Testirali smo: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet

Kada je redizajn više od nove maske! Foto

Od prošle godine i dolaska nove „suzuki vitare“ u Srbiju, konkurentan ali i prilično neprimetan „SX4 S-kros“ je u velikoj meri bio ignorisan. Suzuki je tako u istom trenutku imao dva modela koji su delili sličan prostor na tržištu kompaktnih krosovera i svaki kupac više za „vitaru“, značio je i jednog manje za „S-kros“. Sada, ipak, posle tri godine, Japanci predstavljaju osveženi „SX4 S-kros“ koji je restilizovan tako da izgleda više kao SUV. On, takođe, sada koristi i nova dva „boosterjet“ turbo benzinska motora, a mi smo testirali snažniji 1,4-litarski sa 140 konja, koji pokreće i „vitaru S“.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Da li će vam se novi stil redizajniranog „S-krosa“ svideti ili ne, pitanje je ukusa. Međutim, ono što možemo sa 100 odsto sigurnosti da kažemo je: „S-kros“ je značajno bolji automobil od prethodnika

Na trenutak, da se podsetimo kratke istorije modela - prva generacija se pojavila 2006. godine samo sa oznakom „SX4“. Automobil je tipičan predstavnik krosovera B segmenta, a bio je baziran na „fijatu sedići“. Suzuki je zatim 2013. svetu pokazao novi model, sada nazvan „SX4 S-kros“, koji je dimenzijama i ponudom prostora otišao za klasu više.

 

Instrument tabla je i dalje klasičnog dizajna, ali je Suzuki unapredio kvalitet plastike i preciznost spojeva. Dvozonska automatska klima se dobija serijski od drugog paketa opreme „premijum“, kao i multimedijalni sistem sa ekranom ostljivim na dodir, blututom i kamerom za rikverc. Takođe, od osnovnog paketa „komfort“ dobija se sedam vazdušnih jastuka

Nesumnjivo, prvo što nam je upalo u oči je novi izgled prednjeg dela. Poklopac motora je podignut, a maska je postavljena više uspravno da bi automobil dobio snažniju pojavu na putu. Nismo, međutim, toliko sigurni koliko će nova maska hladnjaka sa mnogo hroma i „debelim“ vertikalnim lajsnama pomoći imidžu „S-krosa“. Ali, moramo da priznamo da je „S-kros“ posle redizajna više originalan, zreo i izražajan u poređenju sa anonimnim izgledom starog automobila. Nova su i svetla, sada sa LED tehnologijom, a izmenjen je i izgled donjeg dela branika i prednjih usisnika za vazduh. Pored toga, „S-kros“ je podignut za dodatnih 15 milimetara (klirens je sada 180 mm) i ostavlja utisak da je sada punopravan član SUV porodice. Dužina (4.300 mm) i širina (1.785 mm) su identične, dok je visina automobila povećana sa 1.580 na 1.585 mm (zajedno sa krovnim šinama). Profil automobila se nije promenio mnogo, a zadnja svetla su takođe sa LED-ovima (od paketa „premijum“). 

Zapremina prtljažnika je 430 litara, koliko može da primi i „kaškai“. Obaranjem naslona ne dobija se ravan pod, a maksimalna zapremina je 1.269 litara

Unutrašnjost je doživela manje promene, poboljšan je kvalitet plastike koja je sada mekana na dodir, dok je ekran osetljiv na dodir okružen crnim klavirskim lakom visokog sjaja. Inače, infotejment sistem, sve sa pomenutim tač-skrinom, preuzet je iz „vitare“. Sistem je jednostavan za rukovanje i grafika ekrana je sasvim solidna, ali su virtuelni tasteri premali. Takođe, na centralnoj konzoli ne postoji klasičan prekidač za kontrolu jačine zvuka. Za pohvalu su dobar položaj za upravljačem, odlična preglednost i ergonomija. 

„S-kros“ sa turbo benzniskim motorom od 140 KS do „stotke“ ubrzava za 9,5 sekundi, postiže maksimalnih 200 km/h, uz potrošnju od oko sedam litara

Kabina „S-krosa“ je prostranija od većine direktnih, ali i skupljih rivala, dok je zapremina prtljažnika od 430 litara identična kao kod „nisan kaškaija“ (zapremina prtljažnika „vitare“ je 375 litara). Prednja sedišta su velika i komotna, dok pozadi u komforu mogu da uživaju putnici do 1,8 metara visine. Tokom vožnje na zadnjim sedištima primetili smo da je ogibljenje udobno, ali ponekad i previše bučno. Suzuki sa „S-krosom“, kao uostalom i sa „vitarom“, traži idealan odnos između komforne vožnje i sportskih ambicija. U prevodu, „SX4 S-kros“ nije automobil koji će vam podići nivo adrenalina, ali je zato automobil koji vas neće iritirati i sa kojim možete da se dugo družite.

