Koliko često podešavate snop svetala?

Koliko često podešavate retrovizor u kabini kako biste ublažili svetla koja dopiru od automobila iza vas i zaslepljuju vas? Prilično često, zar ne? To znači da je snop svetala na vozilu iza vas podešen previsoko.

Povezane vesti

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Malo je poznat mali točak za podešavanje snopa svetala. Svi savremeniji

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

automobili ga imaju, ali retko koji vozač zna nešto o funkcionisanju točkića za podešavanje snopa svetala, koji se nalazi u kabini. Zašto automobili uopšte imaju opciju kontrole snopa svetala? Jer čak i kad se u servisu podešava ovaj snop kako ne bi zaslepljivali druge vozače, to se ipak radi po automatizmu, odnosno po nekoj podrazumevanoj meri. Nikada, recimo, nismo opteretili automobil i slično, pa onda podešavali snop.

 

Problem: kada je prtljažnik natovaren ili je automobil pun putnika to spušta automobil pa se ugao uzdužne ose automobila u odnosu na kolovoz menja, svetlo se pomera nagore i može zaslepeti druge vozače. Rešenje je jednostavno: okrenite točkić i podesite snop nadole kako treba.

Točkić za podešavanje snopa svetala: nula označava snop za prazan automobil, kada je vozilo natovareno, okrenite točak na 3

Kako biste znali šta se tačno dešava sa snopom, ovo uradite po mraku parkirani ispred garažnih vrata ili belog zida naspram sebe. Parkirajte se na nekoliko metara od zida, točkić koji je na nuli (za prazan automobil) okrenite na vrednost više. Kako ga okrećete ugao svetlosti se menja – što je broj veći, snop svetlosti je niži. Jedino moderna ksenonska i LED svetla ovo rade automatski. Kako god,  znajte da uvek postoji jasan znak da li je vaš snop podešen previsoko – kada tokom noći vozite sa oborenim svetlima a drugi vozači koji vam dolaze u susret vam blicaju onda znate da je snop loše podešen. Takođe, obratite pažnju na to da li na putu vozači ispred vas moraju da koriguju svoj retrovizor u kabini kada im se približite. Ako je tako, podesite snop na veću vrednost (kako bi se svetlo spustilo). Ako niste rešili problem, proverite svetla u servisu.

Pun prtljažnik menja ugao svetla. Podesite snop tako da ne zaslepljujete druge vozače

ZAKLJUČAK Svetla treba proveravati u servisu na posebnoj mašini za regulaciju makar na dve godine. Do tada, vodite računa da ne zaslepljujete druge vozače jer to može biti izuzetno rizično, pa slobodno koristite famozni točkić za podešavanje visine snopa po potrebi. 

Povezane teme: Snop svetala, Saveti, Auto Bild

Poslednji komentari

Bonic
Sreda, 11. 11. 2015. 16:47h
neregistrovan korisnik
Kod mene se nista ne cacka oko svetala. HID svetla i elektronski se podesavaju. Lexus GS350.
sasa
Sreda, 11. 11. 2015. 10:41h
neregistrovan korisnik
mislim da im je to fabrička greška i da oni to uopšte nisu ni štelovali u fabrici
toma
Ponedeljak, 09. 11. 2015. 06:45h
neregistrovan korisnik
Najveći problem je što se na tehničkom pregledu ne kontrolišu farovi,a i ostala svetlosna signalizacija.Normalno i policiju zabole uvo za to,najlakše je kazniti za prekoračenje brzine.Takođe u većini servisa imate poluobrazovan svet koji će i pored uređaja pogrešno podesiti snop(biće duži na levom faru!?).Interesuje me da li neko od čitalaca zna za servis koji dobro podešava farove(Beograd,Kragujevac) i da mi preporuči.Unapred hvala.
mika
Nedelja, 08. 11. 2015. 23:43h
neregistrovan korisnik
Veci problem od lose nivelisanih kratkih svetla jesu kineski ksenoni, koje svi postavljaju na kolima bez socivo projektora (stakla). Po meni mnogo ozbiljniji problem od folija, koji stvarno smeta drugim ucesnicima u saobracaju jesu ti ksenoni bez sociva.
tachka
Nedelja, 08. 11. 2015. 22:52h
neregistrovan korisnik
tekst kao namenjen za vozace punta classic made in serbia.! meni nije jasno to sto ako je i vise nego primetno da puntici imaju visoko podesene farove,tj levi, proizvodjac nije pozvao vlasnike na vanredni pregled u ovlasceni servis. a da ne pricamo o tome da na teh.pregledu moraju da pregledaju i farove,mozda ste primetili taj uredjaj koji stoji skoro u svakom teh.pregledu negde u uglu sa 3kg prasine. uzas.....
Premijerno predstavljen prvi ikada BMW XM

Premijerno predstavljen prvi ikada BMW XM

U svetlu jubilarne proslave 50 godina M odeljenja, BMW je danas zvanično predstavio prvi ikada BMW XM,...»