BLIC TEST - Novi Hjundai i30: Korejac po meri srpskih vozača

Uskoro će biti 14 ili 15 godina kako testiram automobile sa znakom “Hjundaija”. Prvih modela se, iskreno, više i ne sećam toliko. Možda samo po imenu. Ali - sa svakim novim automobilom, situacija se menjala za 180 stepeni. U pozitivnom smeru, naravno.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Lako prepoznatljiv: Moderan i atraktivan dizajn, sa velikom maskom 

Pored najprodavanijeg “tusona”, Korejcima je u Evropi, kao i na našem tržištu, najvažniji kompaktni “hjundai i30” koji nam se predstavio trećom generacijom. Upravo na modelu “i30” može jasno da se vidi koliko je “Hjundai” napredovao u poslednjoj deceniji.
Pred nama je zreo i uverljiv automobil, agresivnog prednjeg dela i modernih linija. Za razliku od prethodnika, više nam se svideo i kako je urađen zadnji kraj - konzervativno, ali dopadljivo. “Hjundai i30” je sada jasno prepoznatljiv, a to je izuzetno važno u C-segmentu, gde i detalj može da privuče kupca. A u “Hjundaiju” su pazili i na najsitnije detalje. Dovoljno je da čujete pun zvuk pri zatvaranju vrata, da se zavalite u komforna sedišta i prihvatite mali i odlično oblikovan upravljač.

Hjundai je sa dosta pažnje kvalitetno uradio enterijer novog "i30"

Vozačevo okruženje je urađeno po evropskim (da ne kažem srpskim) standardima. Prostora ima više nego kod rivala u klasi, a na velikom međuosovinskom rastojanju (2.650 mm) zahvalni će biti putnici na prostranoj zadnjoj klupi. Takođe, zapremina prtljažnika je povećana za 70 litara i sada iznosi 395 litara.
Instrument-tabla je pregledna, dok vozač sve informacije može da sazna i sa centralnog ekrana osetljivog na dodir, dijagonale osam inča. Automatski klima-uređaj sa dve zone se podrazumeva, a povezivanje sa mobilnim telefonom je brzo i jednostavno (Apple Car i Android Auto).

Sistemima se upravlja preko velcentralnog ekrana osetljivog na dodir

“Blututom” se može komandovati i glasom. Kompaktni “hjundai” sada sam drži smer unutar saobraćajnih traka, šest vazdušnih jastuka su deo serijske opreme od prvog paketa.
Osnovni motor u ponudi ostaje provereni 1,4-litarski atmosferski benzinac sa 100 “konja” koji je uglađen, tih, pouzdan i pristojnih performansi. Odmah smo se uverili i da je “Hjundai” dosta radio na poboljšanju zvučne izolacije, a zabavnoj vožnji pomogla je i unapređena očvrstnuta platforma, spremna da izdrži mnogo više od 100 KS. Uz motor dolazi i vrlo dobar šestostepeni manuelni menjač.

Zapremina prtljažnika je 395 litara

Prosečna potrošnja u gradskim uslovima je oko 8-8,5 litara, a može da bude i niža u zavisnosti od težine desne noge vozača. Početna cena “hjundaija i30” je 13.990 evra za verziju sa 1.4 benzincem i paketom “comfort”. Testirani model sa opremom “premium” košta 15.790 evra, što je i dalje niža cena od glavnih rivala.


Hyundai i30 1.4


Motor 4-cilindrični, benzin * Zapremina 1.368 kubika * Snaga 100 KS pri
6.000 o/min. * Obrtni moment 134 Nm pri 4.000 o/min.* Menjač 6-stepeni, ručni * Pogon na prednjoj osovini * Dimenzije 4.300/1.795/1.455 mm * Osovinsko rastojanje 2.650 mm * Prtljažnik 395 litara * Ubrzanje 12,6 sek. * Maksimalna brzina: 183 km/h * Cena od 13.990 evra

 

Povezane teme: Hjundai, Hjundai i30, Automobili, Auto, Hjujndai tuson, Koreja