NOSTALGIJA Omiljeni automobili SFRJ: U Jugoslaviji smo pravili i "ajkulu" (GRAFIKA)

NOSTALGIJA Omiljeni automobili SFRJ: U Jugoslaviji smo pravili i "ajkulu" (GRAFIKA)

  Danas je auto-industrija na prostoru bivše SFRJ spala na dva imena: „Fijat” u Srbiji i „Reno” u Sloveniji.   Smanjenje proizvodnje za vojsku,... »

Poštovani čitaoci, ostavljanje komentara na vesti starije od 5 dana nije moguće.

Prijavi komentar

gensek
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 18:57h
neregistrovan korisnik
Senator,ladja na tockovima.
Preporuka:
354
6
Odgovori

Prijavi komentar

bio_nekad_srbin
bio_nekad_srbin
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 19:19h
@gensek : A onda je dosao visestanacki sistem i pocepao zemlju. Da li bilo koja od ovih republika pravi barem bicikle?
Preporuka:
545
34
Odgovori

Prijavi komentar

Neandretalac
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 19:53h
neregistrovan korisnik
@bio_nekad_srbin : У Србији Полар и Каприоло праве бицикле... За остале републике не знам... у сваком случају, слажем се да су политичари и остали муљатори тј. лешинари очерупали једном велику земљу. Свестан сам да је Југославија као таква морала да се распадне, јер се СССР распадао, а комунизам удисао свој последњи дах, али нисмо морали да се раздвојимо онако како смо се раздвојили. Чехословачка револуција била је плишана, а наша је била крвава. Немојте ми рећи да су за то криви западњаци, јер су Чешка и Словачка такође биле једна велика и јака комунистичка држава која је морала бити демонтирана у две мање, демократске прозападне... значи могло је и мирним путем, не би се запад бунио... али неке усијане главе, криминалци нису мислили тако. Да је прошло како је требало да прође, сада би смо исто били Србија, као што и јесмо, само што би просечна плата била бар три пута већа, и нико нас у свету не би гледао као на лудаке и примитивце са Балкана (не мислим само нас, већ и остале)... а уместо Фијата 500Л (за кога не кажем да је лош ауто) можда бисмо већ одавно производили Инсигније, Пасате, Голфове итд...
Preporuka:
453
29
Odgovori

Prijavi komentar

cik7
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 21:02h
neregistrovan korisnik
@Neandretalac : Moro je od velikostpske hegemonije svak da se raspadne. Odavno nema sssra pa se i dalje sve raspada.
Preporuka:
45
171
Odgovori

Prijavi komentar

Lupetas
Utorak, 26. 08. 2014. 03:24h
neregistrovan korisnik
@cik7 : Kao maksim po diviziji. Ja sam bio "na nogama" devedesetih i da smo mogli mirno da seraziđemo - mogli smo. Da li bi nam bilo bolje - ne znam. Naš "mislilac" tih vremena je odigrao kako je odigrao i tako nam je kako nam je. Ali da smo mogli na vreme i bolje da biramo prijatelje - mogli smo...
Preporuka:
41
7
Odgovori

Prijavi komentar

zika-zivac
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 21:48h
neregistrovan korisnik
@Neandretalac : Slazem se sa tobom,ali da li ti (i bilo ko) stvarno mislis da je zapad razvalio SFRJ da bi nama bilo dobro? Oni su nas razbili da bi dobili jeftinu radnu snagu i marionetske banana-drzavice u Evropi,i to sve zahvaljujuci pohlepnim,megalomanskim "politicarima" cije posledice delovanja i danas osecamo. Imali smo Drzavu a ovo sad je smesno. Ili tuzno?
Preporuka:
156
31
Odgovori

Prijavi komentar

sr
Utorak, 26. 08. 2014. 02:28h
neregistrovan korisnik
@zika-zivac : ово је србија,и xвала богу да се тако зовемо.комунизам је код србина оставио дуготрајне последице па нам зато и овако иде.никако да се навикнемо да нема више одакле да се здипи,ућари,закине.никако да се навикнемо да нема више државниx предузећа у којима се џабалебари за велику плату.да смо xтели пре да се променимо сад би живели као нормални грађани европске србије
Preporuka:
25
34
Odgovori

Prijavi komentar

branko
Četvrtak, 28. 08. 2014. 06:57h
neregistrovan korisnik
@sr : sta pricas ,nisu svi isli na posao da ne rade nista ,mozda je bilo i to po negde,ja sam poceo 1977 i nisam imao priliku da radim u firmi u kojoj se ne radi nista da odes na posao hvatas zijala a plata dobra,morao sam sa kolegom od 6h ujutro do 4h po podne da uradim el instalaciju u dvosobnom stanu (polaganje kabla,povezivanje razvodnih kutija ) i utrosimo oko 250m raznog kabla i tako svaki dan u to vreme smo radili zgrade tj stanove na banjici i bilo je posla ,za takav posao smo imali oko 1500 DM platu sto je bila lepa suma vise smo imali nego nasi gastarbajteri u austriji (mislim na onu prostu radnu snagu sto je hrlila za bec na gradilista i radili za 1000DM fizicke poslove) ali demokratija nam je donela ocigledan boljitak,stotine hiljada nezaposlenih,posla nigde samo muljatori i lopovi ,radnici i ovo malo koji rade ne primaju plate na vreme a gazde voze dzipove ne placaju ni radnike ni poreze drzavi to smo trazili i ja mislim da smo i ZASLUZILI ,ne kazem da je onaj nas socijalizam valjao ali ovo ovako ocigledno ne valja,i u to vreme nisi mogao da procitas da je neko ukrao milione za obican manjak u prodavnici recimo u visini dve- tri plate islo se preko 10g u zatvor a ovo sada niko ne krade ako nije milonska suma i to u evrima demokratija nema sta
Preporuka:
30
1
Odgovori

Prijavi komentar

Ne-slazem-se
Utorak, 26. 08. 2014. 02:30h
neregistrovan korisnik
@zika-zivac : Zemlju su razbili domaći političari a ne neko sa strane da bi imao "jeftinu radnu snagu".Da vaš argument stoji sada bi sve investicije sa Zapada dolazile u Srbiju i ostale zemlje istočne Evrope a ne u Kinu kao što su većim procentom išle još i pre pada komunizma i cepanja SSSR-a,Jugoslavije i Čehoslovačke.
Preporuka:
26
9
Odgovori

Prijavi komentar

Zoran
Utorak, 26. 08. 2014. 02:33h
neregistrovan korisnik
@zika-zivac : Slažem se stobom, ali zapad je razbijanjem sfrj zeleo ukloniti jedan sistem koji je mogao biti konkurencija za njihov kapitalizam, jer bi u slučaju opstanka sfrj bilo to sve ugrozeno, istocne zemlje bi možda probale jugo recept socijalizma to je za njih bilo previše opasno jer bi izgubili tržište istocne evrope.
Preporuka:
21
17
Odgovori

Prijavi komentar

Pera
Četvrtak, 28. 08. 2014. 07:18h
neregistrovan korisnik
@Zoran : Nemojte biti smesni. Sami smo prekinuli sa socijalizmom i pokrenuli visepartijske izbore. Nikonas nije na to naterao najmanje zbog toga sto smo bili konkurencija kapitalizmu. U isto vreme to su ucinile i zemlje istocne Evrope. Ali visestranacje nam je donelo nacionalizam i bezumlje i naravno rat.
Preporuka:
9
2
Odgovori

Prijavi komentar

Sinisa-B
Utorak, 26. 08. 2014. 06:07h
neregistrovan korisnik
@zika-zivac : Cehoslovacka se raspala u miru jer je "Zapadu" trebalo da ih sto pre pridobije za sebe i prosiri se na Istok. Sa druge strane, trebao im je krvav rat i to su postigli kod nas. Naravno, nasa krivica je bila sto smo naseli na tu "igru", ali najveca je krivica ipak "spolja".
Preporuka:
23
16
Odgovori

Prijavi komentar

prijatelj
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 23:00h
neregistrovan korisnik
@Neandretalac : kaprijolo ne pravi bicikle nego sastavlja od delova iz kine
Preporuka:
27
3
Odgovori

