"Fijat tipo" - poznato ime za novu limuzinu Foto

„Fijat“ je za svoj novi automobil upotrebio nama dobro poznato ime - „tipo“. Istina, ovo nije prvi put da se Italijani vraćaju četvoroslovnoj oznaci, ali nama je najviše u sećanje urezan model koji se sklapao od 1988 do 1995 godine. „Tipo“ je tada bio hečbek, dok je danas pred nama kompaktna limuzina sa četvora vrata, dugačka 4,54 metara. Po tome, novi „tipo“ je praktično naslednik modela „linea“ koji se takođe proizvodio u fabrici u turskom Tofašu.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

"Tipo" je dugačak 4,53 metara, širok je 1,79 a visok 1,49 metara

 „Tipo“ uživo deluje skladno i dizajn potpisuje Roberto Đolito koji je, takođe, kreirao i kragujevački „fijat 500L“. Druga važna stvar je da limuzina ne ostavlja utisak jeftinog automobila, iako je, tu nema šta da se krije, „tipo“ zamišljen i urađen kao model sa idealnim odnosom uloženog i dobijenog, slično formuli koju koriste „Dačija“ i „Škoda“.

"Fijat" želi da kupce privuče bogatom serijskom opremom

Utisak je da je Fijat sa „tipom“ otišao i korak dalje u odnosu na cenovne rivale, jer nismo naišli na klasične slučajeve uštede (izostavljanje izolacije, plastika lošeg kvaliteta, mekana sedišta, korišćenje delova iz drugih modela u porodici...). Recimo, vrata su masivna i pri zatvaranju se čuje pun zvuk. Plastika u kabini je prijatna na dodir a možemo da pohvalimo i kvalitet spojeva i završne obrade.
Novi „fijat tipo“ nudi dovoljno prostora: Petoro odraslih mogu udobno da sede u njemu a da se ne osećaju klaustofobično. Putnici na zadnjoj klupi imaju 93,4 centimetara prostora za noge, pri čemu ima iznenađujuće mnogo mesta i za glave. Zapremina prtljažnika je 520 litara, odnosno u prostor pravilnog oblika mogu da se „ubace“ dva velika kofera i jedan mali.

Testirana verzija sa 1.6 dizel motorom košta 16.000 evra

Mi smo isprobali najsnažniji 1.6 dizel motor sa 120 KS u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem. Kao što smo i navikli od „Fijatovih“ dizelaša, agregat vuče snažno i „tipo“ se sa lakoćom kreće kroz gradsku gužvu. Indikator stepena prenosa nas savetuje da pri 50 km/h koristimo četvrtu brzinu. U tom trenutku putni računar pokazuje prosečnih 5,2 litara.

Fiat Tipo 1.6 multidžet II
Motor 4-cilindrični, turbo-dizel * Zapremina 1.598 kubika * Snaga 120 KS pri 3.750 o/min. * Maksimalni obrtni moment 320 Nm pri 1.750 o/min. * Menjač 6-stepeni, manuelni * Pogon na prednjim točkovima * Dimenzije 4.532/1.497/1.792 mm * Međuosovinsko rastojanje 2.636 mm * Prtljažnik 520 litara * Ubrzanje za 9,7 sek. * Maksimalna brzina 199 km/h * Prosečna potrošnja (fabrički podaci) 4,2 litara * Emisija CO2 110 g/km * Cena 16.000 evra

Na otvorenom putu, u šestom stepenu prenosa, potrošnja može da se drži između pet i šest litara, naravno u zavisnosti od brzine i koliko je putnika u kabini. I pored solidnog obrtnog momenta (320 Nm pri 1.750 obrtaja u minutu), „Fijatov“ motor nije sportski orijentisan i za brza preticanja potrebno je otići stepen-dva niže.

Zapremina prtljažnika je 520 litara

Početna cena „tipa“ sa 1.6 dizel motorom je 16.000 evra za verziju sa paketom opreme „opening edition“ (klima-uređaj, šest vazdušnih jastuka, električni podizači svih prozora, blutut, svetla za maglu, aluminujumske felne od 16 inča, USB priključak...).

