Da li zimi zagrevate motor automobila?

Da li zimi zagrevate motor automobila?

Kako piše Vašington poust, nekada raširena teorija da se po hladnom vremenu Prodajete polovni automobil? Postavite besplatan... »

Poštovani čitaoci, ostavljanje komentara na vesti starije od 5 dana nije moguće.

Prijavi komentar

Nekad
Četvrtak, 08. 01. 2015. 12:55h
neregistrovan korisnik
Dok cistim sneg, auto radi u mestu dok ga ne ocistim, cisto da bi se sa soferke otopilo, pa da lakse skinem, a kad nema snega, temperatura -18, upalim i vozim, bez naglih ubrzavanja dok je hladan. Inace Laguna dizel je u pitanju.
Preporuka:
202
12
Odgovori

Prijavi komentar

Marko
Četvrtak, 08. 01. 2015. 18:20h
neregistrovan korisnik
@Nekad : Tehnicki gledano,motor je ,,toplotna masina,, ! Pretvara jedan vide energije u drugi putem toplote ! Da ne napolju -10 ili --15C kao ovih dana, sta mislite koliko mu treba goriva da spali da dodje na radnu temperaturu ili da cepate odmah sa parkinga ? Dizelasi pogotovo ne vole zimu, tu malo grejaci pomazu ali ipak treba sacekati malo da radi u mestu i posle polako... Kad se zagreje na 90C onda cepaj !!!!
Preporuka:
38
23
Odgovori

Prijavi komentar

pedja-ns
Petak, 09. 01. 2015. 02:56h
neregistrovan korisnik
@Nekad : vozim auto 2011godiste... upalim ga, ostavim ga da iskulira minut, dva samo kad je temperatura ispod 0. nemam pojma neka navika mi je izgleda u pitanju, posto sam svestan da mu nece naskoditi da odmah vozim.
Preporuka:
59
4
Odgovori

Prijavi komentar

Veljko
Četvrtak, 08. 01. 2015. 13:00h
neregistrovan korisnik
Ako mislite zagrevanje na radnu temperaturu, to ne radi niko. Na jakom minusu dovoljno je minut-dva rada u leru. I ne pelaziti 2-3000 obrtaja dok kazaljka za temperaturu ne izadje iz plave/ bele/ hladne zone na indikatoru. Ovo sve u slucaju da brinete o svom automobilu. Ako vas nije briga, onda samo cepaj... Jer verovatno vozis nov automobil i menjas ga na svake 2-3 godine.
Preporuka:
188
6
Odgovori

Prijavi komentar

quattro
Četvrtak, 08. 01. 2015. 14:45h
neregistrovan korisnik
@Veljko : Biram varijantu "samo cepaj".
Preporuka:
32
118
Odgovori

Prijavi komentar

Maja
Četvrtak, 08. 01. 2015. 13:00h
neregistrovan korisnik
Auto star 15 godina, nista ne grejem upalim i teram!
Preporuka:
45
84
Odgovori

Prijavi komentar

Op
Četvrtak, 08. 01. 2015. 14:25h
neregistrovan korisnik
@Maja : Isto auto 9 god dizel opel Vektra c , upalim i za minut krecem Tako vec od kad je kod mene 7 god i nista mu ne fali !(jedino sto je nom stop u garazi ) gde je par stepeni toplije nego na otvorenom !!!!
Preporuka:
87
24
Odgovori

Prijavi komentar

aleksandara
Četvrtak, 08. 01. 2015. 13:00h
neregistrovan korisnik
nije to zagrevanje kao pre vec jednostavno treba motor da ugreje malo ulje da ga razbije zbog boljeg podmazivanja, i u prvih 10 minuta voznje ne silite auto preko 2000 obrtaja moj savet
Preporuka:
183
2
Odgovori

