TEST: Opel Insignia Grand Sport - Limuzina za „peglanje“ kilometara

U gradu smo se mučili sa dužinom i velikom krugom okretanja, ali na otvorenom putu, nova „insignija grand sport“ otkriva svoj pravi karakter. Opel je unapredio svoj bestseler koji se sada bolje vozi, uz veću dozu komfora i bezbednosti.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Godinama unazad se priča da je segment limuzina pred umiranjem i da su veliki
SUV-ovi zauzeli njihovo mesto. Limuzinama preti sudbina MPV modela, odnosno
selidba na police istorije. Međutim, da li je baš tako?
Istina je da prodaja ne može da se poredi sa rezultatima od pre dve decenije, ali
limuzine su bile i ostaće deo automobilske svakodnevnice. Naime, praktično svi
proizvođači imaju svoje predstavnike u segmentu. Jasno nam je da Ford ne živi od „mondea“, ili Reno od „talismana“, ipak oni su tu, među nama.
Opel je, sa druge strane, preživeo zahvaljujući prvoj generaciji „insignije“ koja je
odmah izabrana za Evropski automobil 2009, a za četiri godine je prodata u više od pola miliona primeraka. „Insignija“ je sa vremenom sazrela u pravu, elegantnu
limuzinu sa sportskim, ali i harmoničnim proporcijama i kratkim prepustima. Kao
podloga za drugu generaciju poslužio je koncept „monca“ iz 2013. godine sa kojeg su preuzeta prednja svetla, stilski oblikovana maska hladnjaka i duboke ureze na bočnim površinama. Nova „insignija“, sada sa dodatkom „grand sport“ u imenu, dugačka je 4,9 metara, zahvaljujući novoj platformi „epsilon II“, niža je za četiri centimetra od prethodne verzije, dok je međuosovinsko rastojanje povećano za devet centimetara. U svakom slučaju, nova „insignija“ je prepoznatljiva na ulici, što je najvažnije, dok je po dimenzijama rame uz rame sa rivalima kao što su „škoda super“, „ford mondeo“ ili „mazda 6“, dok je, recimo, samo dva centimetra kraća od „mercedesa E-klase“.
Za vozače koji ne brinu previše o izgledu, važno je reći da je Opel maksimalno
iskoristio dodatne centimetre kako bi „insignija grand sport“ ponudila jednu od
komfornijih kabina u klasu. Prvo što će putnici osetiti je više prostora za kolena na
zadnjoj klupi, tačnije sedam centimetara više u odnosu na prethodni model. Takođe, i pored kupeovskih linija, pozadi ima dovoljno prostora za glave putnika, a odmah se primeti i da je kabina sada šira (1,43 metara). Praktično, jedini pravi konkurent „insigniji“ u ponudi prostora ja „škoda superb“. Opelova limuzina sa petora vrata pruža vrhunski komfor za četvoro, kao uostalom i svi rivali, a problem za petog putnika predstavlja široki centralni tunel.
Moderno, ali i elegantno - ovo je kratak opis unutrašnjosti „insignije grand sport“.
Vozačevo okruženje je doterano po poslednjim trendovima, sa velikim ekranom
osetljivim na dodir i „head up“ displejom. Međutim, Opel je ostao veran
tradicionalnoj instrument tabli, ali je dodao i nekoliko detalja koji su rezervisani samo za sportske modele - voltmetar i indikator temperature ulja. Simpatično. Instrument tabla je pregledna, za razliku od prekidača (start-stop dugme, svetla, regulator „head up“ displeja...) koji su postavljeni iza upravljača i skriveni su od vozačevog pogleda. Zato neka vas ne začudi ako pritisnete prekidač za „četiri migavca“ umesto dugmeta za startovanje.
Takođe, na modelima sa luksuznijim paketom opreme, na upravljaču se nalazio više od 20 sitnih tastera koji odvlače pažnju. Vozač za volanom sedi dva centimetra niže nego kod prethodne „insignije“, a visoku ocenu zaslužuju komforna sedišta sa dugačkom sedećom površinom. Centralna konzola je postavljena visoko i blago je okrenuta prema vozaču, tako da se dobije sportski osećaj u vožnji. Jasno je da su Opelovci, za razliku od ranijih godina, vodili računa o detaljima koji mogu da privuku potencijalne kupce. Zapremina prtljažnika je 490 litara, što je daleko manje u poređenju sa „superbom“ (650 litara), ali je pravilnih dimenzija i može da se iskoristi svaki litar slobodnog prostora. Peta vrata se otvaraju visoko i olakšavaju smeštanje prtljaga. 
