Uskoro nećete smeti da popravljate sopstveni automobil?

Uskoro nećete smeti da popravljate sopstveni automobil?

Veliki broj američkih udruženja proizvođača je podnelo zahtev da se onemogući amaterski rad na novim automobilima koji su, po njima, "postali previše kompleksni i opasni za amaterske... »

Poštovani čitaoci, ostavljanje komentara na vesti starije od 5 dana nije moguće.

Prijavi komentar

Gan
Četvrtak, 30. 04. 2015. 12:37h
neregistrovan korisnik
Sreca pa kod nas svako moze da radi sta hoce.
Preporuka:
156
8
Odgovori

Prijavi komentar

Momcilo
Četvrtak, 30. 04. 2015. 12:58h
neregistrovan korisnik
Nije to zastits intelektualne svojine. Zaknoski ce biti regulisano da se javljas u 'NJIHOV' servis radi eventualne popravke cisto zbog nsplate njihovih usluga. Novac nije namenjen za zadrzavanje u tvom djepu. Zakonski te primorava da trosis novac u njihovu korist. Tako to zapadni svet radi. Ni bojler se nmoze zameniti bez "zakonski odobrenog" izvodjaca. A srbi placu od napora da budu kao "Amerikanci" jer svako je po njima bolji od njih samih. Koji smo mi kompleksasi od naroda. Jezik smo vec "unakaradili" da bi bili "u trendu". E pa sad izvolite i javljajte se redovno "mehanicarima" da vam skroje kapu.
Preporuka:
200
17
Odgovori

Prijavi komentar

Erik
Četvrtak, 30. 04. 2015. 14:15h
neregistrovan korisnik
@Momcilo : Nigde se ovde ne kaže da nećete smeti da POPRAVLJATEvaš automobil, već da nećete moći da ga PREPRAVLJATE. Razlika je ogromna.
Preporuka:
102
36
Odgovori

Prijavi komentar

Nika
Nedelja, 03. 05. 2015. 00:25h
neregistrovan korisnik
@Erik : Прочита ли ти наслов? (на страну шта се из контекста може закључити) Момчило је суштински у праву. Гиганти се довијају како да што више твог новца пређе код њих. нНа овај или онај начин...
Preporuka:
9
0
Odgovori

Prijavi komentar

tako-je-
Četvrtak, 30. 04. 2015. 14:57h
neregistrovan korisnik
@Momcilo : Na zapadu su zabranili 70. posto radova koje mozes sam popravljati. Moras zvati kompanije da to rade ili kazna sledi. Sta bi radile tolike kompanije ????/ Sve je to vestacko napravljeno. Neka oni meni objasne, mislim na mehanicare u USA, Kanada, kako radi dvotaktni ili cetverotaktni motor ?? Lako je odvrnuti 3 - 4 sarafa, skinuti deo, vratiti novi deo i sarafe zavrnuti gde si ih odvrnuo. Nije valjda da je to tesko. A sto se tice elektornike i elektrike kod automobila, kvarove nadje kompjuter, i fino kaze sta treba da se promeni. Ne treba mnogo mozak da se napraze. Jezik smo vec odavno unakazili. Evo jednog bisera. Juce sam isao " fiksati " auto, kaze meni prijatelj. Ja kazem njemu, zar ga nisi popravljao.
Preporuka:
118
19
Odgovori

Prijavi komentar

Bonic
Ponedeljak, 04. 05. 2015. 06:01h
neregistrovan korisnik
@Momcilo : Ne slazem se. Pazljivije procitaj. Ne govori se o stelovanju karburatora i platina. U ovom textu se iznise cinjenice koje ne mozemo ignorisati. Ako neki amater zabrlja sa kompjuterskim komponenrama, posledice mogu biti nepredvidive.
Preporuka:
0
3
Odgovori

Prijavi komentar

Djole-Cepek
Četvrtak, 30. 04. 2015. 13:06h
neregistrovan korisnik
Ja sam ga kupio, ja cu i da ga popravljam..
Preporuka:
175
15
Odgovori

