Zimski saveti za starije dizelaše

Zimski saveti za starije dizelaše

Novi dizel agregati imaju poseban grejač koji ovo sprečava dok kod starih ovo može biti veliki problem.   Sa druge strane, a kako bi takođe ublažili problem "smrzavanja"... »

Poštovani čitaoci, ostavljanje komentara na vesti starije od 5 dana nije moguće.

Prijavi komentar

vrhstra
Petak, 20. 12. 2013. 15:43h
neregistrovan korisnik
Zar je moguće da i dalje postoje dizelaši? Matorci i dalje furaju fazon iz 90-ih. Mada njima odgovara zima, upašu se pa toplo oko stomaka.
Preporuka:
35
197
Odgovori

Prijavi komentar

danilotdi
Subota, 21. 12. 2013. 15:37h
neregistrovan korisnik
@vrhstra : jtd i tdi, i pali iz keca i na apsolutnoj...
Preporuka:
38
14
Odgovori

Prijavi komentar

Kung-fu-panda
Subota, 21. 12. 2013. 19:13h
neregistrovan korisnik
@vrhstra : pa ja si uvek uvučem jaknu u trenerke,sta da radim toplije mi,neznam sto mi se ljudi smeju kad zadjem van selo
Preporuka:
28
4
Odgovori

Prijavi komentar

aurelio
Petak, 20. 12. 2013. 15:43h
neregistrovan korisnik
Laknulo mi je, već sam pomislio da je nešto o uvlaćenju džempera u farmerke...
Preporuka:
101
9
Odgovori

Prijavi komentar

Trol
Petak, 20. 12. 2013. 16:13h
neregistrovan korisnik
Eh, muka je to, zbog toga i pređoh na benzinca. Naravno, savremeni dizelaši nemaju tih problema a ja ne spadam u kategoriju srećnika koji mogu da si priušte "savremeni" dizelaš :(
Preporuka:
119
14
Odgovori

Prijavi komentar

Stilista
Nedelja, 22. 12. 2013. 21:50h
neregistrovan korisnik
@Trol : Ih,ne mozes jednog stila JTD da nabavis. Za 1500e u Italiji nalazis sigurno i to u odlicnom,ali ponavljam,u odlicnom stanju...
Preporuka:
5
22
Odgovori

Prijavi komentar

zex
Ponedeljak, 23. 12. 2013. 23:48h
neregistrovan korisnik
@Stilista : stilo I odlicno stanje... to ne ide zajedno
Preporuka:
27
5
Odgovori

Prijavi komentar

Marko
Petak, 20. 12. 2013. 16:17h
neregistrovan korisnik
pa ti dizelasi su pravi automobili,koji te nece zbog sitnog kvara ostaviti na sred puta,o ovim danasnjim automobilima od plastike bolje da i ne komentarisem...!
Preporuka:
131
20
Odgovori

Prijavi komentar

Andreja
Nedelja, 22. 12. 2013. 20:24h
neregistrovan korisnik
@Marko : A ti matori automobili su od ....cega?Mogu samo da zamislim da bi dobili mozda 3 zvezdice na testu bezbednosti.Ako mislis na unutrasnjost,da svi su uglavnom plasticni kai i ti matori.Ali ako ti je to uteha ti vozaj te matore a nas ostavi da se patimo sa ovim plastikanerima.Ti kao oni sto su nas ubedjivsli pre neki dan kako je bolje biti podstanar.Jos ce da se pojavi neko ko ce da nas ubedjuje kako treba da poumiremo sa 40 god.i da je to bolje nego ziveti duze.Smesni ste bre ko bioskop.
Preporuka:
17
11
Odgovori

Prijavi komentar

dr
Petak, 20. 12. 2013. 16:23h
neregistrovan korisnik
"uvuci jaknu u farmerice "
Preporuka:
50
9
Odgovori

Prijavi komentar

mirko
Petak, 20. 12. 2013. 17:13h
neregistrovan korisnik
bog je izmislio benzin da bu se ljudi vozili, a takođe izmislio i dizel da bi seljaci mogli da voze traktor i oru njive, bageristi da voze bagere itd.
Preporuka:
51
208
Odgovori

Prijavi komentar

Alex
Petak, 20. 12. 2013. 18:53h
neregistrovan korisnik
@mirko : Nikad nisam imao problem sa stinjavanjem dizela, sa pumpom, sa turbinom, sa grejačima, sa filterima, sa kompresijom, sa prednjim vešanjem, sa vibracijama, sa sporim grejanjem, sa smradom. Ne vozim dizel. :-)
Preporuka:
61
98
Odgovori