Prijavi komentar

Austrijanac
Četvrtak, 08. 01. 2015. 13:03h
neregistrovan korisnik
Ja to praktikujem i smatram da treba zagrejati Automobil zbog Ulja,smatram da zagrejavanje motora pod ler gasom par min. Cini ulje u motoru tecnije i rad Klipova i Radilice pod ler gasom cini laksim nego krenuti odmah i dati gas u voznji pod ladno Ulje mislim da duze traju Motori koje grejemo nevo o i pod ladnim uljem dajemo Gas... Izneo sam samo svoje Misljenje,nisam siguran da sam upravu,zato i Ja pitam za vase misljenje?
Preporuka:
144
3
Odgovori

Prijavi komentar

Sale
Četvrtak, 08. 01. 2015. 13:57h
neregistrovan korisnik
@Austrijanac : Kao sto tekst kaze ako auto ima karburator ima svrhe zagrevanje, ali kad su novije tipe auto u pitanju onda to i nije najbolje resenje da radi u leru, manji je pritisak i slabije uljna pumpa baca ulje i lošije je podmazivanje. Zato najbolje je upaliti i krenuti odmah, kao sto su vec neki komentarima rekli (zakljucili) da ne treba siliti auto dok se malo ne zagreje.
Preporuka:
63
28
Odgovori

Prijavi komentar

Savovac
Četvrtak, 08. 01. 2015. 22:41h
neregistrovan korisnik
@Sale : Dobro,ne treba ni bas odmah krenuti,jer su sve komponente u motoru hladne,a ulje je stegnuto i treba malo da se "razbije". Tako da ni pritisak nece biti slab,zbog gustine ulja,na toj temperaturi. I naravno,ne treba siliti auto,dok ne dostigne radnu temp.. Ja to praktikujem i kod benz.i kod dizel motora. Pozz i pazljivo vozite!
Preporuka:
37
1
Odgovori

Prijavi komentar

dekile
Petak, 09. 01. 2015. 00:32h
neregistrovan korisnik
@Sale : Uljna pumpa baca uvek isti pritisak! Auto treba zagrejati u leru zbog sirenja klipnih prstenova,,karika,, pri hladnom startu! Tako se povecava trenje i dolazi do pucanja prstenova.Najmanji problem su karburatori,smese i gluposti oko gasenja. Zagrevajte auto u leru! Automehanicar sam,imam svoj servis,znam sta govorim.
Preporuka:
60
6
Odgovori

Prijavi komentar

Zavisi-od-auta
Četvrtak, 08. 01. 2015. 13:04h
neregistrovan korisnik
Zastavu,moskvic, ladu, opel suzu dva minuta, a M190E, (plin sekvent)dok ne dostigne 70 stepeni rashladna tecnost.
Preporuka:
45
9
Odgovori

Prijavi komentar

kiki
Četvrtak, 08. 01. 2015. 13:05h
neregistrovan korisnik
Samo 1 minut!
Preporuka:
55
10
Odgovori

Prijavi komentar

RSs
Četvrtak, 08. 01. 2015. 13:13h
neregistrovan korisnik
Nikad ne grejem motor ali u voznji ne prelazim 2000-2500 obrtaja dok ne postigne radnu temperaturu.
Preporuka:
73
6
Odgovori

Prijavi komentar

Sasa
Četvrtak, 08. 01. 2015. 13:17h
neregistrovan korisnik
Svejedno je dali motori imaju noviji sistem ubrizgavanja ili stariji,motor se ubrzano haba ako se ne zagreje pre voznje..
Preporuka:
87
28
Odgovori

Prijavi komentar

banjac
Četvrtak, 08. 01. 2015. 14:46h
neregistrovan korisnik
@Sasa : upravo zbog habanja motora treba malo zagrejati auto,pre svega dizel motore
Preporuka:
60
12
Odgovori

