"Prvenac" - nesuđeni auto SFRJ

"Prvenac" - nesuđeni auto SFRJ

Maleni automobil neobičnog imena "Prvenac" svetlost dana ugledao je daleke Prodajete polovni automobil? Postavite... »

Poštovani čitaoci, ostavljanje komentara na vesti starije od 5 dana nije moguće.

Prijavi komentar

GT40
Sreda, 03. 12. 2014. 10:35h
neregistrovan korisnik
Da li je sačuvan ovaj prototip?
Preporuka:
269
2
Odgovori

Prijavi komentar

Neandretalac
Sreda, 03. 12. 2014. 10:58h
neregistrovan korisnik
Ланчија... :)
Preporuka:
140
13
Odgovori

Prijavi komentar

Auto-za-Rodnija
Sreda, 03. 12. 2014. 11:09h
neregistrovan korisnik
Del Boj bi bio oduševljen. Kad je mogao da diluje video i kameru iz Rusije, mogao bi i ovo. A neko pmaetan bi preuzeo ovaj projekat, ugradio elektromotor, litijumsku bateriju i solarnu ćeliju na krov...
Preporuka:
226
11
Odgovori

Prijavi komentar

draza
Sreda, 03. 12. 2014. 11:27h
neregistrovan korisnik
Ala bi se prevrtali po putu.
Preporuka:
164
25
Odgovori

Prijavi komentar

Nemanja
Sreda, 03. 12. 2014. 11:57h
neregistrovan korisnik
Obnoviti proizvodnju, bio bi bolji nego Yugo
Preporuka:
155
25
Odgovori

Prijavi komentar

lep-auto-i-danas
Sreda, 03. 12. 2014. 12:08h
neregistrovan korisnik
tužno je šta su sve komunjare uništile. Nadam se da je sačuvan makar jedan primerak ovog fenomenalnog automobila, i da će moći jednog dana da se vidi na nekom sajmu, ili muzeju.
Preporuka:
131
181
Odgovori

Prijavi komentar

Trovach
Sreda, 03. 12. 2014. 12:15h
neregistrovan korisnik
Odusevljen sam. Danas, sa jos efikasnijim motorima, ovo bi mogao biti dobar i jeftin koncept malog gradskog dvoseda.
Preporuka:
184
11
Odgovori

Prijavi komentar

Paja-Patak
Sreda, 03. 12. 2014. 12:17h
neregistrovan korisnik
I anas da se radi, sa malim poboljšanjima možda bih bio prvi kupac! Zgodno za grad za posao.... A baš bi bio dobar ovaj retro fazon u dizajnu
Preporuka:
178
7
Odgovori

Prijavi komentar

tacno
Četvrtak, 04. 12. 2014. 10:16h
neregistrovan korisnik
@Paja-Patak : u pravu ste... eno nove Fice ili Mini-a....
Preporuka:
3
1
Odgovori

Prijavi komentar

DrJovanovic
Sreda, 03. 12. 2014. 12:19h
neregistrovan korisnik
U svakom slucaju, bio bi nesto posebno na nasim ulicama..prednja maska kao kod Aston Martin-a, zadnja rucka gepeka podseca takodje na logo Aston Martin-a...mogu da zamislim kakav bi model danas bio taj "prvenac"?? Komunizam, sta da se radi...
Preporuka:
167
27
Odgovori

Prijavi komentar

Timotije
Sreda, 03. 12. 2014. 14:32h
neregistrovan korisnik
"Prvenac" je delo inženjera Miroslava Nestorovića, nekadašnjeg šefa katedre za motorna vozila na Mašinskom fakultetu. Prvi put je predstavljen na Sajmu tehnike 1959. godine u Beogradu. Trebalo je da ga pogoni Tomos-Puh dvotaktni motor od 250 kubika sa vazdušnim hlađenjem i 14 konjskih snaga.
Preporuka:
32
0
Odgovori

Prijavi komentar

mihailo
Sreda, 03. 12. 2014. 16:18h
neregistrovan korisnik
Ovaj auto je delo dvojice inžinjera od kojih je jedan bio Nestorović. Koliko se sečam bio je spor izmedju njih dvojice i ceo projekat je stao i propao... Auto je bio izložen na sajmu u BGD 1958 godine. Mislim da je bio sajam tehnike.
Preporuka:
9
2
Odgovori

