Kada je redizajn više od nove maske!
Od prošle godine i dolaska nove „suzuki vitare“ u Srbiju, konkurentan ali i prilično neprimetan „SX4 S-kros“ je u velikoj meri bio ignorisan. Suzuki je tako u istom trenutku imao dva modela koji su delili sličan prostor na tržištu kompaktnih krosovera i svaki kupac više za „vitaru“, značio je i jednog manje za „S-kros“. Sada, ipak, posle tri godine, Japanci predstavljaju osveženi „SX4 S-kros“ koji je restilizovan tako da izgleda više kao SUV. On, takođe, sada koristi i nova dva „boosterjet“ turbo benzinska motora, a mi smo testirali snažniji 1,4-litarski sa 140 konja, koji pokreće i „vitaru S“.
Na trenutak, da se podsetimo kratke istorije modela - prva generacija se pojavila 2006. godine samo sa oznakom „SX4“. Automobil je tipičan predstavnik krosovera B segmenta, a bio je baziran na „fijatu sedići“. Suzuki je zatim 2013. svetu pokazao novi model, sada nazvan „SX4 S-kros“, koji je dimenzijama i ponudom prostora otišao za klasu više.
Nesumnjivo, prvo što nam je upalo u oči je novi izgled prednjeg dela. Poklopac motora je podignut, a maska je postavljena više uspravno da bi automobil dobio snažniju pojavu na putu. Nismo, međutim, toliko sigurni koliko će nova maska hladnjaka sa mnogo hroma i „debelim“ vertikalnim lajsnama pomoći imidžu „S-krosa“. Ali, moramo da priznamo da je „S-kros“ posle redizajna više originalan, zreo i izražajan u poređenju sa anonimnim izgledom starog automobila. Nova su i svetla, sada sa LED tehnologijom, a izmenjen je i izgled donjeg dela branika i prednjih usisnika za vazduh. Pored toga, „S-kros“ je podignut za dodatnih 15 milimetara (klirens je sada 180 mm) i ostavlja utisak da je sada punopravan član SUV porodice. Dužina (4.300 mm) i širina (1.785 mm) su identične, dok je visina automobila povećana sa 1.580 na 1.585 mm (zajedno sa krovnim šinama). Profil automobila se nije promenio mnogo, a zadnja svetla su takođe sa LED-ovima (od paketa „premijum“).
Unutrašnjost je doživela manje promene, poboljšan je kvalitet plastike koja je sada mekana na dodir, dok je ekran osetljiv na dodir okružen crnim klavirskim lakom visokog sjaja. Inače, infotejment sistem, sve sa pomenutim tač-skrinom, preuzet je iz „vitare“. Sistem je jednostavan za rukovanje i grafika ekrana je sasvim solidna, ali su virtuelni tasteri premali. Takođe, na centralnoj konzoli ne postoji klasičan prekidač za kontrolu jačine zvuka. Za pohvalu su dobar položaj za upravljačem, odlična preglednost i ergonomija.
Kabina „S-krosa“ je prostranija od većine direktnih, ali i skupljih rivala, dok je zapremina prtljažnika od 430 litara identična kao kod „nisan kaškaija“ (zapremina prtljažnika „vitare“ je 375 litara). Prednja sedišta su velika i komotna, dok pozadi u komforu mogu da uživaju putnici do 1,8 metara visine. Tokom vožnje na zadnjim sedištima primetili smo da je ogibljenje udobno, ali ponekad i previše bučno. Suzuki sa „S-krosom“, kao uostalom i sa „vitarom“, traži idealan odnos između komforne vožnje i sportskih ambicija. U prevodu, „SX4 S-kros“ nije automobil koji će vam podići nivo adrenalina, ali je zato automobil koji vas neće iritirati i sa kojim možete da se dugo družite.
Umesto pouzdanog ali i vremešnog 1.6 atmosferskog benzinca (120 KS), Suzuki je pod haubu ugradio novi 1,4-litarski „boosterjet“ turbo agregat sa 140 KS. Takođe, u ponudi je i manji benzinski motor sa tri cilindra, 998 kubika i 112 KS. I, Japanci nisu pogrešili - promena je pun pogodak i „S-kros 1.4 busterdžet“ je iznenađujuće zabavan za vožnju. Motor je fleksibilan, brzo reaguje na pritisak popučice gasa i spreman je da se zavrti do „crvenog“, kada je potrebno.
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet Motor 4-cilindrični, benzin, turbo * Zapremina 1.373 kubika * Snaga 140 KS pri 5.500 obrtaja u minutu * Maksimalni obrtni moment 220 Nm između 1.500 i 4.000 o/min. * Pogon na prednjim točkovima * Menjač 6-stepeni, manuelni * Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,5 sek. * Maksimalna brzina 200 km/h * Dimenzijje 4.300/1.785/1.580 mm * Međuosovinsko rastojanje 2.600 mm * Prtljažnik 430-1.269 litara * Rezervoar 47 litara * Prosečna potrošnja 5,4 litara * Emisija CO2 - 120 g/km |
Pri tome, prijatno zvuči i maksimalno koristi obrtni moment od 220 Nm (dostupan od 1.500 do 4.000 obrtaja u minutu). Šestosterpeni manuelni menjače je nešto dužeg, ali preciznog hoda, a zajedno sa motorom stiže iz Japana. „Busterdžet“ omogućava i temperamentnu vožnju bez naglašenog napora, pri čemu prosečna potrošnja iznosi oko sedam litara. Naravno, potrošnja može da bude i malo niža, odnosno dosta viša od postignutog proseka, a sve zavisi od stila vožnje. Automobil je čvršći od prethodnika, a ogibljenje je podešeno tako da unapredi stabilnost i komfort u vožnji. Takođe, naginjanje karoserije se jedva može primetiti. Na putevima lošijeg kvaliteta i sa dosta rupa „S-kros“ zna da se povremeno „uzmeniri“, ali sve u granicama bezbedne vožnje.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»