"Hjundai i20" - da li stiže u pravo vreme?
Atraktivna cena, a ne aktuelnost! Ukratko, ovo je formula za plasiranje novih automobila na srpskom tržištu na kojem je i pravi tajming važan preduslov za dobru prodaju. Uvoznici i dileri najčešće početak prodaje novog modela povezuju sa prolećem i Salonom u Beogradu, a tako je i ovog marta. Zato i ne čudi da smo tek sada bili u prilici da testiramo novi „hjundai i20“ koji se u ostatku Evrope uspešno prodaje više od 12 meseci.
Novi „hjundai i20“ sa prethodnikom deli samo oznaku jer je u potpunosti promenjen. Ne samo po pitanju dizajna, već se radi o potpuno novom automobilu koji je od pojavljavanja napravio pometnju u B segmentu. Hjundai je sa „i20“ predstavio svoj novi dizajnerski pravac koji su kasnije preuzeli i kompaktni „i30“ i „tuson“.
Novi „i20“ izgleda moderno i elegantno, sa atraktivnim LED svetlima, agresivnom maskom hladnjaka i C stubovima prekrivenim crnom plastikom koja stvara utisak kao da krov lebdi. Druga generacija je 40 mm duža od prethodnika, a za istu vrednost je povećano i međuosovinsko rastojanje (2,57 m). Nove dimenzije svrstavaju „i20“ među najprostranije automobile u segmentu sa dovoljno komfora za četvoro odraslih i prtljažnikom zapremine 326 litara koja je na nivou kompaktnih modela.
Kompletna promena ličnosti „i20“ nastavlja se novim dizajnom unutrašnjosti koji nije revolucionaran ali donosi ogroman skok u odnosu na prethodnika. Prvo, sedišta su veća i komotnija, sa adekvatnom bočnom podrškom telu. Drugo, korišćenja plastika je kvalitetnija, lepša je na pogled i prijatnija je na dodir. U testiranim modelu sa paketom „style“ izdvojili bismo dvobojnu kombinaciju plastike i tkanine koja oživljava unutrašnjost. Možemo da pohvalimo i ergonomiju - prekidači su na dohvat ruke i njihova upotreba ne odvlači pažnju vozača. Hjundai je trebalo da pokaže više hrabrosti u dizajniranju centralne konzole - mali ekran i nisko postavljene komanda ,u našem slučaju automatskog klima-uređaja, nisu dobro rešenje.
U drugom redu sedišta, bez preterivanja, mogu da se smeste i dvometraši koji će imati dovoljno prostora za kolena i glave. Dvoje odraslih je prava mera, ali treći putnik u sredini je svakako višak.
Testirani „hjundai i20“ pokreće proverni 1,4-litarski atmosferski benzinac sa 100 KS i 135 Nm maksimalnog obrtnog momenta dostupnog na 3.500 o/min. Pouzdani motor je blago modifikovan tako da sada radi tiše i zadovoljava Euro 6 norme. On je idealan izbor za mali „i20“ jer obezbeđuje sasvim dovoljno snage kada je to potrebno i pri tome troši oko 6,5 litara.
Naravno, rezultati i performanse se drastično menjaju sa povećanjem opterećenja, ali ne bi trebalo da zaboravimo da je u pitanju model čiji je zadatak da brzo, efikasno i komforno odradi posao u gradskim uslovima. „Hjundai i20 1.4“ ima dovoljno rezerve i za auto-put, međutim potrošnja i uživanje u vožnji počinju ozbiljno da trpe.
Agregat je u našem slučaju bio povezan sa preciznim šestostepenim manuelnim menjačem, ali ova kombinacija jos nije u cenovniku, već 1.4 „benzinac“ za sada moze da se dobije u paru sa 4-stepenim automatikom (13.590 evra).
Hyundai i20 1.4 MPI
Motor 4-cilindrični, benzin * Zapremina 1.368 kubika * Snaga 100 KS pri 6.000 o/min. * Maksimalni obrtni moment 135 Nm pri 3.500 o/min. * Menjač 6-stepeni, manuelni * Pogon na prednjim točkovima * Dimenzije 4.035/1.734/1.474 mm * Međuosovinsko rastojanje 2.570 mm * Prtljažnik 326-1.042 litara * Rezervoar 50 litara * Maksimalna brzina 184 km/h * Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,6 sek. * Prosečna potrošnja 6,5 litara * Emisija CO2 - 122 g/km
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Petak, 25. 03. 2016. 15:00h
Petak, 25. 03. 2016. 14:50h
Petak, 25. 03. 2016. 14:23h
Petak, 25. 03. 2016. 09:24h
Četvrtak, 24. 03. 2016. 17:35h