Prijavi komentar

Achitwn
Subota, 21. 12. 2013. 19:41h
neregistrovan korisnik
@Alex : Ali si imao problem sa prljavom nozzle sva umascena od nafte i smrdi. Pih
Preporuka:
6
13
Odgovori

Prijavi komentar

Sixx
Petak, 20. 12. 2013. 19:16h
neregistrovan korisnik
@mirko : ...i da audi osvaja Le Mans par godina za redom.
Preporuka:
68
13
Odgovori

Prijavi komentar

volkswagen
Nedelja, 22. 12. 2013. 14:27h
neregistrovan korisnik
@mirko : izadji decko sa tim tvojim benzincem koji god da je da vidis kako ide passat 2.5 tdi v6 sa chipom pa onda da vidimo ko je bolji! Trebace ti dvogled da mi vidis stopke :))
Preporuka:
20
40
Odgovori

Prijavi komentar

Hahaha
Nedelja, 22. 12. 2013. 22:08h
neregistrovan korisnik
@volkswagen : Evo moze i sa mnom na crtu. BMW 330D :) 231KS, 500Nn
Preporuka:
16
14
Odgovori

Prijavi komentar

rsv
Nedelja, 22. 12. 2013. 23:49h
neregistrovan korisnik
@volkswagen : Ti mora da si neki komicar. Sa dizelom od 2.5l izazivas bilo kog benzinca. Provozaj bilo kog novijeg benzinca sa turbinom i 2l + kubikazom pa ce ti biti jasna razlika. Dobar primer ti je nova mercedes a klasa amg sa turbo benzincem od samo dve hiljade kubika i 360ks. Ima turbo benzinaca od 2000ccm3 koji se friziraju do neslucenih granica od preko 1000ks ili mislis da je 2.5tdi brzi jer ima CIP.
Preporuka:
26
5
Odgovori

Prijavi komentar

saab
Ponedeljak, 23. 12. 2013. 21:08h
neregistrovan korisnik
@rsv : Evo ja imam Saab-a 93 iz 2002ge, 2.0 benzinac, turbo sa 200ks. Fabrički je tako, nisam ga ništa budžio.. Znam kako idu 2.0 moderni dizeli (idu super) i kako ide ova moja starina. Na 110km/h trećom dizel je skoro završio dok ovaj benzinac tek kreće da te zakucava u sedište i ne staje do 170.. Nekako su bolji turbo benzinci i mnogoooo ugleđeniji.
Preporuka:
21
3
Odgovori

Prijavi komentar

Marko
Utorak, 24. 12. 2013. 07:26h
neregistrovan korisnik
@rsv : Nije brzi, ali kad poredis poredi isti auto sa motorima slicne snage pa vidi razliku, BMW 5 530i i 530d oba idu kao zmajevi (kao i A6 3.0 tdi ili 3.0 ili Golf GTI i GTD), mozda je benzinac brzi, doduse zavisi u kojim uslovima, ali kada pogledas potrosnju koju postizu tu se vec zapitas da li je ta sekunda brzeg ubrzanja vredna 2-3 l goriva na 100 KM.
Preporuka:
11
6
Odgovori

Prijavi komentar

Haha
Ponedeljak, 23. 12. 2013. 10:18h
neregistrovan korisnik
@volkswagen : Koji god benzinac? Jel mogu ja sa mojim Seatom Leonom 2003? Nije mnogo jak, samo je 1.8 sa turbopunjacem i cipom? Ponecu dvogled da ti ga poklonim pre testa ;) Hahahaha dizel passat tdi jaooo majko hahahaha auto snova srpskog gedze :-P
Preporuka:
28
8
Odgovori

Prijavi komentar

yt
Sreda, 25. 12. 2013. 01:14h
neregistrovan korisnik
@volkswagen : moze ja prihvatam izazov. gde je tvoje selo da dodjem?
Preporuka:
19
3
Odgovori

Prijavi komentar

CUPO
Petak, 20. 12. 2013. 17:26h
neregistrovan korisnik
Vozim RENAULT 5 DIZEL 1987 godište i nikada nisam imao problema sa paljenjem zimi. Kada se primakne zima i kada počinju hladnije noći najbitnija stvar je da se naspe pun rezervoar goriva ( 43 ) litra i to tako što naspem 40 litara dizela ( čitaj lož ulja ) i 3 litre benzina. Tako pomješano gorivo ne može da smrzne a ne oštećuje motor. Pomenuti auto je kod mene 11 godina i još uvek radi kao sat.
Preporuka:
117
27
Odgovori

Prijavi komentar

krs
Petak, 20. 12. 2013. 18:32h
neregistrovan korisnik
@CUPO : pročitaj ponovo članak pet-šest puta i nauči ga napamet
Preporuka:
14
74
Odgovori

