Ekološka revolucija: automobil na vazduh!
Na pomolu je nova revolucija u razvoju ekoloških vozila. Pežo-Sitroen grupacija i Boš zajednički razvijaju hibridna vozila koja će umesto elektromotora pokretati kompresovani vazduh! Prvi ovakvi modeli očekuju se 2016, a prototip će sledećeg meseca biti predstavljen na Salonu automobila u Ženevi.
Kao i nekada davno sa „sitroenom DS“, čuvenom „ajkulom“, Sitroen, se u saradnji sa Pežoom i nemačkim Bošom ponovo vraća hidraulici. Istina, ovaj put se ona ne koristi kao u „ajkuli“ za ogibljenje već, verovali ili ne – za pogon.
Reč je o novom „hibrid-er“ (engl. Hybrid Air) hibridnom sistemu pogona koji
Prodajete polovni automobil? |
umesto klasične postavke, gde je benzinski agregat glavni pogon i elektromotor pomoćni, koristi kombinaciju benzinca i pomoćnog pogona baziranom na kompresovanom vazduhu.
Osnovna ideja iza ove tehnologije je da se energija umesto u baterijama čuva u formi kompresovanog vazduha i to u specijalnim cilindrima. Kada se ukaže potreba, otvara se ventil cilindra koji pokreće turbinu i energiju kompresovanog vazduha pretvara u mehaničku kojim se pokreće zadnja osovina vozila.
Naravno, kao i kod svih hibrida, cilindar se tokom vožnje dopunjava kompresovanim vazduhom i to pomoću specijalnog električnog kompresora vazduha, ali i energije dobijene kočenjem.
Kao što je to uobičajeno kod hibrida, postoje tri režima vožnje. Osnovni je vožnja otvorenim putem kada se koristi samo benzinski agregat. Sledi gradska vožnja tokom koje se koristi pogon na kompresovani vazduh, a tu je i kombinovani režim koji se upotrebljava kada je vozilu neophodan dodatni dotok snage pri ubrzavanju ili vožnji po uzbrdici. Tada se zajedno koriste benzinski motor i kompresovani vazduh.
Ova revolucionarna hibridna tehnologija koristiće se u budućim Pežo i Sitroen gradskim (motor snage 82 KS), modelima niže srednje klase (snaga 110 KS) kao i lakim komercijalnim vozilima. Takođe, sasvim je moguće da će se ona naći i u „opelima“ kao deo saradnje ovih proizvođača u razvoju novih vozila.
Glavna prednost ovakve tehnologije je što će značajno pojeftiniti troškove izrade hibridnih vozila pa će oni postati značajno dostupniji krajnjem kupcu. To jeste glavna, ali ne i jedina prednost u odnosu na klasične hibride, jer će ovakva vozila briljirati i na polju niske potrošnje goriva.
Pogledajte ponudu Sitroena na sajtu Mojauto.rs. |
Ona će u gradskim uslovima, kada se za pogon koristi samo kompresovani vazduh, biti za 45 odsto niža u odnosu na benzinske motore iste snage. Osim niže potrošnje, povećaće se i domet sa jednim rezervoarom goriva i to za čak 90 odsto. U praksi, to znači prosečnu potrošnju od 2,9 litara goriva i emisiju CO2 od 69 kg/km za gradske modele veličine „pežoa 208“. Uz sve to prednosti je i manja težina jer kompletan sistem teži svega 100 kg, što je upola manje od klasičnih hibridnih sistema.
Takođe, prednost je i veći unutrašnji prostor što je uslovljeno izostankom glomaznih baterija. Takođe, ovakav pogon će biti mehanički veoma jednostavan pa samim tim i pouzdaniji u odnosu na sadašnje, prilično komplikovane hibride i ne zahteva puno mesta u unutrašnjosti vozila pa će moći relativno lako da se ugradi u buduće putničke automobile.
Očekivana početna cena ovakvih hibrida, bez državnih subvencija, biće manja od 20.000 evra, a kako se bude razvijala proizvodnja realno je da će ona padati.
VIDEO>Sitroenov "hibrid-er":
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Utorak, 19. 02. 2013. 13:30h
Utorak, 19. 02. 2013. 10:54h
Utorak, 19. 02. 2013. 02:59h
Utorak, 19. 02. 2013. 00:29h
Ponedeljak, 18. 02. 2013. 23:17h