Zabava na hibridni način - NOVI "RAV4"

Kada je „Tojota“ pre gotovo dve decenije predstavila svoj prvi hibridni sistem mnogi su odmahivali glavom. Sada se takav pogon uzima zdravo za gotovo od drugih brendova, međutim, japanski proizvođač je i dalje na vrhu.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Moderna i upečatljiv dizajn sa velikom maskom hladnjaka

U to smo se uverili testiranjem nove, pete generacije modela „tojota RAV 4“, koji, nećete verovati, više ne može da se dobije sa dizel motorom. Za vozače u Srbiji to je neprijatno iznenađenje, ali smo sigurni da će promeniti mišljenje kada provozaju hibridnu verziju.
Novi RAV 4 je stvarno nov. Ne samo sa motorima, već i dizajnom. Bukvalno je sve promenjeno, osim imena. Čak i sama suština kompaktnog SUV-a. Za to je krivac nova platforma koja je omogućila niže težište automobila pri čemu je klirens povećan, točkovi su gurnuti na krajeve karoserije i dobijena je prostranija kabina, dok će vozači na upravljaču osetiti sportski idealan odnos težine 51-49 (prednja i zadnja osovina).

Dimenzije: dužina  4.600, širina 1.855, visina 1.685 mm

Tako je eliminisano neprijatno ljuljanje automobila u krivinama, karakteristično za SUV modele. Volan je direktan i precizan, ali je novi RAV 4, za razliku od prethodnika, tvrđi i grublje reaguje na rupe na putu.
Dizajn je pun pogodak, bar smo na takvu reakciju naišli vožnjom beogradskim ulicama. Sportski izgled sa oštrim i isprekidanim linijama asocira nas na oblike koje je „Tojota” koristila na „leksusu”. Dvobojna karoserija, takođe, odgovara novom i modernijem imidžu.

Što se enterijera tiče, Japanci su praktično proterali tvrdu plastiku. Svi materijali su mekani i prijatni na dodir. Sportska sedišta su za nijansu kraća, u šta će se uveriti visoki vozači, ali se lako podešavaju i svideće vam se položaj za upravljačem. RAV 4 je verovatno najprostraniji kompaktni SUV i na zadnju klupu mogu da se smeste troje odraslih putnika. Pri tome, prtljažnik je povećan na čak 580 litara i pravilnih je linija.

Ekran preko kojeg možete da pratite rad hibridnog sistema

Kao što smo rekli, dizelaši su proterani i novi RAV 4 dolazi kao hibrid, ili sa dvolitarskim benzincem. Mi smo se odlučili za hibrid koji kombinuje 2,5-litartski benzinac i E-motor, pri čemu je ukupna snaga 218 KS (verzija sa 4x4 pogonom ima 222 KS). Popularni automobil je i dalje opremljen kontinualno promenjivim CVT menjačem, koji radi vrhunski u svakodnevnoj gradskoj vožnji. Ako porodični SUV želite da pretvorite u sportski automobil, onda je dovoljno da ručicu menjača pomerite ulevo. U „sport” režimu sami možete da menjate stepene prenosa i da tako osetite punu snagu hibridnog sistema.

Prtljažnik je zapremine od 580 do 1.690 litara

Početna cena „RAV 4 hibrida” sa prednjim pogonom je 33.300 evra, dok verzija AWD startuje od 36.200 evra. Inače, ulazni model je sa dvolitarskim benzinskim agregatom (175 KS) i šestostepenim manuelnim menjačem, koji košta 27.900 evra.

 

Tojota RAV 4 hibrid

Motor * 4-cilindrični benzinac+E-motor
Zapremina * 2.487 kubika
Snaga sistema * 218 KS
Obrtni moment * 221 Nm pri 3.600 o/min.
Menjač * CVT
Pogon * na prednjoj osovini
Dimenzije * 4.600/1.855/1.685
Međuos. rastojanje * 2.690 mm
Prtljažnik * 580-1.690 lit.
Ubrzanje * 8,4 sek.
Maks. brzina * 180 km/h
Cena * od 33.300 evra

 

Povezane teme: Tojota, Tojota RAV4, Hibridi, Hibridna tehnologija