Prijavi komentar

Htg
Četvrtak, 08. 01. 2015. 14:47h
neregistrovan korisnik
@Sasa : Bolje bi bilo da procitas uputstvo koje si dobio uz vozilo, umesto sto siris dezinformacije. Startujem motor, nakon par sekundi krenem i vozim na niskim obrtajima (1500-2000) dok temperatura rashladne tecnosti ne pocne da raste. Inace, na Zapadu je zakonom zabranjeno grejanje motora u leru.
Preporuka:
56
47
Odgovori

Prijavi komentar

Kragujevac
Četvrtak, 08. 01. 2015. 16:34h
neregistrovan korisnik
@Sasa : Ja sačekam proleće... Čim je vani 0c meni auto neće da upali.
Preporuka:
31
4
Odgovori

Prijavi komentar

rabo
Četvrtak, 08. 01. 2015. 19:38h
neregistrovan korisnik
@Sasa : Klipovi sa karikama se sire brrze od bloka motora kada se motor brzo greje. Mislim da je neko kratko grejanje ok. U uputstvu za moj punto pise da se krece odmah. Nisam siguran.
Preporuka:
13
2
Odgovori

Prijavi komentar

ivana
Četvrtak, 08. 01. 2015. 13:17h
neregistrovan korisnik
da,10minuta u leru,pa tek onda krecem.auto je star 13god.
Preporuka:
44
45
Odgovori

Prijavi komentar

BACVANIN
Četvrtak, 08. 01. 2015. 13:36h
neregistrovan korisnik
Zagrevam ga tako sto ga vozim u drugoj jedno 500 metara,stari tip kola sa karburatorom,star23god,presao 260000 km.
Preporuka:
44
3
Odgovori

Prijavi komentar

joja
Četvrtak, 08. 01. 2015. 13:48h
neregistrovan korisnik
ja i nemam auto
Preporuka:
125
12
Odgovori

Prijavi komentar

Opa
Četvrtak, 08. 01. 2015. 15:45h
neregistrovan korisnik
@joja : U tom slucaju, zagrejes li sebe nekim laganim razgibavanjem ili gimnastikom pre nego sto izletis iz kuce na -18C ?
Preporuka:
43
2
Odgovori

Prijavi komentar

Nenad
Četvrtak, 08. 01. 2015. 19:48h
neregistrovan korisnik
@joja : Hahahaa! Slatko si me nasmejao! Care!
Preporuka:
24
4
Odgovori

Prijavi komentar

miki
Četvrtak, 08. 01. 2015. 13:53h
neregistrovan korisnik
pa motor radi i kada stoji u mestu, tako da se i tada haba jer nije jos zagrejan. sedi, pali i vozi.
Preporuka:
42
47
Odgovori

Prijavi komentar

druze
Četvrtak, 08. 01. 2015. 13:56h
neregistrovan korisnik
benzince treba ugrejati a dizelaš se u mestu neće nikad zagrejati...
Preporuka:
50
27
Odgovori

Prijavi komentar

aleksandar
Četvrtak, 08. 01. 2015. 13:57h
neregistrovan korisnik
Naravno da treba zagrevati motor. Jer mnogi ne znaju kako izgleda ulje na vecem miusu.
Preporuka:
64
20
Odgovori

Prijavi komentar

miki
Četvrtak, 08. 01. 2015. 14:22h
neregistrovan korisnik
pa motor radi i kada stoji u mestu, tako da se i tada haba jer nije jos zagrejan. sedi, pali i vozi.
Preporuka:
25
52
Odgovori

Prijavi komentar

ms
Četvrtak, 08. 01. 2015. 18:54h
neregistrovan korisnik
@miki : samo ti prijatelju pali i teraj auto. Tvoj je.
Preporuka:
23
2
Odgovori

Prijavi komentar

Dix
Četvrtak, 08. 01. 2015. 14:35h
neregistrovan korisnik
Ne, nema potrebe.
Preporuka:
17
37
Odgovori