Testirani model pokreće provereni 2,0-litarski četvorocilindrični turbo dizel agregat
koji je nastao u vreme saradnje sa Fijatom. Najvovija verzija razvija 170 konja i čak 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta koji je, u našoj priči, važniji od sirove snage. Velika doza obrtnog momenta je dostupna na nižim obrtajima (1.500-1.750 obrtaja u minutu), tako da nije potrebno da se često poteže za preciznim šestostepenim manuelnim menjačem. Nova „insignija“ je oko 180 kilograma lakša od prethodne verzije i to se oseti. „Insignija 2.0 CDTI“ do 50 kilometara na sat ubrzava za 3,3 sekundi, dok „stotku“ hvata za manje od devet sekundi (8,8), što je retkost među limuzinama srednje klase.
Dvolitraš obezbeđuje i solidno ubrzanje - od 60 do 100 km/h u četvrtom stepenu prenosa potrebno je 5,7 sekundi. Poređenja radi, lakša, ali i 20 KS slabija „škoda superb“ ubrzava za sedam sekundi. Kočnice su, takođe, snažnije od proseka  Klase i dve tone tešku „insigniju grand sport“ od 100 km/h do mirovanja zaustavljaju posle 34,2 metara („škodi super“ je potrebno 36,5 metara). I, pored vrlo dobre zvučne izolacije, četvorocilindraš se čuje prililčno, naročito pri nižim obrtajima i dok se ne zagreje. Sa povećanjem broja obrtaja postaje tiši, ali vam i dalje jasno do znanja stavlja da se pod haubom nalazi dizel agregat.
Na otvorenom putu vidi se da je ova „insignija“ stvorena za nemački „auto-ban“.
Limuzina je stvorena za duža putovanja i posle nekoliko sati za volanom nećete osetiti bol u leđima. Isto važi i za putnike na zadnjim sedištima. „Insignija“ je stabilna, tvrda na upravljaču i, pre svega, bezbedna. Jedino se na lošem asflatu čuje više buke iz prostora za točkove, pogotovo u kombinaciji sa zimskim pneumaticima. U gradskoj vožnji, dužina od 4,9 metara i krug okretanja od čak 12,3 metara mogu da predstavljaju ozbiljan problem, naročito pri manevrisanju za parkiranje. Naime, prednji kraj je nizak i vozač ga ne vidi, tako da morate da se u potpunosti prepustite parking senzorima. Takođe, obratite i pažnju na široke B stubove koji smanjuju preglednost. Prosečna potrošnja na testi je iznosila tek nešto više od šest litara na 100 kilometara, tako da „insignija“ sa punim rezervoarom i u idealnom uslovima može da pređe više od 1.000 kilometara. Sa malo težom nogom na papučici gasa, potrošnja je oko osam litara.
Početna cena „insignije 2.0“ u Srbiji je od 24.600 evra.

Zaključak
Nova „insignija grand sport“ je originalna i prepoznatljiva, a to je važno kada želite da privučete kupce. Takođe, sada pruža i više prostora u kabini, ali je duže
međuosovinsko rastojanje uticalo na manevarske sposobnosti. Sve u svemu, Opel je dobro odradio posao, jer „insignija“ spada u sam vrh klase. Limuzina na spisku dodatne opreme ima i brojne sisteme bezbednosti i asistencije vozaču, a na svakom centimetru se oseća nemačka preciznost i kvalitet.


Tehnički podaci:
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI
Motor 4-cilindrični, dizel, turbo
Zapremina 1.956 kubika
Snaga 170 KS pri 3.750 o/min.

Maks. obrtni moment 400 Nm pri 1.750 o/min.
Pogon na prednjoj osovini
Menjač 6-stepeni, manuelni
Dimenzije 4.897/1.863/1.455 mm
Međuos. rastojanje 2.830 mm
Prtljažnik 490-1.450 litara.
Rezervoar 62 litara
Ubrzanje 8,8 sek.
Maks. brzina 226 km/h
Emisija CO2 136 g/km
Potrošnja 5,2 litara
Cena od 24.600 evra

Povezane teme: opel, insignia, noviteti, automobili
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»