Iz auto salona na tehnički

Novo vozilo nije uvek ispravno

Da bi prvi put registrovali nov, tek kupljen automobil, vozači u Srbiji obavezni su da svoje vozilo prethodno odvezu na tehnički pregled. Iako se u većini evropskih zemalja na prvu kontrolu odlazi tek nakon dve ili tri godine, naši zakoni propisuju drugačije, bez obzira što je automobil kod auto-dilera došao pravo iz fabrike, a iz prodajnog salona prešao direktno u ruke novog kupca.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Mnoga nova vozila ne ispunjavaju propisane standarde

Objašnjenje ovog pravila za “Blic nedelje” dao nam je Branimir Pejović, načelnik Odeljenja za saobraćajno-tehničke poslove MUP.


– Pri tehničkom pregledu vrši se osnovna identifikacija vozila, odnosno određivanje njegove vrste. Na osnovu vrste vozila se primenjuje zakon, na primer, koju vozačku dozvolu mora da poseduje vozač, koja ograničenja brzine važe za vozilo, koje uslove ono mora da ispunjava i slično – kaže Pejović.


On dodaje da se na tehničkom pregledu upisuju i važni podaci o vozilu, poput broja šasije, koji ga kasnije prate tokom njegovog korišćenja. Obavezu prikupljanja ovih podataka nadležni organi ne žele da prepuste nestručnim licima.


– Nikako ne možemo da obavežemo proizvođača ili distributera automobila da prilikom prodaje vozila upisuje njihovu vrstu i ostale pojedinosti u skladu s propisima. Oni ne raspolažu takvim znanjima, pa to može da se uradi jedino na tehničkom pregledu. Tada bismo takođe rizikovali da prepisujemo i koristimo podatke u koje nismo sigurni ni da li su tačni – smatra Pejović.


Drugi, ali takođe veoma važan razlog za obaveznu kontrolu novog vozila je i njegova tehnička ispravnost. Naime, istraživanja i iskustvo su pokazali da se dešavaju propusti kod proizvođača koji mogu kasnije da ugroze život vozača.


– Pre tri godine sproveo sam istraživanje ispravnosti kočnica automobila jednog renomiranog nemačkog proizvođača i ispostavilo se da je više od 50 odsto imalo kočioni sistem koji ne ispunjava propisane standarde. Na testu sam koristio automobile iz prodajnog salona koji takvi nikada ne bi prošli tehnički pregled. U srpskim uslovima ne znači da je novo vozilo istovremeno ispravno – dodaje Pejović.


Primeri evropskih zemalja pokazuju da nije neophodno da nova vozila idu na tehnički pregled, već se to obavlja nakon dve ili tri godine.


– U Sloveniji, svako vozilo koje uđe u državu upisuje se u centralnu bazu s kojom je povezano i MUP i služba tehničkog pregleda. Tako svi imaju tačne podatke o vozilima. Iskreno se nadamo da ćemo i mi jednog dana imati takvu bazu, čime bi identifikacija kakvu sada sprovodimo na tehničkom pregledu postala suvišna. Na prvu kontrolu vozilo bi išlo tek za tri godine – kaže Pejović.

 

Na drugi pregled nakon dve godine
Zakon o bezbednosti u saobraćaju koji je sada na snazi propisuje da nova vozila idu na drugi tehnički pregled tek nakon dve godine, dok starija vozila idu svake godine. To je razlika u odnosu na stari zakon, pošto su tada sva vozila morala svake godine da idu na tehnički, bez obzira da li su nova ili nisu.

Povezane teme: Automobili, Novi automobili, Tehnički pregled

Poslednji komentari

Marinko
Utorak, 21. 09. 2010. 15:11h
neregistrovan korisnik
Jok ispravna su vozila stara do 7 godina koja su prešla najmanje 100.000 km, i kojih se rešavaju na zapadu a mi ih kupujemo. Novo je novo, pa nek priča ko šta hoće
Pedja
Utorak, 21. 09. 2010. 04:11h
neregistrovan korisnik
Ovo je takva glupost!!!Ja zivim u Kanadi u provinciji Alberta i ovde kad kupite auto koji je jednom prosao tehnicki pregled u ovoj provinciji pri svakoj narednoj registraciji vozila se ne radi tehnicki pregled izuzev ako ste vozilo uvezli u provinciju iz nekog drugog mesta i onda samo uradite prvi tehnicki pregled i dokle god ste vi vlasnik tog vozila ne radite vise tehnicke preglede.Zato postoji osiguranje za auto ako se nesto desi,naravno da cete vi zbog svoje sigurnosti proveravati vozilo ali niko vas ne tera da radite tehnicki pregled.Znaci u Srbiji je samo cista otimacina para od sirotog naroda koji je ionako vec napacen kojekakvim glupostima i birokratijom kojoj nema kraja!Sramota!
zekas
Ponedeljak, 20. 09. 2010. 19:32h
neregistrovan korisnik
elem,neke proste 1983 pazaqrim u zastavi na vozdovcu 125 p crvenu ko komunizam uradim tehnicki registrujem,i krenem na zel.stanicu.vozim do iskljucenja pre gazele, prikocim i ispadne mi motor pred tockove.nakon toga kupim audi 100cc jos ga vozim i nista bitno jos nisam zamenio.
Sale
Ponedeljak, 20. 09. 2010. 09:35h
neregistrovan korisnik
E neka nam je "objasnio", taman posla da tamo neki neškolovani carinici, koji nisu školovani da prepišu broj šasije, dovode naše školovane institucije u zabludu!?! Svaki novi automobil, pre isporuke kupcu, prolazi tzv. nulti servis, gde se vrši provera i podešavanje svih sistema na vozilu, koji to zahtevaju, a odnosi se uglavnom upravo na kočioni sistem. I onda vozilo ide kupcu, koji naredne 4 godine nema obavezu vršenja tehničkog pregleda. Ali to je tako u nekim "banana državama" kao što su Francuska, Nemačka itd. Ovo je ipak Srbija, država sa ozbiljnom vladom, institucijama, sa uređenim i jasno definisanim granicama..... A da se mi ipak kolektivno odselimo odavde?!
darkside
Ponedeljak, 20. 09. 2010. 08:37h
neregistrovan korisnik
Količina notornih gluposti koju je ovaj lik izgovorio vređa inteligenciju (najblaže rečeno)! Sa koje planete je on? Ali, šta da se radi: do tada ćemo mi morati da BMW-u "objašnjavamo" šta znače ispravna kola :)
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»