Prijavi komentar

ma-da
Četvrtak, 30. 04. 2015. 13:23h
neregistrovan korisnik
Auto je u mom vlasnistvu tako da mogu da radim sa SVOJIM autom sta hocu, automobil nije njihov onog trenutka kada su ga prodali, tako ako hocu da ga zakucam u drvo, to je moja stvar, ne njihova. Drugo bi bilo da mi ga poklone ili daju na odredjeno vreme.
Preporuka:
195
21
Odgovori

Prijavi komentar

Marko
Četvrtak, 30. 04. 2015. 14:19h
neregistrovan korisnik
@ma-da : Tako razmislja prosecan srbin, e pa nece vise moci tako... Ako hoces da prodas auto dalje, ima licna karta auta, gde i kada je sve servisirano !!! U Holandiji ako bi digao haubu i naidje saobracajac odmah pitanje ko je vama rako da to radite i odmah kazna ! Mi ovde u srbistanu nismo ni svesti sta nas tek ocekuje u vezi sa autima, bunili smo se za svetla, pojas, zimske gume, prvu ponoc, jedva samo to naucli za 5. godina a na zapadu je to jos posle rata.. Polovne gume, trgovina kradem autima-delovima (sabac), lose gorivo, putevi, time se mi ponosimo a pa nece vise biti tako uskoro...
Preporuka:
58
142
Odgovori

Prijavi komentar

marko
Ponedeljak, 04. 05. 2015. 01:52h
neregistrovan korisnik
@Marko : Nek' si ti stigao do Holandije a pravopis ko sisa....
Preporuka:
7
2
Odgovori

Prijavi komentar

mixa
Nedelja, 03. 05. 2015. 15:31h
neregistrovan korisnik
@ma-da : Možeš sa njim raditi šta hoćeš ali u svom dvoristu. I tako "popravljenog" ne istjerivati ga na ulicu jer tamo su naši "nepopravljeni" automobili i naša deca. A u drvo ga ne možeš zakucati pošto to nije Tvoje drvo i krš koji tim činom nastane neko će morati da ukloni. Takođe i troškovi koje napraviš u bolnici za Tvoje lečenje Ti tako skršen nećeš platiti pa će pasti na teret vlasnika "nepopravljanih" automobila.
Preporuka:
5
9
Odgovori

Prijavi komentar

Marko
Ponedeljak, 04. 05. 2015. 12:24h
neregistrovan korisnik
@mixa : I rece srbin .... !!! Sednes u bus i platis kartu po svom cenovniku ! To si hteo da kazes.... Samo ti nosi auto kod supa-majstora i uzivaj u njihovoj voznji, papir trpi sve! Pitam li se kome ces dalje prodati taj servisiran auto u svom dvoristu, to jos samo ovde kod nas prolazi i na to smo navikli a svaka novina nam ne odgovara. Mozda bi te advokati osiguravajuceg drustva malo osvestili kad bi ti ispostavili racun, mislim da ne znas gde bi vise svrbelo....
Preporuka:
3
1
Odgovori

Prijavi komentar

Bonic
Ponedeljak, 04. 05. 2015. 06:03h
neregistrovan korisnik
@ma-da : A sta ako zakucas u nekog i utvrdi se da si ti ceprkao po autu i zbog toga je doslo do udesa. Ko je kriv?
Preporuka:
3
0
Odgovori

Prijavi komentar

Sale
Ponedeljak, 04. 05. 2015. 16:32h
neregistrovan korisnik
@ma-da : 'Auto je u mom vlasnistvu tako da mogu da radim sa SVOJIM autom sta hocu' Jel to po onoj logici, moje dete, moja zena, mogu da ih bijem kad hocu? E pa nece da moze, mozes da ga modifikujes i prepravljas ako ces ga voziti na svojoj poljani kad pokosis seno a ti da nesto caprkas oko auta i potom sa letecom bombom izadjes na put i ugrozavas bezbednost svih ostalih ucesnika u saobracaju, E NECE DA MOZE.
Preporuka:
7
5
Odgovori