Prijavi komentar

Nenad
Utorak, 26. 08. 2014. 02:23h
neregistrovan korisnik
@Neandretalac : Samo si delimično u pravu, jer se situacija po mnogo čemu ne može porediti sa Češkom i Slovačkom. Valjalo je Srbe iz Hrvatske "preseliti" u AVNOJ-evsku Srbiju, a Bošnjacima izgraditi naciju. Da ne pričam da se srpskim autonomnim pokrajinama vljalo dati republika ili nezavisnost (što Srbi nisu baš radi da prihvate). Ali čak i to na stranu, problem je bio to što nismo hteli da im damo fabrike. Po sistemu, nisu fabrike toliko važne nego tržište i kontrola, pocepali su nas, uništili industriju u svim bivšim jugoslovenskim republikama i uveli u dužničko ropstvo. I da ne zaboravim, JNA je bila mnogo više naoružana i jača nego vojska Čehoslovačke, ili bilo koje druge zemlje istočne Evrope. Trebalo je svo to oružije potrošiti ili uništiti, milom ili silom.
Preporuka:
28
11
Odgovori

Prijavi komentar

Zarutin
Utorak, 26. 08. 2014. 06:53h
neregistrovan korisnik
@Neandretalac : Ne znam za Polar, al Capriolo su kontejneri puni delova za bicikle koji se samo sklapaju kod nas, a dolaze iz (cik pogodi) Kine.
Preporuka:
36
0
Odgovori

Prijavi komentar

draza
Utorak, 26. 08. 2014. 10:07h
neregistrovan korisnik
@Neandretalac : Misliš sklapamo bicikle od uvezenih delova iz Kine a ne ,,pravimo biciklje,,. Na navedenim biciklima ni šrafovi nisu ovde napravljeni. Nešto bolja situacija je sa Fiat-om. Ključni delovi se takođe uvoze. Ranije su ,,Pionir,, Rog ,Unis pravili od sirovina maltene ceo bicikl a Zastava ceo auto ( kakav da je bio). Ostali su i tada sklapali automobile sa ponekom našom sitnom komponentom.
Preporuka:
38
0
Odgovori

Prijavi komentar

toplistanadrealista
Utorak, 26. 08. 2014. 11:29h
neregistrovan korisnik
@Neandretalac : Rat u sfrj je bio vjerski!
Preporuka:
11
27
Odgovori

Prijavi komentar

Neandretalac
Utorak, 26. 08. 2014. 14:47h
neregistrovan korisnik
@toplistanadrealista : Како коме.
Preporuka:
16
1
Odgovori

Prijavi komentar

branko
Četvrtak, 28. 08. 2014. 07:02h
neregistrovan korisnik
@toplistanadrealista : jeste svi su vjerovali u pobjedu ali su igleda svi pogresili pogotovo mi srbi
Preporuka:
9
1
Odgovori

Prijavi komentar

asd
Utorak, 26. 08. 2014. 17:57h
neregistrovan korisnik
@Neandretalac : ispravka. ne prave oni bicikle. oni mahom uvoze delove iz kine i tu ih sastavljaju i lepe svoje nalepnice. ili ih uvoze vec sastavljene sa svojim nalepnicama. slicno kao sto je ipad made in usa
Preporuka:
8
1
Odgovori

Prijavi komentar

Dinastija
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 22:21h
neregistrovan korisnik
@bio_nekad_srbin : U Sarajevu je Škoda u Kragujevcu je Fiat u Sloveni je Renault. Hrvatska ima elektromobil.
Preporuka:
10
18
Odgovori

Prijavi komentar

Vojvodina
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 22:32h
neregistrovan korisnik
@bio_nekad_srbin : Vojvodina pravi biciklove, ali ne u starim (100 god.) fabrikama .
Preporuka:
2
16
Odgovori

Prijavi komentar

uk
Utorak, 26. 08. 2014. 01:08h
neregistrovan korisnik
@bio_nekad_srbin : aj batali da pametujes. prvi si otrcao u kapitalizam
Preporuka:
10
2
Odgovori

Prijavi komentar

sr
Utorak, 26. 08. 2014. 02:24h
neregistrovan korisnik
@bio_nekad_srbin : онда је дошло време да се своде рачуни и наплаћује сва уживанција која је била.уживали сте у сфрј,само уживали и нисте мислили на сутра-то је најгоре.из државниx предузећа од директора до портира сви су крали по нешто,и сад је биће запад крив што су пропала предузећа.сфрј једна велика лаж у коју срби и данас верују.
Preporuka:
15
28
Odgovori

Prijavi komentar

MickoChubura
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 19:57h
neregistrovan korisnik
@gensek : Dobar je bio senator i jedino su za njega dali realnu cenu. Kazu fica i cokulica za 7-8 plata a golf za 2 godine ! Ponekad kad citam novine, nemam pojma gde sam to ziveo proteklih 58 godina. Ja sam svojevremeno bio laf jer sam uz pomoc svojih kupio polovnog stojadina a ovi o golfovima koje je neko davao umesto kusura. U moje vreme si mogao da igras fudbal na svim sporednim ulicama koliko je "sve puno automobila" bilo.
Preporuka:
252
11
Odgovori

Prijavi komentar

Golf1
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 21:33h
neregistrovan korisnik
@MickoChubura : Golfa 1 sam kupio polovnog 1989 za mojih 25 plata, star 7 godina .... gde su boravili ti sto im je trebalo 7-8 meseci za novog?
Preporuka:
132
15
Odgovori

Prijavi komentar

deba
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 22:42h
neregistrovan korisnik
@Golf1 : kao i danas u ministarstvima samo je nama trebalo malo manje vremena da skupimo lovu nego dans . danas samo mastamo u novo autu a onda smo ga mogli nekako i kupiti
Preporuka:
22
1
Odgovori

Prijavi komentar

Trol
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 23:05h
neregistrovan korisnik
@Golf1 : 1989. nije isto sto i 1977, velika je razlika.
Preporuka:
32
1
Odgovori

Prijavi komentar

kg
Utorak, 26. 08. 2014. 10:20h
neregistrovan korisnik
@Golf1 : Nisi u pravu 89-e prosecna plata je bila preko 800 DM tako da si imao veliki izbor sto novih sto polovnih automobila
Preporuka:
25
2
Odgovori

Prijavi komentar

godinu-pre-rata
Utorak, 26. 08. 2014. 09:48h
neregistrovan korisnik
@MickoChubura : za jugo su slovenci odvajali oko 7 prosečnih plata, hrvati 15ak a svi ostali od 20ak pa naviše. ali je zato benzin bio jeftin u odnosu na danas
Preporuka:
26
1
Odgovori

Prijavi komentar

Sofronije
Utorak, 26. 08. 2014. 10:30h
neregistrovan korisnik
@MickoChubura : Pa i danas neko ko ima platu od recimo 800 e moze od deset plata da kupi nov auto, medjutim od deset celih plata bez ikakvih drugih troskova, u tome je caka.
Preporuka:
31
1
Odgovori

Prijavi komentar

branko
Četvrtak, 28. 08. 2014. 07:15h
neregistrovan korisnik
@MickoChubura : sta pricas ljudi uzimali auto na kredit ,20 posto ucesca i tri godine otplate mesecna rata 1/5 plate i vozi misko,ko je onda kupovao polovan auto pogotovo stojadina,a senator nije pravljen da se vozi sirotinja i radnicka klasa nego za opsatinare (minimum predsednik, ostala boranija u stojadina) i direktore i o njemu radnik nije ni razmisljao samo je mogao da ga gleda,a za golfa si morao da platis skoro kao za dva stojadina ,stvarno se pitam gde si ziveo 58 god ali sta ces godine a memorija slabi ovo zlatno i lepo sadasnje brise one ruzne i lose stvari pa covek lako zaboravi
Preporuka:
8
1
Odgovori

Prijavi komentar

Opel
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:33h
neregistrovan korisnik
@gensek : IDA u Kikindi nije pravila Opel tacnije pravili su delove za Opel a iz Nemacke kompenzacijom su stizali vozom gotovi automobili ovde su samo lepili onu oznaku IDA i vadili svu dodatnu opremu iz vozila i prodavali posebno...
Preporuka:
108
10
Odgovori