Prijavi komentar

Milos
Četvrtak, 08. 01. 2015. 14:39h
neregistrovan korisnik
ja motor upalim sacekam 2-3min da punpa okrene ulje kroz motor pa krecem. Ulje treba da dospe malo do bregaste da ne haba bregastu i vodjice centila.
Preporuka:
63
6
Odgovori

Prijavi komentar

Marko
Četvrtak, 08. 01. 2015. 14:40h
neregistrovan korisnik
Zagrevam kad su niske temperature, par minuta dok malo ne digne radnu temperaturu. Posto se motor najvise haba bas pri hladnom startu, dok je ulje hladno i zgusnuto. Bolje je da tad radi i zagreva se na sto nizim obrtajima 800-1200. Moze i u voznji, ali na bas niskim obrtajima, sto je nekad nemoguce izbeci pogotovo ako zivite u prometnim delovima grada.
Preporuka:
51
6
Odgovori

Prijavi komentar

F1
Četvrtak, 08. 01. 2015. 14:40h
neregistrovan korisnik
pored grejanje motora zagrevam i gume da bi bolje prijanjale na put. ma salim se nemam za gorivo da stignem do cilja a kamo li za zagrevanje motora a auto je skoro nov tek mu je trideseta.
Preporuka:
72
12
Odgovori

Prijavi komentar

ms
Četvrtak, 08. 01. 2015. 14:43h
neregistrovan korisnik
kad su niske temperature i multigradna ulja su većeg viskoziteta pa sporije cirkulušu i ne podmazuju kvalitetno pa samim tim pivećava se habanje delova. zazori izmedju sklopova nisu projektovani pa i to dovodi do povećanog habanja. Upali se motor pusti da radi bez opterećenja u mestu min. jedan minut i potom u blagom režimu vozi par minuta. postepeno povećati opterećenje u skladu sa dostizanjem radne temperature.
Preporuka:
51
7
Odgovori

Prijavi komentar

Travnik-Bosna
Četvrtak, 08. 01. 2015. 14:43h
neregistrovan korisnik
u mene je automatik mercedes E200 i ne zagrijavam ga i nikad nije bolo nikakvi problema
Preporuka:
18
41
Odgovori

Prijavi komentar

neko
Četvrtak, 08. 01. 2015. 14:47h
neregistrovan korisnik
sve mehanicari ovde... automobilima sa direktnim ubrizgavanjem goriva - upalite auto, ubacite u brzinu, izbacite da menjac povuce ulje, nekih 20 sekundi sacekate i krenete. MOTOR SE VISE HABA ako se u mestu greje. pravilnije je da se greje u voznji laganoj.
Preporuka:
39
25
Odgovori

Prijavi komentar

Pero
Četvrtak, 08. 01. 2015. 14:52h
neregistrovan korisnik
Imam noviji auto, star nekoliko godina i zagrevam ga pre polaska. Zasto? Zato sto mi se ugreje kabina i otope odnosno odmagle stakla. U voznji se naravno brze postigne radna temperatura ali je po mom iskustvu posto se ne garazira pogodnije da ga ukljucim nekoliko minuta ranije zbog zagrevanja kabine jer on u leru radnu temperaturu tesko postize kao i ostali moderni automobili koliko sam primetio.
Preporuka:
50
5
Odgovori

Prijavi komentar

S3
Četvrtak, 08. 01. 2015. 14:57h
neregistrovan korisnik
Nikad .
Preporuka:
3
10
Odgovori

Prijavi komentar

deuche-liebe
Četvrtak, 08. 01. 2015. 15:12h
neregistrovan korisnik
vozim audi ♡ najbolji auto za zimu i sve sezone tako da pali ko mina,ide po ledu kao po suvom ○○○○
Preporuka:
4
36
Odgovori

Prijavi komentar

amater
Četvrtak, 08. 01. 2015. 15:33h
neregistrovan korisnik
upalim auto,upalim svetla,vezem se,nadjem dobru muziku,upalim cigaretu i krenem,,,,nekoliko stotina metara neprelazim preko 2000 obrtaja,i onda vatraaaa,,,sve druge teorije padaju u vodu...
Preporuka:
11
20
Odgovori