Prijavi komentar

Nik
Petak, 20. 12. 2013. 21:25h
neregistrovan korisnik
@CUPO : Kakva glupost sipati benzin u dizel da bi zimi bolj palio! Haha Covece za to postoje aditivi, a to sto kazes da ti radi kao sat nema sanse! Ti mora da se razumes u kola kao starleta u kulturu? Dizel i benzin su dva razlicita pojma, paljenje dizela je totalno od paljenja benzinca i kada bi znao to onda nikada ne bi sipao ta tri litra! I naravno to ato kazes da nema ostecenja je smesno! Umesto sto koristis net da postavljas smesne komentare iskoristi ga da naucis nesto oko dizel motora!
Preporuka:
19
75
Odgovori

Prijavi komentar

zorf
Subota, 21. 12. 2013. 12:00h
neregistrovan korisnik
@Nik : рецепт је опробан и примењиван у војскама света...одатле и потиче
Preporuka:
83
7
Odgovori

Prijavi komentar

Mn
Nedelja, 22. 12. 2013. 00:36h
neregistrovan korisnik
@zorf : A jel ti to hoces da kazes da je vojno vozilo isto sto i komercijalno??? Kakve veze ima motor od npr tenka sa motorom neko, recimo, Audija ili Citroena koji je takodje dizel? Opste je poznato da se komercijalna vozila prave da traju taman toliko da se zamene u neko dogledno vreme a vojna da traju decenijama! Ee sta sve necu da procitam ovde......
Preporuka:
10
34
Odgovori

Prijavi komentar

zorf
Nedelja, 22. 12. 2013. 18:24h
neregistrovan korisnik
@Mn : опште је познато да са горивом и мотором тенка нема играња и да се не примењује никаква комбинација која га може оставити без могућности маневрисања током дејствовања и борби. нема то везе са дужином трајања истог. тенковски мотор не ради без уља и зарибаће као и сваки други. такође се не прави од титанијума или материјала за спејс шатл. твој допринос "шта све нећу да прочитам" је стварно неизмерљив.
Preporuka:
30
6
Odgovori

Prijavi komentar

Mn
Ponedeljak, 23. 12. 2013. 10:23h
neregistrovan korisnik
@zorf : Ovde je prica o automobilima a ne o tenkovima, a sto se tice materijala od kog se prave motori vojnih vozila ja stojim iza toga da se ne prave od istog kao i komercijalna vozila! Sama logika ti to potvrdjuje, vojna vozila se prave da traju jer im je namena sasvim drugacija a komercijalna da bi se sto pre potrosila i kupila druga. A imas i net pa proveri konkretno....nisam ovo rekao tek tako vec upravo citam o tone na netu. Vidis ja net koristim i za ucenje novih stvari a ne samo za pricanje gluposti i sirenje neznanja
Preporuka:
8
13
Odgovori

Prijavi komentar

zorf
Ponedeljak, 23. 12. 2013. 20:10h
neregistrovan korisnik
@Mn : војна возила трају јер се редовно и прописно одржавају а не јер су рађена од посебног материјала! и комерцијална возила трају ако се користе у оквиру своје намене и редовно одржавају! именуј ми једног произвођача возила који ће ти дати рок трајања свог возила! ниједан!!! мени не треба нет да гуглам о томе, него да питам другаре из лаб. за горива ВТИ-а!!! нисам прочитао још ниједан коментар где неко каже да је примењујући поменути рецепт оштетио или уништио мотор! а ти, само, тражи и даље по нету па преписуј...са форума на форум....
Preporuka:
16
1
Odgovori

Prijavi komentar

Sinbad
Nedelja, 22. 12. 2013. 22:19h
neregistrovan korisnik
@zorf : U vojna dizel vozila se sipa petrolej a ne benzin... Sto volim te urbane legende!
Preporuka:
7
9
Odgovori

Prijavi komentar

zorf
Ponedeljak, 23. 12. 2013. 20:18h
neregistrovan korisnik
@Sinbad : до 50% бензина али на веома нским температурама...петролеј је опција али је пун сумпора и узрокује корозију а може имати и воде у себи...бензин је много чистија варијанта а и доступнија...
Preporuka:
15
0
Odgovori

Prijavi komentar

dizel
Subota, 21. 12. 2013. 14:54h
neregistrovan korisnik
@Nik : Ne pisi gluposti,da ti se narod ubuduce ne smeje.Imao sam Golfa-dizela iz 1996 bog.i u uputsvu pise da se nikako ne sipaju aditivi ,nego iskljucivo benzin u naftu. Kad nesto ne znas ili nisi siguran ne lu........taj!
Preporuka:
69
8
Odgovori