Prijavi komentar

Industrija-Delova-Automobila-IDA-Kikinda
Utorak, 26. 08. 2014. 13:30h
neregistrovan korisnik
@Opel : Tacno je da u Kikindi nije napravljen ni jedan Opel, vec su se gotovi automobili uvozili u kompenzaciji za delove koje je IDA izvozila za prvu ugradnju u Nemacku (radilice, bregaste, diskovi kocnica...). Vrednost posla (uvoz/izvoz) 60M$ godisnje. Opel nam je dozvolio u jednom trenutku da Senatro sa motorom od 2500ccm na jugoslovensom trzistu prodajemo kao Opel Kikinda. Nije tacno da je neko vadio nekakvu opremu iz kola i prodavao (gde, na buvljaku?). To je bila ozbiljna forma, koja je vodila ozbiljan posao. IDA je bila deo Livnice Zeljeza i Tempera Kikinda, kolektiva sa 5000 radnika i ovlasceni uvoznik Opelovih vozila za celu Jugoslaviju. Za nju su radile auto kuce izmedju ostalog i po Hrvatskoj i Sloveniji.
Preporuka:
29
2
Odgovori

Prijavi komentar

Boki
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 22:21h
neregistrovan korisnik
@gensek : place mi se dok ovo gledam... gde smo bili, gde smo sada?? gde su drugi bili, gde su drugi danas?
Preporuka:
19
4
Odgovori

Prijavi komentar

Mile
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 19:13h
neregistrovan korisnik
Da se ne lazemo, automobilska industrija je oduvek bila preskupa igracka kojoj nismo dorasli. Bila je tesko zasticena restriktivnim uvoznim merama, tesko subvencionisana i opstajala je zahvaljujuci politickoj ekonomoji, a ne ekonomskoj politici. Modeli su vec bili prilicno zastareli cak i u trenutku kada su krenuli da se proizvode. Doduse, za bolje nismo ni bili/imali... Ne recunam emotivni momenat, zal za mladost i tendenciju ka dozivljanju proslosti boljom nego sto je bila (koga zanima neka procita o cemu se psiholoski radi), vec govorim o surovim faktima do kojih svaki izenjer/ekonomista moze da dodje. Cim je drzavna subvencija presusila, i ono malo inostranih kupaca preslo na nesto kvalitetnije (sto i nije bilo nesto narocito tesko), sve se raspalo kao kula od karata...
Preporuka:
175
170
Odgovori

Prijavi komentar

Gisa
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 19:29h
neregistrovan korisnik
@Mile : Sada nismo u stanju biciklu da napravimo da bude dobra.
Preporuka:
159
24
Odgovori

Prijavi komentar

Laki
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:01h
neregistrovan korisnik
@Mile : Nije istina da su modeli bili zastareli, zastava 101 je počela da se proizvodi 1971-e a godinu dana pre toga njena italijanska varijanta Fiat 128, proglašen automobilom godine u Evropi. Fića je kod nas počeo da se proizvodi samo 3 godine od početka u Italiji, a 2008-e Fijat Srbija nam prodavao restilizovani Punto 2 i sad ti reci k je uvodio zastarele modele u proizvodnju? Golf 1 je u Nemačkoj počeo da se pravi 1974-e a u SFRJ 2 godine kasnije, Golf 2 isto posle 2 godine od početka u Nemačkoj, to je sasvim normalno. Sve bi bilo mnogo bolje da je ta država opstala!
Preporuka:
289
19
Odgovori

Prijavi komentar

Kako-da-ne
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:21h
neregistrovan korisnik
@Laki : A te italijanske varijante su, inace, bile poznate kao visokokvalitetni automobili i vrhunac automobilske tehnologije. Mozda, doduse, za nas i ove jadnike iz nesvrstanih. Verujem da bi im se i ovi sa Kube obradovali danas.
Preporuka:
64
50
Odgovori

Prijavi komentar

axle
Utorak, 26. 08. 2014. 07:46h
neregistrovan korisnik
@Kako-da-ne : Fiati 127 i 128 bili su konstrukciono u samom vrhu kad su predstavljeni. Na stranu ovdašnja poslovična sklonost nemačkim vozilima, u to vreme je čuveni VW još forsirao koncepciju 'sve nazad' baziranu na bubi iz II sv. rata, a opel i (nemački) ford klasičnu koncepciju motor napred-pogon nazad sa sve lisnatim oprugama. Tada je jedino Audi imao prednji pogon od nemačkih proizvođača. Da spomenem i motor sa bregastom u glavi motora sa nazubljenim kaišem kod 128, tada prvi put primenjen u velikoserijskom automobilu. Da, bili su vrhunac automobilske tehnologije, sviđalo se to nekom ili ne.
Preporuka:
44
2
Odgovori

Prijavi komentar

branko
Četvrtak, 28. 08. 2014. 07:25h
neregistrovan korisnik
@axle : ma tacno tako,da nije bio vrhunac tog vremena zar bi ga mi pravili narednih 30 godina bez ikakvih izmena,ne menjaj nesto sto valja,( samo kod nas je mogao da se kupi NOV OLDTAJMER)
Preporuka:
3
6
Odgovori

Prijavi komentar

Pecom-32-i-64
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:26h
neregistrovan korisnik
@Laki : Ma modeli su bili aktuelni kao i racunari koje je pravila EI u Nisu.
Preporuka:
37
79
Odgovori

Prijavi komentar

Aleksa
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:08h
neregistrovan korisnik
@Mile : Dobro, ubedio si me . Sad se mnogo bolje zivi nego tada. Automobili su jeftiniji. Ja sam bio malo dete pa mi se cinilo da je cale promenio 3 nova auta izmedju 23 i 30.-e godine zivota. Takodje sam sanjao i letovanja i zimovanja. Sanjao sam i mir i zivot bez kriminala. Sanjao sam urbanizam i gradnju gradova, puteva i fabrika. Ali sad sam budan , i , zivela demokratija i sloboda !!( sta god to bilo)
Preporuka:
351
23
Odgovori

Prijavi komentar

Nema-vise-druga-Tite
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:16h
neregistrovan korisnik
@Aleksa : Pa sad je vreme da se plati ta iluzija bratstva i jedinstva... Nema vise besplatnog rucka.
Preporuka:
52
112
Odgovori

Prijavi komentar

x
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:24h
neregistrovan korisnik
@Aleksa : Blago tebi. Ja sam znao samo za letovanja, a moji jesu kupili novog golfa '77, ali u najjeftinijoj varijanti i nisu ga promenili skoro 30 godina. I da, oboje su radili u pristojnim firmama.
Preporuka:
78
18
Odgovori

Prijavi komentar

Gogi
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 22:18h
neregistrovan korisnik
@Aleksa : Bravo za odgovor.
Preporuka:
15
0
Odgovori

Prijavi komentar

dacia
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:31h
neregistrovan korisnik
@Mile : i dacija ima subvencije cak i od nase drzave
Preporuka:
40
2
Odgovori

Prijavi komentar

101Florida
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 22:31h
neregistrovan korisnik
@Mile : Pogrešili ste MIle. Kada su se pojavili Z 101 i Florida bili su najmoderniji automobili u svojoj klasi. 101 je nastao na bazi FIAT 128 u vreme kada je 128 proglašen za automobil godine u Evropi. Nažalost, FIAT je promenio mnogo tipova vozila u proizvodnji, a mi...
Preporuka:
23
2
Odgovori

Prijavi komentar

uk
Utorak, 26. 08. 2014. 01:12h
neregistrovan korisnik
@Mile : mi i sad na svim tehnoloakim poljima preskupo placamo tehniku koja je zastarela. poslednji modeli telefona su preskupi. a oni koji se nude za 200 300evra za godinu dana odu u aut jer su kod nas stigli bar sa gosinu dana zakasnjenja
Preporuka:
8
1
Odgovori

Prijavi komentar

sfrj
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 19:14h
neregistrovan korisnik
ja sam '95 godiste ali imam jugonostalgiju.batalite politiku SFRJ je bila mocna zemlja !
Preporuka:
377
71
Odgovori

Prijavi komentar

ivan3
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:19h
neregistrovan korisnik
@sfrj : u odnosu na ovo sad je bila " el dorado"
Preporuka:
123
6
Odgovori

Prijavi komentar

aca
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:43h
neregistrovan korisnik
@sfrj : kakva je bila, tako je i prosla
Preporuka:
40
112
Odgovori

Prijavi komentar

Klinac
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 21:35h
neregistrovan korisnik
@sfrj : Sedi -jedan..da ti dodje neko i da 1000000 e lepo ces ziveti 10 godina-i nista neces raditi,pa ces se kad to potrosis sa ceznjom secati kako si lepo ziveo..ako si razumeo shvaticey..To je sve bila farsa za narod..
Preporuka:
46
94
Odgovori

