Najvažnije pravilo: vidi i budi viđen

Sama činjenica da vozite motor nosi određeni rizik, međutim sa stanjem kulture vozača automobila i kvaliteta puteva u Srbiji, uživanje u vožnji dvotočkašem na našim putevima često može da bude znatno opasnije nego u drugim zemljama. Evo nekoliko saveta kako da smanjite rizik i budete sigurniji za upravljačem, pogotovo tokom noćne vožnje.

Povezane vesti

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Putevi puni rupa, raznoraznih ulegnuća i neravnina najmanju neopreznost

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

mogu da pretvore u kontakt sa asfaltom. Na to dodajte da upravljate motociklom noću nebitno da li gradskim ulicama ili po otvorenom putu. Takva vožnja je znatno opasnija i komplikovanija, pogotovu za bajkere koji nemaju veliki broj pređenih kilometara. Zato se morate pridržavati određenih pravila i procedura. Evo par saveta koji mogu pomoći.

 

Prvo i najvažnije pravilo je vidi i budi viđen. Šta to znači u praksi? Jednostavno, morate da vodite računa o svim segmentima bezbedne vožnje od izgleda

Pogledajte ponudu motora na sajtu Mojauto.rs

motocikla i opreme do ispravnosti svetlosnih grupa. Poznato je da je noću, bez obzira na to koliko je put osvetljen vidljivost ipak smanjena. Istraživanja su pokazala da je samo 15 odsto procesora u očima sposobno da registruje svetlo slabog inteziteta. Upravo iz rog razloga jedna od opasnosti predstavlja odbljesak od prednjih svetala automobila jer ga vozači motocikla drugačije vide od vozača drugog automobila. Zato nikako ne smete da krenete na put, a da niste očistili vizir na kacigi.

 

Kako se ponašati u vožnji

U samoj vožnji ključno je da vozite sporije. Već smo napomenuli kakvi su nam putevi, puni neprijatnih iznenađenja, a čak i da su idealni nemoguće je iste deonice voziti podjednako brzo po dnevnom svetlu i noću. Osim toga, ako vozite planinskim putevima imajte na umu i da su noću mnoge životinje aktivnije i da nije nemoguće da se odjednom pojave na putu. Naravno, noću obavezno držite i veće odstojenje u odnosu na vozila ispred, jer zbog manje vidljivosti i  brzina reakcije je smanjena.

 

Obavezno proverite svetla

 

Ako volite adrenalin i vožnju motocikla tokom zalaska sunca, svetla moraju da budu pravilno podešena. Iskusni motociklisti i sami znaju kako treba podesiti

Pogledajte ponudu sajta mobile.de na srpskom jeziku.

farove, a za one sa manjim brojem kilometara preporuka je svakako da taj posao uradi majstor. U vožnji obavezno koristite duga svetla, naravno kad nema saobraćaja jer duga svetla mogu zaslepiti vozača koji vam dolazi u susret. Važno je napomenuti da prilikom preticanja možete „blicnuti“ farovima kako bi izbegli situaciju da se nađete u „mrtvom uglu“ vozačima automobila.

 

Pobrinite se da budete uočljivi

Koliko je važno da omogućite što bolju vidljivost, toliko je važno da budete uočljivi ostalim učesnicima u saobraćaju. Zato je neophodno da očistite motocikl pre vožnje, jer obično na njima ima sjajnih površina koje se mogu videti u mraku. Nemojte kretati na put noću, ukoliko vam ne radi stop svetlo, a podjednako je važno da nosite i odgovarajuću opremu. Ukoliko na odelu i kacigi nemate reflektujuće detalje, obavezno obucite svetloreflektujući prsluk. 

 

Umor usporava reakcije

 

Mnogi zaboravljaju, ali umor je faktor koji značajno povećava rizik od nastanka saobraćajne negode. Zako nemojte kretati na put ukoliko niste potpuno odmorni. Jer, naučno je dokazano da umor utiče na koncentraciju i reakciju vozača, pogotovu noću. Nikako ne treba zaboraviti da se veliki broj udesa dešava kad zađe sunce. Naravno, svaka upotreba alkohola i psihoaktivnih supstanci je potencijalni ubica za vozača motocikla

Povezane teme: Motocikl, Motor, Auto Bild, Saveti

Poslednji komentari

Deki
Utorak, 02. 09. 2014. 07:55h
neregistrovan korisnik
cekaj 18k/m?
talijan
Ponedeljak, 01. 09. 2014. 19:23h
neregistrovan korisnik
to sto "SAKASAVAKI" radi na 15k isto to radi i dukati samo na upola manje obrtaja :)
Ugradicu
Ponedeljak, 01. 09. 2014. 17:43h
neregistrovan korisnik
Sireni sa tramvaja.
ninja-zx6r
Ponedeljak, 01. 09. 2014. 13:17h
neregistrovan korisnik
ako me ne vide sigurno me cuje kad yoshimura sapuce od 17.000 do 18.000o/min :)
Pi
Ponedeljak, 01. 09. 2014. 02:47h
neregistrovan korisnik
Vozim motor i danju i nocu i po kiši, dosad nisam vozio po snegu i ledu samo. Sve napisano stoji a ja bih dodao i da je pozeljna upadljiva. oprema. Odavno sam zeleo belu "flip-up" kacigu. Pošto lici na stare policijske a na tamnoj jakni imam bele natpise masa automobila pocinje da postuje propise tek kad me vide. Psuju me posle, ali bolje da me psuju nego da kazu "nisam te video" kad me iseku bez migavca ili izguraju sa puta jer su pogresno procenili mesto za preticanje
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»