Blic test: "Megan karavan" dokazuje da nije sve u gepeku!
Karavani dolaze i prolaze kroz Srbiju, ali nijedan nije uspeo da ostavi dublji trag. Novi kandidat za bitniju ulogu na našem tržištu je četvrta generacija "reno megana grandtur", koja pored praktične strane pokazuje i moderno lice. Testirali smo verziju sa dCi agregatom i 110 KS...
Posle „klija“ i „talismana“, porodica „grandtur“ modela zaključena je novim „meganom“ koji je čak 27 centimetara duži od hečbeka, a pri tome je za samo 1.000 evra skuplji od traženije verzije sa petora vrata. Da li je minimalna razlika u ceni možda dovoljno da „grandtur“ postane bestseler u Srbiji? Iskreno - ne verujemo. U ostatku Evrope odnos prodatih karavana i hečbeka bi trebalo da bude 50:50, nakon što je Reno odustao od predstavljanja kupe i kabriolet verzije četvrte generacije „megana“.
„Grandtur“ na prvom mestu ističe svoju praktičnost, što je i osnovni zadatak karavana, ali sve u skladu sa zavodljivim stilom. Međutim, mora se priznati da su se dizajneri pobrinuli da karavanskoj verziji daju atraktivne linije, koje su i dalje jedan od važnijih faktora pri kupovini. Sve u svemu, „megan grandtur“ izgleda kao mali karavanski „talisman“ koji kupce privlači prtljažnikom zapremine 580 litara (434 litara kod hečbek „megana“). To je i dalje za jednu putnu torbu manje od rekordera „škode oktavije kombi“ (610 litara), ali je sa druge strane sasvim dovoljno da se ostane u vrhu. „Megan grandtur“ je opremljen i pregradom poda prtljažnika koja može da se podešava u dva nivoa. Na taj način se prilikom preklapanja zadnjih naslona (deljivi u odnosu 60:40) dobija ravan pod i zapremina od 1.504 litara. Za pohvalu je i niži utovarni prag, dok sa preklopljenim naslonom suvozačevog sedišta mogu da se prevoze predmeti dužine do 2,7 metara. Zanimljivo je, međutim, da Francuzi bez obzira na paket opreme ne nude sistem električnog otvaranja i zatvaranja vrata prtljažnika koji postaje sve prisutniji i kod jeftiniji modela od „megana grandtur“.
Ko je u poslednjih godinu dana ušao u neki od Renoovih novih automobila jasno zna šta ga očekuje u kokpitu „megana grandtura“. Komforna sedišta, dosta plastike i centralni ekran u obliku tableta (dijagonala 8,7 inča) postavljen na centralnoj konzoli koji karakteriše skuplje verzije. Ispred vozača su digitalni pokazivač (dijagonala 7 inča) kod kojih možete da menjate grafiku, pozadinu i boje u zavisnosti za koji se od pet ponuđenih režima odlučite.
Reno nije menjao ni ponudu motora za „grandtur“ koja je kompletno preuzeta od „megana hečbek“. To znači da će svi vozači koji zarađuju, odnosno žive od automobila izabrati bazni SCe 115 sa 1,6-litarskim atmosferskim benzinskim motorom, čija je cena 13.990 evra. Gamu čine i TCe 100 i TCe 130 benzinski agregati, kao i 1,6-litarski turbo sa 205 KS i EDC menjačem koji se dobija samo u top verziji „GT“. Našem podneblju su ipak srcu bliži dCi agregati sa 90 KS, 110 KS i 130 KS, a Reno je najavio da će uskoro predstaviti i dizel „GT“ verziju sa 1,6-litarskim biturbo motorom, 165 KS i šestostepenim manuelnim menjačem.
Naša testirana verzija sa dCi agregatom i 110 KS. Ovaj agregat se nalazi praktično u svim modelima francuskog proizvođača i nema potrebe da ga opširnije predstavljamo. Zaštitni znaci dCi 110 motora su ekonomična vožnja (prosečna potrošnja oko šest litara) i sasvim dovoljno snage kada je to potrebno (preticanje, maksimalno opterećenje...). Sličan temperament rada ima i šestostepeni manuelni menjač sa kratkim prvim i drugim brzinama, odnosno dužimi i proračunatim petim i šestim prenosom koji obezbeđuju krstarenje auto-putem na 2.500 obrtaja pri brzinama od 130-140 km/h.
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Četvrtak, 17. 11. 2016. 00:55h
Sreda, 16. 11. 2016. 21:52h
Sreda, 16. 11. 2016. 10:02h
Utorak, 15. 11. 2016. 23:21h
Utorak, 15. 11. 2016. 12:09h