Prijavi komentar

msm-stvarno
Četvrtak, 30. 04. 2015. 13:31h
neregistrovan korisnik
Kad ga kupim mogu i u zid da ga nabijem. Da neće možda i to reći:"ne smete naš auto da zabijete u zid"...u stvari...mogu da mi zabrane. ALI: ako mi daju garanciju na CEO auto od 200 hiljada km. A ovako imamo zamenu plivajućeg zamajca kad se menja i lamela ali "ipak da ga menjamo na 60 hiljada". Imamo zamenu kaiševa maltene na 10000km a zamenu ulja na 5 000km...Naravno ovo preporučuju "majstori" u Srbiji koji bukvalno (svojim očima video) SRIČU tekst uputstva na SRPSKOM. A šta ćemo sa autom koji nema prevedeno uputstvo na srpski? To ćemo odokativno da popravljamo? More jadni ste svi na gomili: i proizvodjači što prave kante koje se kvare kao od šale, ili što im "procure" kodovi za otvaranje pa se kradu ili 90% polupismenih stvorova koji se zovu "majstori". Hoću kad ga kupim novog da RADI bar 100 hiljada bez zamajavanja!!
Preporuka:
149
8
Odgovori

Prijavi komentar

pstjm
Četvrtak, 30. 04. 2015. 15:34h
neregistrovan korisnik
@msm-stvarno : U sustini si u pravu. Ako daju garanciju na 200k onda imaju pravoda drze to pravo da se javljas kod njihovog servisa. Ako ne...onda zasto moras da ides kod njih. Ako zaista hoce neka prave ugovor kada prodaju da ovo bude jedan od uslova. Onda onsaj sto kupi ima pravo da trazi cenovnik za svaki deo auta i servis jer sve treba da bude transparentno i u skladu sa zakonom. I tako dalje i tako dalje.
Preporuka:
86
1
Odgovori

Prijavi komentar

joja
Četvrtak, 30. 04. 2015. 13:55h
neregistrovan korisnik
pisali ste o drzavnim firmama ..sup..vojska..poresko i slicno da rade sa divljim kom programima a ivamo samo nesto izmisle dokoni..
Preporuka:
51
3
Odgovori

Prijavi komentar

pedja
Četvrtak, 30. 04. 2015. 13:56h
neregistrovan korisnik
xaxaxaxa
Preporuka:
51
1
Odgovori

Prijavi komentar

Zoran
Četvrtak, 30. 04. 2015. 14:02h
neregistrovan korisnik
Kad izadje iz garancije svako ce da popravlja. Kako je smesan razlog: Postali previse kompleksni. Sta se ti sikiras sto je meni nesto previse komleksno, a moje je, nije tvoje. Ako ga upropastim, sebe sam upropastio.
Preporuka:
94
2
Odgovori

Prijavi komentar

peda-
Četvrtak, 30. 04. 2015. 14:04h
neregistrovan korisnik
Ti takozvani ovlasceni servisi ne popravljaju vec menjaju delove na autu sto bi i ja mogao kupim i zamenim oni vala bas nista ne popravljaju a i nema garancija niti zastita korisnika ako serviser pogresi a najbolje bi bilo kada bi nam povecali plate pa da kupujemo i menjamo aute na tri godine kao na zapadu pa onda neka uvedu te servise obavezne a ne sa platama od dvesta evra da idemo u servise gde bilo kakav rad kosta sto evra i sada mi nije jasno ko je ovde poludeo mi gradjani i li politicari
Preporuka:
72
6
Odgovori

Prijavi komentar

Zoran
Četvrtak, 30. 04. 2015. 14:05h
neregistrovan korisnik
Ovde u Americi ogromna vecina americkih fabrika automobila priznaje ako sam zamenis ulje djk je u garanciji, samo pokazi racune. Ja sam sam menjao ulje Buick Enclave i jos menjam. Majstori? Pola njih priuceno.
Preporuka:
71
1
Odgovori

