Prepoznajte skrivena oštećenja na polovnjaku

Kupujete polovnjaka koji izgleda lepo i očuvano, ali da li ste sigurni da automobil nije pretrpeo oštećenja? Uz pomoć ovih saveta doskočićete prevarantu.

Povezane vesti

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Došlo je vreme za kupovinu polovnog automobila. Ali, šta je danas dobra kupovina? Mnoge stvari su važne pri odabiru novog ljubimca, ali osnovne su dve: da nije vraćena kilometraža na vozilu i da automobil nije učestvovao u saobraćajnoj nesreći.

 

Složićete se, u Srbiji su na velikom broju polovnjaka rađene mahinacije sa

Pogledajte ponudu polovnih automobila na sajtu Mojauto.rs

kilometražom, a gomila polovnjaka koji su kod nas u ponudi je udarana i loše popravljena. Uostalom, kako i ne bi kada po važećim propisima to i ne predstavlja krivično delo, a gotovo niko za to nije kažnjen u Srbiji. Ipak, postoje načini da se utvrdi da li je kilometraža umanjena. Takvu uslugu nudi, na primer, Auto-moto savez, a proveru možete obaviti u ovlašćenom servisu, preko servisne knjižice ili kontaktiranjem prethodnih  vlasnika.

 

Ovog puta savetujemo kako da ustanovite da li je na automobilu bilo oštećenja od sudara čak i ako se neko dobro potrudio da ih sakrije. 

 

1. POLOŽAJ VOLANA

Volan ne stoji pravilno, nešto nije u redu. Možda je prethodni vlasnik brzo prešao preko rupe ili ivičnjaka, a možda je učestvovao u saobraćajnoj  nezgodi. U svakom slučaju proverite trap.

 

2. PROVERITE STAKLA

Na bočnim prozorima, često i na  prednjem vetrobranskom staklu ispisani su podaci o godištu vozila i proizvođaču. Ukoliko na svim staklima podaci nisu isti, znači da je automobil udaren pa je rađena zamena. 

 

3. REFLEKSIJA BOJE

Parkirajte automobil tako da mogu da se uoče linije na farbi. Zahvaljujući ovim linijama lakše možete  pronaći eventualna udubljenja nastala u limariji.

 

4. BROJ ŠASIJE

Broj šasije se često falsifikuje, to svi znamo. Kupac-amater će teško primetiti da  li su brojevi prekucani pa proveru treba poveriti profesionalcu. Dakle, dobro otvorite oči. 

 

5. TRAGOVI

Da li su branici bili udareni i kako  da znate da li je možda menjana hauba? Pogledajte da li su spojevi i zazori na svim delovima karoserije jednaki. Na našoj slici vidi se da nije  ništa rađeno.

 

6. RAZMAK IZMEĐU ZGLOBOVA

Obratite pažnju na mesta gde se farovi  spajaju sa karoserijom i da li ima malih

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

razmaka među spojevima. To takođe može da sugeriše da je bilo intervencija  na donjem delu automobila.

 

7. KAKVA SU VRATA

Ne zaboravite da probate kako funkcionišu vrata na automobilu. Ukoliko se zatvaraju samo kada jače zamahnete, odnosno ako se čuje prasak, nešto nije u redu. Možda su šarke i ram savijeni u nekom sudaru. 

 

8. VAROVI

Ima il tragova zavarivanja ili da su  menjane bočne stranice ukoliko je došlo do jačeg sudara sa nekim vozilom? Na našem primerku, nema  sumnje, sve je original.

 

9. TESTIRANJE BOJE 

Za neka oštećenja potrebno je farbanje u nadi da potencijalni kupac neće primetiti  razliku. Po pravilu, debljina sloja bi trebalo da iznosi između 0.1 i 0.2 milimetra.  Ukoliko je sloj deblji, automobil je po svemu sudeći prefarban.

