Ekološka revolucija: automobil na vazduh! Video

Na pomolu je nova revolucija u razvoju ekoloških vozila. Pežo-Sitroen grupacija i Boš zajednički razvijaju hibridna vozila koja će umesto elektromotora pokretati kompresovani vazduh! Prvi ovakvi modeli očekuju se 2016, a prototip će sledećeg meseca biti predstavljen na Salonu automobila u Ženevi.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Cilindri sa vazduhom ne zauzimaju mnogo prostora

Kao i nekada davno sa „sitroenom DS“, čuvenom „ajkulom“, Sitroen, se u saradnji sa Pežoom i nemačkim Bošom ponovo vraća hidraulici. Istina, ovaj put se ona ne koristi kao u „ajkuli“ za ogibljenje već, verovali ili ne – za pogon.

 

Reč je o novom „hibrid-er“ (engl. Hybrid Air) hibridnom sistemu pogona koji

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

umesto klasične postavke, gde je benzinski agregat glavni pogon i elektromotor pomoćni, koristi kombinaciju benzinca i pomoćnog pogona baziranom na kompresovanom vazduhu.

 

Osnovna ideja iza ove tehnologije je da se energija umesto u baterijama čuva u formi kompresovanog vazduha i to u specijalnim cilindrima. Kada se ukaže potreba, otvara se ventil cilindra koji pokreće turbinu i energiju kompresovanog vazduha pretvara u mehaničku kojim se pokreće zadnja osovina vozila.

 

Kombinacija benzinca i pomoćnog pogona na kompresovani vazduh

Naravno, kao i kod svih hibrida, cilindar se tokom vožnje dopunjava kompresovanim vazduhom i to pomoću specijalnog električnog kompresora vazduha, ali i energije dobijene kočenjem.

 

Kao što je to uobičajeno kod hibrida, postoje tri režima vožnje. Osnovni je vožnja otvorenim putem kada se koristi samo benzinski agregat. Sledi gradska vožnja tokom koje se koristi pogon na kompresovani vazduh, a tu je i kombinovani režim koji se upotrebljava kada je vozilu neophodan dodatni dotok snage pri ubrzavanju ili vožnji po uzbrdici. Tada se zajedno koriste benzinski motor i kompresovani vazduh.

 

Ova revolucionarna hibridna tehnologija koristiće se u budućim Pežo i Sitroen gradskim (motor snage 82 KS), modelima niže srednje klase (snaga 110 KS) kao i lakim komercijalnim vozilima. Takođe, sasvim je moguće da će se ona naći i u „opelima“ kao deo saradnje ovih proizvođača u razvoju novih vozila.

Klikni za uvećanje(+)


Glavna prednost ovakve tehnologije je što će značajno pojeftiniti troškove izrade hibridnih vozila pa će oni postati značajno dostupniji krajnjem kupcu. To jeste glavna, ali ne i jedina prednost u odnosu na klasične hibride, jer će ovakva vozila briljirati i na polju niske potrošnje goriva.

 

Pogledajte ponudu Sitroena na sajtu Mojauto.rs.

Ona će u gradskim uslovima, kada se za pogon koristi samo kompresovani vazduh, biti za 45 odsto niža u odnosu na benzinske motore iste snage. Osim niže potrošnje, povećaće se i domet sa jednim rezervoarom goriva i to za čak 90 odsto. U praksi, to znači prosečnu potrošnju od 2,9 litara goriva i emisiju CO2 od 69 kg/km za gradske modele veličine „pežoa 208“. Uz sve to prednosti je i manja težina jer kompletan sistem teži svega 100 kg, što je upola manje od klasičnih hibridnih sistema.

Takođe, prednost je i veći unutrašnji prostor što je uslovljeno izostankom glomaznih baterija. Takođe, ovakav pogon će biti mehanički veoma jednostavan pa samim tim i pouzdaniji u odnosu na sadašnje, prilično komplikovane hibride i ne zahteva puno mesta u unutrašnjosti vozila pa će moći relativno lako da se ugradi u buduće putničke automobile.
 

Očekivana početna cena ovakvih hibrida, bez državnih subvencija, biće manja od 20.000 evra, a kako se bude razvijala proizvodnja realno je da će ona padati.

 

VIDEO>Sitroenov "hibrid-er":

Povezane teme: Automobil na vazduh, Ekologija, Salon automobila u Ženevi, Sitroen, Pežo, Boš

Poslednji komentari

teorija-zavere
Utorak, 19. 02. 2013. 13:30h
neregistrovan korisnik
Mislim da nafte ima i više nego dovoljno, nego je reč o globalnom oligopolu i profitu... Eh sad, ekološki aspekt je nešto drugo...
boki
Utorak, 19. 02. 2013. 10:54h
neregistrovan korisnik
Nalazišta nafte su sve manja, a potrošnja je sve veća = ovo samo ide na ruku tim velikim naftnim kompanijama. Mislim da već postoji tehnologija da se eliminiše pogon na naftne derivate. Treba razmišljati o kombinovanju mnogih alternativnih rešenja- npr. već se ugrađuju sistemi koji smanjuju potrosnju goriva koji rade na hidrogen, zatim gas, zatim el. baterije, solarne ploče, može i kompresovani vazduh a postoje i prototipi motora koje pokreću magneti pravilno raspoređeni unutar motora. Spojite nešto od toga i eleminišite naftu.. Bilo bi dobro da mi budemo prvi, pa da prodajemo patent celom svetu. Iskoristimo Teslino nasleđe.
miki
Utorak, 19. 02. 2013. 02:59h
neregistrovan korisnik
ovo sa kompresovanim vazduhom je davno probano ali evropa nije dozvolila. bbc je imao reportazu o tome. projekat se zvao zero polution ili tako nesto. problem je boca pod velikim pritiskom koja se tretira u grupu opasnih materijala za prevoz. dobra osobina pogona na vazduh pod pritiskom je dobra iskoriscenost prilikom polaska iz mesta sto je koliko se secam upravo obrnuto od elektro motora pa su to hteli da kombinuju. elektro motor za krstarenje I komprimovani vazduh za kretanje. ovo sto radi citroen je dobro jer legalizuje tehnologiju I otvara vrata daljim kombinacijama
al
Utorak, 19. 02. 2013. 00:29h
neregistrovan korisnik
Cekaj druze?!Po tebi su stotine inzinjera, dizajnera i tejhnicara, potrosili hiljade sati rada, milione eura, uzalud, jer po tebi ovo nema nikakvog smisla...Jednostavno su trebali pozvati tebe, da im ti odma kazes da to Nista ne valja?Otkud ljudima pravo da tako neosnovano i besmisleno kentarisu u negativnom smislu, degradirajuci necije znanje, trud i rad...
Lexus
Ponedeljak, 18. 02. 2013. 23:17h
neregistrovan korisnik
Za edno 10,15 godina isto Toyota se zeza sa tim Hibrid skoro 13godina i prosle godine izaso prvi Elektro motor koj idé do 90 km na struju Ali koliko kosta.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»