Prijavi komentar

ZELJKO
Četvrtak, 08. 01. 2015. 15:35h
neregistrovan korisnik
Imam Juga SVETKO A NASE!!!Naravno da ga prvo zagrejem da dostigne temperaturu motora a i kabine!A posle pici ki zvezda!!!
Preporuka:
17
2
Odgovori

Prijavi komentar

cvele
Četvrtak, 08. 01. 2015. 16:08h
neregistrovan korisnik
ja mislim kad su ekstremne temperature auto ako nema garažu bez obzira stariji noviji da treba odradi u leru 10 min i tek onda laganom vožnjom dovesti motor u neku temperaturu....kad je minus. 20 i više teško i i hodu da motor zabeleži radnu temperaturau....A Sobzirim da uglavnom posao nam je na nekih 10 do 15 km u proseku. onda rad u leru je opravdan.... drugo ako startujete ladan motor i krenete u vožnju od 10 do 15 km potrošnja je znatno velika u takvoj eksploataciji. neretko dizeli do 2000 kubika Belizei će i 9 10 dizela.... dok ovako u leru auto malo troši greje se sporije....
Preporuka:
8
7
Odgovori

Prijavi komentar

Darko
Četvrtak, 08. 01. 2015. 16:09h
neregistrovan korisnik
Uzmite 2 flase po 1 litar motornog ulja. Jednu drzite na sobnoj temperaturi a drugu ostavite napolju da prenoci na -15. Uocicete razliku ujutru. I to je jedan od razloga zasto treba zagrevati motor vozila pre polaska na puta. O grejanju kabine i stakala da ne pricemo.......
Preporuka:
23
6
Odgovori

Prijavi komentar

dejan
Četvrtak, 08. 01. 2015. 16:56h
neregistrovan korisnik
nebitno noviji ili stariji,mora barem minut,stariji benzinci prvenstveno zbog smese goriva usled karburatora i ulja motora i menjaca dok se nerazbije jel bude previse zgusnuto usled ladnoce pa se tako motor vise haba jer nema pravilnog podmazivanja isto je i sa dizelima posle tog minuta moze da se vozi samo sa malim gasom da polako se zagreje motor,duze stajanje od minut samo se trosi gorivo pespotrebno i zagadjuje vazduh
Preporuka:
20
0
Odgovori

Prijavi komentar

Novijiauti
Četvrtak, 08. 01. 2015. 17:13h
neregistrovan korisnik
Ja isto dok cistim sneg upalim auto, grejace šoferšajbne, zadnjeg stakla i sedista, cisto da se otopi, a i smrznem se pa prija da sednes u toplo, to traje oko 5 min ako ima mnogo snega, kad sednen da vozim teram ga polako, dok se ne zagreje, tj oko 10 minuta, jer iz nekog cudnog razloga BMW nema pokazivac temperature(2011) i onda sam procenim. Primetio sam da mi automataki menjac kasnije šalta i da ide u malo vise obrtaje, kao da hoce da se motor zagreje brže... Radi se o 4.4 benzincu. Pozdrav!
Preporuka:
15
1
Odgovori

Prijavi komentar

Luger
Četvrtak, 08. 01. 2015. 17:51h
neregistrovan korisnik
Vozilo ne zagrevam prije kretanja zimi ali izbjegavam da ga gasim non stop posebno ako predjem 2 km pa treba da ga ugasim i poslije upalim i opet predjem 1 km tada gledam da ga ostavim da radi u leru ukoliko je moguce
Preporuka:
6
1
Odgovori

Prijavi komentar

Stanko
Četvrtak, 08. 01. 2015. 18:29h
neregistrovan korisnik
Najbolja varijanta je "Webasto" zagrevanje,ako je neko čuo za to.nema potrebe da se motor zagreva pre starta,mali mini motor koji se ugradjuje jednostavno zagreje vodu u motoru i odmah pališ i voziš.
Preporuka:
18
5
Odgovori