Prijavi komentar

Arsenije
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 22:37h
neregistrovan korisnik
@Klinac : Na žalost, ta farsa se i dalje nastavlja, samo što mi sve lošije živimo. Srbija se za 20 godina zadužila koliko SFRJ za 45, s tim što je Srbija 3x manja od tadašnje SFRJ i što su u doba SFRJ građene fabrike, hidro i termo elektrane, putevi, gradovi, železnica, aerodromi,.... Sada se zadužujemo duplo brže iako dobar deo pomenutog prodadosmo, a ono što nismo prodali ne uspevamo ni da održavamo, a narod živi sve lošije i lošije, bez perspektive. Živelo se i tada teško (tačkice, restrikcije, bonovi, par-nepar,...), ali se video neki pomak napred, bivalo je bolje. Sada samo vidim apatiju i očaj kod ljudi i želju da im bar deca, kad već oni nisu, odu odavde.
Preporuka:
35
2
Odgovori

Prijavi komentar

st
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 22:40h
neregistrovan korisnik
@Klinac : Sjedi ti!Juga je imala 22mil.ljudi,i dug od 22milijarde $,dio vracen i smanjen na oko 18milj.$.Koliko ti je Srbija duzna,Hrvatska, i sve druge republike...A kako se zivi i koji je standard pored tolike zaduzenosti???Ako si razumio shvatit ces...
Preporuka:
26
4
Odgovori

Prijavi komentar

Sinisa-B
Utorak, 26. 08. 2014. 07:04h
neregistrovan korisnik
@Klinac : SFRJ je bila na pogresnim osnovama, ali ideja da se zivi zajedno i privredjuje je sasvim dobra. Problema je tu bilo previse, zato i nije opstala, ali sa ekonomske strane (mada i svake druge) mnogo je bolje ziveti u vecoj zemlji i ocuvati nacionalni identitet nego u ovim malim preotektoratima. Auto-industrija je bila diskutabilna (imala je svojih blistavih trenutaka ali i dosta mana), ali da te podsetim, ta i takva (bangava i suntava "juga") je pravila podmornice, tenkove i avione. E sada, nismo se iskrcali na Mesec, to je tacno, ali je ipak bilo vise nego ovo sada. A sto se tice kredita i zivota "na foru" to je tacno ali da te podsetim da je to bilo dostupno samo "crvenima" koji su najvise toga i upropastili. Obican narod je uz gomilu improvizacija NEKAKO ziveo i opstajao zaradjujuci svoju platu (ne moze se generalizovati, ali neke grane privrede su stvarno donosile profit, kao nrp. gradjevina, turizam, namenska industrija...) Nije bilo odlicno ali je bilo NESTO! Naravno, prvi sam da se bio da se otarasimno tog komunjarskog ludila, ali ne da bi dosla ova "demokratija" vec da bi imali uradjen sistem i ziveli bolje.
Preporuka:
20
5
Odgovori

Prijavi komentar

sestbaklji
Utorak, 26. 08. 2014. 07:50h
neregistrovan korisnik
@Klinac : Ne znaš ti prika ništa...
Preporuka:
7
3
Odgovori

Prijavi komentar

decko-je-mlad-i-pametan
Sreda, 27. 08. 2014. 07:35h
neregistrovan korisnik
@Klinac : Ali tvoje znanje je jako tanko, verovatno i matematika ti lose isla. U SFRJ se radilo i poizvodilo, puna zapoljenost, velike neto plate, skoloanje, lecenje besplatno. Samo gradjevinci su godisnje donosili zemlji 2 milijarde dolara cist profit . Zaduzenost po glavi stanovnika 1000$( znaci jedna plata), danas je oko 20 000$( sto plata). Milion nema ni jednu platu- nezaposljeni! Farsa je ovo danas, farsa od zivota.
Preporuka:
15
3
Odgovori

Prijavi komentar

adi
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 21:57h
neregistrovan korisnik
@sfrj : nije bila mocna vec najmocnija!!!!!!
Preporuka:
87
16
Odgovori

Prijavi komentar

BRAVO
Utorak, 26. 08. 2014. 02:49h
neregistrovan korisnik
@sfrj : Da je vise takvih kao ti...
Preporuka:
8
4
Odgovori

Prijavi komentar

zna-se
Utorak, 26. 08. 2014. 06:54h
neregistrovan korisnik
@sfrj : tvoji roditelji imaju jugonostalgiju, ti si samo usvojio njihov pogled na svet.sfrj je bila dobra jer smo napravili otklon od sssr-a i zato sto nas je usa finansirala (mislis da bi usa inace uvozila jugo?).da nije bilo amera i njihovih bespovratnih kredita imali bismo staljinisticki komunizam "lep" kao sto je bio u rumuniji,madjarskoj,sssr-u...kad je pao berlinski zid,prestalo je i finansiranje sto je normalno,a od svih zemalja istocnog bloka za sfrj se ocekivalo da ce prva uci u eu jer smo znali sta je to zapadni standard jer smo ziveli najbolje od svih kom.zemalja i sto smo mogli slobodno da putujemo po svetu (ostali iz kom.bloka su bilu pritvorenici svojih zemalja).jeste sfrj bila super,ali barem treba biti zahvalan americi na tome...onaj koji danas pljuje po sfrj jesu upravo srpski staljinisti jer znaju da nisu u ono vreme mogli da sprovedu u delo staljinisticki komunizam u sfrj,vec su morali da zive najmeksi komunizam zahvaljujuci americkim parama.a srpske staljiniste danas mozes da prepoznas u dresu dezurnih "patriota",predstavljaju nam se kao najveci ljubitelji srbije...
Preporuka:
18
8
Odgovori

Prijavi komentar

kg
Utorak, 26. 08. 2014. 10:26h
neregistrovan korisnik
@sfrj : Mocna isto kao i ti
Preporuka:
3
10
Odgovori

Prijavi komentar

Miki
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 19:16h
neregistrovan korisnik
Niste naveli da se neke fabrike idalje proizvode delove za Reno i Fiat eto u Mladenovcu ima jedna!!!!!
Preporuka:
122
13
Odgovori

Prijavi komentar

goranjt
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 19:20h
neregistrovan korisnik
Lepo prezentovano za one koji misle da se u vreme Tita zivelo samo od stranih kredita.
Preporuka:
251
30
Odgovori

Prijavi komentar

U-VREME-TITA
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 19:46h
neregistrovan korisnik
@goranjt : je zaduzenost po glavi stanovnika bila 1,000 $US a nekoliko stotina hiljada ljudi je radilo u auto industriji. Danas je zaduzenost oko 15,000 $US (ako su nam sve rekli) a nekoliko stotina hiljada ljudi visi na birou rada.
Preporuka:
270
13
Odgovori

Prijavi komentar

Rale
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 19:50h
neregistrovan korisnik
@goranjt : Čuj sve i da se živelo od stranih kredita, barem se živelo. Sada valst kredit na kredit uzima, a ne živi se nikako...
Preporuka:
213
6
Odgovori

Prijavi komentar

Pera-S
Utorak, 26. 08. 2014. 04:53h
neregistrovan korisnik
@Rale : Pa kad je doslo da se vracaju ti krediti, raspade se zamlja jer jedni kao rade a drugi se grade, a danas krediti uglavnom idu na peMzije i plate drzavne uprave. Manje vise sve je isto sama njega nema.
Preporuka:
4
9
Odgovori

Prijavi komentar

Djole
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 23:20h
neregistrovan korisnik
@goranjt : a od cega se danas zivi molim te!? danas srbija duguje vise nego sto je SFRJ dugovala uopste!
Preporuka:
15
0
Odgovori

Prijavi komentar

Moster-G
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 19:20h
neregistrovan korisnik
Lada se isto sklapala u Zastavi. Ja sam terao jednu 1200 ‘86. godiste. U saobracajnoj je pisalo ZASTAVA LADA. Kad sam bio u Ukrajini pre deset godina nisu me hteli pustiti u drzavu, mislili da muljam nesto.
Preporuka:
244
6
Odgovori

Prijavi komentar

nn
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:13h
neregistrovan korisnik
@Moster-G : Da, moj cale ima Samaru 89to, pise isto Zastava. Nesto sam nacuo da je to sklapano u Somboru.
Preporuka:
63
1
Odgovori

