Francuski šarmer na ulici: VOZILI SMO novi "pežo 208"

Postoje modeli za koje možete da kažete da su vam obeležili detinjstvo. Pored superautomobila koje smo videli samo na posterima, tu su i takozvani obični automobili. Jedan od vrednih pamćenja je i “pežo 205”, pogotovo kada je pored imena imao i troslovni dodatak “GTi”.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Prepoznatljiv u svakom pogledu, novi "pežo 208" je stigao u Srbiju

Da, “dvestapetica” je bio automobil koji sam obećao sebi kada položim vozački. I, kao što to biva, obećanje ludom radovanje. “Kriv” je i “Pežo”, koji je prešao na oznaku “206”, pa onda na “207” i konačno na “208”. Odbrojavanjem
smo stigli i do druge generacije “pežoa 208”, koji je nedavno stigao i na naše ulice, a koji je dobio nagradu kao "Evropski automobil godine".
Verovatno je i krštenica uticala da na automobile gledam drugačije nego 80-ih prošlog veka, međutim, “mali lav” je i dalje model koji bih voleo da imam. Kao i ranije, izgled je taj koji privlači. S pravom možemo da kažemo da je
atraktivni “208” među najlepšim u segmentu u kojem je konkurencija brutalna (“korsa”, “klio”, “polo”, “fijesta”, “jaris”...).

"Pežo 208" je dobio i nagradu "Evropski automobil godine"

“Pežo” se odlučio da izgled većeg “508” prepakuje u manje telo, sa prepoznatljivim LED potpisom i velikom, originalnom maskom. Razvijen na potpuno novoj platformi, “pežo 208” je neznatno porastao u dimenzijama, ali je zadržao dobro poznat profil. Zadnjim delom takođe dominiraju LED svetla, elegantno spojena sjajnom crnom plastikom. A posao ne bi bio završen da ponuda nije proširena sa tri nove boje karoserije.

Trodimenzionalni kokpit sa instrument tablom iznad upravljača

Enterijer je klasičan za francuske brendove. Tamo gde je kod konkurencije tvrda plastika, u “pežou 208” je sve mekano, kao jastuk.
Naravno, daleko od očiju pada i kvalitet materijala, ali ne toliko kao na prethodnim generacijama. Očekivao sam da ću zbog gabarita imati problema da se smestim u sedište, međutim, osetio sam se kao da sedim u “pežou 508”. Vozačevo okruženje je drugačije. Trodimenzionalna instrument tabla je i dalje postavljena visoko i informacije čitate preko volana. Tačnije, svako na svoj način, u zavisnosti koliko ste visoki. Često se dešava da vam upravljač “preseče” instrumente, što može da zasmeta. Rekli bismo da je u pitanju stvar ukusa i da je potreban period privikavanja, ništa više.

Kabina je solidno prostrana za četvoro odraslih putnika, ali je zapremina prtljažnika skromnih 311 litara. Visoku ocenu zaslužuje i zvučna izolacija. Testirali smo verziju koja će biti najtraženija među srpskim vozačima - sa novim 1,2-litarskim trocilindričnim turbobenzincem i 101 KS i 205 Nm obrtnog momenta, uparenog sa preciznim šestostepenim ručnim menjačem. Rekli bismo, idealna kombinacija koja pruža pristojon ubrzanje do 50-60 kilometara na sat, uz prosečnu potrošnju od oko sedam litara.

Vozili smo verziju sa 1,2-litarskim turbo benzincem sa 101 KS

Mali agregat je živahan i nije glasan, čak ni na otvorenom putu. Primetili smo i da je novi “pežo 208” krući i dinamičniji od prethodnika, ali bez gubitka na prepoznatljivoj francuskoj udobnosti. Kočnice su čista desetka.

 

Peugeot 208 1.2
Motor 3 cilindra, turbo, benzin * Zapremina 1.119 kubika * Snaga 101 KS pri 5.500 o/min. * Obrtni moment 205 Nm pri 1.750 o/min. * Menjač 6-stepeni, manuelni * Pogon na prednjim točkovima * Dimenzije 4.005/1.745/1.430 mm * Međuosovinsko rastojanje 2.540 mm * Prtljažnik 311/1.106 litara * Ubrzanje 9,9 sek. * Maksimalna brzina 188 km/h * Cena od 16.590 evra

 

 

 

Povezane teme: Pežo 208, Peugeot, Evropski automobil godine, Benzinac, Turbo