Prijavi komentar

Petar
Četvrtak, 08. 01. 2015. 19:46h
neregistrovan korisnik
Cao ja sam Petar i radim kao mehanicar u jednom od ovlascenih servisa, necu puno da duzim samo cu vak kratko reci sta da radite i shvaticete i sami zasto. Tokom hladnoh zimskih dana kada temperature padnu ispod nule, kada dostignu -7 i nize nemojte odmah startovati vase motore ako vozite dizel prvo dva puta dajte kontakt i iskljucite da se gorivo u cevima malo ugreje tek treci put startujte motor i slobodno ostavite vase dizel i benzin motore da odrade jedno dva minuta i ne brinite nece se tako pohabati to radite zbog ulja u motoru koje se na tako niskim teperaturama veoma mnog zgusne i otezava rad motora sto i sami primecujete kad ga startujete ujutru, zato ne brinite i radite to zbog ulja a ne zbog toga da auto treba da se zagreje, auto se najbolje greje laganom voznjom do 1500 obrtaja ali auto mora odraditi bar dva minuta u leru da bi ulje u motoru malo procirkulisalo lakse. Hvala
Preporuka:
61
1
Odgovori

Prijavi komentar

deba
Četvrtak, 08. 01. 2015. 20:17h
neregistrovan korisnik
kada su temeperature u minusu pustim motor da radi minut dva na leru cisto da odradi saug i poslije par kilometara vozim laganije radi mjenjaca i ostalih sklopova kako bi se i ovi bar malo otkravili
Preporuka:
13
0
Odgovori

Prijavi komentar

Radovan-I
Četvrtak, 08. 01. 2015. 20:48h
neregistrovan korisnik
smatram da je bolje zagrejeti motor 2-3-5 minuta , licno iskustvo : auto mi stoji na blaaagoj uzbrdici , kada nezagrejem motor moram dati jaci gas da bih savladao uzbrdicu , a kada ga zagrejem ide skoro na ler gasu , mnooogo lakse i pri manjim obrtajima , dizel , 1,9 jtd sa 300 000 km na satu , 202 000 na lameli
Preporuka:
16
0
Odgovori

Prijavi komentar

Miki
Četvrtak, 08. 01. 2015. 21:02h
neregistrovan korisnik
Уче над да модерним аутомобилима, тако нешто није потребно. Мотори су они исти, у основи, као и пре 50 година. А хладноћа има исти утицај на мотор и све склопове, од увек. Па шта се онда променило, брига да се смањи загађење.
Preporuka:
23
1
Odgovori

Prijavi komentar

Iskustvo
Četvrtak, 08. 01. 2015. 21:08h
neregistrovan korisnik
Najbolje je pred zimsku promenu ulja nasuti redje ulje zbog podmazivanja. Ler je los po motore pogotovu dizele kao primer: 2 mercedesa 1846 kamiona jedan je sticar sa dizalicom , drugi sanducar kupljeni oba novi kod nas kilometraza veca na sanducaru ali mnogo bolji motor dok ovaj sa dizalicom radi na leru svaki utovar i istovar i najvise se habaju lezajevi radilice leteci i lezeci jer su velika opterecenja na njima na leru . Moje misljenje je da treba da radi samo koji minut i lagana voznja na malim obrtajima dok ne pocne da se greje.
Preporuka:
5
2
Odgovori

Prijavi komentar

Petar
Četvrtak, 08. 01. 2015. 21:45h
neregistrovan korisnik
Da lo cete grejati motor ili ne, tj da li ce stetiti motoru ili ne momentalo kretanje nakon paljenja po jakom minusu zavisi samo od ulja koje sipate. Ako imate gusta ulja, pozeljno je ostaviti motor da odradi i poveca viskozitet ulja. Ja u zimsko vreme u 2.0t 190ks motor zimi sipam 0w30 gradaciju ulja, i odmah krecem bez cekanja a ako cekam, to je da bi se ugrejala kabina.
Preporuka:
6
0
Odgovori

