„Blic“ test: Vozili smo „leksus RX 450h“
„Leksus“ je još 1998. godine predstavio veliki SUV sa oznakom „RX“ koji je do sada širom planete prodat u više od 2,2 miliona primeraka. Japanci su se svakako nadali uspehu, ali ni danas ne kriju da je postignuta cifra premašila njihova očekivanja.
Ekipa „Blica“ je nedavno u Lisabonu imala priliku da testira novu, četvrtu
Prodajete polovni automobil?
|
generaciju „leksusa RX“ koji je dobio moderna izgled, po uzoru na manji „NX“. Odlučili smo se da vozimo hibridni „RX 450h“ za koji u „Leksusu“ pretpostavljaju da će se odlučiti više od polovina kupaca u Evropi.
Novi „RX“ je upadljiv automobil a vretenasta maska hladnjaka uokvirena hromom dodatno naglašava agresivan izgled kojem su protivteža mirnije bočne crte i providan C-stub koji stvara utisak „plivajućeg krova“. Prednja svetla su takođe u skladu sa dominantnim oštrim uglovima dok su zadnja dvodelna i naglašavaju širinu automobila.
Zakrivljeni oblici dominiraju i enterijerom koji je međutim, kao i kod „leksusa NX“, manje progresivan u odnosu na dizajn karoserije. „Leksus“ je ostao veran dokazanom spoju kvalitetnih materijala i besprekorne obrade. Prednja sedišta su postavljena 19 mm niže, kako bi vozač i suvozač uživali u više prostora za glave, a korigovana je i pozicija upravljača koji je sada bliže vozaču. Na taj način se dobija sportski osećaj u vožnji, bez da se ugrozi vrhunski komfor. Serijska oprema su „head-up“ displej i centralni ekran dijagonale 12,3 inča kojim može da se upravlja preko tačpeda. Zadnja klupa je prostrana a putnicima je na raspolaganju prtljažnik zapremine 553-1.626 litara.
Hibridni „leksus RX 450h“ se oslanja na proverenu kombinaciju - 3,5-litarski V6 benzinac (262 KS) i dva elektromotora (napred 167 KS, pozadi 68 KS), zajedno sa CVT menjačem. Ukupna snaga sistema je povećana na 313 KS (prethodnik 299 KS), pri čemu automobil i dalje može da pređe do tri km (pri brzini do 50 km/h) bez pomoći V6 motora.
Takođe, deo sistema je i unapređeni AWD pogon koji pomoću senzora prikuplja informacije i optimalno na točkove raspoređuje snagu i obrtni momenata (u rasponu od 100 odsto na prednjim točkovima do 50:50 po osovini). Prvi put „RX“ može da se poruči i sa sistemom podesivog ogibljenja (serijski u verziji „F-sport“).
Cena „leksusa RX“ u Srbiji biće poznata u januaru.
Tehinčki podaci
Leksus RX 450h | |
---|---|
Motor | V6, benzin + 2E-motora |
Zapremina | 3.456 kubika |
Snaga | 313KS |
Menjač | CVT |
Pogon | na svim točkovima |
Dimenzije | 4.890x1.895x1.685 mm |
Međuosovinsko rastojanje | 2.790 mm |
Prtljažnik | 539-1.612 litara |
Rezervoar | 65 litara |
Ubrzanje | 7.7 sekundi |
Maksimalna brzina | 200 km/h |
Prosečna potrošnja | 5.2 litara |
Poslednji komentari
Četvrtak, 24. 12. 2015. 09:55h
Četvrtak, 24. 12. 2015. 04:23h
Ponedeljak, 21. 12. 2015. 00:24h
Nedelja, 20. 12. 2015. 23:45h
Nedelja, 20. 12. 2015. 11:54h