Testirali smo: Opel Agila 1.2 16V Foto

U klasi najmanjih automobila gde obično vladaju gradski patuljci na točkovima, često sa samo dvoja vrata, dužinom od 3,5 metara smešta se model koji samo zbog gabarita pripada ovom društvu. Promišljenim konceptom, kvalitetom i mogućnošću pruža više od segmenta. Da li se tokom dugog niza godina eksploatacije, najčešće u gradskim uslovima, ova početna prednost istopila?

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

 

Agila“ ima sestru bliznakinju „vagon R+“, koja je široj publici možda manje poznata, a zbog čega su mnogi dok ne vide znak Suzukija, ubeđeni da im u susret dolazi „opel“. Osim pomenutog znaka teško da bi na prvi pogled po još čemu uočili razlike. Ove bliznakinje su plod tesne saradnje u kojoj je konstruisanje modela bilo podređeno optimizovanju troškova, što se nije odrazilo na neobični dizajn, a na kraju, na zadovoljstvo kupaca, ni na kvalitet. Karoseriju je donirao Suzuki, što se malo pronicljiviljim zapaženjem lako može zaključiti čisto japanski proizvod, visoka karoserija sa mnogo prostora i minimalnom dužinom.
Neočekivano, unutra se komotno smeštaju i putnici koji nisu sa Dalekog Istoka. Proizvodnja „agile“ je organizovana u Opelovoj fabrici u poljskom gradu Gljivice, a motor „agile“ je u Poljsku stizao iz okoline Beča. Benzinske motore zadržao je svako za sebe. „Vagon R+“ ima 1.3 (76KS) motor gde bregastu osovinu pogoni zupčasti kaiš, a „agila“ ima dva benzinca pogonjena lancem. Slabiji benzinac ima tri cilindra i zapreminu od jednog litra i 60 KS.

Upravo ovaj motor je u evropskim okvi-rima bio neka vrsta preteča „daunsaj-zinga“, kada to nije bila aktuelna tema. Uz određena poboljšanja dugo je ugra-đivan u najmanje Opelove modele. Isti-na, kupci polovnjaka kao da nemaju poverenje u „agilu“ pogonjenu ovom motorizacijom. To najbolje znaju trgov-ci polovnjacima koji obično izbegava-ju verziju sa ovim motorom. Snažnija verzija 1.2 75 KS nekako dođe kao prava mera za „agilu“. U tom slučaju zainteresovani kupac se najčešće raspituje da li je i kada zamenjen lanac u motoru. Ili ako nije, da li se pojačano čuje. Istina, lanac se često čuje više nego što bi trebalo, i to nije ona priča da se zamenjuje negde na oko 200.000 km… jer potreba da se zameni javlja se daleko češće, nažalost. U tom segment Opelov motor nije na visini zadatka. Mada, istine radi, osim ovog, nema ne-ki veći, izraženiji problem. Dakle, za-menite lanac i nastavite dalje. Naravno, možete uzeti i dobri provereni di-zelaš poreklom iz Fijata. Reč je o 1.3 CDTi agregatu od 70 KS. Dizelaš je ređi, ali i nešto skuplji. Očekivano, takvi primerci su najčešće prešli veću kilometražu, pa može da dođe do problema sa pojedinim skupim delovima dizel motora.

Najčešće će odluka pasti na benzinca (1.2) nadajmo se sa sveže zamenjenim pogonskim lancem. Prema iskustvima vlasnika predstavljene „agile“, najskuplji kvar koji je platio jeste zamena ben-zinske pumpe, kada je motor odbijao da startuje. Sličan problem se desio i kada je dijagnostički uređaj, nakon što je „agila“ odšlepovana u servis, signalizirao otkaz senzora radilice motora. Za dobrog servisera, relativno brza i laka zamena. Uz promenu klinastog remena, nedavno zadnjih paknova i još poneke sitnice, uz obavljene redovne servise, to je sve što je uloženo u „agilu“ za poslednje tri godine, gotovo isključivo gradske vožnje. I upravo je gradsko okruženje „agilino“ najdraže igralište. Sa dužinom od 3,5 metara, visinom pravog terenca i relativno uskom karoserijom, „agila“ je rešenje i za grad-sku vrevu Tokija, a kamoli našeg glavnog grada. Zanimljivo, u unutrašnjosti ćete se osećati komotno, iako niste sta-novnik zemlje izlazećeg sunca. Prostora ima čak i na zadnjim sedištima za dvoje odraslih osoba, od ukupno četiri, za koliko je ova gradska kockica i registrovana. Čak i prostora za noge ima dovoljno. Dodatna pogodnost se odno-si na naslone sedišta koji se lagano oba-raju jednim potezom i pritom, što je i najvažnije, formiraju potpuno ravnu površinu, čime dobijate pravi mali dostavnjak maksimalne zapremine 1.250 litara! Zbog skromnog međuosovinskog odstojanja, od 2.360 mm, udob-nost na poprečnim neravninama ne može da bude na zavidnom nivou. Tu je „agila“ tvrda, na momente čak i pomalo nervozna. Ručica menjača bi sva-kako mogla da ima nešto preciznije i fluidnije hodove, ali to je nesavršenost koja se kod nekih „opela“ starije generacije očekuje, i na koju se vozač nekako navikne. Međutim, ono oko čega nema kompromisa jeste dobra antikorozivna zaštita, sa kojom su Opelovi modeli nekada kuburili. Gotovo je sigurno da nećete naći „agilu“ koja ima tragove korozije, osim ako prethodno nije havarisana. Štaviše, svako ko je imao priliku da vidi koliko je „agila“ temeljno konstruisana, bez ustručavanja mo-že da pozajmi nekada poznatu krilaticu, veliki - mali auto. S obzirom na poreklo karoserije i predanost konstruktora, možemo da kažemo - potpuno očekivano.

Kratak, uzak, visok, sa puno prostora za četri putnika je najkraći opis „agile“, ujedno i preporuka za gradske gužve. Na-bavna cena je niska, održavanje povoljno i mnogi zahvati se mogu obaviti u manje opremljenim i jeftinijim servisima, što je vlasnicima „agile“ jedan od prioriteta. Najveći broj primeraka poseduje benzinski motor, a samo neki od njih su sa ugrađenim plinskim sistemom. Vlasnici mahom ne ugrađuju plinski uređaj jer „agilu“ koriste u gradu, samim tim ne prelazi veliku kilometražu, pa im se plinski uređaj često ne isplati, uprkos ne tako maloj potrošnji, koja u gradu iznosi oko osam litara.

 

Motor benzin četri cilindara
Zapremina (cm3) 1.199
Snaga (KS) 75
Obrtni moment (Nm)110/4.000 o/min.
Pogon prednji
Emisija CO2 (g/km) ---
Potrošnja (l) 6,0
Maksimalna brzina (km/h) 155
Ubrzanje do 100 km 13.0
D/Š/V/ (mm) 3.500 / 1.620 / 1.695
Prtljažnik (l) 248/1.250
Rezervoar (l)41

 

CENE REZERVNIH DELOVA

DeoCena (u dinarima)
Filter ulja 861
Filter vazduha 1.680
Pločice 5.493
Diskovi 12.360
Paknovi 5.180
Lanac lančanici (set) 35.734
Kraj spone 4.188
Pumpa za gorivo 29.654
Pumpa za vodu 16.808
Prednja svetlosna grupa 20.837
Prednji branik 42.415

 

    Povezane teme: test, opel agila, Polovni automobili