Klirens „SX4 S-krosa“ je povećan za 15 mm i sada iznosi maksimalnih 180 mm, što je, u kombinaciji sa dobrim gumama, dovoljno za laganiju terensku vožnju

Umesto pouzdanog ali i vremešnog 1.6 atmosferskog benzinca (120 KS), Suzuki je pod haubu ugradio novi 1,4-litarski „boosterjet“ turbo agregat sa 140 KS. Takođe, u ponudi je i manji benzinski motor sa tri cilindra, 998 kubika i 112 KS. I, Japanci nisu pogrešili - promena je pun pogodak i „S-kros 1.4 busterdžet“ je iznenađujuće zabavan za vožnju. Motor je fleksibilan, brzo reaguje na pritisak popučice gasa i spreman je da se zavrti do „crvenog“, kada je potrebno. 

Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet

Motor 4-cilindrični, benzin, turbo * Zapremina 1.373 kubika * Snaga 140 KS pri 5.500 obrtaja u minutu * Maksimalni obrtni moment 220 Nm između 1.500 i 4.000 o/min. * Pogon na prednjim točkovima * Menjač 6-stepeni, manuelni * Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,5 sek. * Maksimalna brzina 200 km/h * Dimenzijje 4.300/1.785/1.580 mm * Međuosovinsko rastojanje 2.600 mm * Prtljažnik 430-1.269 litara * Rezervoar 47 litara * Prosečna potrošnja 5,4 litara * Emisija CO2 - 120 g/km
Cena18.250 evra

Pri tome, prijatno zvuči i maksimalno koristi obrtni moment od 220 Nm (dostupan od 1.500 do 4.000 obrtaja u minutu). Šestosterpeni manuelni menjače je nešto dužeg, ali preciznog hoda, a zajedno sa motorom stiže iz Japana. „Busterdžet“ omogućava i temperamentnu vožnju bez naglašenog napora, pri čemu prosečna potrošnja iznosi oko sedam litara. Naravno, potrošnja može da bude i malo niža, odnosno dosta viša od postignutog proseka, a sve zavisi od stila vožnje. Automobil je čvršći od prethodnika, a ogibljenje je podešeno tako da unapredi stabilnost i komfort u vožnji. Takođe, naginjanje karoserije se jedva može primetiti. Na putevima lošijeg kvaliteta i sa dosta rupa „S-kros“ zna da se povremeno „uzmeniri“, ali sve u granicama bezbedne vožnje.

    Kao opcija je dostupan i „Allgrip“ pogon na svim točkovima, a 1.4 „busterdžet“ može da se upari i sa šestostepenim automatskim menjačem. Ipak, utisak je da su prednji pogon (u kombinaciji sa dobrim gumama) i manuelni menjač prava mera za „SX4 S-kros“. Verzija koju smo testirali sa paketom opreme „elegans“ i metalik bojom košta 18.250 evra. Takođe, u ponudi je i model sa 1.6 DDiS dizel motorom (120 KS). Inače, cena sa kojom „suzuki SX4 S-kros“ startuje u Srbiji je 14.000 evra za automobil sa 1.0 „busterdžet“ motorom, prednjim pogonom i ručnim menjačem sa pet stepeni prenosa.

    Povezane teme: Suzuki, Suzuki SX4 S-kros, Suzuki vitara, Atmosferski benzinac, Dizel motor, Pogon na svim točkovima
    "Auto Bild": koja od 50 modela zimskih guma ima najbolju šaru?

    "Auto Bild": koja od 50 modela zimskih guma ima najbolju šaru?

    Tradicionalno, sa prvim hladnim danima, vozači se sete da je vreme da se razmišlja o nabavci novih zimsikih...»

    Nova dimenzija: ovo je "lamborgini"budućnosti

    Nova dimenzija: ovo je "lamborgini"budućnosti

    Dobrodošli u treći milenijum, poručili su iz Lamborginija predstavljanjem koncepta „terco milenijo“,...»