Prijavi komentar

Nik
Nedelja, 22. 12. 2013. 00:19h
neregistrovan korisnik
@dizel : Ne pricam gluposti vec kazem ono sto je realno a ti si u tvog Golfa mogao da sipas i zejtin iz tiganja mene ne zanima! Sipanjem benzina u dizel totalno si porementio sastav dizela, samim tim "eksplozije" koje pokrecu motor su jace, motor radi mnogo jace i samim tim se mnogo vise trosi, klipovi jace "biju" a hilzne mnogo brze stradaju i na kraju motor ostaje mnogo brze bez kompresije! A to sto je neko pomenuo da to rade sve vojske sveta je smesno jer ne mozes da uporedjujes komercijalne motore sa vojnim! U golfa mozes da sipas sta hoces, to je krs pa je krs, samo u Srbiji je na ceni, cak i u Nemackoj nije! Uostalom golf V je najgore prodavan u samoj Nemackoj...toliko o golfu! To sto Srbi vole golfa je zato sto vecina ne zna za bolje!
Preporuka:
20
30
Odgovori

Prijavi komentar

MrNo
Nedelja, 22. 12. 2013. 00:21h
neregistrovan korisnik
@dizel : Woooowww imao si golfa 1996.? I jos dizel? Pa ti si ostvario san mnogih srba! Sva sreca pa jos uvek ima nas kojima je to daleko od sna hahahahaha
Preporuka:
25
19
Odgovori

Prijavi komentar

Sinbad
Nedelja, 22. 12. 2013. 22:22h
neregistrovan korisnik
@dizel : Ti si to sanjao... Evo gledam uputstvo za golfa 2 dizela '88 i nigde se nepominje benzin, nego gorivo namenjeno za zimske uslove...
Preporuka:
12
1
Odgovori

Prijavi komentar

Trol
Nedelja, 22. 12. 2013. 15:51h
neregistrovan korisnik
@Nik : Nas Golf ima skoro 30 godina i svake zime dobija smesu 90% dizel 10% benzin. Prethodni vlasnik je sipao 5l benzina i onda do vrha dizel. Pali kao benzinac, presao je ko zna koliko (verovatno milion)... Novi motori su druga prica, njima su neophodni aditivi, a benzin moze da nanese stetu.
Preporuka:
24
7
Odgovori

Prijavi komentar

Trolujes
Subota, 21. 12. 2013. 06:57h
neregistrovan korisnik
@CUPO : Probaj da skines aplikaciju na mob protiv smrzavanja dizela u autu...
Preporuka:
41
6
Odgovori

Prijavi komentar

Sinbad
Nedelja, 22. 12. 2013. 22:15h
neregistrovan korisnik
@CUPO : Ne sipa se benzin. To je veoma opasno po motor. Sipa se adtitv protiv stvaranja parafina. Kosta daleko manje od benzina i drzi dizel tecnim i do -40. Ja koristim onaj poljski providni K2 DFA-39, i svaki put sam upalio auto. Komsija taj aditiv sipa u traktor i takodje uvek upali. Bocica aditiva za 30L kosta 100 din, mada posto kod nas nikada nije -40, dovoljno je sipati 50ml u ceo rezervoar i miran si do -20.
Preporuka:
9
3
Odgovori

Prijavi komentar

Auuu
Nedelja, 22. 12. 2013. 22:18h
neregistrovan korisnik
@CUPO : Benzin se ranije samopali i samim tim, pre vremena potpali dizel u cilindru, sto uzrokuje ostecenje motora. Petrolej moze ali benzin ne sme u Dizel motor.
Preporuka:
6
7
Odgovori

Prijavi komentar

jjoca
Petak, 20. 12. 2013. 17:43h
neregistrovan korisnik
imam megana 1 i primetio sam da na hladnom teze pali tj hoce da upali kad malo duze verglam (4-5 sekundi) ili iz 2. mozda 3. pokusaja. posle toga normalno radi. da li ima neko ko bi mogao da me posavetuje u vezi ovog problema. unapred hvala :)
Preporuka:
47
2
Odgovori

Prijavi komentar

zorf
Petak, 20. 12. 2013. 18:25h
neregistrovan korisnik
@jjoca : сипај му моторно уље нижег вискозитета за хладно покретање 5W, 0W-30/40 уместо уља са већим бројем испред W
Preporuka:
46
11
Odgovori

Prijavi komentar

ex-sns
Petak, 20. 12. 2013. 19:15h
neregistrovan korisnik
@zorf : Xaxaxaaaaaa, ulje?
Preporuka:
7
68
Odgovori

