Prednji pogon, pa šta?! Serija 1 je i dalje pravi BMW

Nova generacija BMW serije 1 nije prošla samo kroz kozmeticki tretman, vec je doživela ozbiljnu transformaciju - direktno na “kičmi”. Glavna promena je nova platforma. U prevodu, serija 1 je sada automobil sa prednjim pogonom, dok snažnije verzije mogu da se dobiju sa “xDrajvom”.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Testirali smo BMW 116d sa trocilindričnim turbo dizel motorom i 116 KS i 270 Nm

Ranije smo pisali da velika većina vozaća “jedinice” nema predstavu koji je pogon na njihovom ljubimcu, što je bio jasan znak da je vreme da se nešto preduzme.
Prednji pogon je doveo do toga da novi BMW serije 1 ima kraće međuosovinsko rastojanje od prethodnika, ali više prostora u kabini. Spoljašnje dimenzije su gotovo identične. Dizajn izgleda dobro i brzo uspeva da privuče pažnju drugih. Veća je maska hladnjaka, svetla su doterana po poslednjoj modi, sada i sa adaptivnim ful LED farovima, a vizuelni ugođaj pojačava i sportski M paket. Upravo je to ono što vozači serije 1 traže - sad i verzija sa slabijim motorima pod haubom izgleda atraktivno.

Prepoznatljivi "bubrezi" i BMW znak na haubi nove "jedinice"

Naš izbor je “BMW 116d” sa 1,5-litarskim trocilindrični motorom i 116 KS, poznat iz “mini kupera D”. Iako vam na papiru izgleda kao malo i nedovoljno, to je pogrešan zaključak. Do stotke ubrzava za deset sekundi, mada BMW-a uvek ostavlja

U "sport" režimu možete da pratite snagu i obrtni moment

utisak da je prošlo sekundu-dve manje. Maksimalna brzina je 200 kilometara na sat. Znači, dobijate sve: prepoznatljivu dinamičnost, performase i prosečnu potrošnju od oko šest litara na 100 km.

Čista desetka za sedmostepeni automatik sa dvostrukim kvačilom

Sportska prednja sedišta pružaju odličnu bočnu podršku. Iznenađujuće su udobna i posle nekoliko sati vožnje. Pozadi ima dovoljno prostora za kolena, dok zakošena linija krova može da vam pokvari frizuru ako ste viši od 1,8 metara. Oko vas su lepi materijali prijatni na dodir, završna obrada je vrhunska, a tu su i brojne pregrade za odlaganje sitnica.
Za upravljačem se sedi kao da ste u trkačkom automobilu i BMW je tu bez premca. Svi instrumenti su orijentisani prema vozaču, a u zavisnosti od budžeta možete da birate veće ili manje ekrane osetljive na dodir. Serijski se dobija manuelni

BMW 116d do "stotke" ubrzava za deset sekundi i postiže čak 200 km/h

menjac sa šest brzina, ali nas je u testiranoj seriji 1 dočekao sedmostepeni “steptronik” automatik sa dvostrukim kvačilom. Proveren menjač, kao i do sada, bez mane, čini da steknete utisak da pod desnom nogom imate više od 116 konja. Pored “komfort” režima, na raspolaganju su vam i “eko pro” i “sport” koji, svaki na svoj način, isporučuju upravo ono što se od njih i očekuje. Kod “sporta”, to su brži odziv gasa i tvrđi upravljač.

Početna cena BMW 116 je 26.100 evra

Prijatno smo iznenađeni i nečujnim radom motora - zvuk dizela i tri cilindra se ne čuje u kabini, čak ni kada je temperatura bila u debelom minusu. BMW je postigao da se premijum klasa oseti već od najmanjeg modela, što je za svaku pohvalu. Važno je reći da se više ne proizvodi verzija sa troja vrata, kao i da je serija 1 napakovan svim savremenim sistemima bezbednosti i asistencije vozaču.
Prosečna potrošnja u gradskoj vožnji bila je između 6 i 6,5 litara, a početna cena “BMW 116d” je 26.100 evra. U prodaji je i snažniji 118d sa 150 KS (27.990 evra), kao i 118i sa trocilindričnim benzincem i 140 konja (24.490 evra).

Povezane teme: BMW, BMW serija 1, Dizel motor, tri cilindra, automobil

Poslednji komentari

Dejan-L
Ponedeljak, 10. 02. 2020. 09:51h
neregistrovan korisnik
A platforma rastegnuta platforma od Mini 5 door. Sa vecim prepustima i sa KIA maskom