili 10.000 kilometara, Honda nema veliki servis a filter goriva se menja na 120.000 kilometara.

     

    Povezane teme: Honda, Honda Sivik, Polovnjaci, Polovni automobili, Auto Bild

    Poslednji komentari

    Bungi
    Sreda, 16. 11. 2016. 08:05h
    neregistrovan korisnik
    Ako ti je ova nova Honda Sivic toliko lijepa ti je kupi,vjerovatno ti jedini imaš"blage veze".
    Alex
    Utorak, 15. 11. 2016. 22:36h
    neregistrovan korisnik
    Nov i je i posle toga,sve dok je u garanciji i posle kao polovan znaš šta voziš, znaš poreklo auta a to košta više nego kupovina nekog nepoznatog polovnjaka.
    MotoGP
    Ponedeljak, 14. 11. 2016. 17:56h
    neregistrovan korisnik
    Nov auto je nov samo dok je u salonu. :)
    dr
    Ponedeljak, 14. 11. 2016. 14:59h
    neregistrovan korisnik
    nemas ti blage veze, pa kupi italijana I ne gledaj hondu
    Bungi
    Ponedeljak, 14. 11. 2016. 13:33h
    neregistrovan korisnik
    Ovaj Sivik je orginalan i dopadljiv auto,onaj posle njega malo ružniji ali slične koncepcije a ovaj poslednji je bukvalno katastrofa.Izlomljene i nepovezane linije sa Reno Lagune 3 ,nesrazmjera proporcija kao na Subaru Impeci,može li automobil da bude ružniji.?Ako ne znate da nacrtate automobil platite Italijanima da to obave za vas.Sve ostalo na Hondi je za čistu desetku.
    SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

    SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

    Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»