EU još 2013. znala za lažiranja na eko-testiranjima vozila

Jedan od vodećih bivših zvaničnika Evropske unije zaduzen za zaštitu životne sredine upozorio je još 2013. godine svoje kolege da automobilske kompanije manipulišu na evropskim testovima za merenje emisije štetnih gasova, piše list Fajnenšel tajms, pozivajući se na interni dokument Evropske komisije u koji je imao uvida.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

To znači da su evropski zvaničnici pre više od dve godine imali saznanja o ovom problemu, mnogo pre američkih vlasti koje su prošlog meseca otkrile da je nemački proizvođač automobila Folksvagen (VW) manipulisao sa vrednostima izduvnih gasova, navodi FT.


Uprkos upozorenju Janeza Potočnika, tadašnjeg evropskog komesara za zaštitu

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

životne sredine, zvanični Brisel nije preduzeo brzu akciju za sprečavanje nedozvoljenih praksi, već je zadržao raniji plan koji je omogućio da "rupe" u propisima koji se odnose na emisiju štetnih gasova ostanu na snazi do 2017. godine, dodaje se u tekstu.


Potočnik navodi u pismu, koje je u februaru 2013. godine uputio tadašnjem evropskom komesaru zaduženom za industrijsku politiku, Antoniju Tajaniju, da ministri iz nekoliko članica EU veruju da postoji "značajan jaz" u performansama automobila u realnom svetu i prilikom laboratorijskog testiranja.


Prema dokumentu u koji je FT imao uvid, manipulacije proizvođača automobila na testovima merenja emisije štetnih gasova su bile opšte poznate i o tom pitanju se raspravljalo i na najvišem nivou EU.


Kako prenosi list, Evropska komisija i zemlje članice EU su u pregovorima vođenim ovog meseca razmatrale mogućnost da automobilskim kompanijama odobre još dve godine kako bi u potpunosti ispunile zahteve na strožim testovima, koji će zaista primorati automobile da zadovolje evropska ograničenja o emisiji azotnih oksida.


U okviru istrage o skandalu sa manipulacijama vrednostima izduvnih gasova, nemački Folksvagen je suspendovao oko 10 vodećih direktora. Ta kompanija je prošlog meseca priznala da je u svojim dizel motorima koristila nezakoniti deo softvera kako bi varala na testovima merenja emisije štetnih azotnih oksida.

Povezane teme: Folksvagen, Dizelgejt, Skandal, Evropska Unija

Poslednji komentari

321
Četvrtak, 29. 10. 2015. 16:32h
neregistrovan korisnik
Pa da skupi lovu,šta sam pogrešno rekao?U Srbiji gde su plate 200e skupi lovu kupi novog VW recimo golfa 15-16 000e je ipak ozbiljna para.
321
Četvrtak, 29. 10. 2015. 08:52h
neregistrovan korisnik
Pojma nemaš, prvi veliki servis se radi na 150 000 km
z
Utorak, 27. 10. 2015. 22:20h
neregistrovan korisnik
jel ti to rekao komsija sto vozi golfa ili si jednostavno pglu?
markoni
Utorak, 27. 10. 2015. 20:55h
neregistrovan korisnik
Naravno,muka mi je od dežurnih dušebrižnika koji voze kante a najveći problem im je wv.Inače nisam vozač pomenutog čisto da znaš !
markoni
Utorak, 27. 10. 2015. 20:48h
neregistrovan korisnik
Jel,ali kakve to veze ima sa ćovekovim ličnim zadovoljstvom ?
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»