Ekološka revolucija: automobil na vazduh!

Ekološka revolucija: automobil na vazduh!

Cilindri sa vazduhom ne zauzimaju mnogo prostora Kao i nekada davno sa „sitroenom DS“, čuvenom „ajkulom“, Sitroen, se u saradnji sa Pežoom i nemačkim Bošom... »

Poštovani čitaoci, ostavljanje komentara na vesti starije od 5 dana nije moguće.

Prijavi komentar

Dragan
Ponedeljak, 18. 02. 2013. 10:58h
neregistrovan korisnik
Pogledajte izveštaje sa beogradskog sajma automobila 88-91 god. Na jednom je bio neki čiča koji je prepravio fićin motor da radi na vazduh. To se niikad više nije pojavilo u javnosti.
Preporuka:
59
0
Odgovori

Prijavi komentar

SFRJ
Ponedeljak, 18. 02. 2013. 11:05h
neregistrovan korisnik
Nista novo. Covek je u 80tim iz stare sfrj tvrdio da moze da napravi auto na vazduh kojim ce sa jednim punjenjem otici iz Bgd do Moskve i nazad. Eto kao tad tako i sad naftasi imaju ineres za gorivam tj zaradom... a ne interes za obicnog smrtnika...
Preporuka:
42
2
Odgovori

Prijavi komentar

Opor
Ponedeljak, 18. 02. 2013. 11:05h
neregistrovan korisnik
Ako se nesto oslanja na komprimovan vazduh onda se oslanja na pneumatiku, a ne na hidrauliku ?
Preporuka:
55
0
Odgovori

Prijavi komentar

Murko
Ponedeljak, 18. 02. 2013. 11:25h
neregistrovan korisnik
Eto i to smo sredili, auto na vazduh jos samo nas da mozemo od vazduha da zivimo.
Preporuka:
27
1
Odgovori

Prijavi komentar

krk
Ponedeljak, 18. 02. 2013. 11:31h
neregistrovan korisnik
a kako se proizvodi elektricna energija za taj kompresor? to je sustina problema tih ekoloskih pogona. necemo zagadjivati tebe pored ceste ali ce mo onog pored elektrane. kada se citava energija bude izvlacila iz solarnih parkova, hidrocentrala i vetrenjaca, onda ce biti ekoloski pogon.
Preporuka:
30
3
Odgovori

Prijavi komentar

Filip
Ponedeljak, 18. 02. 2013. 21:38h
neregistrovan korisnik
@krk : Prilikom regeneracije energije kocenjem. Dok su kocnice aktivirane ili se auto kotrlja u leru aktivira se "dinamo", pa tako dobijena elektricna energija napaja kompresor. Treba da se ima u vidu da ovo nije glavni pogon, vec sluzi samo kao ispomoc benzinskom ( jos bolje bi bilo dizel motoru zbog male potrosnje) i za voznju manjim brzinama. Dakle u gradskoj stani-kreni voznji bi ovaj sistem trebao da pokaze pun potencijal.
Preporuka:
15
1
Odgovori

Prijavi komentar

bizarro
Ponedeljak, 18. 02. 2013. 23:02h
neregistrovan korisnik
@krk : Kompanija Tesla je napravila u Kaliforniji solarne stanice za besplatno punjenje njihovih modela.Tako da nema nikakvog zagadjivanja prirode.
Preporuka:
12
0
Odgovori

Prijavi komentar

durdubak
Ponedeljak, 18. 02. 2013. 11:45h
neregistrovan korisnik
... s obzirom koliko energije troši električni pogon kompresora koji daje vazduh za pogon ovog auta, ovaj koncept se u startu ne isplati ... jeste vazduh besplatan, ali komprimovani vazduh je skuplji od bilo kog drugog energenta koji se istražuje i koristi.
Preporuka:
6
18
Odgovori

Prijavi komentar

Dejan
Ponedeljak, 18. 02. 2013. 21:48h
neregistrovan korisnik
@durdubak : Upalis uvece kopresor posle 23h do 7h ujutro kad je jeftina struja i eto jeftinog komprimovanog vazduha !!! Tako svi rade osim ako im nije hitno !!! Ako ti se ne svidja idi na nis i tanikuj dobro i jeftino gorivo, menjaj ulje,filetere, auspuhe, zagadjuj okolinu...
Preporuka:
12
6
Odgovori

Prijavi komentar

al
Utorak, 19. 02. 2013. 00:29h
neregistrovan korisnik
@durdubak : Cekaj druze?!Po tebi su stotine inzinjera, dizajnera i tejhnicara, potrosili hiljade sati rada, milione eura, uzalud, jer po tebi ovo nema nikakvog smisla...Jednostavno su trebali pozvati tebe, da im ti odma kazes da to Nista ne valja?Otkud ljudima pravo da tako neosnovano i besmisleno kentarisu u negativnom smislu, degradirajuci necije znanje, trud i rad...
Preporuka:
19
2
Odgovori

Prijavi komentar

roots
Ponedeljak, 18. 02. 2013. 12:31h
neregistrovan korisnik
Ako se koristi vazduh onda je to pneumatika, a ne hidroulika.
Preporuka:
34
0
Odgovori

Prijavi komentar

xxx
Ponedeljak, 18. 02. 2013. 13:37h
neregistrovan korisnik
Moram da priznam da ovo izgleda zanimljivo. Veoma dobra ideja. Naravno ne može se iz ničega dobiti nešto. Ali kompresovani vazduh kao skladište energije je zgodniji od baterija. Da li je efikasniji??? Po meni je to sve slično. Poenta ovakvih hibrida nije ušteda goriva, nego smanjenje direktnog zagađivanja na ulici. Jer i struju treba proizvesti, ako je iz termoelektrane - onda nikakva korist, ali ako je iz hidro, vetro ili solarnih generatora onda je to prava stvar.
Preporuka:
19
3
Odgovori