Prijavi komentar

Boris
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:13h
neregistrovan korisnik
@Moster-G : И ја имам Ладу Самару произведену 1999 године, и у саобраћајној такође пише ZASTAVA LADA. Мислим да је то само нека превара, јер по VIN-у, ауто је руске производње, а не могу да представим да је '99 нешто страно склапано у "Застави". То је била само нека организована мутљавина ради избегавања царине... Ако неко има наке информације о томе, биће ми искрено драго да ме демантује. Свако добро!
Preporuka:
48
6
Odgovori

Prijavi komentar

misa
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 21:00h
neregistrovan korisnik
@Moster-G : U zastavi se lada nije sklapala stizala je zamascena pa se odmascivala i prodavala.
Preporuka:
56
4
Odgovori

Prijavi komentar

axle
Utorak, 26. 08. 2014. 07:53h
neregistrovan korisnik
@Moster-G : Nije se sklapala, nego se prodavala preko zastavine prodajne mreže kao 'domaće vozilo'. A šta sve piše u našim saobraćajnim dozvolama to je za verovali ili ne...kad su nam supovci tako tehnički potkovani i obrazovani.
Preporuka:
9
1
Odgovori

Prijavi komentar

Nik
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 19:23h
neregistrovan korisnik
Imao sam tu srecu da u Kragujevcu vidim poslednji proizveden Yugo, ali ne u muzeju vec na ulici.
Preporuka:
142
6
Odgovori

Prijavi komentar

toma
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 19:25h
neregistrovan korisnik
Gde je tristac?
Preporuka:
168
5
Odgovori

Prijavi komentar

PEra
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 19:50h
neregistrovan korisnik
@toma : Naveli su ga. Nego, kao mali sam zapamtio reklamu na Raketa busevima "Ida Opel Corsa", a sad se ne navodi da su je sklapali.
Preporuka:
90
0
Odgovori

Prijavi komentar

Miroslav
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:27h
neregistrovan korisnik
@PEra : Nisu naveli korsu,jer u Kikindi i nije sklapana,kao sto nije ni bilo koji drugi automobil. IDA je proizvodila odlivke za Opel i nista vise. Diskove,dobose,one bregaste sto nisu nista valjale... Ali eto,bilo je udela i vozila su smatrana domacim jer je u njima bilo domacih delova. Isto tako i Peugeot,cudi me da se i njime nisu zakitili. I on je smatran domacim jer su se amortizeri proizvodili u Pristini,ali samo za automobile koji dolaze na nase trziste. Debeli funkcioneri su morali da se voze u domacim automobilima,pa su se tako snasli.
Preporuka:
44
4
Odgovori

Prijavi komentar

ex-yu
Utorak, 26. 08. 2014. 13:42h
neregistrovan korisnik
@Miroslav : SFRJ je imala zakon da uvoz vozila mora da se pokrije izvozom. S danasnje tacke gledista cist protekcionizam, medjutim to je bio veliki podsticaj da domacu industriju. IDA je uvoz Opelovih vozila pokrivala izvozom delova Opelu, kao sto je i fabrika amortizera Pristina pokrivala izvozom uvoz Pezoovih automobila. Apsolutno to nisu bili delovi samo za vozila za nase trziste (sta mislite sa koliko amortizera smo placali jedan Pezo i sta su Francuzi radili sa viskom, po vama, neupotrebljivih jugoslovenskih amortizera?). Ida je proizvodila vise desetina pozicija delova za Opel. Opel je dva puta godisnje kontrolisao kvalitet tih delova i dodeljivao im ocene A do C. IDI-ni delovi su svi osim jednog imali ocenu A, sto ih je kvalifikovalo za prvu ugradnju u Opelovim fabrikama, tj. isporuka pravo na montaznu traku bez dodatnih kontrola svake isporuke.
Preporuka:
10
1
Odgovori

Prijavi komentar

Ludi-Srbin
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:06h
neregistrovan korisnik
@toma : video ja jednog repariranog pre neki dan u gradu... lep, lep... sto me uhvati neka tuga...
Preporuka:
72
2
Odgovori

Prijavi komentar

titovac13
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 19:26h
neregistrovan korisnik
bilo nekad, sad se samo pominje onako sa nostalgijom... nazalost... znam, odmah ce se pojaviti neki i reci jugonostalgicar itd itd...ne, samo nostalgicar za boljim i sretnijim zivotom kakav smo imali a koji nam je sada misaona imenica i pusti snovi...
Preporuka:
201
14
Odgovori

Prijavi komentar

da
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:06h
neregistrovan korisnik
@titovac13 : Sada sve drzave pojedinacno mogu sanjati o sklapanju mašine za veš...
Preporuka:
168
6
Odgovori

Prijavi komentar

per-aspera-ad-astra
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 22:07h
neregistrovan korisnik
@titovac13 : Pa, sta, Jugonostalgicar sam i ja...covek pati za necim sto je vredelo, a ne ne za necim sto nije valjalo, uostalom, da nam je sad dobro niko ne bi pominjao tristaca, ficu i Jugu! Vratite mi je bar za trenutak, da uzmem malo vazduha, pa mogu da nastavim, ovde u Svedskoj....kako bih slatko opsovala, ali su me vaspitali da budem fina!
Preporuka:
86
8
Odgovori

Prijavi komentar

classic-cars
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 19:28h
neregistrovan korisnik
Ako imate ocuvan ili renoviran spacek i golf 2 mogu se prodati do 10000eura a ajkula cak i vise.Ocuvan Fico i do 5000 eura.
Preporuka:
26
59
Odgovori

Prijavi komentar

ivan3
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:20h
neregistrovan korisnik
@classic-cars : daj mi 6000e za ocuvan golf2 a ti ga posle prodaj za 10.000.
Preporuka:
67
0
Odgovori

Prijavi komentar

classic-cars
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 22:31h
neregistrovan korisnik
@ivan3 : Izvinite ako sam bio nedorecen.Znaci ta se cijena moze dobiti ne na pijaci u Bubanj Potoku nego u specializovanim auto magazinima za klasicne automobile.Primjerci trebaju biti kolekcionarske kvalitete,sto je moguce orginalniji.Ako mozes potrazi na internet magazine sa mojim imenom ili na nekoj trafici sa stranim magazinima.Ili pogledaj Wheelers dealers na kablovskoj TV na mislim Discovery kanalu.
Preporuka:
4
1
Odgovori

Prijavi komentar

pdj
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 21:10h
neregistrovan korisnik
@classic-cars : ma ajte molim Vas...
Preporuka:
30
1
Odgovori

Prijavi komentar

Majstor-Mica
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 19:29h
neregistrovan korisnik
Vlasnik sam "Pobednika Vremena", godište 1980. Prešao 117000 Km. Pa, može još toliko. Sigurno.
Preporuka:
81
0
Odgovori

Prijavi komentar

Lala
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 19:35h
neregistrovan korisnik
Opel nije sklapan u Kikindi, vec je kikindska Livnica proizvodila neke delove za Opel.
Preporuka:
42
44
Odgovori

Prijavi komentar

Cvarak
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 21:48h
neregistrovan korisnik
@Lala : :-) pa ti mora da si “lala“ ali ne iz Banata (mozda Holandija).
Preporuka:
20
6
Odgovori

Prijavi komentar

despot
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 19:35h
neregistrovan korisnik
ja i dan danas vozim jednog GSa !!!! :-)
Preporuka:
66
2
Odgovori

Prijavi komentar

Nico
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 19:53h
neregistrovan korisnik
Skroz sam zaboravio da se Senator zvao Kikinda! Kod nas u Novom Sadu imala je Narodna banka Vojvodine jednog u kom se vozio guverner :)
Preporuka:
97
1
Odgovori

Prijavi komentar

Ivan-
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 19:56h
neregistrovan korisnik
Dali nije bilo nešto i Crni Gori. Peugoet ( Pežo). Industriaimport??
Preporuka:
7
44
Odgovori

Prijavi komentar

aaa
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 19:56h
neregistrovan korisnik
da li je jos neko primetio da na grbu ima 5 baklji umesto 6? :)
Preporuka:
54
3
Odgovori

Prijavi komentar

a
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:50h
neregistrovan korisnik
@aaa : pogledaj bolje
Preporuka:
10
0
Odgovori

Prijavi komentar

Pavle
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 22:00h
neregistrovan korisnik
@aaa : Takav je grb jer je bilo pet fabrika iliti tvornica
Preporuka:
6
12
Odgovori

