"Blic" test: Vozili smo Hjundai elantru - Novo lice korejske limuzine
Bočni vazdušni jastuci i vazdušne zavese sačuvali su brojne živote otkako su pre više od dvadeset godina počeli da se ugrađuju u automobile. Nedavno je predstavljena još jedna inovacija u oblasti bezbednosti – bočni vazdušni jastuci između vozača i suvozača. “Hjundai” je jedan od prvih brendova koji će uskoro početi da koristi ovo revolucionarno rešenje.
Korejska kompanija tvrdi je reč o veoma laganom vazdušnom jastuku čija je masa svega 500 grama. Zahvaljujući svojim malim dimenzijama kada je spakovan, ovaj jastuk je moguće ugraditi u različite tipove i veličine sedišta. “Hjundai” tvrdi da će novi centralni vazdušni jastuk za 80 odsto smanjiti broj povreda izazvanih međusobnim kontaktom tela vozača i suvozača nakon sudara.
Naravno, ovo je samo jedan od noviteta brenda koji nastavlja da se razvija i da kvari posao takozvanim velikim igračima. I dok čekamo da stigne nova generacija gradskog “i10” nedavno predstavljenog u Frankfurtu, “Hjundai” je u Srbiji počeo sa prodajom redizajnirane “elantre”, prostranog porodičnog sedana i cenom od 13.990 evra.
Novi prednji deo čini “elantru” automobilom drugačijeg izgleda, mnogo agresivnijeg. Iako se radi o klasičnoj limuzini, obrisi automobila kada se gleda iz profila donose linije kupea. Sve u svemu, “elantra” izgleda odlično, a “Hjundai” je jedan od retkih proizvođača iz Azije koji se razume u ukus evropskih vozača.
Što se enterijera tiče, promene postoje, ali su diskretne. U principu, “Hjundai” je uveo brojne promene koje su poboljšale boravak u kabini. Instrument tabla je jednostavna, sa analognim “cajgerima” i ekranom koji je lak za čitanje. Na centralnoj konzoli je ekran od sedam inča, a sistem podržava “android auto” i “apple car play”.
Prostran je i pet putnika može da putuje sa vrhunskim komforom. Pozadi ima dovoljno prostora za kolena, a zapremina prtljažnika je 458 litara.
Ponuda motora je svedena na večni 1,6-litarski benzinac koji je koristila i prethodna generacija “elantre”. Samo, sada je snaga sa 132 KS “pala” na 128 KS dostupnih pri visokih 6.300 obrtaja u minutu. Pogonski sklop ima dovoljno snage, a svoj posao radi tiho i ekonomično - prosečna potrošnja je oko sedam litara.
Testirana “elantra” je sa šestostepenim manuelnim menjačem koji preciznim hodom odgovara karakteru “Hjundaijeve” limuzine. Za dodatnih 1.200 evra možete da dobijete automatik, takođe sa šest stepeni prenosa. Automobil je orijentisan na opušten stil vožnje, pri čemu je ogibljenje, kao i do sada, odlično. Upravljanje je takođe veoma dobro uravnoteženo, a svaka korekcija smera vožnje odmah se oseti.
Kao što smo rekli, “elantra 1.6 MPI” startuje od 13.900 evra za paket “comfort”, dok je vrh ponude “impression” koji košta 16.690 evra. Ukratko, “elantra” je automobil koji će zadovoljiti vozače koji tačno znaju šta traže - dosta prostora i dosta opreme. Kao minusi mogu da budu nedostatak dizel motora i start-stop sistema. Bogat početni paket u “elantri” sa cenom od 13.990 evra.
Vidimo se na Čelsiju
|
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»