Zašto sve manje novih automobila ima rezervni točak? Anketa

Proizvođači automobila se na sve moguće načine trude da smanje kilažu svojih vozila kako bi se poboljšala potrošnja goriva, a najnoviji trend je radikalna ideja da se uz kupljeni automobil ne dobije rezervni točak već samo oprema za reparaciju gume.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Pre samo deset godina, samo pet posto novih automobila nije imalo rezervnu

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

gumu, a najnoviji podaci pokazuju da danas taj broj iznosi čak 36 posto. Novo istraživanje koje je sprovedeno u Americi upozorava da će ova brojka samo nastaviti da raste jer kompanije moraju da ispunjavaju sve strože propise o prosečnoj potrošnji goriva.

 

Logika automobilskih firmi je prilično jasna: paket alata za zakrpu ili naduvavanje gume ima u proseku oko 1.8kg dok je rezervni točak za 13.6 kilograma teži. Ušteda možda deluje minimalno, ali kompanije u ovom potezu vide svoju prednost u odnosu na konkurenciju.

Američka agencija za bezbednost u saobraćaju je apelovala: "Naša organizacija godišnje odgovori na više od 4 miliona poziva za pomoć na putu usled probušenih guma. Prosto ne možemo da verujemo da je ukidanje rezervnog točka jedini način uštede kilaže u dobu kada moderna tehnologija nudi toliko mogućnosti."

 

Još jedna problem koji je prouzrkokovao ovaj trend je da sve manje mladih vozača zna kako da zameni točak na automobilu. Skoro 90 procenata svih vozača između 35 i 54 godina zna da promeni gumu. Međutim, 78 posto vozača između 18 i 34 godina ne zna postupak menjanja bušne gume.

Povezane teme: Rezervni točak, Rezervna guma, Zamena gume, Bušna guma

Poslednji komentari

Dragan
Ponedeljak, 16. 11. 2015. 11:02h
neregistrovan korisnik
Oprt ustede al na stetu kupaca
ja
Ponedeljak, 16. 11. 2015. 10:41h
neregistrovan korisnik
A ja privatnim kolima prelazim 23000 godišnje u proseku, po gradu i van grada, za prethodnih 5 godina promenio sam 2 prednje gume i to ne zato što su ispuštale vazduh već na preporuku drugara vulkanizera jer su bile previše istrošene. Za to vreme svega dva puta sam krpio gumu kod vulkanizera, ali ipak imam rezervni tocak manjih dimenzija i ne bih ga menjao za repair kit. Redovno menjam zimske i letnje gume inace.
Kikiriki-Semenke
Nedelja, 15. 11. 2015. 21:26h
neregistrovan korisnik
Golf rezervni tocak ima...
Rezervni-tocak-istih-dimenzija
Nedelja, 15. 11. 2015. 18:42h
neregistrovan korisnik
Meni godišnje rezervna guma zatreba 5-6 puta, prelazim oko 15 000 privatnim i 30 000 službenim kolima, 60% grad. Ko vozi manje od 10 000 njemu ne treba ni auto, a kamoli rezervna guma.
Boksi
Nedelja, 15. 11. 2015. 06:21h
neregistrovan korisnik
Ja sam za to da svaki auto mora da ima rezervnu gumu. Iscepana guma se menja za 10-15 min. Sve drugo je znatno duzi proces (a kakva je slep sluzba u Srbiji, moze da vas ostavi i po nekoliko sati da cekate na putu). Moj savet vozacima je da uvek kupuju nove gume i da ih menjaju na 4-5 godina bez obzira u kakvom su stanju. Ja to radim vec nekih 15-tak godina i za to vreme mi nije trebala dizalica.