Testirali smo: Toyota RAV4 2.0 D-4D 4x2

Dizel je izgubio 4x4 pogon, ali nije i dušu

„Tojota rav4“ je verovatno pravi model na čijem životu možemo da primetimo promene u automobilskoj industriji u poslednje dve decenije. Original je bio lansiran 1994. godine kada su Japanci shvatili da se mnogima dopada ideja o robusnom, 4x4 nalik automobil, sa visokom pozicijom sedenja i jednostavnom tehnikom, ali i upravljanjem i potrošnjom klasičnog modela C segmenta. Zato i ne čudi da je prva generacija delila komponente sa „korolom“.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Aktuelni „rav4“ je početkom godine podvrgnut zatezanju lica, inspirisanim mlađom braćom „aurisom“ i „avensisom“. Popularni SUV je sada moderniji i aerodinamičniji, odnosno punom snagom ulazi u novi životni ciklus

Druga generacija „rav4“ je nastavila da koristi istu formulu, da bi se velika transformacija odigrala 2005. sa trećim izdanjem. Automobil je porastao za 20 centimetara, izbačena je veoma popularna verzija sa troja vrata a akcenat je bio na modelima sa 2.2 D-4D motorima i 4x4 pogonom.


I, tako je bilo punih deset godina dok Tojota sa redizajnom četvrte generacije nije podvukla crtu i rekla: Hibridi napred, dizeli stoj! Aktuelni „rav4“ je dobio dvolitarski motor sa 143 KS, koji potpisuje BMW, ali je izgubio pogon na svim točkovima koji ostaje u ponudi hibridnih i benzinskih verzija. Uzbudljiva 22-godišnja karijera, složićete se?

Verzija sa D-4D dizel motorom i 143 KS do „stotke“ ubrzava za 9,6 sekundi i postiže maksimalnih 195 kilometara na sat

Kao neko ko punih deset godiina vozi „rav4 2.2 D-4D“, činjenicu da 4x4 pogon postaje deo istorije prihvatio sam nevoljno (kao što nevoljno plaćam duplo skuplju registraciju za motor sa više od 2.000 kubika). Reakcija je bila prirodna jer su „rav4“ i 4x4 pogon išli ruku pod ruku, kao Mirko i Slavko. Međutim, istraživanja su pokazala da su vozači kompaktnih SUV modela izgubili svako interesovanje za terensku vožnju i da zbog strožih propisa traže automobile sa nižom potrošnjom i emisijom štetnih gasova. Iz iskustva, uveren sam da se 90 odsto vlasnika vozila sa 4x4 pogonom za kupovinu odlučilo zbog većeg osećaja sigurnost, a ne zbog „off-road“ avantura. Govorim o takozvanim kompaktnim krosoverima - ne klasičnim terencima.

Dužina 4.605 mm, širina 1.845, visina 1.705 mm, osovinsko rastojanje 2.660 mm

Ipak, ovo je samo moje mišljenje koje je možda pogrešno, kao što sam pogrešno zaključio da Mirko ne može bez Slavka. Novi D-4D motor sa 143 KS vuče veselo već od 1.500 obrtaja u minutu a vozaču je maksimalni obrtni moment od 320 Nm dostupan u rasponu od 1.750 do 2.750 o/min. To je oblast u kojoj testirani „rav4“ pokazuje svoj pun potencijal - do „stotke“ ubrzava za 9,6 sekundi, pri čemu je prosečna potrošnja posle 350 kilometar iznosila 6,4 litara (Tojota obećava fabričkih 4,7 litara). Ukratko, to je litar ipo manje od rezultata koji uz dosta muke i kontrole postižem sa „2.2 D-4D“ i 4x4 pogonom. Preko 3.000 obrtaja u minutu motor postaje bučniji. Takođe, sa povećanjem brzine primetićete i veći nivo buke od vetra i puta, ali kabina ostaje prijatna sredina za boravak.

Tojota je poboljšala kvalitet plastike u kabini. Ergonomija je ostala na veoma dobrom nivou, a više je i pregrada za odlaganje sitnica. Ekran putnog računara je dijagonale 4,2 inča i smešten je između dva okrugla instrumenta

Pri manjim brzinama, u klasičnoj gradskoj vožnji, primetili smo da „rav4“ sada efikasnije i udobnije (po putnike) izlazi na kraju sa rupama i drugim anomalijama na putu. Ponovo se „rav4“ više ponaša kao automobil a ne kao takozvani gradski terenac. Upravljanje je preciznije, dok se u krivinama ne oseća uvijanje karoserije, što je impresivnom obzirom na visinu automobila (1,705 metara). Ne bismo imali ništa protiv da upravljač šalje više povratnih informacija. Šestostepenim manuelni menjač radi neprimetno a to je možda i najveći kompliment. Više nema zapinjanja pri ubacivanju u drugu brzinu, kao kod modela treće generacije. Tojota je u svakom pogledu „rav4“ podigla na viši nivo jer konkurencija u segmentu nikada nije bila snažnija i ozbiljnija.

Verzije od paketa „elegant“ serijski su opremljene sistemom električnog otvaranja i zatvaranja prtljažnih vrata. Zapremina prtljažnika je osnovnih 547 litara, a obaranjem naslona (60/40) može da se poveća na 1.735 litara


Sa zatezanjem lica profitirala je i unutrašnjost, sada sa novim materijalima boljeg kvaliteta. Japanci kažu da su pažljivo analizirali zamerke vozača i da je većina „grešaka“ ispravljena. Plastika u vozačevom okruženju je sada prijatnija na dodir a više je i pregrada za sitnice, mada u otvoru na vratima ne može da stane flaša veća od pola litarske. Ergonomija je ostala na visokom nivou, dok je ekran putnog računara (4,2 inča) smešten centralno, između dva analogna instrumenta.