    Testirana verzija sa paketom „opening edition plus“ je 1.000 evra skuplja a donosi i aluminijumske felne od 17 inča, tempomat i ekran osetljiv na dodir, dijagonale pet inča.

    Više o ovoj i mnogim drugim zanimljivim temama, nalazi se u novom, 128. broju "Auto Bilda" koji je na kioscima. U njemu se nalaze priče o "vrućim" ženevskim novitetima, testovi hibridnog "RAV-a 4" iz Tojote, nove "kije sportidž", "renoa kaptur autdor"... Reporteri "Auto Bilda" zavirili su u fabriku gde nastaje najmoderniji automobil na svetu i proživeli bajku na durmitorskih 2.000 metara. Saznajte više o "meračima saobraćaja", koliko je opasna "prašina" iz kočnica i da li se isplati kupiti polovnu "dačiju"...

     

    Povezane teme: Fijat, Fijat Tipo, Auto Bild, Fijat 500L

    Poslednji komentari

    Ivy
    Četvrtak, 18. 02. 2016. 18:48h
    neregistrovan korisnik
    Hehhe,mene vise zao ovih sto kupuju ovo sminkano smecei ovi sto ih podravaju ! Znas kako je, kad odem na sajam auta, uvek i mi je promarno da obavezno odrm na stand Toyote i Mercedesa i mozda bmw, francuzcici i zabari me ne zanimaju ni pod razno... Je lepo pisao, sve sto je bilo neuspelo u fiatu, ajd ovamo, jel treba da nabrajam modele ?! Kad je nama dacia dobar auto, ona je ovo extra ludilo dobro, bas smo nisko pali zar ne...
    Next
    Četvrtak, 18. 02. 2016. 13:34h
    neregistrovan korisnik
    Polako, opusti se , zasto se nerviras? Video sam auto i prostor kojim raspolaze je slican kao kod konkurenata. Sve je to manje vise isto gledajuci po klasama, nijanse su u pitanju. Ako ima vise prostora u kabini onda je gepek nesto manji i obrnuto. Mislim da nisi dobro procitao ovo sto je "And" napisao. Covek ima dva metra visine i kada namesti vozacevo sediste za njega, pozadi (isto za njega) nema dovoljno mesta. Ne sumnjam u to, ali tesko ce naci auto u ovom segmentu u koji mogu komforno da se smeste dva dvometrasa jedan iza drugog i to na levoj (vozackoj) strani. Konstatacija da je auto los zato sto pozadi ne mogu da se udobno smeste visoke osobe, a da pri tom i napred sede visoki ljudi, je neozbiljna i besmislena. Ovo je porodicni auto, za ljude sa decom i kao takav ima sasvim dovoljno prostora, narocito uzimajuci u obzir velicinu gepeka. Sto se kvaliteta tice, iz teksta, onoga sto je "And" izneo i svojih licnih zapazanja ne mogu da zakljucim da je auto inferioran u odnosu na konkurenciju kao sto ti navodis. Mozda se to vremenom ispostavi kao tacno, ali to sada ne mozemo da znamo, zar ne? Dakle, u pitanju su ciste predrasude, a iz stila tvojih komentara rekao bih i kompleksi. Pozdrav, ziv bio.
    Ivy
    Četvrtak, 18. 02. 2016. 11:19h
    neregistrovan korisnik
    Insignija je jos za klasu jaci od ovog cuga pa nazad nema mesta ! Sta kazes na to ? Eto citaj dole sta je ,,And,, napisao, seo nazad i nema mesta ! Za ove pare moze puno bolje da se kupi kvalietnije i vece !!!!
    Marko
    Sreda, 17. 02. 2016. 14:05h
    neregistrovan korisnik
    Sve si u pravu sto si napisao ali isto tako moras da znas da vrlo verovatno 70-80% citaoca vozi FIAT pa su i minusi neizbezni... heehee...
    Moj-fico
    Sreda, 17. 02. 2016. 13:45h
    neregistrovan korisnik
    Fiat je takav, uvek bio i ostao. Fiatov generalni direktor kompanije tvrdi javno da su fiat automobili po kvalitetu ispod proseka u odnosu na konkurenciju! Samo nije jasna cena tih automobila koja je ogromna za ono sto nude!
    SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

    SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

    Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»