MAZDA 6 - Samo će neki znati zašto

„Mazda6“ nakon poslednjeg redizajna i dalje pleni, što retko kojoj limuzini iz Japana polazi za rukom. Tek što je u tip-top izdanju stigla u Srbiju, morali smo da je izvedemo na neko lepo mesto i prenesemo vam utiske.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Kakva pojava. Kakvo lice. Kakav struk i kakva pozadina. Poslednja generacija „mazde6“ koja se još 2013. godine odenula u dizajniranu Kodo odeću i dalje je za većinu poznavaoca prosto neodoljiva. Ovogodišnji redizajn (poslednji za ovu generaciju) učinio je ovu limuzinu još šarmantnijom, pametnijom i još više fit. Sa koje god strane da je posmatrate ona se kreće i prosto pleni. Ipak, najupečatljivije joj je lice. Ukroćeni futurizam u umetničkoj formi koju retko koji dizajneri mogu da prikažu toliko jasno. Upadljiva je, a nenametljiva.

To je ono što je njena suština. Ali o tome ćemo posle. O tome šta je redizajn doneo već ste čitali tokom avgusta u Auto Bildu kada smo se vratili sa prvih vožnji „mazde6“. Podsećanja radi, dimenzije su ostale iste, ali se dizajner poigrao sa prednjim i zadnjim delom, pa je taj lepi nos dodatno istakla nova i veća maska hladnjaka koja ostavlja 3D utisak, kao i novi dizajn LED farova. Pozadi su takođe primetne sitnije izmene koje čine da «šestica» deluje elegantnije nego pre.
Zadnja svetla su LED, redizajniran je branik i poklopac prtljažnika, a završeci izduvnih cevi su sada veći. Ali, ono na čemu se najviše radilo jeste unutrašnjost. Glavni zadatak je bio učiniti «šesticu» zrelom damom koja se neće postideti na kakvom prijemu okružena premijum modelima.

Veći deo ovog, za Japance ozbiljnog izazova je izveden u pravoj meri. Dok su neki delovi ostali da čekaju bolje dane, odnosno potpuno novu, četvrtu generaciju „mazde6“. Tako su svuda korišćeni za klasu bolji materijali nego ranije i glavni utisak je da je unutra sada prostranije, što je vešti i uspeli trik dizajnera. Tome doprinosi minimalistički stil u kabini i eliminisanje viška tastera. A oni su se preselili u novi infotejment sistem. I tu se krije jedini Mazdin, uslovno rečeno problem.
Grafika nije na nivou onoga što evropski proizvođači nude čak i u nižim segmentima. To opet ne utiče na lakoću komandovanja jer je sve zaista maksimalno uprošćeno, dok opet ništa ne nedostaje, bilo da govorimo o podacima u vezi vozila, navigaciji ili o povezanosti. Dok, sa druge strane, nova instrument tabla je urađena sa mnogo više pažnje. Sada je digitalna, ali prikazuje
analogne instrumente. Ništa ne šljašti, već je vrlo sofisticirana i elegantna. Žao nam je što isti stil nije zahvatio i multimediju, ali opet razumemo da nešto mora da se sačuva na novu generaciju.

Ergonomija je sada sjajna, a nova sedišta lepša, kvalitetnija i udobnija. Vozač i suvozač će provesti lepe trenutke u „mazdi6“, dok provod možda i nije neki termin za putnike pozadi. Pitate se kako je to moguće kada je „šestica“ dugačka skoro pet metara? Problema za kolena odraslih putnika nema, koliko za glave jer će im usled opadajuće linije krova, „nebo“ biti frizer. Sa vama na duži put rado će ići svi koji su niži od 180 cm. Iako je prtljažnik spreman da primi prtljaga koliko četiri modne blogerke ili manekenke mogu da ponesu za vikend, možda njegov pun kapacitet nećete iskoristiti. Vratimo se na početak i povod za test nove „mazde6“.
Tek što je stigla na domaće tržište odmah smo poželeli da provedemo sa njom što više vremena zajedno i da saznamo kakva je u stvari ova lepotica sa Dalekog Istoka. Šta voli, šta ne voli, šta ume, šta zna i kako se ophodi prema vozaču i putnicima. I eto je, na parkingu. Deluje moćno, toliko da su je klinci iz kraja prozvali „tesla“. Lepa „mazda“ se vozi isto tako. Pod haubom je ovoga puta bio dizel od 2.2 litre i 184 KS, uparen sa 6-stepenom automatikom koja radi sasvim korektno. Sva poboljšanja na šasiji, ogibljenju i upravljanju su doprinela tome da se u bilo kojoj ulozi odlično snalazi.

Na auto-putu je tiha i udobna, na otvorenom putu troši ispod sedam litara, a kroz krivine… to je posebna priča. Sklop gore navedenih poboljšanja je učinio da kroz zavoje nećete osetiti da vozite limuzinu dugačku 4.805 mm. To je ono što je na mene ostavilo najjači utisak. Upravljač reaguje pravovremeno, dok dugačka „mazda“ prati vašu zamisao tako odlučno, a tako uglađeno. Ovo je dama koja svačije želje može da ispuni.

Povezane teme: mazda, japanska vozila, mazda 6