Reparacija grejača stakla

Zaleđeno ili zamagljeno zadnje staklo? Bez brige, pritisak na taster grejača i u par minuta sve je rešeno. Ili nije? Neispravni grejači nisu retkost, čak ni kod novijih automobila, a evo kako to rešiti.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Za bezbednu vožnju jedna od ključnih stvari je preglednost. Snegom prekriveni ili

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

zamagljeni prozori od vas će napraviti pravu kamikazu, opasnost za druge i sebe u saobraćaju. Sneg je relativno jednostavan za čišćenje, jednom kada ga uklonite sa vetrobrana i zadnjeg stakla tu su brisači koji će se tokom vožnje brinuti za vidljivost. Magljenje stakala je, sa druge strane, daleko podmuklije.

 

Vetrobran je na dohvat ruke, možemo ga ručno brisati ili ka njima usmeriti mlaz

Pogledajte ponudu sajta mobile.de na srpskom jeziku.

toplog vazduha kako se ne bi maglio, međutim, zadnje staklo je već problem. Nije nam na dohvat ruke (čast izuzecima i vozačima „smarta“) i jedno ga možemo odmagliti pomoću specijalnih grejača integrisanih u njega, a ako oni ne rade ostajemo slepi i na milost i nemilost ostalih učesnika u saobraćaju. Svaka vožnja unazad je rizik da udarimo pešaka, drugi automobil, ili neku prepreku.

 

Srećom, grejači se mogu jednostavno i jeftino reparirati. Upravo zato o njima treba misliti na vreme i po potrebi ih popraviti kako bismo sprečili da dođe do najgoreg.

 

Reparacija konektora

Konektor najčešće strada usled ljudske greške. Dešava se da se konektor jednostavno zakači pri utovaru stvari u prtljažnik ili da se spoj konektora ošteti prilikom pranja. U tom slučaju prestaju da funkcionišu svi grejači.

Za početak razdvajamo plastični konektor koji dovodi struju od mesingane pločice. Sama pločica se ne skida tako lako, pogotovo kod starijih vozila pa je u ovom slučaju dobra ideja koristiti neki alat poput šrafcigera.

Plastični konektor je skinut i sada možemo započeti proces reparacije. Ona se sastoji u nanošenju specijalnog, elektroprovodnog lepka na oštećenje na pločici. Pločica se ne može lemiti jer je od mesinga već je jedini način reparacije upravo lepak.

Nakon nanošenja lepka čeka se 15 do 20 minuta da se on osuši. Međutim sa vraćanjem konektora treba sačekati najmanje 24 sata jer će se tek tada lepak adekvatno stvrdnuti da se plastični konektor može vratiti na mesto. Nakon toga proveravamo da li grejači rade.

Mehanizam grejača, ako ga tako možemo uopšte nazvati, veoma je jednostavan. U pitanju je niz tankih žica kroz koje se sprovodi električna struja. Sve funkcioniše poput tostera, žice se vremenom zagrevaju i na taj način se stakla odmagljuju pa se topi led i sneg sa stakla. Kompletna procedura odmagljivanja zadnjeg stakla traje nekoliko minuta, a kako se ne bi rasipala energija sistem grejača stakala u sebi ima i tajmer koji je podešen na desetak minuta nakon čega se oni automatski isključuju. Naravno, sve je dobro dok ovaj sistem radi.

 

Nažalost, (pre)često se dešava da dođe do otkaza grejača. Na prvom mestu, kao uzrok otkaza je ljudska greška, a tek za njom sledi starost vozila. Greška najčešće nastaje pri pranju vozila. Tada se desi da se odlomi konektor koji dovodi  napajanje do grejnih žica pa svi grejači prestanu da rade. Dakle, savet je  biti pažljiv prilikom pranja zadnjih stakala. Takođe, usled jačih udaraca pri zatvaranju i starosti vozila može doći do prekida provodne žice, u tom slučaju samo jedan ili više grejača prestaje sa radom. Ovo je najčešći slučaj kod starijih vozila. Na kraju, dešava se i da pregori osigurač u automobilu pa grejači prestanu da rade, ovo je najbanalniji slučaj i rešava se jednostavno – zamenom osigurača.

 

Reparacija grejača

Prekid žice grejača nije retkost, pogotovo kod starijih automobila. Za početak, moramo utvrditi na kom mestu je otkazala žica, a za to možemo iskoristiti glinericu. Potrebno je dati kontakt, uključiti grejače, a zatim pomoću glinerice pronaći gde se gubi kontakt.

Mesto gde se gubi kontakt za početak treba dobro očistiti, najbolje sa alkoholom. Nakon toga obeležite mesto na kome radite. To najlakše možete učiniti pomoću izolir trake. Nanesite je tako da uokvirite deo na kome ćete raditi, a zatim to područje detaljno očistite.

Sledi deo koji zahteva mirnu ruku. Na očišćen i obeležen deo pažljivo treba naneti specijalni, elektroprovodivi lepak koji se stvrdnjava nekih 15 do 20 minuta. Ova procedura sa čišćenjem i obeležavanjem radne površine ponavlja se za svako oštećenje.

Naravno, nije moguće reparirati baš svaki kvar na zadnjim grejačima. Kod skupljih automobila sa višeslojnim, debljim staklima preko grejača se nalazi sloj stakla pa im nije moguće pristupiti i reparirati ih. U ovom slučaju je jedino rešenje zamena.

 

Sa druge strane, kod ovakvih stakala grejači su veoma dobro zaštićeni pa su kvarovi na njima zaista prava retkost. Pojedini automobili, najčešće marke Ford i Volvo imaju grejače integrisane i u prednja stakla. Kako vozaču ne bi umanjivali vidljivost, ovi grejači su dosta tanji od onih na zadnjim staklima i njih, takođe, nije moguće uspešno reparirati. Reparacijom grejača stakala se kod nas retko ko bavi, tek pojedini privatnici i servisi specijalizovani za zamenu i reparaciju stakala, a složićete se da nije racionalno kupovati kompletno zadnje staklo u slučaju otkaza grejača. Cene reparacije zavise od tipa kvara, u slučaju da  je odlomljen konektor, cena možebiti i par hiljada dinara, a za krpljenje svake žice naplaćuje se oko 300 dinara.

Povezane teme: Saveti, Reparacija, Grejači stakla

Poslednji komentari

Srebro
Ponedeljak, 12. 01. 2015. 15:42h
neregistrovan korisnik
Zove se tecno srebro. http://www.kupindo.com/Tastature/11865221_Tecno-srebro-za-popravku-kontakta -L100
Srebro
Ponedeljak, 12. 01. 2015. 13:44h
neregistrovan korisnik
Zove se tecno srebro. http://www.kupindo.com/Tastature/11865221_Tecno-srebro-za-popravku-kontakta -L100
da
Ponedeljak, 12. 01. 2015. 13:28h
neregistrovan korisnik
Pa zar je toliko teško potražiti na netu? zove se tečno srebro za popravku kontakata i nije baš jeftino - nešto manje od 2000 din. Ako nemate iskustva daleko jeftinije je popraviti grejače kod majstora
velimir
Ponedeljak, 12. 01. 2015. 10:58h
neregistrovan korisnik
samo nam još recite gde da kupimo lepak za reparaciju. hvala
Mihajlo
Ponedeljak, 12. 01. 2015. 09:22h
neregistrovan korisnik
Koji je to elektroprovodni lepak I gde se moze u Beohradu nabavit?
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»