"Fijat tipo" - poznato ime za novu limuzinu
„Fijat“ je za svoj novi automobil upotrebio nama dobro poznato ime - „tipo“. Istina, ovo nije prvi put da se Italijani vraćaju četvoroslovnoj oznaci, ali nama je najviše u sećanje urezan model koji se sklapao od 1988 do 1995 godine. „Tipo“ je tada bio hečbek, dok je danas pred nama kompaktna limuzina sa četvora vrata, dugačka 4,54 metara. Po tome, novi „tipo“ je praktično naslednik modela „linea“ koji se takođe proizvodio u fabrici u turskom Tofašu.
"Tipo" je dugačak 4,53 metara, širok je 1,79 a visok 1,49 metara
„Tipo“ uživo deluje skladno i dizajn potpisuje Roberto Đolito koji je, takođe, kreirao i kragujevački „fijat 500L“. Druga važna stvar je da limuzina ne ostavlja utisak jeftinog automobila, iako je, tu nema šta da se krije, „tipo“ zamišljen i urađen kao model sa idealnim odnosom uloženog i dobijenog, slično formuli koju koriste „Dačija“ i „Škoda“.
Utisak je da je Fijat sa „tipom“ otišao i korak dalje u odnosu na cenovne rivale, jer nismo naišli na klasične slučajeve uštede (izostavljanje izolacije, plastika lošeg kvaliteta, mekana sedišta, korišćenje delova iz drugih modela u porodici...). Recimo, vrata su masivna i pri zatvaranju se čuje pun zvuk. Plastika u kabini je prijatna na dodir a možemo da pohvalimo i kvalitet spojeva i završne obrade.
Novi „fijat tipo“ nudi dovoljno prostora: Petoro odraslih mogu udobno da sede u njemu a da se ne osećaju klaustofobično. Putnici na zadnjoj klupi imaju 93,4 centimetara prostora za noge, pri čemu ima iznenađujuće mnogo mesta i za glave. Zapremina prtljažnika je 520 litara, odnosno u prostor pravilnog oblika mogu da se „ubace“ dva velika kofera i jedan mali.
Mi smo isprobali najsnažniji 1.6 dizel motor sa 120 KS u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem. Kao što smo i navikli od „Fijatovih“ dizelaša, agregat vuče snažno i „tipo“ se sa lakoćom kreće kroz gradsku gužvu. Indikator stepena prenosa nas savetuje da pri 50 km/h koristimo četvrtu brzinu. U tom trenutku putni računar pokazuje prosečnih 5,2 litara.
Fiat Tipo 1.6 multidžet II |
Na otvorenom putu, u šestom stepenu prenosa, potrošnja može da se drži između pet i šest litara, naravno u zavisnosti od brzine i koliko je putnika u kabini. I pored solidnog obrtnog momenta (320 Nm pri 1.750 obrtaja u minutu), „Fijatov“ motor nije sportski orijentisan i za brza preticanja potrebno je otići stepen-dva niže.
Početna cena „tipa“ sa 1.6 dizel motorom je 16.000 evra za verziju sa paketom opreme „opening edition“ (klima-uređaj, šest vazdušnih jastuka, električni podizači svih prozora, blutut, svetla za maglu, aluminujumske felne od 16 inča, USB priključak...).
Testirana verzija sa paketom „opening edition plus“ je 1.000 evra skuplja a donosi i aluminijumske felne od 17 inča, tempomat i ekran osetljiv na dodir, dijagonale pet inča.
Više o ovoj i mnogim drugim zanimljivim temama, nalazi se u novom, 128. broju "Auto Bilda" koji je na kioscima. U njemu se nalaze priče o "vrućim" ženevskim novitetima, testovi hibridnog "RAV-a 4" iz Tojote, nove "kije sportidž", "renoa kaptur autdor"... Reporteri "Auto Bilda" zavirili su u fabriku gde nastaje najmoderniji automobil na svetu i proživeli bajku na durmitorskih 2.000 metara. Saznajte više o "meračima saobraćaja", koliko je opasna "prašina" iz kočnica i da li se isplati kupiti polovnu "dačiju"...
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Četvrtak, 18. 02. 2016. 18:48h
Četvrtak, 18. 02. 2016. 13:34h
Četvrtak, 18. 02. 2016. 11:19h
Sreda, 17. 02. 2016. 14:05h
Sreda, 17. 02. 2016. 13:45h