Prijavi komentar

MrModeco
Petak, 20. 12. 2013. 23:36h
neregistrovan korisnik
@zorf : Nepotrebno. Mi se nalazimo u klimatskoj zoni gde je zimska minimalna prosecna temp par stepeni ispod nule, a ulje viskoznosti 10w-40 pa i 15w-40 obezbedjuju pri hladnom startu protok do -20C i -30C sto je i vise nego dovoljno. Redja ulja bi taj motor popio cas posla!
Preporuka:
26
11
Odgovori

Prijavi komentar

zorf
Subota, 21. 12. 2013. 10:37h
neregistrovan korisnik
@MrModeco : значи штедимо уље а трошимо мотор! одличан савет. највише се хаба мотор при покретању на хладно. што пре дође уље на места подмазивања, мање хабање. логика је супер јасна а и моја препорука. и то важи за све спољне темп. а код нижих је јиш више изражен
Preporuka:
45
1
Odgovori

Prijavi komentar

rodja
Nedelja, 22. 12. 2013. 09:01h
neregistrovan korisnik
@zorf : zato kia ima elektronsku uljnu pumpu,koja baci ulje pre paljenja motora. za benzinca i nije toliko strasno,ali za dizela je smrt,pogotovu ako ga odma krenes voziti,a ne sacekati da se malo zagreje! ja sam ljubitelj benzinaca,tako da nemam ja tih problema zimi!
Preporuka:
13
5
Odgovori

Prijavi komentar

zorf
Nedelja, 22. 12. 2013. 18:15h
neregistrovan korisnik
@rodja : за све моторе је страшно. исти систем се примењује у тенковима и појединим грађевинским машинама. циљ: успоставити подмазивање пре покретања мотора на хладно и смањити хабање.
Preporuka:
13
2
Odgovori

Prijavi komentar

rsv
Subota, 21. 12. 2013. 19:51h
neregistrovan korisnik
@MrModeco : 15w-40 vec na -20 ima gustinu meda a na -30 da ne govorim. Auto ce da upali na niskim temparaturama i sa tim uljem ali ce habanje u prvih par minuta voznje biti drasticno vece nego na primer sa 5w40.Neka istrazivanja kazu da hladan start sa neadekvatnim uljem moze da pohaba motor kao 1000km voznje u optimalnim uslovima. Redje ulje ce motor povecano da trosi samo ako je los.Na primer 5w40 ulje je redje od 15w40 samo dok je motor hladan sto je pozitivno dok im je viskoznost pri radnoj temparaturi slicna. Generalno kod nas majstori cesto preporucuju gusca ulja za starije automobile sto je greska. Ako potrosnja ulja ne prelazi 2dl na 1000km treba ostati na fabrickoj preporuci bez obzira koliko je auto star.
Preporuka:
18
1
Odgovori

Prijavi komentar

Sinbad
Nedelja, 22. 12. 2013. 22:31h
neregistrovan korisnik
@rsv : 5w40 je TECNIJE od15w40. Svako ulje je isto gusto, ali im tecljivost na niskim temperaturama nie ista. Tecljivost svih ulja je vec na -10 ISTA! Znaci kriticno je prvih par minuta rada, dok se motor ugreje na -10, i za to vreme mora da se podmazuje. Zato zimi treba sipati TECLJIVO 5w ulje. jer ce ono da protece kroz sve zazore i da ih podmaze! Zato potrosnja ulja nema neke veze sa gradacijom ulja.
Preporuka:
4
4
Odgovori

Prijavi komentar

rsv
Ponedeljak, 23. 12. 2013. 20:54h
neregistrovan korisnik
@Sinbad : Tecljivost je adekvatan izraz, gustina je je vise laicki i oznacava nesto drugo. Hvala na ispravci. Sto se tice tecljivosti na -10 ne znam ali ne verujem da je ista kod na pr. 20w50 i 0w30. Potrosnju ulja i gradaciju je istini za volju tesko povezati ali ima slucajeva kada se posle prelazka sa na primer 15w40 na 5w40 pojavi povecana potrosnja drugog sto mozda i nema toliko veze sa viskozitetom koliko sa osnovom (mineralno ili sinteticko) i kolicinom deterdzenata u ulju i talogom u motoru koji je ovo drugo ulje ispralo i time otvorilo put povisenoj potrosnji. Bilo kako bilo u mom autu je Mobil sint S 5w40 sto je i fabricka preporuka mada ne bi verovatno pogresio ni sa 0w40, ali 15w stvarno ne bi nasuo nikad iako ima i onih koji bi to preporucili samo zato sto je auto star 13 godina.
Preporuka:
3
1
Odgovori