Prijavi komentar

tihomir
Četvrtak, 08. 01. 2015. 22:03h
neregistrovan korisnik
ja sam nekad davno potero ficu pod saugom pa se prstenovi izlomili na tri jadnake polovine!
Preporuka:
7
2
Odgovori

Prijavi komentar

Antifriz
Četvrtak, 08. 01. 2015. 22:05h
neregistrovan korisnik
Najpravilnije je da pre startovanja automobila zagevati se tako sto cete istrcati 20 kruga oko auta, zatim otkljucati auto, sesti, kresnuti i laganovoziti dok svojom toplotom ne odledite stakla na autu.. A i pre svega je zdravo za kariovaskularni sistem jer auto mozete ponovo kupiti a zdravlje i zivot se jednom gube!
Preporuka:
21
2
Odgovori

Prijavi komentar

12345
Četvrtak, 08. 01. 2015. 22:31h
neregistrovan korisnik
Упалим и оставим 45 минута да ради на леру(одем у кућу да доручкујем) па тек онда крећем...
Preporuka:
23
8
Odgovori

Prijavi komentar

Ar159-24jtdm
Četvrtak, 08. 01. 2015. 23:14h
neregistrovan korisnik
Upalis i vozi, kakvo grejanje... Nema magle ako su stakla cista i sve dihtuje... Kod konzervi kao sto je punto cim udjes zamagle stakla... U leru dizelu treba pola sata da se zagreje, nena poente cekati...
Preporuka:
6
17
Odgovori

Prijavi komentar

Dzoni
Četvrtak, 08. 01. 2015. 23:45h
neregistrovan korisnik
Upalim auto i pustim da radi minimum 5min.cim pocne da podize temperaturu palim grejanje da duva i kad se malo zagreje auto svirnem na sirenu i klinac istrci iz kucu udje u auto i onda pocinje voznja.
Preporuka:
16
0
Odgovori

Prijavi komentar

milan
Četvrtak, 08. 01. 2015. 23:50h
neregistrovan korisnik
vozim reno clio 2 2002 godiste 1.2 benzin . nzm za ostale ali ja uvek ostavim auto u leru da radi par minuta da se zagreje pa onda krecem . probao sam da ga upalim i krenem odma jako tesko se menjaju brizine
Preporuka:
18
1
Odgovori

Prijavi komentar

ja
Četvrtak, 08. 01. 2015. 23:51h
neregistrovan korisnik
imam terenca mitsub.l200 dizel,, ako ga ne zagrejem , nema teorije da se popnem uz brdo do ceste.....sve zavisi naravno od puno stvari, kod mene u ovom trenutku je -9.... u mom slucaju ,,bolje ga je zagrejati... ;)
Preporuka:
16
0
Odgovori

Prijavi komentar

z
Petak, 09. 01. 2015. 00:04h
neregistrovan korisnik
Pa vi ljudi upalite kad je hladan motor pa ga turirajte pa cete videti dokle ce da vam traje motor...nece trajati sigurno...mora malo da se greje bar 1-2 min pa posle lagano da se vozi malo da se ugreje...
Preporuka:
14
1
Odgovori

Prijavi komentar

pedja
Petak, 09. 01. 2015. 00:28h
neregistrovan korisnik
Ko se razume u tehniku i mehaniku zna da je na niskim temperaturama ulje (pisacu narodnim jezikom) gusto, i treba mu malo vise vremena da vrsi svoju pravu namenu (podmazivanje) Zato se samo preporucuje voznja sa manjim obrtajima motora do njegove radne temperature. Znaci ne morate ga drzati na leru nego lagano krenite, jer jos jedna stvar sto Vam niko ne spominje da postoji, ulje u menjacu, koje isto laganom voznjom dobija na dugotrajnosti. Da rezimiram, vozite auto do 1500 obrtaja (ili na sluuh) i tako ce te produziti radni vek vozila. Manite se prica nova i stara vozila... p.s. Vozac sam 25 godina i jugo mi je trajao dugo!!!
Preporuka:
13
3
Odgovori

