Ford će praviti delove za automobile od ljuski paradajza

Auto industrija se svake godine sve više okreće ekologiji, ali ovaj put nije reč o alternativnim vrstama goriva već o saradnji Forda i proizvođača kečapa Hajnc(Heinz) koja će dovesti do uvođenja paradajza kao repromaterijala u proizvodnju automobila, saopštio je američki gigant.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

"Ford" bi koristio suve ljuske paradajza, koje ostaju posle proizvodnje kečapa, za

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatna oglas.

izradu plastičnih detalja na vozilima. Primena plastike na bazi bilja, umesto na bazi naftnih derivata, smanjiće negativan uticaj na životnu sredinu, preneo je Rojters.

Kako je pokazalo istraživanje naučnika obe kompanije, moguće je koristiti vlakna paradajza za izradu kompozitnih materijala koji će se prvenstveno koristiti za manje vidljive delove automobila ispod haube poput držača žica.

Ford je saopštio da je ostvario saradnju sa Hajncom, Koka Kolom, Najkom i

Pogledajte ponudu polovnih automobila na sajtu Mojauto.rs

firmom "Prokter i Gembl" u cilju stvaranja "plastike koja je u potpunosti biljnog porekla", a koja bi se koristila za sve od tkanina do pakovanja.

 

U međuvremenu, Hajnc je tražio način da reciklira ostatke od skoro 2 miliona tona paradajza koje svake godine koriste za proizvodnju svog popularnog kečapa.

Povezane teme: Ford, Paradajz, Delovi automobila, Koka Kola

Poslednji komentari

Vazelin
Utorak, 17. 06. 2014. 00:09h
neregistrovan korisnik
Cao inspektore. Burazere ja stigoh kuci, biciklo i ovako nije moj, uzi ga. hahahaha
Dule
Ponedeljak, 16. 06. 2014. 23:38h
neregistrovan korisnik
A ja kazem nerealan komentar kao i tvoj. Alfa i Ford su kvalitetna vozila a to sto su te zaludeli gastrabajteri to je tvoj problem. Alfa, Ford, Opel, Folksvagen imaju istu cenu kada su novi. To sto je neko blesav pa placa recima Folksvagen skuplje jer su precenjeni bez razloga kao polovnjaci, to je njihov problem. A statisticki podaci u Nemackoj i ostatku zemalja vezano za pomoc na putevima govori da je Folksvagen kvarljiviji od Forda i da ima dosta fabrickih gresaka a voze se kao da sedis na drvenoj klupi u parku. Posle duze voznje sav utrnes od VW-a. Od tacke A do tacke B ako neko stigne sa Folksvagenom treba da ode na obaveznu masazu kako se ne bi ukocio. Naravno ako ga ne ostavi na putu zbog kvarljivih dizni za sta mi se recimo zalio komsija koji je kupio novog Pasata u Srbiji 2.0 TDI sa ful opremom gde su mu 3 puta crkavale dizne za sta je prva dva puta on platio a treci put su mu priznali u ovlascenom servisu. Turbina je isto crkla pa su je reparirali. Inace covek je direktor porodican covek i cuva auto. Kaze nikada vise VW. Toliko o kvalitetu jer ako si mislio na cenu koja moze da se odnosi samo na VW jer su ostali svi u cenovnom rangu Forda pa i Alfe po klasama ne racunajuci premujum brendove Mercedes, BMW, Audi. Fiatovi i Alfini dizeli se ugradjuju u Opela i to 1.3, 1.6, 2.0 i Nemci im skidaju kapu, mogu da predju vise kilometara od bilo kog nemackog dizela istih kubikaza, a i ne kvare se.
Dule
Ponedeljak, 16. 06. 2014. 23:16h
neregistrovan korisnik
Tvoj komentar pokazuje da je tvoje znanje o automobilima na jako niskom nivou. Kao prvo Ford ima svoj dizel motor i to je 1.8 TDCI a sa Francuzima PSA je zajedno ulozio finansijska sredstva, u manjoj su ucestvovali i Fordovi inzenjeri na razvoju dizela 1.4, 1.6, 2.0, 2.2 koji su razvijeni u Pezou u ime PSA i Ford grupacije. Automobilske industrije se udruzuju. Skoro je i Toyota kupila 1.6 dizel koji je razvijan izmedju Pezoa i BMW za model Mini. Tvrdnja da je Ford jeftin automobil, nije istinita jer su nova Fordova vozila maltene iste cene kao i VW. Uporedi cene novih Ford Fokusa 1.6 dizel i VW Golf 1.6 dizel sa slicnom opremom pa ces videti ,,razliku". Ako na ,,mobile.de” koji je jedan od najacih pretrazivaca za vozila u Nemackoj ukucas pretrazivanje za Ford izbacice ti 87354 vozila, a za VW 248993 vozila. Sto je matematicki, 2,8 puta se vise vozi VW od Forda u Nemackoj i to je jako uspesno za Ford s obzirom da je Ford izvorno Americka kompanija i ako ima svoj evropski ogranak koje je nezavisan i u kome dosta rade Nemci, a Nemci nisu glup narod vec vrlo racionalan koji gleda kvalitet a i ima pare. Sto se tice kvaliteta materijala, milsim da su odlicni i to isticu svi domaci i strani novinari koji su kvalifikovani a ja mogu da kazem iz svog iskustva za Mondeo Mk4 Titanium X koji vozim da su vrhunski materijali. Ford se kupuje jer je kvalitetan a dokaz tome su Sijere, Eskorti, Tranziti, Fijeste, Orioni jos iz 80-tih godina na nasim ulicama ravnopravno sa VW na zalost Opela.
Nekadaisad
Ponedeljak, 16. 06. 2014. 16:31h
neregistrovan korisnik
Nije ti decace ovo 1942 godina kada su automobili imali po 2 tone i td... Mnogo vremena je proslo od tada i stvari su se mnogo promenile. Ford vise ni nema svoj dizel motor vec ugradjuje od francuza! Ja volim ford ali ne moze kvalitet enterije u fordu da bude u rangu dacije! Uostalom cene polovnjaka sve govere! Nije narog glup pogotovo kada daje svoju ustedjevinu za auto! Ford se danas kupuje jer se ne krade i jer je jeftin i to je sve!
ti-ces-ds-budes
Ponedeljak, 16. 06. 2014. 16:31h
neregistrovan korisnik
lokomotiva?
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»