Vozili smo novu generaciju Hjundaijeve limuzine

Elantra - da li može da prođe u Evropi?

„Elantra“ se za dve ipo decenije od neuglednog modela sa Micubišijevim motorom transformisala u jedan od najprodavanijih automobila na planeti. Evolucija je bila pažljivo planirana jer je Hjundai izbegavao da „elantru“ ponudi u zemljama gde ne postoji interesovanje za kompaktnim limuzinama, kao što je zapadna Evropa. Tako je „elantra“, pored domaćeg terena i Azije, počela da pobeđuje u SAD i na istočnoevropskom tržištu a potpuno nova, šesta generacija stigla je i kod nas!

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Hjundai je dve ipo decenije „elantre“ proslavio u velikom stilu, sa novim motorima, novom platformom, novim enterijerom i novim odvažnijim i dinamičnijim dizajnom

Hjundai je „elantrom“ potvrdio da sa svakim novim modelom pomera granice dizajniranja, a ono što odlikuje savremeni korejski automobil su šestougaoni gril, mala i „oštra“ prednja svetla i strmo opadajuća linija krova. U odnosu na prethodnika, nova generacija je duža za 20 mm, šira je za 25 i viša za 5 milimetara, dok je međuosovinsko rastojanje ostalo nepromenjeno - 2.700 mm (identično kao kod „tojote korole“). Nova „elantra“ je dinamična, lepa na oko i moderna, što je sasvim dovoljno da se uspostavi prijateljski odnos sa sve većim brojem vozačima koji kupuju sedane.

 

„Elantra“ šest generacije je 20 mm duža od prethodnika, šira je za 25 a viša za 5 milimetara, dok je međuosovinsko rastojanje ostalo nepromenjeno - 2.700 mm

Revolucija (po Hjundaijevim standardima) obuhvatila je i kokpit koji je dizanjom i kvalitetom izjednačen sa ostalim modelima u ponudi korejskog brenda. Instrument tabla je nova, kao i centralna konzola. Na vrhi je relativno mali (dijagonala pet inča) ali pregledan ekran osetljiv na dodir, koji je deo serijske opreme, a ispod koje se nalazi klasična ploča dvozonskom klima-uređaja. Trebalo bi da pohvalimo i kvalitet izabranih materijala i završnu obradu. Istina, još ima delova kabine obloženih tvrdom plastikom, međutim to je trend koji prate i ostali proizvođači kako bi se zadržala konkurentna cena. Sedišta su velika i komotna, ali ne pružaju dovoljno bočne podrške telu. Pozadi ima prostora za tri osobe ali centralni tunel na podu i opadajuća linija krova „kradu“ centimetre i ozbiljno ugrožavaju nivo komfora. Važan faktor kod limuzina je i zapremina prtljažnika - „elantra“ može da primi 458 litara, što je bolji rezultat od „korole“ (452 litara), ali ne i od „ford fokusa sedana“ (474 litara). Ako vam je potrebno više prostora za prevoz kabastog tereta, dovoljno je da oborite zadnje naslone koji se preklapaju jednostavnim povlačenjem ručica smeštenih u gornjem delu prtljažnika. Nasloni se preklapaju u odnosi 1/3:2/3, a prilikom „pakovanja“ trebalo bi obratiti pažnju na držače poklopca prtljažnika koje ulaze duboko i smanjuju zapreminu korisnog prostora.

 

Kvalitetan i elegantan enterijer sa novom instrument tablom i centralnom konzolom. Na vrhu se nalazi ekran osetljiv na dodir sa skromnom dijagonalom od pet inča na koji se projektuje slika kamere za pomoć pri kretanju unazad (serijska oprema)

Navikli smo da Hjundai za „elantru“ priprema skromnu ponudu agregata i zato nismo iznađeni sa dva motora, po jednim benzinskim i dizel, oba radne zapremine 1,6 litara. Ispod haube testiranog modela je 1.6 CRDi sa 136 KS i 260 Nm obrtnog momenta koji se opciono može kombinovati i sa sedmostepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom (doplata 1.200 evra). Mi smo se, ipak, odlučili za „elantru“ sa jeftinijim i traženijim šestostepenim manuelnim prenosom. Već pri startovanjem CRDi agegata uverili smo se i da je Hjundai znatno poboljšao kvalitet i količnu izolacionog materijala. Zvuk motora jedva da dopire do kabine, a povoljan utisak upotpunjuje i miran i tih rad „dizel srca“. Menjač je dugačkog hoda ali dobra elastičnog CRDi motora ne zahteva česte promene.