Prijavi komentar

mirkoni
Sreda, 03. 12. 2014. 16:36h
neregistrovan korisnik
baš dobro izgleda
Preporuka:
7
0
Odgovori

Prijavi komentar

misko
Sreda, 03. 12. 2014. 17:07h
neregistrovan korisnik
nekada su automobili imali smek i dusu..sada su samo obicni nabudzeni plastikaneri
Preporuka:
11
3
Odgovori

Prijavi komentar

Lucky
Sreda, 03. 12. 2014. 17:55h
neregistrovan korisnik
BACK TO THE FUTURE, zaista za kraj 50-tih, veoma vizionarsko resenje, iako tada nije bilo ni problema sa parkiranjem, ni skupog goriva.Ocigledno je pokretanje serijske proizvodnje bilo u to vreme neopravdano, jer boze moj... Bilo bi lepo da se ovako necim sada neko pametan pozabavi. Ah, da opet problem: "neko pametan"... Ostace ovaj lepotan jos dugo po strani, dok se "neko pametan" ne pojavi, ili dok se ne vratimo sustini automobila, kao prevoznog sredstva, koje sluzi da se prevezete od tacke A do tacke B, a ne zamena za neke nedostatke koje smo rodjenjem doneli na svet ili stekli za zivota. U svakom slucaju, ovaj Automobil zasluzuje da se "neko pametan" u buducnosti, pozabavi njime. Hvala na paznji....
Preporuka:
15
2
Odgovori

Prijavi komentar

miks
Sreda, 03. 12. 2014. 18:11h
neregistrovan korisnik
Ispod zita sklopili ugovor sa Fiatom, obecali da nece biti konkurencije. Projekat u fioci.
Preporuka:
12
0
Odgovori

Prijavi komentar

matori
Sreda, 03. 12. 2014. 18:20h
neregistrovan korisnik
Projektovao ga je moj pokojni teca mas. inzenjer Branko Selendic.Jos uvek pamtim drveni model tog auta koji je stajao na tetkinom pijaninu i nikada mi nisu davali da se igram sa njim a tako sam zeleo.Au kako sam omatorio.
Preporuka:
16
0
Odgovori

Prijavi komentar

jomar
Sreda, 03. 12. 2014. 18:21h
neregistrovan korisnik
Nije imao nikakvih šansi. Šrafciger lobi nije dozvoljavao nikakav razvoj domaće proizvodnje. Sećam se samo naše sramote Z101, na kojij za svo vreme proizvodnje nije osavremenjeno suštinskim izmenama ama baš ništa. Za to vreme, drugi proizvodjači su izbacili na tržište po pet-šest novih modela. A mi smo se ponosili sa izmenama na ručici podizača stakala na vratima, i zbog toga dizali cenu za 30%. Svaki iole inteligentan stručnjak bi bivao hitno uklanjan da ne bi smetao u karijeri poslušnim šefovima. Zato smo sada tu gde smo sa mrtvom privredom i bez ikakve proizvodnje. Živela nam demokratija.
Preporuka:
21
2
Odgovori

Prijavi komentar

yuga
Sreda, 03. 12. 2014. 18:52h
neregistrovan korisnik
trojadin
Preporuka:
12
1
Odgovori

Prijavi komentar

sale-je
Sreda, 03. 12. 2014. 19:05h
neregistrovan korisnik
nisam siguran kakvog bi kvaliteta bio ovaj auto, al' su za liftove zaista majstori...evo, u moj zgradi, njihov lift sljaka vec 5 deceniju
Preporuka:
16
0
Odgovori

Prijavi komentar

stevaorganik
Sreda, 03. 12. 2014. 19:32h
neregistrovan korisnik
ako se ne varam i BMW je davnih dana napravio slican model malog automobila Isetta..pogledajte ga u spotu DM-Never let mi down...e,to je voznja,ali na 4 tocka :)
Preporuka:
5
0
Odgovori

Prijavi komentar

smeh
Sreda, 03. 12. 2014. 19:51h
neregistrovan korisnik
kakav hvalospev o ovoj kanti od auta , bio bi savrsen za danasnju decu samo fale pedale da se ugrade... moj fen za kosu ima 250 kubika
Preporuka:
4
33
Odgovori