Prijavi komentar

eh
Utorak, 24. 12. 2013. 09:09h
neregistrovan korisnik
@rsv : Čuj 2dl!? Pa to nov automobil da troši nije neobično - i nov motor ima zazor na karikama! Moja Astra iz 96te sa, najgroznijim dizelom u univerzumu (1.7dti) jedva pali i leti a ulje srče 1l na 1000 km. Kompresija je dobra tako da nemam pojma gde ide to ulje-verovatno kroz turbinu.. Ostavlja me na putu redovno isključivo zbog motora (pumpa vode, pucanje kaiša bregaste (sudaranje ventila sa klipovina, pucanje), boš pumpa, dizna, hidropodizači, grejači) - druge kvarove auto nije imao za 3 godine koliko ga imam. Vibracije na menjaču ukazuju na brdo mnogo pre nego ga vidiš a performanse ne zaostaju za kočijom dok srče u gradu 8.5l! Toliko troši i kumova Jetta benzinac 1.8. Stari dizeli su velika muka - ja kupujem benzinca sledeći put.
Preporuka:
5
2
Odgovori

Prijavi komentar

sinbad
Nedelja, 22. 12. 2013. 22:25h
neregistrovan korisnik
@MrModeco : Prijatelju ne brukaj se u neznanju. Za Srbiju je zimi potrebno ulje sa gradacijom 5W. Ceo februar 2011-te su nocne temperature u NS isle i do -30.
Preporuka:
3
3
Odgovori

Prijavi komentar

ex-sns
Petak, 20. 12. 2013. 19:15h
neregistrovan korisnik
@jjoca : Alnaser,Accu,Grejaci,filteri,neki senzor. Otprilike je alnaser u pitanju ja bih rekao.
Preporuka:
8
41
Odgovori

Prijavi komentar

mali-mrav
Subota, 21. 12. 2013. 09:09h
neregistrovan korisnik
@ex-sns : Anlaser, pametnjakoviću! Nemačka reč, nauči nešto pre nego što počneš da deliš. savete!
Preporuka:
21
13
Odgovori

Prijavi komentar

MarkoZr
Subota, 21. 12. 2013. 00:21h
neregistrovan korisnik
@jjoca : Imam alfu 159 1.9 JTDM 2007 god. Evo cetvrta godina je kod mene trenutno 207000km predjenih i nikad nisam imao problem. Redovan servis, euro dizel i to je to.
Preporuka:
34
9
Odgovori

Prijavi komentar

159-24-JTDm
Subota, 21. 12. 2013. 10:27h
neregistrovan korisnik
@MarkoZr : Cestitam, vozis najlepsi auto na svetu ;)
Preporuka:
34
16
Odgovori

Prijavi komentar

svasta
Subota, 21. 12. 2013. 15:03h
neregistrovan korisnik
@MarkoZr : Pa jel to stariji dizelaš vole !
Preporuka:
40
5
Odgovori

Prijavi komentar

Lexus
Subota, 21. 12. 2013. 00:49h
neregistrovan korisnik
@jjoca : Najbolje napraviti jedan extra servis pre zime ako je stariji auto i neka Majstor kontrolise grijanje bateriju ipo nekat okreni 2-3puta kluc da bolje zagrijes gijace skoro svi dizelasi bi trebalo da imaju posebno motorgrijac sa tajmerom da bi zagrije motor edno 5-10 minuta Prije starta ima i koji posle se montiraju na auto na motor blok ilu na creva, kod novinite Auta BMW i Mb se montiraju na karter isto vazi i za benzinca pogotovo u severne Drzave Svetska Norveska.
Preporuka:
18
4
Odgovori

Prijavi komentar

nepoznat
Petak, 20. 12. 2013. 19:08h
neregistrovan korisnik
jocca pa nijedan dizel nemoze da upali od jednom jer treba greaci da se zagreju imam pasatt 2009 g tdi al opet nece da upali iz prve dok se greaci ne zagriju nikat cuo do sada da nafta smrzava glupost nafta samo moze da zgusne a da mrzne nikad nemoze to bit nemojte stavljata adetiv u rezervar ako vam je novi tip automobil jer zna napravit problem bolje stavi 1 l benzin u 20 l naftau i neces imat problem ja tako radim u vezi mojim kolima mirko bog je izmisleo benzin a naftu koje izmislio ti i ja aa hahah nikad nebi menjao dizel za benzin jer sada su brzi tdi nego benzin brze pali tdi nego benzin poizdrzljivi motori su tdi nego benzin po ekonomicni sa tdi nego benzin itd
Preporuka:
19
91
Odgovori