Prijavi komentar

Zoran
Četvrtak, 30. 04. 2015. 14:09h
neregistrovan korisnik
Posto su popravke paprene, sada ljud sami popravlajju a to smeta majstorima, a i fabrici. Zato ovaj zakon. Samo to ne moze niko da ti zabrani.
Preporuka:
65
2
Odgovori

Prijavi komentar

Zoran
Četvrtak, 30. 04. 2015. 14:29h
neregistrovan korisnik
Lose ide automehanicarima ovde u SAD. Zalili mi se par njih. Samim tim drzava ne uzima porez. Samim tim prodaja delova je i manja nego kod automenicara, jer vlasnik nece nikad da popravi vise nego sto treba. Sa elektronikom je mozda za neke postalo i lakse. Uzme kompjuter, on mu kaze sta ne valja, ovaj zameni. pre si morao da ima iskustvo. Kada bih vam rekao kako je zdravstvo postalo mnogo skuplje i kako se narod zali, imali biste sliku Amerike koja polako tone.
Preporuka:
63
2
Odgovori

Prijavi komentar

EMPETRI
Četvrtak, 30. 04. 2015. 14:32h
neregistrovan korisnik
jok i popravke TV-a da nam zabrane... da se slika slucajno ne "zakuca" na RTS, Happy ili Pink bilo bi pogubno...
Preporuka:
64
1
Odgovori

Prijavi komentar

sajko
Četvrtak, 30. 04. 2015. 14:43h
neregistrovan korisnik
ma kakva elektronika na mojoj ladi sve na kurblu radi...
Preporuka:
73
1
Odgovori

Prijavi komentar

srbin-zvezda-
Četvrtak, 30. 04. 2015. 15:09h
neregistrovan korisnik
apsolutno sam za , koliko se rizujkuje sa tim kvaimajstorima ( drzi vodu dok majstori odu ) , ja bih najradije da sve radim kod ovlastenih servisera ( a mehanicarske radnje bi morale da imaju neke sertifikate koji im dozvoljavaju da vrse popravku odredjenih marki ) .-- naravno i auto kompanije bi morale odobriti mnogo toga ( recimo , zaamenim deo koji su oni odobrili i testirali ) a opet dodje do kvara tog dela ili do nesrece zbog tog dela ---- ja ih tuzim ne samo za tu nesrecu da mi stetu nadoknade , nego ih tuzim i za nesavesnu radnju i dovodjenje pojedinca u opasnost ...
Preporuka:
16
61
Odgovori

Prijavi komentar

Aleksandar
Četvrtak, 30. 04. 2015. 15:17h
neregistrovan korisnik
Kako smo krenuli, uskoro ćemo morati svako jutro kod ovlašćenog frizera...
Preporuka:
83
1
Odgovori

Prijavi komentar

Hehe
Četvrtak, 30. 04. 2015. 15:19h
neregistrovan korisnik
Sreca pa u nasim servisima sve sami strucnjaci. Najcesci odgovor kad se pozalis na nesto dok je auto u garanciji je "to je normalno tako" ili "to tako treba" ili "sve je u redu sa autom". Kad izadje iz garancije, odes do ovlascenog, pozalis se na istu stvar, odmah ti predloze zamenu tih delova po paprenim cenama. Sa druge strane odes kod majstora i kazes mu sta da ti uradi, a on ti kaze: "nisam ti to menjao, samo sam ovo popravio, ostalo je dobro", kad ono medjutim, ponovo kod majstora i tako u krug. Sto se mene tice, "mali servis" mogu sam da uradim, nikakva filozofija tu nema. Pratis uputstva proizvodjaca za ulja, pogledas sta je ranije sipano, delove sam kupis i za 1h gotovo.
Preporuka:
64
5
Odgovori

Prijavi komentar

boki
Četvrtak, 30. 04. 2015. 15:20h
neregistrovan korisnik
Moj automobil moj problem sta cu da radim sa njim. Najbolje da nas naterate da idemo kod majstora da nam pojaca muziku.
Preporuka:
62
3
Odgovori

