Vozili smo - Kia Optima Sportswagon

Karavan za velika dela Foto

Na velikim evropskim tržištima pored uvek popularnih SUV modela, beleži se i porast prodaje karavana. Da, da, dobro ste pročitali - karavani se vraćaju na scenu i to, pre svega, u D segmentu. Zato je bilo potpuno očeivano da se u priču uključi i „Kija“ koja je vozačima ponudila karavansku verziju limuzine „optima“, naravno pod oznakom „sportsvagon“ (sportswagon).

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Kija optima SW je dugačka 4.885 mm, identično limuzinskoj verziji
Naznake da ćemo videti „optimu SW“ prepoznali smo 2015. godine kada je „Kija“ predstavila „sportspejs koncept“ koji je privukao veliku pažnju na Salonu u Ženevi. Reakcija posetilaca bila je zeleno svetlo da se užurbano krene sa razvojem serijske verzije, pri čemu je „optima sportsvagon“ morala da zadrži i deo futurističkog ozgleda studije „sportspejs“. Prednji kraj se ne razlikuje od limuzinske verzije „optime“, međutim linija krova u kupe stilu i elegantni prozori otkrivaju da „sportsvagon“ izgleda još bolje od „brata blizanca“. Takođe, zanimljivo je da su limuzina i karavan identične dužine (4.885 mm) i širine (1.865), dok je „sportsvagon“, zajedno sa krovnim nosačima viši za pet milimetara. Ko bi rekao, jer „sportsvagon“ izgleda veće i masivnije od klasične „optime“. 
Prednji kraj "sportsvagona" se takođe ne razlikuje od "otpime" limuzine

 

U vožnji, karavan ne zaostaje za limuzinom, što je veliki plus za „Kiju“ koja je vozačima podarila podjednako zabavan automobil. Nova šasija omogućava potpunu kontrolu i još mirniju vožnju s bržim odzivom na komande, bez obzira na uslove vožnje. Istovremeno, robusni ležajevi točkova i veće, dvostruke donje, zadnje ruke pružaju prefinjenu vožnju i upravljanje.
Za srpsko tržište, „kija optima sportsvagon“ je dostupna samo sa novim 1,7-litarski CRDi dizel motorom koji razvija 141 KS pri 4.000 obrtaja u minutu. Snažniji benzinci se ne nude jer je kod nas mala potražnja za takvom kombinacijom. Već smo imali priliku da testiramo 1.7 CRDi u drugim „Kijinim“ modelima i agregat je ponovo ostavio povoljan utisak. Svakako, ne radi se o snažnom dizelašu, već o motoru koji temperamentom, kulturnim radom i prosečnom potrošnjom odgovara zahtevima vozača „optime sportsvagon“.

Zadnji deo je atraktivno rađen, sa opadajuićom linijom krova

Karavan u gradskim uslovima, iz mirovanja do 50 kilometara na sat ubrzava snažno, dok „stotku“ postiže za nešto više od 11 sekundi. Veliki obrtni moment (340 Nm) dostupan je pri 1.750 obrtaja, a „optima sportsvagon“ postiže maksimalnih 200 kilometara na sat. Osnovne verzije dolaze sa preciznim 6-stepenim manuelnim menjačem, dok su skuplje verzije sa bogatijim paketima dostupne sa 7-stepenim automatikom sa dvostrukim kvačilom, koji pruža još dinamičniju i uzbudljiviju vožnju. Prosečna potrošnja je između 6,5 i 7 litara, dok smo sa manjim pritiskom papučice gasa uspevali da se zadržimo na oko pet litara na pređenih 100 kilometara, što je odličan rezultat za gotovo 1,7 tona teški karavan. Nasloni zadnjih sedišta se preklapaju u odnosu 40:20:40, pri čemu je osnovna zapremina prtljažnika velikih 552 litara, što je 42 litara više nego kod limuzine. Maksimalna zapremina, a to najviše zanima kupce, iznosi 1.686 litara (dobija se ravna površina poda).

OKvalitetan enterijer sa bogatom opremom u vrhunskom paketu "EX Limited"

Kabina je prostrana, kvalitetno urađena sa „premijum“ dodirom, pogotov u najvišem paketu opreme „EX Limited“. Vozaču su na raspolaganju svi mogući sistemi bezbednosti i asistencije, poput automatskog sistema kočenja u nuždi koji istovremeno detektuje vozila i pešake u blizini „optime sportsvagon“. Senzori i kamera za praćenje blizine i brzine vozila, upozoravaju vozača u slučaju potencijalne opasnosti. Ako potrebna reakcija vozača izostane, automobil automatski koči kako bi izbegao ili ublažio nesreću. Deo paketa je i napredni tempomat koji koristi senzore smeštene u prednji deo automobila i pazi na udaljenost od vozila ispred. Ako u nekom trenutku predodređena sigurna udaljenost nije održavana, sistem će smanjiti brzinu, pa čak i zaustaviti automobil, sve dok se vozilo ispred ne udalji.

 

    Sistem detekcije mrtvog ugla, uz pomoć radara koji prate mrtve uglove, upozorava vozače na nadolazeće automobile putem treperećeg svetla na spoljnim retrovizorima, sistem detekcije mrtvog ugla osigurava stopostotnu pokrivenost mrtvih uglova.
    Već smo napisali da u paketu opreme „EX Limited“ nema šta nema, od elektro podesivinh kožnih sedišta sa funkcijama hlađenja, preko veliko staklenog panoramskog krova do električnog otvaranja i zatvaranja vrata prtljažnika i aluminijumskih točkova od 18 inča.
    Početna cena „kije optime sportsvagon 1.7 CRDi“ sa osnovnim paketom opreme „LX Comfort“ i manuelnim menjačem je 27.990 evra. Međutim, testirana verzija sa 7 DCT menjačem i opremom „EX Limited“ košta 41.990 evra.

     

    Kia Optima Sportswagon 1.7 CRDi
    Motor4-clindra, dizel, turbo
    Zapremina1.685 kubika
    Snaga141 KS pri 4.000 o/min.
    Maks. obrtni moment340 Nm pri 1.750 o/min.
    Ubrzanje11,1 sek.
    Maks. brzina200 km/h
    Menjač7-steepni, DSG
    Dimenzije4.885/1.860/1.465 mm
    Međuos. rastojanje2.805 mm
    Prtljažnik552-1.686 litara
    Masa praznog vozila1.635 kg
    Nosivost515 kg
    Portrošnja4,6 litara
    Emisija CO2120 g/km
    Cenaod 37.490 evra

     

     

     

    Povezane teme: Kia, Kia Optima, Kia Optima Sportswagon, Kija optima, Kia Optima SW, Kija

    Poslednji komentari

    Vuki
    Utorak, 05. 09. 2017. 05:13h
    neregistrovan korisnik
    Pre bi Kiu vozio, nego Ostaviju, novu naravno..
    "Auto Bild": koja od 50 modela zimskih guma ima najbolju šaru?

    "Auto Bild": koja od 50 modela zimskih guma ima najbolju šaru?

    Tradicionalno, sa prvim hladnim danima, vozači se sete da je vreme da se razmišlja o nabavci novih zimsikih...»

    Nova dimenzija: ovo je "lamborgini"budućnosti

    Nova dimenzija: ovo je "lamborgini"budućnosti

    Dobrodošli u treći milenijum, poručili su iz Lamborginija predstavljanjem koncepta „terco milenijo“,...»