Prijavi komentar

draganp
Utorak, 26. 08. 2014. 13:29h
neregistrovan korisnik
@aaa : prvobitni grb FNRJ ima 5 baklji koje predstavljaju narode - SRBE, HRVATE, SLOVENCE, makedonce i crnogorce, a kada su izmislili i sesti narod - muslimane, onda su dodali i sestu baklju i rekli da one predstavljaju republike.
Preporuka:
9
0
Odgovori

Prijavi komentar

malisa
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 19:59h
neregistrovan korisnik
Nema mesta nostalgiji, mi živimo bolju budućnost.
Preporuka:
28
78
Odgovori

Prijavi komentar

Svarog
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:02h
neregistrovan korisnik
E kamo srece da nismo imali.ratove i da je svako gledao svoja posla i kozna kako bi Yugo sad izgledao i ostala vozila bili bi pandan ostalim proizvodjacima automobila:-(
Preporuka:
81
6
Odgovori

Prijavi komentar

JUGOCMIZDRAVCI
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:02h
neregistrovan korisnik
Otisao sam iz Juge davne '74 kao '68 osmas. Svasta sam doziveo i preziveo.Uglavnom su mi govorili da sam pogresio.Nisam siguran sam.Imam porodicu i unuke jos uvek radim.Posmatrao sam kako su nacionalni "lopovi lideri" potpomognuti spolja poceli prvo da pljackaju a onda i da rasturaju Jugoslaviju.Milosevic je izveo tenkove na svoj narod u Beogradu a sve je ostalo u dogovoru sa Tudjmanom prodao i doveo Srbiju gde je danas.Tudjman je za svoj hrvatski narod uz Milosevicevu pomoc uspeo da ostvari "tisucegodisnji san" novu samostalnu drzavu.Slovenci cmizdre jer su se potpuno utopili, a narod u Bosni je nacisto propao.Makedonci postaju nacionalna manjina u bivsoj republici Makedonija, koju nesmeju ni da zovu pravim imenom. Kosovo postiglo da se otcepi i sada sluzi Srbiji za pljacku naroda Srbije sto se i radilo u poslednjih '70 godina. Nikada mi Broz nije bio miljenik, cak naprotiv ali je u jednom imao pravo.Govorio je o jedinstvu (da ne navodim bratstvo), ali je komunisticki olos sve to pokrao.Ako pogledate ko vlada danas u tim "konfeta drzavicama" sve vam je jasno.Ja negledam preko sopstvenog plota ali jako dobro vidim svoje dvoriste.Na vlast su imitacije cetnika i komunista u novim kameleonskim bojama, narod obespravljen,privreda, poljoprivreda,domaci turizam,ugaseni.Zanatlije nestale,Sverc komerc,i ugradnje u tzv.trgovinu cveta, narod zaglibljen u duznicko ropstvo iz koga se ne vidi izlazak.Licno mislim da ce Srbija mesto "Beograd na vodi" da dobije Srbiju pod vodom
Preporuka:
309
12
Odgovori

Prijavi komentar

zic
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:38h
neregistrovan korisnik
@JUGOCMIZDRAVCI : Alal vera majstore.Dobro zboris!
Preporuka:
67
2
Odgovori

Prijavi komentar

mima
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 21:36h
neregistrovan korisnik
@JUGOCMIZDRAVCI : svaka čast za komentar
Preporuka:
61
2
Odgovori

Prijavi komentar

Nenad
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 21:45h
neregistrovan korisnik
@JUGOCMIZDRAVCI : Svaka cast na komentaru! Da se covek najezi pred istinom.
Preporuka:
59
1
Odgovori

Prijavi komentar

prolaznik
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 22:08h
neregistrovan korisnik
@JUGOCMIZDRAVCI : Ja doduse mislim da su druge dve parole iz tog toba imale puno vece znacenje: "bolje grob, nego rob" (sada smo bukvalno robovi bezosecajnog kapitalizma) i "tudje necemo, svoje ne damo" (Ako nismo izgubili oruzijem, onda gubimo teritoriju kroz prezaduzivanje dok ne ulete neki zapadnjaci i kupe lepote Srbije za sitne pare).
Preporuka:
55
1
Odgovori

Prijavi komentar

Renault
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:02h
neregistrovan korisnik
tesko da se moze porediti kragujevac sa detroitom
Preporuka:
32
55
Odgovori

Prijavi komentar

pera2
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 21:46h
neregistrovan korisnik
@Renault : detroit je propao vise nego kragujevac
Preporuka:
68
6
Odgovori

Prijavi komentar

Bojan
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 21:57h
neregistrovan korisnik
@Renault : Tesko. U Kragujevcu josuvek neko zivi.
Preporuka:
47
2
Odgovori

Prijavi komentar

Prakticar
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 22:02h
neregistrovan korisnik
@Renault : Ne moze!! Bio sam u Kragujevcu i ljudi rade i zivi se. Lep grad. A Detroit je puko, skoro pola grada je u napustenim zgradama u kojima vilene beskucnici. Stvarno se ne moze porediti!
Preporuka:
67
3
Odgovori

Prijavi komentar

Renault
Utorak, 26. 08. 2014. 11:39h
neregistrovan korisnik
@Prakticar : a ti znas kako izgleda detroit.. samo cuti I guraj juga
Preporuka:
5
4
Odgovori

Prijavi komentar

Zaboravili-ste
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:03h
neregistrovan korisnik
tristaća, Zastavu 128,Floridu,fićin kombi iz Sombora(Zastava Sombor)
Preporuka:
88
5
Odgovori

Prijavi komentar

ivan3
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:23h
neregistrovan korisnik
@Zaboravili-ste : mmmm ficin kombi ne prezaljena ljubav nikaf ga nisam kupio a zeleo sam.
Preporuka:
51
0
Odgovori

Prijavi komentar

LG
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:04h
neregistrovan korisnik
Drzavu kao sto je SFRJ niti je iko imao niti ce je iko ikada imati.Imali smo veoma srecno detinjstvo.Skolstvo,zdravstvo,privredu,kulturu,sport,ljudskost,zajednistvo. .....Ovo danas je beda.
Preporuka:
202
13
Odgovori

Prijavi komentar

Ljosa
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:07h
neregistrovan korisnik
Заборавили Опел из Кикинде
Preporuka:
7
72
Odgovori

Prijavi komentar

dzo
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:08h
neregistrovan korisnik
U zastavi se proizvodila i lada samara ..inace ako pricate o sklapanju onda se i fiat 500l samo sklapa u srbiji.
Preporuka:
80
8
Odgovori

Prijavi komentar

misa
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 21:05h
neregistrovan korisnik
@dzo : samara se nikada nije proizvodila u zastavi stizale su iz sssr komplete zamascene. samo je vršeno odmascivanje i sitne provere i stelovanja
Preporuka:
25
2
Odgovori

Prijavi komentar

ivan3
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:18h
neregistrovan korisnik
vozio sam yuga 10god i yugic je auto koji ima dusu. sad vozim nesto drugo ali uzecu opet 1 yuga i sredicu ga da mi bude vikend vozilo
Preporuka:
40
2
Odgovori

Prijavi komentar

srbinbre
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:34h
neregistrovan korisnik
Ma ljudi zivi se i sad nekako,evo ja zivim preko i ne zivim bas sjajno,a kod nas i dan danas 95% ljudi sto omladine sto srednjeg doba se oblaci lepo,jedu sta zele,idu skoro svi na more svake godine,na planinu ide 50% svake godine',svi imaju automobile kakve takve,a pitajte ljude da li su svi isli na more i imali kola 1960-1975???
Preporuka:
32
54
Odgovori

Prijavi komentar

nemojmolimte
Utorak, 26. 08. 2014. 08:04h
neregistrovan korisnik
@srbinbre : Žiiš preko i ne živiš baš sjajno? Kolika ti je plata srbine, i kako si došao do podataka da se ovde lepo oblači jede šta se želi i ide na letovanje i zimovanje, leba ti? I što se ne vratiš kad je tako dobro?
Preporuka:
11
2
Odgovori

Prijavi komentar

ZFC
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:35h
neregistrovan korisnik
A YUGO Floridu niko nije spomenuo................ :)
Preporuka:
14
17
Odgovori

Prijavi komentar

Ponos
Utorak, 26. 08. 2014. 00:12h
neregistrovan korisnik
@ZFC : Pa blam je to brate pominjati
Preporuka:
6
10
Odgovori