Prijavi komentar

M
Četvrtak, 30. 04. 2015. 15:36h
neregistrovan korisnik
Можда ће то заживети у Америци и Западној Европи, али у Србији никад!
Preporuka:
59
5
Odgovori

Prijavi komentar

deki
Četvrtak, 30. 04. 2015. 15:38h
neregistrovan korisnik
to bi isto bilo da kupil LEVI,S farmerke pa ne smem da skratim nogavice.
Preporuka:
101
4
Odgovori

Prijavi komentar

Zeljko
Nedelja, 03. 05. 2015. 12:12h
neregistrovan korisnik
@deki : Samo sto kada skratis farmerke neces poginuti.Savremeni automobile se oslanjaju na racunar I nestrucna intervencija moze biti kobna kako po vozaca tako I po ostale.
Preporuka:
3
2
Odgovori

Prijavi komentar

srbijasine
Nedelja, 03. 05. 2015. 14:27h
neregistrovan korisnik
@deki : A sto kupi velik broj?
Preporuka:
3
0
Odgovori

Prijavi komentar

fikus
Nedelja, 03. 05. 2015. 19:43h
neregistrovan korisnik
@deki : kada bi ti proizvodjaci znali da na mome Fici 850 nema nijedan njegov deo vec od Juga,Fiata... sve je osim sasije od drugih proizvodjaca a auto juri kao lud i malo trosi benzina, VOZNJA JE UZIVANJE I OSECAJ DA STE SAMI NESTO POPRAVILI JE NESTVARAN
Preporuka:
4
1
Odgovori

Prijavi komentar

Vladimir
Ponedeljak, 04. 05. 2015. 11:01h
neregistrovan korisnik
@deki : Ako skratis nogavice na levis farmericama, ne ugrozavas nikoga, dok ako nestrucno popravljas/prepravljas auto, mozda ugrozis drugog, ako ti otkazu, kocnice, svetla, upravljacki sistem, upali mu se instalacija nocu, dok je u garazi u zgradi, ili kuci, pa zapalis i zgradu/kucu. Svi misle da znaju, a nisu svesni koliko ne znaju. Kod mene u firmi su pogrsno namestili jedan sraf na volanu BMW-a, pa je volan proklizao u, odnosu na osovinu, na auto putu, jedva su izbegli da se ne slupaju.
Preporuka:
2
1
Odgovori

Prijavi komentar

Aleksandar
Nedelja, 03. 05. 2015. 13:58h
neregistrovan korisnik
Kad ja dam novac za automobil na meni je da odlucim da li cu ga modifikovati, slupati ili bilo sta drugo. Ja sam platio taj automobil, i ja mogu da radim sta hocu sa njim.
Preporuka:
2
2
Odgovori

Prijavi komentar

Dusan
Nedelja, 03. 05. 2015. 20:00h
neregistrovan korisnik
To je vec poznato auto skolama.Ako zele da ugrade duplu komandu moraju da dobiju saglasnost proizvodjaca.Naravno da se to placa oko 5000 dinara,a neko i ne dozvoljava prepravke.Tek nakon dobijanja saglasnosti,moguce je uz projekat,uraditi atest. Tako da je i te kako sve moguce,pa i u Srbistanu.
Preporuka:
4
0
Odgovori

Prijavi komentar

Ljubisa
Nedelja, 03. 05. 2015. 21:49h
neregistrovan korisnik
Nova neoliberalna kapitalisticka ujdurma- me nego ce mi on I sipati benzin u karburator, izduvavati dizne ili dopunpavati pritisak u gumama. Ovakve bolesne neoliberalne gadosti ne treba objavljivati. Naravno, da sam ikarikirao pricu, dva puta Sam kupovao auto ' ispod cekica' ali imbecilne neoliberalne ideje treba " pozdraviti.
Preporuka:
2
2
Odgovori