 

Obrtni moment (260 Nm) je dostupan od 1.500 do 3.500 obrtaja u minutu i to je opseg u kojem bi trebalo da provedete 90 odsto vremena ako želite da izvučete maksimum iz vožnje. „Elantra 1.6 CRDi“ do „stotke“ ubrzava za 10,5 sekundi, ali se držite dalje od crvenog polja na obrtomeru. Uverili smo se i da je „elantra“ dobila novu platformu koju će, najverovatnije, koristiti i nove generacije modela „i30“ i „i40“. Meko ogibljenje je garant za udobnu vožnju, pri čemu je smanjen uticaj prodora buke i vibracija od kolovoza u kabinski prostor. Nova „elantra“ je agilnija od prethodnika, ali ne bi trebalo preterivati sa brzim promenama pravca. Prosečna potrošnja je oko 6,5 litara što uz rezervoar od 50 litara garantuje autonomiju od gotovo 800 kilometara.

 

Zapremina prtljažnika je 458 litara, što je u proseku klase. Za prevoz dužih predmeta potrebno je preklopiti naslone zadnjih sedišta jednostavnim povlačenjem poluga koje se nalaze u prtljažniku. Vrata prtljažnika se mogu otvoriti samo pritiskom na ključ ili prekidačem koji se nalazi u kabini pored leve noge vozača

Cena „elantre 1.6 CRDi“ je 16.390 evra, dok je testirani model sa najvišim paketom opreme „premijum“ skuplji za 600 evra. Benzinska verzija (127 KS, šestostepeni manuelni menjač) startuje od 13.990 evra a moguće je doplatiti za šestostpeni automatski prenos (1.000 evra). Paket „premijum“, izmeđuostalog, donosi dvozonski klima-uređaj, senzore za kišu, LED dnevna svetla, rešetku hladnjaka sa hromiranim elementima, šest vazdušnih jastuka, audio sistem sa ekranom osetljivim na dodir digajonale pet inča, kameru za pomoć pri vožnji unazad, prednje parking senzore, tempomat, blutut, aluminijumske točkove sa 16 inča...

 

Hyundai Elantra 1.6 CRDi

 

Motor 4-cilindrični, dizel, turbo * Zapremina 1.582 kubika * Snaga 136 KS pri 4.000 obrtaja u minutu * Maksimalni obrtni moment 260 Nm između 1.500 i 3.500 obrtaja u minutu * Pogon na prednjim točkovima * Menjač 6-stepeni, manuelni * Maksimalna brzina 190 km/h * Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,5 sek. * Dimenzije 4.570/1.800/1.450 mm * Međuosovinsko rastojanje 2.700 mm * Prtljažnik 458 litara * Rezervoar 50 litara * Prosečna potrošnja (fabrički podaci) 4,5 litara * Emisija CO2 - 118 g/km
Cena: od 16.390 evra

 

 

Povezane teme: Hjundai, Hjundai Elantra, Micubiši, 1.6 CRDI

Poslednji komentari

Z
Sreda, 29. 06. 2016. 23:05h
neregistrovan korisnik
Hvala na tekstu! Od sinoc moj novi auto
Sasa
Utorak, 28. 06. 2016. 01:12h
neregistrovan korisnik
Elantra je za Fijata avion u niskom letu. Bolja je i dugotrajnija, da ne preteram jedno 3 puta. Za nas je na zalost sve skupo ali bih voleo da ako budete u mogucnosti probate Elantru, probate Tipo, pa tek onda date misljenje.
rebro
Ponedeljak, 27. 06. 2016. 13:58h
neregistrovan korisnik
Piše se "potcenjujem".
Bungi
Ponedeljak, 27. 06. 2016. 08:23h
neregistrovan korisnik
Dali će Elantra dobro proći u Evropi po onoj hamletovoj"biti ili ne biti" je u stvari lažna dilema.Dok većina kupaca u svijetu prihvata Elantru kao najviše što se može dobiti za odnos uloženo/dobiveno samo se još tvrdoglavi zapadnoevropski kupci jogune i opiru.Sudeći po rezultatima njene braće iz kuće Hyndai-a i30 i Kie Ceed ,neće još zadugo!Naravno,treba poraditi na sitnicama,ugraditi veći LCD displej,prednja sjedišta poboljšati,povećati ponudu motora.Mali korak do velike pobjede.
cyman
Ponedeljak, 27. 06. 2016. 07:32h
neregistrovan korisnik
Ziveo CKKPJ je ubedljivo najjaci detalj sa fotografija. Pa gde to nadjoste?
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»