Prijavi komentar

rsv
Petak, 20. 12. 2013. 22:02h
neregistrovan korisnik
@nepoznat : Od kad jos dizel (bilo koji) bolje pali od benzinca. Bas bi voleo da vidim dizela koji bolje pali na -30 od benzinca. I od kada su dizeli brzi od benzinaca ako se porede turbo dizel protiv turbo benzinca sto je jedino realno poredjenje. A i po potrosnji najnoviji turbo benzinci kao sto je naprimer fordov eco boost sustizu dizele. Po kulturi rada i razvoja snage su benzinci daleko bolji. Pri kupovini je benzinac obicno nesto jeftiniji od dizela sto je takodjer prednost.
Preporuka:
45
15
Odgovori

Prijavi komentar

Marko
Utorak, 24. 12. 2013. 07:37h
neregistrovan korisnik
@rsv : Nije realno poredjenje zato sto je turbo na dizelu prvenstveno zbog ekonomicnosti a ne zbog brzine. Dizel radi bolje sa siromasnom smesom i koliko god vazduha da naguras u cilindar ne povecavas potrosnju, cak je i smanjujes, dok turbo na benzinca ide zbog snage, ali na benzincu uz vise vazduha ide i vise goriva odjednom.
Preporuka:
6
2
Odgovori

Prijavi komentar

rsv
Utorak, 24. 12. 2013. 17:22h
neregistrovan korisnik
@Marko : Dobra konstatacija ali po meni samo delimicno tacna.I kod turbo benzinca snaga i najvisi obrtni moment se ostvaruje na mnogo nizim obrtajima nego kod atnosverca tako da korist od turbine u smanjenju potrosnje postoji. Gore pomenuti 1.0 eco bost sa 125ks u focusu ostvaruje prosecnu potrosnju od 5l znaci verovatno manje nego da nema turbinu i gotovo isto kao turbo dizel slicne konjaze. Naravno, sa ili bez turba dizeli su i dalje nesto ekonomicniji od benzinaca ali je razlika sve manja. Sto se tice performansi ne vezano za vrstu goriva mislim da je nezahvalno porediti turbo sa atnosverskim motorima jer turbina daje mnogo vise prostora za povecanje snage.
Preporuka:
2
2
Odgovori

Prijavi komentar

srba
Petak, 20. 12. 2013. 23:02h
neregistrovan korisnik
@nepoznat : nemas pojma...
Preporuka:
9
10
Odgovori

Prijavi komentar

Mare
Nedelja, 22. 12. 2013. 00:31h
neregistrovan korisnik
@nepoznat : Ne lupaj sa tim benzinom u nafti! A to sto nikada nisi cuo da se nafta smrzla ne znaci da ne moze, pogotovo ova nasa nafta puna vode, parafina i cega sve jos nema... Benzin se ne mesa sa naftom i kraj, ko to radi ili ne zna ili je glup! Sam hemijski sastav im nije isti i samim tim ni motori i nacin rada im nije isti, pa cemu onda mesanje? Aditivi su resenje ali ako se zna koji aditiv ide u koj motor, nema tu filozofije! A to sto uporedjujes dizel i benzinac je jos smesnije! Dizel da bude startniji? Moze ali biturbo dizel motor a opet sa druge strane imas i benzince sa turbopunjacem a oni su i te kako i startniji i brzi! Na dizel se ore, na plin se kuva a na benzin se vozi! Toliko o tome a ti prijatelju nastavi da mesas benzin i dizel i da tako vozis taj noviji pasat, jer ako te cuje neko iz Folcvagena ima slatko da ti se ismeje!
Preporuka:
5
14
Odgovori

Prijavi komentar

Milan
Petak, 20. 12. 2013. 22:05h
neregistrovan korisnik
Najviše volim da čitam komentare u ovoj rubrici. Ljudi jel se vi zezate. Zimi ulje i paljenje, benzin+dizel? Vozim focusa 2001. Na - 15 pali kao mina. Kad je hladnije ispod - 5, dam kontakt sačekam da se isključi grejač i tako tri puta. Pali iz prve.
Preporuka:
39
3
Odgovori

Prijavi komentar

Realan-tip
Utorak, 24. 12. 2013. 02:30h
neregistrovan korisnik
@Milan : Imam i ja focusa 2003 tdci, pali kao mina. Htedoh da ti kazem, na focusu se lampica od grejaca gasi odmah, ali grejac radi jos 6-7 sekundi, tako da sacekas 6-7 sekundi i tako dva puta, pali na -50. :)
Preporuka:
4
2
Odgovori

Prijavi komentar

toma
Petak, 20. 12. 2013. 23:05h
neregistrovan korisnik
najbolji Auto ja ga vozim 13 godina malo preko 200 000 posle generalne i 50 000 pre vrh :D
Preporuka:
11
3
Odgovori