Prijavi komentar

SV
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:56h
neregistrovan korisnik
Niste naveli mnogo toga. Jedan jako dobar primer jeste naj bolji zastavin auto a to je Florida. Jer u pitanju lenjost ili nesto drugo? I koga briga sta ameri pricaju. Dok smo mi koristili pametna vozila oni se razbacivali na gorivo i skupocene kanturine sto su oni nazivali vozilima. Toliko o tome.
Preporuka:
47
12
Odgovori

Prijavi komentar

zaplanjac
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 20:57h
neregistrovan korisnik
najgori automobili u Srbiji.
Preporuka:
11
41
Odgovori

Prijavi komentar

tito
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 21:01h
neregistrovan korisnik
Juga je cudo! Ovo je buranijada.
Preporuka:
33
6
Odgovori

Prijavi komentar

Pipi
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 21:06h
neregistrovan korisnik
Kao da sam citao negde da Tito dobio,odnosno njemu poklonili prvu proizvedenu ficu kod nas.Ako se dobro secam i sliku sam video,imao bele boje.
Preporuka:
26
2
Odgovori

Prijavi komentar

jomar
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 21:09h
neregistrovan korisnik
Lepo podsećanje.... U toj Jugoslaviji, totalitarnoj, izviždanoj i napuštenoj, fabrike su radile, radnici su zaradjivali za stanove i hranu, školovanje svoje dece i zdravstveno i penziono osiguranje..... A onda su došli demokrate i doneli nam demokratiju. Sada imamo demokratiju, možemo da pljujemo bivšu Jugoslaviju..... samo nemamo gde da radimo, nemamo ni za stanove, ni za hranu, ni socojalno, ni zdravstveno, ni deci za udžbenike..... Hvala vam na toj demokratiji i demokratama.
Preporuka:
84
8
Odgovori

Prijavi komentar

Vl
Utorak, 26. 08. 2014. 01:50h
neregistrovan korisnik
@jomar : Slazem se, ali bih to nazvao "Demokracija". ...
Preporuka:
5
2
Odgovori

Prijavi komentar

da-ne-bude-zabune
Utorak, 26. 08. 2014. 03:51h
neregistrovan korisnik
@jomar : Nećemo tako da se igramo i lažemo. Nisu "onda došli demokrate i doneli nam demokratiju"... nego su onda došli LAŽNI komunisti i LAŽNI socijalisti plus pravi radikali i doneli nam uništenje države, ekonomsku propast, krize, ratove, izbeglice, sankcije, razbijanje apsolutno svake institucije, korupciju, kriminal bez granica, ultrašovinizam i pljačku koja do dan danas traje.
Preporuka:
17
5
Odgovori

Prijavi komentar

roki
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 21:11h
neregistrovan korisnik
sve je ok ali citroen ds i lada samara nisu nikad sklapani u SFRJ, ostalo je tacno 100 %
Preporuka:
21
0
Odgovori

Prijavi komentar

Cvorovic
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 21:24h
neregistrovan korisnik
koji je to auto bolji od Mockvicha ?
Preporuka:
41
3
Odgovori

Prijavi komentar

dusan
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 21:35h
neregistrovan korisnik
bila je to industrija koje se mozemo samo secati.
Preporuka:
33
2
Odgovori

Prijavi komentar

velika
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 21:37h
neregistrovan korisnik
mediteran
Preporuka:
34
0
Odgovori

Prijavi komentar

Gogi
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 21:41h
neregistrovan korisnik
Radilo se 2 godine za NOVU "dvojku". Sada se isto radi 2 godine ali za polovnu!
Preporuka:
45
3
Odgovori

Prijavi komentar

dzo
Utorak, 26. 08. 2014. 06:39h
neregistrovan korisnik
@Gogi : Hahah pa da ..al za polovnu dvojku..za polovnu sesticu treba jedno pet godina a za novog golfa jedno 10
Preporuka:
12
0
Odgovori

Prijavi komentar

Super
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 21:43h
neregistrovan korisnik
Pa dobro bilo je smesno ali vecina ljudi je i tada vozila zapadne automobile.
Preporuka:
7
16
Odgovori

Prijavi komentar

zeljka
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 21:49h
neregistrovan korisnik
Tristać. Narandzasti. Eeeeejjjj.
Preporuka:
44
1
Odgovori

Prijavi komentar

Milan-Aba
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 21:52h
neregistrovan korisnik
Koga, bre, briga!? Gledajmo od cega zivimo!
Preporuka:
11
16
Odgovori

Prijavi komentar

djape
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 22:00h
neregistrovan korisnik
pa ni da sklopite niste znali da uradite.
Preporuka:
7
21
Odgovori

Prijavi komentar

Ivan
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 22:03h
neregistrovan korisnik
Jedan jedini...Reno 4. Auto moje mladosti. Ma zivota bre...;)
Preporuka:
29
3
Odgovori

Prijavi komentar

goran
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 22:06h
neregistrovan korisnik
мене је увек занимало зашто се у Србији пише и говори "ФиЈат", а не "Фиат". За "Фолксваген" се не говори "Волсваген". Иначе, још имам Голфа-1, један од последњих произведених у Сарајеву пре почетка производње Голфа-2.
Preporuka:
40
5
Odgovori

Prijavi komentar

Milan-Aba
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 22:38h
neregistrovan korisnik
@goran : Zbog gramatike! I meni se to ne dopada ali izmedju I i A uvek ide J. Nije Maria, vec Marija... itd.
Preporuka:
5
2
Odgovori

Prijavi komentar

poznavalac
Utorak, 26. 08. 2014. 03:02h
neregistrovan korisnik
@goran : Zato sto je Fijat lakše za izgovor, a u nemačkom se v (fau) gotovo uvek izgovara kao f.
Preporuka:
5
2
Odgovori

Prijavi komentar

memorija
Utorak, 26. 08. 2014. 08:15h
neregistrovan korisnik
@goran : Pravilno se kaze FolCvagen i to posebno za bubu:)
Preporuka:
8
4
Odgovori

Prijavi komentar

vuja
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 22:08h
neregistrovan korisnik
To je sve bilo dok su po firmama radili KOMERCIJALISTI.A onda su dosli sega-mega brand manager-i....
Preporuka:
54
2
Odgovori

Prijavi komentar

Tristac
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 22:12h
neregistrovan korisnik
Kao bo nekom nepisanom obicaju najbolji i najluksuzniji auto koji je Zastava proizvodila biva zapostavljen,tek pomenut,vazno da se pise o Yugu,Kecu za koje je Tristac bio i ostao klasa!
Preporuka:
10
0
Odgovori

Prijavi komentar

Igy
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 22:52h
neregistrovan korisnik
Litostroj Ljubljana, Renault.
Preporuka:
5
0
Odgovori

Prijavi komentar

xo
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 22:54h
neregistrovan korisnik
mislim da je u sarajevu napravljena nulta serija golfa 3 ali su svi nestali kako je rat krenuo
Preporuka:
11
0
Odgovori

Prijavi komentar

dole-vlada
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 22:56h
neregistrovan korisnik
Ma kakva SFEJ, tad nismo imali Vučka za premijera!
Preporuka:
8
1
Odgovori

Prijavi komentar

Autobusi-i-kamioni
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 23:55h
neregistrovan korisnik
I proizvodnja autobusa i kamiona potpada pod automobilsku industriju te mislim da treba spomenuti Fap, Sanos, Ikarus, Tam, Taz, Avtomontazu, Autokaroseriju i plus ogroman broj fabrika u svim republikama koje su radile za automobilsku industriju. Nismo ni svesni kakvu smo automobilsku industriju imali.
Preporuka:
13
0
Odgovori

Prijavi komentar

yappyns
Ponedeljak, 25. 08. 2014. 23:59h
neregistrovan korisnik
Ja trenutno vozim Renault 5 Campus made in SFRJ, poslednka 1991 godine generacija...ima 23 godine, I udobniji je I po svemu bolji I od najmladjeg Yuga. Da ga danas naprave ponovo, kupio bi ga. Grozim se ovih novih kompjuter-kola...sve je na kraju na tome da li ste ili ne dobar vozac...naravno I do drugih ucesnika u prometu je.
Preporuka:
12
1
Odgovori

Prijavi komentar

00
Utorak, 26. 08. 2014. 00:03h
neregistrovan korisnik
Ajqla vrh.
Preporuka:
3
1
Odgovori

Prijavi komentar

hari-
Utorak, 26. 08. 2014. 00:09h
neregistrovan korisnik
Yugo je bio najbolji
Preporuka:
2
5
Odgovori

