"Prvenac" - nesuđeni auto SFRJ

Da je razvoj automobilske industrije u bivšoj Jugoslaviji mogao da krene potpuno drugim tokom od onog koji nam je dobro poznat, najbolje svedoči ovaj neobični prototip.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Maleni automobil neobičnog imena "Prvenac" svetlost dana ugledao je daleke

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

1958. godine pod krovom fabrike David Pajić Daka, koja je svoje ime u nekadašnjoj državi stekla proizvodnjom liftova.

 

Iako nije jedini prototip automobila koji je nastao u SFRJ, "Prvenac" je zasigurno najinteresantniji i to iz više razloga. Kao prvo, prvoizveden je među prvima, a drugi kuriozitet vezan za njega su nekonvencionalno postavljeni točkovi imali veću pokretljivost.

 

"Prvenac" je mogao da okreće sve točkove, tako da je krajem 50-tih godina prošlog veka mogao paralelno da se parkira, što je koncept na kome u sadašnjem vremenu rade mnogi proizvođači automobila.

"Prvenac" je imao agregat od svega 250 kubika i dužinu od tri metra, što bi savršeno odgovaralo potrebama vozača u savremenim urbanim zonama, pa se slobodno može reći da je ovja prototip bio daleko ispred svog vremena.

 

U skladu sa svojom gradskom naravi, "Prvenac" je imao zaokretni luk od svega 3,5 metara.

 

O "Prvencu" se malo zna i govori, a pod velom tajne je zbog čega nije ušao u serijsku proizvodnju, ali je o tome u svakom slučaju odluku donosilo rukovodstvo

Pogledajte ponudu sajta mobile.de na srpskom jeziku.

fabrike, koje je bilo u vezi sa političkim strukturama tog vremena. Da se to, kojim slučajem dogodilo, možda bi upravo ovaj gradski mališan preuzeo primat među nacionalnim vozilima, kao što je "Fića", koji se u Jugoslaviji počeo proizvoditi tri godine ranije.

Povezane teme: Prvenac, David Pajić, SFRJ, Jugoslavija, Automobilska industrija, Fića

Poslednji komentari

Lupetanje
Četvrtak, 04. 12. 2014. 11:11h
neregistrovan korisnik
Nije ovaj auto bio dizajniran u SFRJ, jer SFRJ je postojala od 1963 godine. Ako nemate pojma o istoriji onda bar koristite malo ove kompjutere pre nego sto se nalupate gluposti.
tacno
Četvrtak, 04. 12. 2014. 10:16h
neregistrovan korisnik
u pravu ste... eno nove Fice ili Mini-a....
Deni
Četvrtak, 04. 12. 2014. 08:49h
neregistrovan korisnik
Mozda su prototip Prvenca ukrali Del i Rodni
Dragan
Četvrtak, 04. 12. 2014. 08:44h
neregistrovan korisnik
Iako je ideja i koncept interesantna mislim da u stvarnosti ovo ne bi funkcionisalo. Pogotovo ne u 60-tim. Čak ni danas ovakav koncept upravljanja i rasporeda točkova ne bi naišao na odobravanje jer nosi niz nedoumica i realnih ograničenja. Mislim da su u Jugi tada dobro odlučili kad su napustili koncept i nastavili sa fićom.
Vlada-
Četvrtak, 04. 12. 2014. 07:55h
neregistrovan korisnik
Pa da bude kvalitetean kao punto kome puca lak posle dve godine nema ABS ......hhahahaha pa mi ni konjske zaprege neznamo da napravimo da valjaju .. Nazalost jugo je propali projekat fiata. kao i florida....
Savet dana: Tajna male strelice na instrument tabli

Savet dana: Tajna male strelice na instrument tabli

Koliko puta vam se dogodilo da prilikom dolaska na pumpu u trenutku ne možete da se setite sa koje strane...»

Novo priznanje za kompaniju Mazda – „Vižn kupe“ najlepši koncept automobil

Novo priznanje za kompaniju Mazda – „Vižn kupe“ najlepši koncept automobil

Nakon mnogobrojnih nagrada za dizajn serijskih automobila, japanska Mazda osvojila je priznanje i za...»