Prijavi komentar

DS
Ponedeljak, 18. 02. 2013. 14:51h
neregistrovan korisnik
Sad ce naravno opet da pljuju sitroen,a za 10,15 godina ce svi koristiti ovaj patent...
Preporuka:
16
1
Odgovori

Prijavi komentar

Lexus
Ponedeljak, 18. 02. 2013. 23:17h
neregistrovan korisnik
@DS : Za edno 10,15 godina isto Toyota se zeza sa tim Hibrid skoro 13godina i prosle godine izaso prvi Elektro motor koj idé do 90 km na struju Ali koliko kosta.
Preporuka:
1
6
Odgovori

Prijavi komentar

Zoran
Ponedeljak, 18. 02. 2013. 15:02h
neregistrovan korisnik
Ovi nasi iz vlade bi se setili u tom slucaju da udare akcize na vazduh pa bi trosak na kraju bio isti kao i sa obicnim motorom.
Preporuka:
29
0
Odgovori

Prijavi komentar

Zoki-kaze
Ponedeljak, 18. 02. 2013. 15:32h
neregistrovan korisnik
Vec zamisljam zvuk kompresora dok auto ide ulicom... :)
Preporuka:
16
1
Odgovori

Prijavi komentar

08501
Ponedeljak, 18. 02. 2013. 15:49h
neregistrovan korisnik
prodajem maglu i komprimujem je besplatno u vas automobil.
Preporuka:
13
2
Odgovori

Prijavi komentar

ma-sta-ima-veze
Ponedeljak, 18. 02. 2013. 16:41h
neregistrovan korisnik
vazno ke da se razumeju u tehniku ,njima i onako nije vazno da li je hidraulika ili pneumatika.Ovde svako ima pravo da pise sta hoce!
Preporuka:
10
0
Odgovori

Prijavi komentar

Nnnnnn
Ponedeljak, 18. 02. 2013. 17:59h
neregistrovan korisnik
Samo su zamenili obične baterije vazdušnim. To će smanjiti zagađenje zbog manje energetske potrošnje energije vozila, a zbog manje mase vozila. Bolje je ali daleko od revolucije.
Preporuka:
8
0
Odgovori

Prijavi komentar

Bili
Ponedeljak, 18. 02. 2013. 22:04h
neregistrovan korisnik
Ipak mi se cini da je ovo odlicna ideja. Vazduh se preko kompresora unosi u rezervoar, odnosno, dovodi se pod povisen pritisak tokom voznje (kstarenja) kada motor ionako radi vrlo efikasno ili tokom kocenja. Kada treba ubrzati, vazduh se iz rezervoara koristi za "pomaganje" motora, kada motor i najvise trosi. Mod rada "zero emission" je kada se koristi samo vazduh, a to bi recimo bilo kada se prevaljuju manje udaljenosti (videcemo koliko male) i recimo kada se auto krece vrlo malim brzinama recimo u kretanju uskim ulicama gde su brzine relativno male, a motor trosi relativno mnogo. Time se znacajno smanjuje potrosnja bas u gradu, gde je inace najveca. Odlicna ideja, da se cena hibridne tehnologije svede na znatno manju meru u odnosu na danasnje hibride. Ja bar nisam nigde ucanku procitao da se vazduh dovodi pod pritisak ukljucivanjem u el.mrezu, mozda sam nesto propustio - ako sam u pravu, onda nema zagadjenja iz recimo termoelektrane.
Preporuka:
8
0
Odgovori

Prijavi komentar

miki
Utorak, 19. 02. 2013. 02:59h
neregistrovan korisnik
ovo sa kompresovanim vazduhom je davno probano ali evropa nije dozvolila. bbc je imao reportazu o tome. projekat se zvao zero polution ili tako nesto. problem je boca pod velikim pritiskom koja se tretira u grupu opasnih materijala za prevoz. dobra osobina pogona na vazduh pod pritiskom je dobra iskoriscenost prilikom polaska iz mesta sto je koliko se secam upravo obrnuto od elektro motora pa su to hteli da kombinuju. elektro motor za krstarenje I komprimovani vazduh za kretanje. ovo sto radi citroen je dobro jer legalizuje tehnologiju I otvara vrata daljim kombinacijama
Preporuka:
6
0
Odgovori

Prijavi komentar

boki
Utorak, 19. 02. 2013. 10:54h
neregistrovan korisnik
Nalazišta nafte su sve manja, a potrošnja je sve veća = ovo samo ide na ruku tim velikim naftnim kompanijama. Mislim da već postoji tehnologija da se eliminiše pogon na naftne derivate. Treba razmišljati o kombinovanju mnogih alternativnih rešenja- npr. već se ugrađuju sistemi koji smanjuju potrosnju goriva koji rade na hidrogen, zatim gas, zatim el. baterije, solarne ploče, može i kompresovani vazduh a postoje i prototipi motora koje pokreću magneti pravilno raspoređeni unutar motora. Spojite nešto od toga i eleminišite naftu.. Bilo bi dobro da mi budemo prvi, pa da prodajemo patent celom svetu. Iskoristimo Teslino nasleđe.
Preporuka:
8
1
Odgovori

Prijavi komentar

teorija-zavere
Utorak, 19. 02. 2013. 13:30h
neregistrovan korisnik
@boki : Mislim da nafte ima i više nego dovoljno, nego je reč o globalnom oligopolu i profitu... Eh sad, ekološki aspekt je nešto drugo...
Preporuka:
6
1
Odgovori