Prijavi komentar

Pazarac
Utorak, 26. 08. 2014. 00:47h
neregistrovan korisnik
Da mogu da opsujem ida me ovde puste komentar...zgrozili su se neki...nekad je nastadalo malo ljudi da bi ziveli milioni ,sad nastradali milioni da bi nam nam kolicina punila glave glupostima..Tito vrati se ja idem umesto tebe u smrt!
Preporuka:
11
0
Odgovori

Prijavi komentar

Gruja
Utorak, 26. 08. 2014. 01:05h
neregistrovan korisnik
Kako je to lepo vreme bilo,sve cvetalo,radilo se,islo napred,bili ljudi srecni,zdravi...a danas nemaju volje da zive,srecni su ako imaju sta da pojedu i plate racune. Dalje bezati odavde,ko moze...
Preporuka:
10
1
Odgovori

Prijavi komentar

Jugonostalgicar
Utorak, 26. 08. 2014. 01:06h
neregistrovan korisnik
Ajmo se ljudi ujediniti kad toliko patimo za tim lijepim zivotom u bivsoj drzavi, ajmo nesto, napraviti.. Kad god smo se ujedini bilo nam je bolje.. Zaboravite nacionalizam i ostale gluposti koje su nas unistile, nije kasno, bice nam svima bolje.. Jer zajedno smo jaci!
Preporuka:
12
6
Odgovori

Prijavi komentar

ja
Utorak, 26. 08. 2014. 01:52h
neregistrovan korisnik
A gde su IMT i FAP kao i mnoge druge fabrike?
Preporuka:
8
0
Odgovori

Prijavi komentar

sad
Utorak, 26. 08. 2014. 02:00h
neregistrovan korisnik
sad zivimo boljee jeee ajmo da se rasparcamo na jos 23 drzave bice jos bolje
Preporuka:
11
1
Odgovori

Prijavi komentar

Profa
Utorak, 26. 08. 2014. 02:12h
neregistrovan korisnik
Bili smo državetina :)
Preporuka:
9
0
Odgovori

Prijavi komentar

Jaka-stvarsve-sam-uzeo-iz-Wikipedije
Utorak, 26. 08. 2014. 02:27h
neregistrovan korisnik
Nije mi jasno zašto samo uzdizete tu Jugoslaviju i kao da su oni tada imali jedini proizvodnju automobila u svetu a drugi nisu.U regionu Rumunija je imala Oltcit,Dačiju,ARO,Bugari su sklapali Reno 8 i Reno 10,takođe su sklapali FIAT 124,Mađari su se specijalizovali za proizvodnju kamiona u okviru SEV-a....hoću samo da kazem da nije sve crno belo,gledajte malo u širinu,ako mozete.
Preporuka:
6
11
Odgovori

Prijavi komentar

Dragan85
Utorak, 26. 08. 2014. 03:18h
neregistrovan korisnik
I onda se pojavi audi A6,cena najskromnijeg A6 2.0 TDI 130/177 40,866 eura ZARADI SE ZA 20 godina :)
Preporuka:
11
0
Odgovori

Prijavi komentar

polako
Utorak, 26. 08. 2014. 04:08h
neregistrovan korisnik
Sta prosečna plata bila 1000 maraka?
Preporuka:
8
2
Odgovori

Prijavi komentar

juga
Utorak, 26. 08. 2014. 05:53h
neregistrovan korisnik
bila jednom jedna lepa i velika zemlja, a onda je NEKO rešio da je rasparca jer mu nije odgovaralo da postoji tolika zemlja na balkanu.
Preporuka:
14
1
Odgovori

Prijavi komentar

nezaboravna-vozila
Utorak, 26. 08. 2014. 06:06h
neregistrovan korisnik
Udobni Citroën DS je bila sjajan kao i sve Citroënke tih godina. Drugo nezaboravno i sportivno vozilo je nemački NSU Prinz 1000 & 1200 iz Sarajeva sa motorem u gepeku, ali je po našem betoniranom autoputu dosta i treslo. Buba je imala bolja sedišta od NSU, vukla se i trošila previše goriva.
Preporuka:
9
0
Odgovori

Prijavi komentar

Ap0calypto
Utorak, 26. 08. 2014. 06:34h
neregistrovan korisnik
Za 10 meseci se zaradilo za nov auto, u to vreme ok auto. Sad nema sanse ni za polovan da skupim
Preporuka:
13
0
Odgovori

Prijavi komentar

Gerila
Utorak, 26. 08. 2014. 06:54h
neregistrovan korisnik
imala sam mog jedinca, kupila mu mama princa, vozao me celog leta popila sam sto tableta...
Preporuka:
7
0
Odgovori

Prijavi komentar

Rudar
Utorak, 26. 08. 2014. 08:45h
neregistrovan korisnik
Moji omiljeni : Buba, Ajkula, i Fićo
Preporuka:
7
3
Odgovori

Prijavi komentar

Miki
Utorak, 26. 08. 2014. 10:22h
neregistrovan korisnik
U Kikindi se ništa nije sklapalo, dolazili su gotovi automobili i na njih ušrafljivano slovo J pozadi iza oznake modela (Kadett J, Ascona J) i tri slova IDA na masci napred. Ono što se radilo je da su se u Nemačku slala dva odlivka za motor, naplaćivalo se u kolima, s tim da je sve papirološki vođeno kao da se auto pravi kod nas, zbog carine.
Preporuka:
14
2
Odgovori

Prijavi komentar

Milos
Utorak, 26. 08. 2014. 11:49h
neregistrovan korisnik
A ja ne vidim da se proizvodila Lada u srbiji?
Preporuka:
4
2
Odgovori

Prijavi komentar

JanosKovac
Utorak, 26. 08. 2014. 16:36h
neregistrovan korisnik
A Zastava AR 55 ? Zastava 616 ?
Preporuka:
4
0
Odgovori

Prijavi komentar

Kikindjanin
Utorak, 26. 08. 2014. 17:54h
neregistrovan korisnik
Nazalost u Kikindi se nikad nije sklapao nijedan opel, u fabrici Livnici pogonu IDA su se pravili odlivci tj dobosi bregaste osovine itd za Opel a Opel je tu transakciju placao jednim delom u novcu a drugim delom je ispostavljao nova vozila koja su se prodavali u Auto kuci a vozila su stizala vozom na zeljeznicku stanicu ,ipak bila su to lepa vremena
Preporuka:
8
0
Odgovori

Prijavi komentar

dugo-pamtim
Utorak, 26. 08. 2014. 18:44h
neregistrovan korisnik
A ko je pravio FIAT 1100 ?
Preporuka:
3
1
Odgovori

Prijavi komentar

Plavi
Utorak, 26. 08. 2014. 22:40h
neregistrovan korisnik
Tada smo imali pravog lidera!!!
Preporuka:
5
0
Odgovori

Prijavi komentar

nebojsa
Sreda, 27. 08. 2014. 13:22h
neregistrovan korisnik
Naravno... Plata zaposlenog sa SSS je iznosila i do 1.500 maraka, ja se bar secam tog perioda sa kraja osamdesetih, ali je tada tehnika bila dosta skuplja nego sada, dok je hrana bila gotovo dzabe!
Preporuka:
6
0
Odgovori

Prijavi komentar

Nesa
Sreda, 27. 08. 2014. 13:54h
neregistrovan korisnik
Ono sto je vrednije od svega materjalnog jeste, da su se ljudi vise postovali, druzili, voleli... Nije bilo u ovolikoj meri pakosti, zlobe, kriminala i ubistava! Bilo je razlika, ali te razlike nisu odvajale ljude. Sasvim normalno je bilo da onaj manje imucan za prijatelja ima bogatog, i obrnuto. Postojao je srednji stalez, veoma izrazen a to je prava osnova svakog, drustva da ne kazem, temelj.
Preporuka:
7
0
Odgovori

Prijavi komentar

Temelj
Sreda, 27. 08. 2014. 17:48h
neregistrovan korisnik
@Nesa : Samo nek' si ti rekao tu posebnu reč.....temelj
Preporuka:
1
3
Odgovori

Prijavi komentar

Zli
Četvrtak, 28. 08. 2014. 14:59h
neregistrovan korisnik
.....baš je bila loša ta ekonomija a i država ,takođe .Plače mi se kad se setim države u kojoj sam živeo i koju smo raz.ebali zato što je bila loša (!?) i dobili ove bukagije koje nosimo i dan danas .
Preporuka:
4
0
Odgovori