Benzinac? Zašto da ne! - Toyota RAV4 2.0 AWD Multidrive S
Zamislite da smo pre dve decenije na „zastava floridi“ konstruisali automobil sa izgledom terenca i ponudom prostora kompaktnih automobila! Gde bi nam danas bio kraj? Bolje da ne odgovorim. Za razliku od nas to je uradila Tojota koja je 1994. godine prepakovala „korolu“ i predstavila „rav 4“ koji važi za rodonačelnika SUV segmenta. Original nije bio lep automobil ali je ponudio sve što su kupci SUV-ova tada tražili: visoku poziciju sedenja, dosta prostora i kakve-takve „off road“ ambicije.
Stvari su evoluirale od tada, odnosno dizajn je postao važniji od 4x4 pogona a Tojota je uspela da isprati sve, pa čak i da zadrži „rav 4“ kao najbolji terenac među SUV modelima.
Kratak uvod nas dovodi do aktuelne, četvrte generacije koja je veća od
Prodajete polovni automobil? |
prethodnika, sa dovoljno prostora za petoro putnika i njihov prtljag. Glavna promena su svakako vrata prtljažnika koja se sada, umesto vodoravno (u desnu stranu), otvaraju nagore. Novo rešenje je praktičnije, pogotovo na pretrpanim parkinzima, a zapremina prtljažnika od 547 litara je više nego dovoljna za potrebe četvoročlane porodice kada krene na put.
„Rav 4“ je među liderima klase po ponudi prostora za kolena i glave putnika pozadi, dok je veliki plus i ravan pod (nema centralnog tunela) tako da se peti putnik u sredini ne oseća kao višak.
Primetili smo i više pregrada za odlaganje flaša, mobilnih telefona i svakodnevnih sitnica, kako napred tako i pozadi. U otvore na vratima i između sedišta mogu da stanu flaše od jednog litra a u pregradu ispred vozača flaša od litar i po.
Polje na kojem Tojota ima dosta prostora za napredak je uređenje kabinskog prostora. Da kažemo ovako: Nema sjaja! Grafici na ekranima i instrumentima kao da nedostaje malo „žive“ boje. U kombinaciji sa tamnim presvlakama i plastikom, kabina deluje hladno. Isto važi i za prekidače čiji je dizajn pregazilo vreme, kao i mali digitalni sat na centralnoj konzoli koji se u Tojotinim modelima drži već punih 20 godina. Inače, pozicija sedenja je idealna, bilo da ste visoki 1,6 ili dva metra, upravljač se lako podešava a sedišta su komotna za duža putovanja.
„Rav 4“ je od svih kompaktnih SUV-ova najbliži pravom terencu i zbog toga je ogibljenje fokusirano da pruži više komfora na putevima slabijeg kvaliteta, što je idealno u našim uslovima. Upravljač je direktniji nego na prethodnim generacijama dok je podupravljanje, usled mase od 1,6 tona i povišenog centra težišta, jedva primetno. Automobil je savršeno izbalansiran, udoban je kao limuzina a po gradu se vozi kao kompakt.
Za promenu, posle dugog niza dizel verzija, testirali smo „rav 4“ sa atmosferskim 2,0-litarskim četvorocilindričnim benzincem (151 KS i 195 Nm), uparenim sa „multidrajv S“ menjačem i sa 4x4 pogonom. Motor ne puca od snage ali sada radi tiše i mirnije, manje troši i bolje sarađuje sa prenosom, tako da (konačno) predstavlja vrlo dobru alternativu skupljim verzijama sa D-4D dizel agregatima. Po potrebi, vozač pritiskom na dugme može da aktivira „sportski“ režim koji ubrzava odziv upravljača (redukuje snagu servo uređaja), gasa i menjača. Reakcija vas neće ostaviti bez daha, međutim dobro će vam doći s vremena na vreme.
Akcijska cena testiranog modela sa bogatim paketom opreme „elegant“ je 30.290 evra. Ako ste, međutim, ljubitelj dizel verzija za približno isti novac možete da dobijete „rav 4“ sa dvolitarskim D-4D motorom (124 KS) i manuelnim menjačem. Isporuka je odmah a akcija traje do kraja oktobra.
Tehnički podaci
Toyota RAV4 2.0 AWD Multidrive S | |
---|---|
Motor | 4-cilindrični, benzinac |
Zapremina | 1.987 kubika |
Snaga | 151KS pri 6.200 o/min. |
Obrtni momenat | 195 Nm pri 4.000 o/min. |
Menjač | bestepeni "multidrajv S" |
Pogon | na svim točkovima |
Dimenzije | 4.570/1.845/1.660 mm |
Međuosovinsko rastojanje | 2.660 mm |
Prtljažnik | 547-1.746 litara |
Rezervoar | 60 litara |
Ubrzanje | 10.7 sekunda |
Maskimalna brzina | 185 km/h |
Prosečna potrošnja | 9.2 litra |
Cena | 30.290 evra |
Paket opreme | "elegant" |
Standardna oprema: sedam vazdušnih jastuka, sistem kontrole stabilnosti, automatski dvozonski klima-uređaj, centralni ekran osetljiv na dodir sa navigacijom, kartica-ključ, start-stop sistem, ksenonska svetla, aluminijumski točkovi od 18 inča, tempomat, blutut, elektronsko otvaranje i zatvaranje zadnjih vrata, sportska sedišta, brisači sa senzorom za kišu...
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Četvrtak, 22. 10. 2015. 19:24h
Sreda, 21. 10. 2015. 22:20h
Sreda, 21. 10. 2015. 19:08h
Utorak, 20. 10. 2015. 09:42h
Ponedeljak, 19. 10. 2015. 17:34h