„Blic“ test: Honda HR-V - Mali krosover za velika dela
Ako tražite više od automobila, a manje od terenca, onda morate da uđete u svet krosovera čija prodaja konstantno raste, ne samo na većim evropskim tržištima, već i kod nas. Ponuda modela je bogata a praktično jedino najveći proizvođači „Tojota“ i „Folksvagen“ nemaju svoje predstavnike. U priču je odskoro ušla i „Honda“ koja je, istinu, još 1999. godine osetila gde leži novac. Japanci su tada predstavili revolucionarni „HR-V“, međutim samo sedam godina kasnije odlučili su da znanje i resurse ulože u veći „CR-V“.
Izgubljeno vreme mora da se nadoknadi i tu stupa novi „HR-V“. „Honda“ je
Prodajete polovni automobil?
|
kombinovala tri koncepta vozila - sportski izgled kupea, osećaj bezbednosti SUV modela i praktičnost vanova. Mešavina stilova bi trebalo da donese uspeh, a plus za „HR-V“ je i činjenica da je bazirana na najnovijoj generaciji modela „džez“ što je samo dodatna garancija da se nalazimo za volanom jednog od najprostranijih i najbezbednijih automobila u segmentu.
Snažan utisak na oko posmatrača ostavlja profil „honde HR-V“ sa linijom zadnjih prozora koja se sužava i savršeno uklapa u rešenje sa „skrivenim“ ručkama za vrata (integrisane su u C stub). Prednji deo sa sjedinjenom maskom hladnjaka i farovima već smo videli na većem „CR-V“ dok se pozadi sa visoko postavljenim svetlima i širokim poklopcem prtljažnika prate aktuelni trendovi.
Kada smo već pomenuli prtljažnik, trebalo bi da se zadržimo još koji trenutak - osnovna zapremina je 470 litara! Da, 120 litara više od „mazde CX-3“ i „fijata 500X“, odnosno 40 litara od „kaškaija“. Tajna je u receptu koji koriste i ostali „Hondini“ modeli, već pomenuti „džez“ (354 litara) i „sivik“ (400 litara): rezervoar za gorivo je smešten ispod prednjih sedišta. Kada se obore nasloni zadnjih sedišta, zapremina raste na 1.533 litara što je nedostižno za sve rivale. To naravno nije sve, „HR-V“ je serijski opremljen takozvanim magičnim sedištima (ponovo zahvaljujući premeštanju rezervoara) koja omogućavaju da se maksimalno iskoristi prostor u kabini.
U „HR-V“ se sedi očekivano visoko ali je sportski kokpit orijentisan prema vozaču. Tako je postignut kompromis jer nemate utisak da se nalazite u krosoveru. Sve komande su na dohvat ruke a završna obrada i kvalitet plastike ne zaostaje za skupljim „CR-V“. Ispred vozača je tabla sa tri zasebna okrugla instrumenta, svaki uokviren svetlećim prstenom, dok je centralno postavljen ekran multimedijalnog sistema, osetljiv na dodir i dijagonale sedam inča.
Ponuda motora je karakteristična za japanskog proizvođača, po jedan benzinac i dizelaš. Pored dobro poznatog 1,6-litarsko turbo dizel agregata sa 120 KS, „HR-V“ je sada dostupan i sa atmosferskim 1.5 benzincem koji razvija 130 konja pri 6.600 obrtaja u minutu. Testirali smo upravo benzinsku verziju koja je u startu jeftinija za 2.500 evra od „1.6 i-DTEC“. Motor pruža solidne performanse (ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,2 sekunde) i kod manje zahtevnih vozača može da se zadovolji sa prosečnih 7-8 litara na 100 km. Ipak, u vožnji se oseća nedostatak živosti jer maksimalni obrtni momenat od skromnih 155 Nm ograničava mogućnosti „HR-V“. Ručni menjač sa šest stepeni prenosa je precizan i zaslužuje visoku ocenu. Benzinski „HR-V“ može da se kombinuje i sa CVT automatskim menjačem (cena od 24.790 evra).
Početna cena benzinske verzije „HR-V“ sa paketom „komfort“ je 20.490 evra, dok testirani automobil sa opremom „elegans“ košta 23.490 evra.
Oprema „elegans“
Paket opreme „elegans“ izmeđuostalog podrazumeva ABS+EDB, VSA, šest vazdušnih jastuka, pomoć pri kretanju na uzbrdici, ECON mod za ekonomičnu vožnju, sistem za zaustavljanje pri malim brzinama (CTBA), preventivno upozorenje na potencijalni sudar (FCW), sistem za kontrolu dugih svetala (HSS), sistem za upozorenje na napuštanje saobraćajne trake (LDW), sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova (TSR), automatski klima-uređaj, električne podizače prednjih i zadnjih prozora, „magična“ sedišta, tempomat, multifunkcionalni upravljač, blutut, USB priključak, aluminijumske felne od 16 inča, 2 USB priključka, HDMI izlaz, „konekt“ multimedijalni sistem sa ekranom osetljivim na dodir...
Tehnički podaci
Motor | 4-cilindrični, benzinac |
Zapremina | 1.498 kubika |
Snaga | 130KS pri 6.600 o/min. |
Maksimalni obrtni moment | 155 Nm pri 4.600 o/min. |
Prenos | 6-stepeni, manuelni |
Pogon | na prednjim točkovima |
Dimenzije | 4.294/1.772/1.605 mm |
Međuosovinsko rastojanje | 2.610 mm |
Prtljažnik | 453-1.026 litara |
Masa praznog vozila | 1.241 kg |
Maksimalna brzina | 192km/h |
Ubrzanje do 100km/h | 10.2 sek |
Cena | 20.490 evra |
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Četvrtak, 19. 11. 2015. 23:27h
Četvrtak, 19. 11. 2015. 12:22h
Sreda, 18. 11. 2015. 19:26h
Utorak, 17. 11. 2015. 01:31h
Ponedeljak, 16. 11. 2015. 18:43h