Francuski šarmer na ulici: VOZILI SMO novi "pežo 208"
Postoje modeli za koje možete da kažete da su vam obeležili detinjstvo. Pored superautomobila koje smo videli samo na posterima, tu su i takozvani obični automobili. Jedan od vrednih pamćenja je i “pežo 205”, pogotovo kada je pored imena imao i troslovni dodatak “GTi”.
Prepoznatljiv u svakom pogledu, novi "pežo 208" je stigao u Srbiju
Da, “dvestapetica” je bio automobil koji sam obećao sebi kada položim vozački. I, kao što to biva, obećanje ludom radovanje. “Kriv” je i “Pežo”, koji je prešao na oznaku “206”, pa onda na “207” i konačno na “208”. Odbrojavanjem
smo stigli i do druge generacije “pežoa 208”, koji je nedavno stigao i na naše ulice, a koji je dobio nagradu kao "Evropski automobil godine".
Verovatno je i krštenica uticala da na automobile gledam drugačije nego 80-ih prošlog veka, međutim, “mali lav” je i dalje model koji bih voleo da imam. Kao i ranije, izgled je taj koji privlači. S pravom možemo da kažemo da je
atraktivni “208” među najlepšim u segmentu u kojem je konkurencija brutalna (“korsa”, “klio”, “polo”, “fijesta”, “jaris”...).
“Pežo” se odlučio da izgled većeg “508” prepakuje u manje telo, sa prepoznatljivim LED potpisom i velikom, originalnom maskom. Razvijen na potpuno novoj platformi, “pežo 208” je neznatno porastao u dimenzijama, ali je zadržao dobro poznat profil. Zadnjim delom takođe dominiraju LED svetla, elegantno spojena sjajnom crnom plastikom. A posao ne bi bio završen da ponuda nije proširena sa tri nove boje karoserije.
Enterijer je klasičan za francuske brendove. Tamo gde je kod konkurencije tvrda plastika, u “pežou 208” je sve mekano, kao jastuk.
Naravno, daleko od očiju pada i kvalitet materijala, ali ne toliko kao na prethodnim generacijama. Očekivao sam da ću zbog gabarita imati problema da se smestim u sedište, međutim, osetio sam se kao da sedim u “pežou 508”. Vozačevo okruženje je drugačije. Trodimenzionalna instrument tabla je i dalje postavljena visoko i informacije čitate preko volana. Tačnije, svako na svoj način, u zavisnosti koliko ste visoki. Često se dešava da vam upravljač “preseče” instrumente, što može da zasmeta. Rekli bismo da je u pitanju stvar ukusa i da je potreban period privikavanja, ništa više.
Kabina je solidno prostrana za četvoro odraslih putnika, ali je zapremina prtljažnika skromnih 311 litara. Visoku ocenu zaslužuje i zvučna izolacija. Testirali smo verziju koja će biti najtraženija među srpskim vozačima - sa novim 1,2-litarskim trocilindričnim turbobenzincem i 101 KS i 205 Nm obrtnog momenta, uparenog sa preciznim šestostepenim ručnim menjačem. Rekli bismo, idealna kombinacija koja pruža pristojon ubrzanje do 50-60 kilometara na sat, uz prosečnu potrošnju od oko sedam litara.
Mali agregat je živahan i nije glasan, čak ni na otvorenom putu. Primetili smo i da je novi “pežo 208” krući i dinamičniji od prethodnika, ali bez gubitka na prepoznatljivoj francuskoj udobnosti. Kočnice su čista desetka.
Peugeot 208 1.2
Motor 3 cilindra, turbo, benzin * Zapremina 1.119 kubika * Snaga 101 KS pri 5.500 o/min. * Obrtni moment 205 Nm pri 1.750 o/min. * Menjač 6-stepeni, manuelni * Pogon na prednjim točkovima * Dimenzije 4.005/1.745/1.430 mm * Međuosovinsko rastojanje 2.540 mm * Prtljažnik 311/1.106 litara * Ubrzanje 9,9 sek. * Maksimalna brzina 188 km/h * Cena od 16.590 evra
|
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»