Prijavi komentar

bre
Sreda, 03. 12. 2014. 19:55h
neregistrovan korisnik
fantastično,da je tada ušao u proizvodnju bio bi veoma popularan i u svetu.
Preporuka:
5
1
Odgovori

Prijavi komentar

1
Sreda, 03. 12. 2014. 20:08h
neregistrovan korisnik
Sve što može da ima budućnost saseći u korenu! Kako tad tako i pre i posle toga.
Preporuka:
6
1
Odgovori

Prijavi komentar

Greyhound
Sreda, 03. 12. 2014. 20:39h
neregistrovan korisnik
Ovo bi se bolje prodavalo od smarta.
Preporuka:
11
0
Odgovori

Prijavi komentar

deba
Sreda, 03. 12. 2014. 21:03h
neregistrovan korisnik
mozda bi danas mi bili velesila u oblasti autoindustrije
Preporuka:
7
2
Odgovori

Prijavi komentar

Igor
Sreda, 03. 12. 2014. 21:28h
neregistrovan korisnik
Mogli ste napomenuti dijamant koncepciju sa 1 tockom napred, 2 u sredini i 1 pozadi. Samo prednji i zadnji se upravljaju a srednja 2 su pogonska. I naravno, problem sa ulaskom u kabinu preko tocka. Inace, nista revolucionarno cak i za to vreme. Pozz
Preporuka:
6
7
Odgovori

Prijavi komentar

Cvrc
Sreda, 03. 12. 2014. 22:53h
neregistrovan korisnik
Pa nije proizvodjen zato sto je dosao neko normalan u fabrici i rekao: "Jeste bre vi normalno ovo da pravite???" Sa ovako postavljenim tockovima bilo bi mrtvih, morali bi stadione u mrtvacnice da prepravljamo...
Preporuka:
3
10
Odgovori

Prijavi komentar

NJ
Sreda, 03. 12. 2014. 23:39h
neregistrovan korisnik
ovakav ili slican automobil je koriscen u filmu Brazil -SF film iz 80.
Preporuka:
3
0
Odgovori

Prijavi komentar

Peter-
Četvrtak, 04. 12. 2014. 01:30h
neregistrovan korisnik
Kako je lepo :))) Da li postoji sacuvan model?
Preporuka:
5
1
Odgovori

Prijavi komentar

Dragan
Četvrtak, 04. 12. 2014. 02:09h
neregistrovan korisnik
Ostrasceni ljudi ne bi trebalo da ostavljaju komentare. kako moze da bude da je prvenac napravljen 1958 i da su ga komunisti upropastili. Da vidimo sta su to demokrate od 2002 do danas napravile.Ne mozete da okrecite sto je za vreme Tita napravljeno a ovamo pljujete po svemu zivom.
Preporuka:
14
3
Odgovori

Prijavi komentar

Vlada-
Četvrtak, 04. 12. 2014. 07:55h
neregistrovan korisnik
Pa da bude kvalitetean kao punto kome puca lak posle dve godine nema ABS ......hhahahaha pa mi ni konjske zaprege neznamo da napravimo da valjaju .. Nazalost jugo je propali projekat fiata. kao i florida....
Preporuka:
4
5
Odgovori

Prijavi komentar

Dragan
Četvrtak, 04. 12. 2014. 08:44h
neregistrovan korisnik
Iako je ideja i koncept interesantna mislim da u stvarnosti ovo ne bi funkcionisalo. Pogotovo ne u 60-tim. Čak ni danas ovakav koncept upravljanja i rasporeda točkova ne bi naišao na odobravanje jer nosi niz nedoumica i realnih ograničenja. Mislim da su u Jugi tada dobro odlučili kad su napustili koncept i nastavili sa fićom.
Preporuka:
4
2
Odgovori

Prijavi komentar

Deni
Četvrtak, 04. 12. 2014. 08:49h
neregistrovan korisnik
Mozda su prototip Prvenca ukrali Del i Rodni
Preporuka:
5
1
Odgovori

Prijavi komentar

Lupetanje
Četvrtak, 04. 12. 2014. 11:11h
neregistrovan korisnik
Nije ovaj auto bio dizajniran u SFRJ, jer SFRJ je postojala od 1963 godine. Ako nemate pojma o istoriji onda bar koristite malo ove kompjutere pre nego sto se nalupate gluposti.
Preporuka:
20
2
Odgovori