„Rav4“ je i dalje jedan od najprostranijih kompaktnih SUV modela koji pruža maksimalan komfor za putnike na zadnjoj klupi. Pod je pozadi ravan, što znači da putnik u sredini ima podjednak tretman

Prednja sedišta su velika i komforna, na nivou udobnosti koju pružaju limuzine srednje klase. Isto važi i za zadnju klupu koja kod „rav4“ aktuelne generacije nije klizna. Nasloni su deljivi u odnosu 60/40 i lako se preklapaju, pri čemu otkrivaju prtljažnik zapremine 547 litara koja se može povećati na maksimalnih 1.735 litara. Obaranjem naslona se ne dobija potpuno ravan pod, ali postoji samo mali nagib. Od paketa „elegant“ dobija se i sistem električnog otvaranja i zatvaranja prtljažnih vrata - daljinskim upravljačem ili pritiskanjem prekidača u kabini (levo od upravljača) i na unutrašnjoj strani zadnjih vrata.

Cena "tojote rav4" sa 2.0 D-4D motorom je od 25.700 evra

Početna cena redizajniranog „rav4“ sa 2.0 D-4D motorom je 25.700 evra, ali u Tojoti naglašavaju verzije sa paketima „elegant“ i „executive“ koje se mogu dobiti po specijalnim cenama od 27.700 evra, odnosno 30.100 evra. To je potpuno razumljivo, jer se kupci „rav4“ u velikoj većini odlučuju za verzije sa bogatijom opremom. Takođe, uz paket „executive“ može da se doplati (1.200 evra) za paket sa sistemima koji obuhvata PVM sistem od četiri kamere koje omogućavaju pogled od 360 stepeni na vozilo iz ptičije perspektive (olakšava manevrisanje u uskom prostoru), BSM sistem kontrole „mrtvog ugla“ i RCTA sistem koji vas, pri izlasku unatrag sa parking mesta, obaveštava da vam se približava vozilo.

 

Toyota RAV4 2.0 D-4D 4x2

 

Motor 4-cilindrični, dizel * Zapremina 1.995 kubika * Snaga 143 KS pri 4.000 obrtaja u minutu * Maksimalni obrtni moment 320 Nm pri 1.750 obrtaja u minutu * Pogon na prednjoj osovini * Menjače 6-stepeni, ručni * Dimenzije 4.605/1.845/1.705 mm * Međuosovinsko rastojanje 2.660 mm * Prtljažnik 547-1.735 litara * Rezervoar 60 litara * Masa praznog vozila 1.535 kg * Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,6 sekundi * Maksimalna brzina 195 km/h * Prosečna potrošnja 4,7 litara.
Cena od 25.700 evra

Povezane teme: Tojota, Tojota rav4, D-4D, Hibrid, Dizel motor, Toyota RAV4 2.0 D-4D 4x2

Poslednji komentari

em
Utorak, 07. 06. 2016. 00:33h
neregistrovan korisnik
ma hteo sam nekako da ti se javim, ne mogu samo da napisem "pa gde si Dejane?", ne bi pustili komentar, mozda bi mislili da citiram neku pesmu, vulgarnu, pretecu ili uvredljivu... a zamisli gde bi mi bio kraj da citiram Balasevica... i jos nesto, skaratio sam dosta... inace hvala, sad mi je jasno, ja sam do sada mislio da je blok motora, sto uvek spominju kod auta, onaj blok 5 - za crtanje... sta ces, muzicar pa nemam pojma... i hteo sam jos prethodno da dodam da su skrpili i neki 2.0 bmw motor... eto, blok 4 i 5... samo bojice fale... dace im renoj onu zutu boju od ratne odstete, samo nek traze... a desni klik odavno ne koristim za mnoge stvari... uglavnom precice na tastaturi... juu, ne znam sta mi je, ovo antibot pitanje nikad ne pogodim iz prve...
Dejan
Ponedeljak, 06. 06. 2016. 18:12h
neregistrovan korisnik
Hahaaaa...
Rs
Ponedeljak, 06. 06. 2016. 17:28h
neregistrovan korisnik
I unutra kad sednes,katastrofa...qashqai je mnogo mnogo bilji bolji auto.
Dejan
Ponedeljak, 06. 06. 2016. 17:23h
neregistrovan korisnik
Jel mozes da batalis to kako izgleda i dal ti se svidja, gledaj ili zamisli malo sta je ispod haube ! Dizelasi su im besprekorni a sa hibridima su najdalje otisli od ostalih, vidi malo onaj 2,5 litarski atskinsov benzinac sta sve radi sa kombinacijom od 75ks elektrike u gepeku ! Svako kod je kupio Rav4, nije zazalio ni za jedan placen euro...
Nemanja
Ponedeljak, 06. 06. 2016. 17:07h
neregistrovan korisnik
Video sam pre neki dan u gradu poslednju verziju RAV-4 Od napred i bok mi se dopadaju, deluju masivno i kvalitetno. Ali pozadi je i dalje katastrofa (po mom mišljenju naravno). Šteta, da su poradili na zadnjem delu auto bi kao celina bio znatno lepši.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»