 

10. LAMPA TEST 

Ponekad se tragovi nezgode kriju kod točkova ili iza poklopca. Zato je u ovim slučajevima baterijska lampa odličan asistent. U principu, najvažnije je da automobil koji vam je zanimljiv ne gledate po mraku ili po kiši.

Povezane teme: Polovni automobili, Auto Bild, Saveti, Oštećenja, Kilometraža

Poslednji komentari

peras
Sreda, 26. 02. 2014. 09:11h
neregistrovan korisnik
Prica vezana za brojeve na staklu nema potporu. na novim automobilima u salonu mozete videti da se brojevi (god.proizvodnje) na staklima razlikuju.Npr. prednje staklo je 2012 a bocna 2011. auto svakako nije udaren, jednostavno neki delovi su ranije proizvedeni.
Stexsa
Utorak, 25. 02. 2014. 23:22h
neregistrovan korisnik
Naravno, svi znamo da pri udesu uvek prvo strada pepeljara :) P.s Moj BMW nema pepeljaru jer nisam narucio "Raucher Paket" nepusim u kolima... sta sad? hehehe
Kokakola
Ponedeljak, 24. 02. 2014. 22:24h
neregistrovan korisnik
Kapu dole najbolji komentar do sada ti Mora da si Majstor nema i jare i pare.Mi farbamo i popravljao serviramo posto svaki auto koj e 2-3 godina star uvek ima neku gresku a niko nece auto ostecen,i opet more Cena da je super.
Jeremy
Ponedeljak, 24. 02. 2014. 21:10h
neregistrovan korisnik
Nije to nikakav problem ako je auto bio farban, ocesan je branik,ili napukao,ulubljen blatobran pa zamenjen, to nema ama bas nikakve veze ako se lepo I dobro uradi, ufarba se lepo uspricavanjem I okolnih elemenata pa na ivicama se ni nece moci videti razlika jer se sa upustanjem boje pocinje tek na iducem element, I sta smeta, lepo je,ne primeti se i nema nikakve veze sa celom pricom.Staklo moze biti menjano usled ostecenja od kamencica na putu,pa da napukne,ili neko oboje auto, ne mora odma da znaci da je lupan. Nasoj "eliti" kupaca u klasi do 2000e, smeta i ako je jedan deo bio ofarban, jer zamisli ofarban je branik, pa taj auto mora da je pretrpeo tesku havariju i bio na krovu,izbacen je iz ose,ali je samo branik farban?! ili jedno staklo promenjeno, odmah je to drama jer zamisli, auto od 12-13 godina da ima neku manu! ako ima ijednu ogrebotinu, onda to smeta, ako je farban onda to nije dobro, tako da nista na kraju nije dobro, i sve da je ispravno i u full opremi da je tek registrovan i da su gume nove, jos da ga dobiju jeftinije od najjeftinijeg takvog u oglasima,jer ima i jeftinijih, i naravno, da ga vozi na ovlastenje, jer sto bi prepisivao auto i placao prepis?! Najbolje bi bilo kada bi mogli da dobiju nov auto po ceni polovnog. Dobar auto se moze, pronaci, ima i takvih, ali to se ili ne prodaje,ili je cena najveca u oglasima, jer taj zna sta prodaje, a dobar auto uvek kosta. i uvek je na ceni... kolko para toliko muzike, i polovno nije novo...
Dule
Ponedeljak, 24. 02. 2014. 18:11h
neregistrovan korisnik
Ljudi nisu dovoljno edukovani i ne razmisljaju dovoljno a i zakon nije rigorozan kako bi sprecio podvale i sankcionisao one koji podvaljuju i prodaju proizvod koji nije onakav kakav se prestavlja. Kada bi standard bio visok kao u zapadnoj Evropi ljudi bi kupovali nove automobile i ne bi o tome razmisljali, ovako voze ono za sta imaju pare.. Da kupujem nov automobil pre bih doplatio vazdusne jastuke, ESP, Traction controle nego alu felne koje uvek kasnije mogu da kupim.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»