Zimski saveti za starije dizelaše

Vlasnici automobila sa dizel motorima starije konstrukcije najbolje znaju koliko je nezgodno kada se gorivo, takoreći „smrzne". Ovaj problem posebno je bio izražen kod starog „D2“ dizela koji se više ne proizvodi, sa druge strane evrodizel ima nižu tačku smrzavanja od -20 stepeni Celzijusovih. Kada je temperatura niska, veličina kristala parafina se povećava i tada može doći do začepljenja filtera goriva. Usled ovoga motor ne može da startuje.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Novi dizel agregati imaju poseban grejač koji ovo sprečava dok kod starih ovo može biti veliki problem.
 

Sa druge strane, a kako bi takođe ublažili problem "smrzavanja" dizel goriva, i

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

proizvođači naftnih derivata daju svoj doprinos tako što u dizel dodaju posebne aditive. Ovi aditivi služe da tačku smrzavanja, odnosno filtrabilnosti, spuste.
 

Osim aditiva za dizel gorivo koje se dodaje u proizvodnji, vozačima se nude i brojni aditivi koje sami mogu dolivati u svoje rezervoare.
 

Ovde treba voditi računa o količini koja se doliva u rezervoar, pa zato dobro pročitajte uputstvo pre nego što sipate ove aditive. Takođe, aditivi vam neće pomoći kada se gorivo već „smrzlo" već se dodaje ranije, dok je temperatura iznad nule.

Ipak, da biste preupredili ovaj dosadni zimski problem, najbolje da obavite servis pre zime na kojem ćete proveriti sistem za dovod goriva i, po potrebi zamenite filter goriva. Naravno, preporuka je i da, ukoliko je moguće, tokom noći parkirate automobil u zatvorenom kako bi gorivo bilo na toplom.
 

Ako do smrzavanja ipak dođe, znajte da uporno startovanje neće dovesti do otpuštanja parafina, već će jedini rezultat biti prazan akumulator. Odložite paljenje za kasnije ili probajte da „utoplite" automobil. To možete uraditi tako što ćete vrućim peškirom prekriti filter goriva. Jako bitna, možda i najbitnija stvar kod dizelaša zimi je ispravan akumulator pa ga svakako treba proveriti.

 

Još jedna bitna stvar koju bi vlasnici starijih dizelaša mogli da urade pre zime je provera grejača i kompresije u cilindru. Što je motor stariji i „umorniji", odnosno pohabaniji ona je niža. Takvi motori imaće problema da upale i leti, a zimsko paljenje za njih spada u domen naučne fantastike. Takođe, neće startovati ni ukoliko svi grejači nisu ispravni pa i njih obavezno treba proveriti u servisu.

Povezane teme: Biodizel, Zima, Smrzavanje goriva, Gorivo, Saveti

Poslednji komentari

yt
Sreda, 25. 12. 2013. 01:14h
neregistrovan korisnik
moze ja prihvatam izazov. gde je tvoje selo da dodjem?
rsv
Utorak, 24. 12. 2013. 17:22h
neregistrovan korisnik
Dobra konstatacija ali po meni samo delimicno tacna.I kod turbo benzinca snaga i najvisi obrtni moment se ostvaruje na mnogo nizim obrtajima nego kod atnosverca tako da korist od turbine u smanjenju potrosnje postoji. Gore pomenuti 1.0 eco bost sa 125ks u focusu ostvaruje prosecnu potrosnju od 5l znaci verovatno manje nego da nema turbinu i gotovo isto kao turbo dizel slicne konjaze. Naravno, sa ili bez turba dizeli su i dalje nesto ekonomicniji od benzinaca ali je razlika sve manja. Sto se tice performansi ne vezano za vrstu goriva mislim da je nezahvalno porediti turbo sa atnosverskim motorima jer turbina daje mnogo vise prostora za povecanje snage.
eh
Utorak, 24. 12. 2013. 09:09h
neregistrovan korisnik
Čuj 2dl!? Pa to nov automobil da troši nije neobično - i nov motor ima zazor na karikama! Moja Astra iz 96te sa, najgroznijim dizelom u univerzumu (1.7dti) jedva pali i leti a ulje srče 1l na 1000 km. Kompresija je dobra tako da nemam pojma gde ide to ulje-verovatno kroz turbinu.. Ostavlja me na putu redovno isključivo zbog motora (pumpa vode, pucanje kaiša bregaste (sudaranje ventila sa klipovina, pucanje), boš pumpa, dizna, hidropodizači, grejači) - druge kvarove auto nije imao za 3 godine koliko ga imam. Vibracije na menjaču ukazuju na brdo mnogo pre nego ga vidiš a performanse ne zaostaju za kočijom dok srče u gradu 8.5l! Toliko troši i kumova Jetta benzinac 1.8. Stari dizeli su velika muka - ja kupujem benzinca sledeći put.
Marko
Utorak, 24. 12. 2013. 07:46h
neregistrovan korisnik
Za pocetak borbu dizel vs benzin, pa onda ekspertske savete, borbu kontinenata cudo neko nije uleteo sa sta je bolje iPhone ili Android. A sve sami preiskusni vozaci kunu se u benzinca a mogu da potpisem da pola u valjanog dizela selo nije, kao Amerikanci imali jedan Sevrolet krs od dizela pa sad misle da ni jedan ne valja. Pa poredjenje da turbo dizel ide bolje zato sto je turbo, e voleo bi da mi neko nabroji 5 automobila sa atmosferskim dizelom a novijih od 2008me. A kako se niko potrosnje ne uhvati to mi isto nije jasno. Svakako sednes i ismejes se malo.
Marko
Utorak, 24. 12. 2013. 07:37h
neregistrovan korisnik
Nije realno poredjenje zato sto je turbo na dizelu prvenstveno zbog ekonomicnosti a ne zbog brzine. Dizel radi bolje sa siromasnom smesom i koliko god vazduha da naguras u cilindar ne povecavas potrosnju, cak je i smanjujes, dok turbo na benzinca ide zbog snage, ali na benzincu uz vise vazduha ide i vise goriva odjednom.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»