Prijavi komentar

Axela
Petak, 09. 01. 2015. 00:37h
neregistrovan korisnik
Punto 2001. zimi na prvo paljenje 1-2 minuta obavezno poradi u mestu pa tek onda krenem. Nakon toga ne prelazim 2.000 obrataja dok mi temperatura ne pomeri za 2 linije. Leti, prvo paljenje 30 sekundi radi u mestu i krenem. Isto ne prelazim 2.000 obrataja dok se ne pomere 2 linije za temperaturu. Tako sam vozio Zastavu 128, tako sam vozio Golfa 2 dizel,tako vozim Punta i tako cu uvek voziti. Da li je pogresno ne znam.
Preporuka:
16
2
Odgovori

Prijavi komentar

Vuki
Petak, 09. 01. 2015. 06:29h
neregistrovan korisnik
Samo laganija voznja u pocetku, i to je sva filozofija.
Preporuka:
6
3
Odgovori

Prijavi komentar

Raca
Petak, 09. 01. 2015. 07:23h
neregistrovan korisnik
Ma to je masina i ona sluzi svrsi,licna je stvar kako ko voli ili smatra.Ja licno volim nekoliko minuta da ugrejem kabinu a samim tim stakla ne treba da struzem.Radi preglednosti a samim tim i bezbednosti,smatram da svaki ne garaziran auto treba pripremiti zagrevanjem.Kod automobila koji su smesteni u toploj garazi za to nema potrebe.Kod onih sto "cepaju" odmah nakon startovanja,kasnije ce osetiti po dzepu nepredvidjene posledice toga.Prost primer je da svaki pravi vozac zna da se motorno ulje i hidraulicna ulja zgusnjavaju pri niskim temperaturama,te da je protok kroz sistem sporiji za pocetak,dok se ne postigne radna temperatura.
Preporuka:
8
2
Odgovori

Prijavi komentar

Ivica
Petak, 09. 01. 2015. 09:23h
neregistrovan korisnik
Mene zagreje moja devojka ujutru, tako da krecem odmah:) Uostalom habanje (posto ga ima) ce se pokazati tek za 10 godina do kad cu promeniti vec par automobila (polovnih starosti oko 4-5 godina, posto su najisplativiji) :)
Preporuka:
8
5
Odgovori

Prijavi komentar

mrx
Petak, 09. 01. 2015. 10:29h
neregistrovan korisnik
moj savet,zagrejte auto!!bilo novi ili stari,bezin ili dizel jer kada je napolju temperatura ispod nule ulje u motoru se zgusne i treba mu vremena da se razlozi i dodje do svih delova motora.pogotovo automobili sa turbinama.
Preporuka:
17
0
Odgovori

Prijavi komentar

Mihajlo-NIs-1950
Ponedeljak, 12. 01. 2015. 11:09h
neregistrovan korisnik
Vozacko iskustvo 45 godina.Presao 5 miliona klm. sa raznim automobilima.Uvek paliti auto sa pritisnutim kvacilom.Ne pustati ga najmanje 2 minuta sto je hladnije minut duze.Ako ga pustite sistem je kompaktan i moze se desiti da vam se motor ugasi.Ulje u karteru je skoro kao testo gusto ipumpi za ulje treba solidno tecno ulje da ga digne u motor.NE NABIJAJTE GAS kada je motor hladan ! Ima tu jos detalja i obrazlozenja zato pitajte automehanicare sa stazom.Pozdrav!
Preporuka:
10
6
Odgovori