BLIC TEST - Novi Hjundai i30: Korejac po meri srpskih vozača
Uskoro će biti 14 ili 15 godina kako testiram automobile sa znakom “Hjundaija”. Prvih modela se, iskreno, više i ne sećam toliko. Možda samo po imenu. Ali - sa svakim novim automobilom, situacija se menjala za 180 stepeni. U pozitivnom smeru, naravno.
Pored najprodavanijeg “tusona”, Korejcima je u Evropi, kao i na našem tržištu, najvažniji kompaktni “hjundai i30” koji nam se predstavio trećom generacijom. Upravo na modelu “i30” može jasno da se vidi koliko je “Hjundai” napredovao u poslednjoj deceniji.
Pred nama je zreo i uverljiv automobil, agresivnog prednjeg dela i modernih linija. Za razliku od prethodnika, više nam se svideo i kako je urađen zadnji kraj - konzervativno, ali dopadljivo. “Hjundai i30” je sada jasno prepoznatljiv, a to je izuzetno važno u C-segmentu, gde i detalj može da privuče kupca. A u “Hjundaiju” su pazili i na najsitnije detalje. Dovoljno je da čujete pun zvuk pri zatvaranju vrata, da se zavalite u komforna sedišta i prihvatite mali i odlično oblikovan upravljač.
Vozačevo okruženje je urađeno po evropskim (da ne kažem srpskim) standardima. Prostora ima više nego kod rivala u klasi, a na velikom međuosovinskom rastojanju (2.650 mm) zahvalni će biti putnici na prostranoj zadnjoj klupi. Takođe, zapremina prtljažnika je povećana za 70 litara i sada iznosi 395 litara.
Instrument-tabla je pregledna, dok vozač sve informacije može da sazna i sa centralnog ekrana osetljivog na dodir, dijagonale osam inča. Automatski klima-uređaj sa dve zone se podrazumeva, a povezivanje sa mobilnim telefonom je brzo i jednostavno (Apple Car i Android Auto).
“Blututom” se može komandovati i glasom. Kompaktni “hjundai” sada sam drži smer unutar saobraćajnih traka, šest vazdušnih jastuka su deo serijske opreme od prvog paketa.
Osnovni motor u ponudi ostaje provereni 1,4-litarski atmosferski benzinac sa 100 “konja” koji je uglađen, tih, pouzdan i pristojnih performansi. Odmah smo se uverili i da je “Hjundai” dosta radio na poboljšanju zvučne izolacije, a zabavnoj vožnji pomogla je i unapređena očvrstnuta platforma, spremna da izdrži mnogo više od 100 KS. Uz motor dolazi i vrlo dobar šestostepeni manuelni menjač.
Prosečna potrošnja u gradskim uslovima je oko 8-8,5 litara, a može da bude i niža u zavisnosti od težine desne noge vozača. Početna cena “hjundaija i30” je 13.990 evra za verziju sa 1.4 benzincem i paketom “comfort”. Testirani model sa opremom “premium” košta 15.790 evra, što je i dalje niža cena od glavnih rivala.
Hyundai i30 1.4
Motor 4-cilindrični, benzin * Zapremina 1.368 kubika * Snaga 100 KS pri
6.000 o/min. * Obrtni moment 134 Nm pri 4.000 o/min.* Menjač 6-stepeni, ručni * Pogon na prednjoj osovini * Dimenzije 4.300/1.795/1.455 mm * Osovinsko rastojanje 2.650 mm * Prtljažnik 395 litara * Ubrzanje 12,6 sek. * Maksimalna brzina: 183 km/h * Cena od 13.990 evra
|
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»