Prijavi komentar

japanac
Subota, 21. 12. 2013. 03:34h
neregistrovan korisnik
japanski dizeli nemaju problema sa zimom. to evropski krsevi ne mogu da upale po hladnoci
Preporuka:
17
43
Odgovori

Prijavi komentar

-Njemac
Subota, 21. 12. 2013. 17:31h
neregistrovan korisnik
@japanac : Njemacka auta su toliko dobra da se i ne pale, mogu da se voze i ugasena.
Preporuka:
26
7
Odgovori

Prijavi komentar

Hondas
Nedelja, 22. 12. 2013. 05:04h
neregistrovan korisnik
@japanac : Tako jeeeee...
Preporuka:
9
4
Odgovori

Prijavi komentar

krle
Subota, 21. 12. 2013. 07:42h
neregistrovan korisnik
Imao sam Golfa 2 1.6D 19 godina. Na prste jedne ruke mogu nabrojati situacije kada nije hteo da upali "zbog hladnoće". Pretprošle zime, na -10C komšija sa Renoom 1.6 ne može da upali, a ja sačekam da "škljocne relej" pa ga kresnem i onda na vuču upalim komšiju...
Preporuka:
29
18
Odgovori

Prijavi komentar

Kung-fu-panda
Subota, 21. 12. 2013. 10:52h
neregistrovan korisnik
moja dacija se pali i na -20 al sa sibicu :)
Preporuka:
33
5
Odgovori

Prijavi komentar

Mile-Ilic
Subota, 21. 12. 2013. 14:19h
neregistrovan korisnik
Japanc ne glupiraj se molim te. Koji je Japanac ranije imao svoj dizel motor??? Sve kupovali motore. Inace neko pomenu, najbolji savet, da se saceka da skljocne relej, koji gasi grejac 20 sekundi posle lampice na kontrolnoj tabli, i onda paliti. Nikako ranije
Preporuka:
21
4
Odgovori

Prijavi komentar

sinbad
Nedelja, 22. 12. 2013. 22:38h
neregistrovan korisnik
@Mile-Ilic : Nemaju ni sada.. Nissan koristi Reno dizele, Mazda koristi PezoHDI, Toyota takodje HDI...
Preporuka:
3
7
Odgovori

Prijavi komentar

Boza
Subota, 21. 12. 2013. 19:39h
neregistrovan korisnik
Dok sam vozio Astru F sa onim njihovim 1.7 dizelasem, bila je nauka ujutru upaliti taj auto. Nov akumulator, novi grejaci i nece da cuje. Onda upalim Rovera 213 iz 87; benzinac 1.3, neki Bosov stari akumulator, samo plin, stoji napolju (Astra u garazi), nije registrovan. Upali iz prve, privezem Astru i verglam 5 minuta dok ne upali. Sad imam Merivu A, isto 1.7 ali cdti, za sada se dobro pokazala, videcemo kad temerature padnu ispod -10
Preporuka:
5
8
Odgovori

Prijavi komentar

sinbad
Nedelja, 22. 12. 2013. 22:39h
neregistrovan korisnik
@Boza : GM dizeli su najgori na svetu... Uvek su takvi i bili.
Preporuka:
3
9
Odgovori

Prijavi komentar

miki
Nedelja, 22. 12. 2013. 07:49h
neregistrovan korisnik
pa u d2 ne mozes ni da sipas nista sem euro dizela posto d2 na pumpama ne postoji,,,
Preporuka:
10
2
Odgovori

Prijavi komentar

Opel-Vectra-19-cdti
Ponedeljak, 23. 12. 2013. 13:15h
neregistrovan korisnik
Al sam se nacitao svakavih gluposti ovde majko moja....
Preporuka:
19
1
Odgovori

Prijavi komentar

Marko
Utorak, 24. 12. 2013. 07:46h
neregistrovan korisnik
@Opel-Vectra-19-cdti : Za pocetak borbu dizel vs benzin, pa onda ekspertske savete, borbu kontinenata cudo neko nije uleteo sa sta je bolje iPhone ili Android. A sve sami preiskusni vozaci kunu se u benzinca a mogu da potpisem da pola u valjanog dizela selo nije, kao Amerikanci imali jedan Sevrolet krs od dizela pa sad misle da ni jedan ne valja. Pa poredjenje da turbo dizel ide bolje zato sto je turbo, e voleo bi da mi neko nabroji 5 automobila sa atmosferskim dizelom a novijih od 2008me. A kako se niko potrosnje ne uhvati to mi isto nije jasno. Svakako sednes i ismejes se malo.
Preporuka:
11
0
Odgovori